Ο πασχαλινός τζίρος είναι ένα ακόμα στοίχημα για το σύνολο της αγοράς στην Αττική, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλη Κορκίδη. Η πασχαλινή εορταστική περίοδος μπορεί να είναι μικρής διάρκειας, αλλά με αρκετή ένταση, καθώς ο καταναλωτής θα προμηθευτεί, έστω και τα αναγκαία, για να περάσει τις γιορτινές μέρες που προσδιορίζει το ελληνικό Πάσχα. Ο κόσμος έχει ανάγκη να αισθανθεί καλύτερα, να βελτιώσει τη διάθεσή του, και το εμπόριο έχει την ανάγκη του ευδιάθετου καταναλωτή για να ξεπεράσει έναν ακόμη «σκόπελο». Σε αυτή τη μάχη, πολιτεία και επιχειρήσεις δίνουν από κοινού τον αγώνα για να μην περιοριστεί η αγοραστική κίνηση από την ακρίβεια που «υπαγορεύεται» από τις πληθωριστικές πιέσεις, κυρίως στα τρόφιμα.
Οι καταναλωτές έχουν σαφώς αλλάξει συνήθειες, όπως αποτυπώνουν οι μελέτες, και αγοράζουν λιγότερα προϊόντα, ενώ ωθούνται στην επιλογή φθηνότερων λύσεων. Στρέφονται στο «καταφύγιο» των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιο των οποίων σημείωσε νέο ρεκόρ στη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών, με 17,7%, όσο ήταν δηλαδή και στην εποχή της βαθιάς οικονομικής κρίσης το 2012. Η προσθήκη των καλαθιών του «νονού» και το «πασχαλινό» έρχονται, σε συνδυασμό με την καταβολή έκτακτων ενισχύσεων στους συνταξιούχους και την αύξηση του κατώτατου μισθού, να συμβάλουν στη βελτίωση της αγοραστικής ικανότητας των νοικοκυριών, αλλά και της ψυχολογίας τους, που τόσο έχει ανάγκη η αγορά.
Το φετινό δώρο του Πάσχα, ύψους 1 δισ. ευρώ, θα πρέπει να καταβληθεί στους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα μέχρι και τη Μεγάλη Τετάρτη 12 Απριλίου 2023. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να κατατεθεί στους τραπεζικούς λογαριασμούς λίγο νωρίτερα. Και είναι σύνηθες, η εορταστική αγορά να «ζεσταίνεται» με την καταβολή του δώρου, οπότε και ξεκινά η, «πιεστική χρονικά», αναζήτηση του αγοραστικού κοινού για τις δέουσες αγορές των ημερών του Πάσχα. Η αγορά, πάντως, ευελπιστεί να απορροφήσει μεγάλο μέρος του δώρου του Πάσχα, υπολογίζοντας να ξεπεράσει τη συνήθη υποτονική κίνηση των τελευταίων ετών και να ξεπεράσει τον περυσινό πασχαλινό τζίρο των 1,5 δισ. ευρώ. Πιο ακριβός, σε σχέση με πέρυσι το Πάσχα, αναμένεται να φτάσει φέτος στο τραπέζι των καταναλωτών ο παραδοσιακός οβελίας, τόσο λόγω της εκτόξευσης του κόστους παραγωγής για τους κτηνοτρόφους, όσο και της μείωσης του ζωικού κεφαλαίου.
Οι αυξήσεις στα τρόφιμα, που περιλαμβάνονται στο πασχαλινό τραπέζι, είναι σχεδόν βέβαιο πως θα περιορίσουν την κατανάλωση και τον πασχαλινό τζίρο σε πολλούς άλλους κλάδους του λιανικού εμπορίου, όπως τα εποχικά δώρα, παιχνίδια, λαμπάδες, σοκολατοειδή, παιδική ένδυση και υπόδηση, που αποτελούν μεγάλο μέρος των πασχαλινών εορταστικών δαπανών, ενώ «φρενάρισμα» στον όγκο πωλήσεων παρατηρείται στις αγορές των σούπερ μάρκετ, σε αντίθεση με τον τζίρο. Ωστόσο, οι κεντρικές και περιφερειακές αγορές της Αττικής, παρά τις πολλές δυσκολίες, τις ανατιμήσεις και το ενεργειακό κόστος, που έχουν υποστεί όλες οι επιχειρήσεις, εγγυώνται την απόλυτη επάρκεια όλων των πασχαλινών ειδών και τροφίμων για τους καταναλωτές, είτε φύγουν για Πάσχα στο χωριό, είτε μείνουν στο Λεκανοπέδιο.
Γεγονός είναι ότι, αν και ο καιρός σταθεί σύμμαχος, η αγορά θα κινηθεί με θετικό πρόσημο. Ενόψει Πάσχα, και οι κρατήσεις στις ακτοπλοϊκές εταιρείες είναι αυξημένες, ενώ ο ρυθμός έκδοσης εισιτηρίων είναι υψηλότερος της περυσινής, προ πασχαλινής, περιόδου. Για φέτος, πάντως, η αίσθηση μεταξύ των στελεχών των ακτοπλοϊκών εταιρειών είναι ότι, αναλογικά με την εποχή, η κίνηση θα είναι ιδιαίτερα αυξημένη, καθώς ο κόσμος, απαλλαγμένος πια από τα μέτρα για την πανδημία, αναζητά ευκαιρίες για να ταξιδέψει. Όπως φαίνεται, η επιβατική κίνηση θα είναι πολύ καλύτερη από πέρυσι, που ήταν περίπου 20% κάτω, σε σύγκριση με το 2019, την καλύτερη, ιστορικά, χρονιά. Άλλωστε, η τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει και αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω σε συνδυασμό με το καθολικό Πάσχα. Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα κρατήσεις, η «έξοδος του Πάσχα» θα είναι φέτος μεγαλύτερη και, ταυτόχρονα, πολλά υποσχόμενη πως θα τονώσει, εκτός από τις κεντρικές, και τις περιφερειακές αγορές των νησιών του Αργοσαρωνικού.
Latest News
Στα ρεβεγιόν των Χριστουγέννων «παίζουν τα ρέστα τους» Zara, Pink Woman και BSB
Τα Χριστούγεννα αναμένονται οι καθιερωμένες αγορές ενδυμάτων από το δυναμικό γυναικείο κοινό - Τι περιμένουν οι αλυσίδες
Γιατί «πίκρισε» το Μέλι Αττική – Η αναδιάρθρωση των δανείων
Οι προκλήσεις και οι νέοι στόχοι για το Μέλι Αττική λίγο πριν κλείσει τα 100 – Στα 13,74 εκατ. ο τζίρος του 2023
Cenergy Holdings: Νέα σύμβαση της Hellenic Cables με την RTE για το έργο Bretagne Sud
Η Hellenic Cables, θυγατρική της Cenergy Holdings, θα προμηθεύσει 390 χλμ. export καλωδίων τάσης 225kV, εκ των οποίων 150 χλμ. θα είναι υποβρύχια
Πόσο πωλούνται τα εργοστάσια της ΙΟΝ και της Νίκας του Σπύρου Θεοδωρόπουλου
Μέσω της νεοσύστατης Bespoke Real Estate ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος αγοράζει πέντε βιομηχανικά ακίνητα της ΙΟΝ και της Νίκας - Ποιοι είναι οι 18 συνιδρυτές της εταιρείας
Οι αλλαγές στη διοικητική ομάδα του ΟΤΕ από 1η Ιανουαρίου 2025
Οι ανακατατάξεις που ανακοίνωσε ο Όμιλος ΟΤΕ έρχονται σε συνέχεια των αρχικών αλλαγών που πραγματοποιήθηκαν τον περασμένο Ιούλιο και την ανάληψη των καθηκόντων του διευθύνοντος συμβούλου από τον κ. Κώστα Νεμπή
Ο Μιχάλης Τσαμάζ στον όμιλο Quest - Τι αναλαμβάνει στην Uni Systems
Η Uni Systems, που ιδρύθηκε το 1964 από τον Κωνσταντίνο Δοξιάδη, αποκτήθηκε από τον Όμιλο Quest το 2007
Αύξηση 7,9% στον τζίρο των επιχειρήσεων λιανεμπορίου τον Οκτώβριο [πίνακες]
Τον Οκτώβριο φέτος ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 3,92 δισ. ευρώ, έναντι 3,63 δισ. ευρώ τον Οκτώβριο 2023
Στη Motor Oil και με τη βούλα η TWENTY 4 SHOPEN
Τι αναφέρει η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού - Οι επόμενες κινήσεις
ΑΧΙΑ για τράπεζες: Περιθώρια ανόδου έως 55% το 2025 - Το Plan B για τα επιτόκια
Το outlook του 2025 είναι «αναμφισβήτητα» θετικό λέει η AXIA - Η οικονομική επέκταση, η αύξηση της ζήτησης πιστώσεων και οι στρατηγικές ενέργειες
Trastor: Πιστοποίηση Leed Gold για το κέντρο logistics στον Ασπρόπυργο
Η ολοκλήρωση του έργου αυτού, ενισχύει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας με πιστοποιημένα «πράσινα» κτίρια