Για τρίτη φορά μέσα στο 2023 η Tesla μείωσε τις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Model S και X στις ΗΠΑ, σε μια προσπάθεια να στηρίξει τη ζήτηση για τα οχήματά της αλλά και να χτυπήσει τον ανταγωνισμό.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Ίλον Μασκ έχει δεσμευτεί να αυξήσει τον όγκο των πωλήσεων πιέζοντας ακόμα και τα περιθώρια κέρδους. Το εμβληματικό sedan Model S ξεκινά τώρα από τα 84.990 δολάρια ΗΠΑ, μια μείωση 5.000 δολαρίων από την τιμή του προηγούμενου μήνα. Το Model X ξεκινά από τα 94.990 δολάρια μειωμένο επίσης κατά 5.000 δολάρια.
Tesla: Στόχος η μείωση κατά 50% του κόστους των ηλεκτρικών οχημάτων
Η μείωση τιμών έρχεται σε μια περίοδο που η αυτοκινητοβιομηχανία δίνει μάχη με τον αυξανόμενο πληθωρισμό και τα αυξανόμενα επιτόκια που κάνουν τις αγορές νέων αυτοκινήτων όλο και πιο ακριβές. Η Tesla, η οποία πουλάει τα οχήματά της απευθείας στους καταναλωτές, τροποποιεί τακτικά τις τιμές της. Η εταιρεία με έδρα το Όστιν του Τέξας κατασκευάζει επί του παρόντος τα Model S, X, 3 και Y.
«Η τιμή μετράει πραγματικά», είχε δηλώσει ο Μασκ κατά την παρουσίαση των εταιρικών αποτελεσμάτων τον Ιανουάριο. «Νομίζω ότι υπάρχει — απλώς ένας τεράστιος αριθμός ανθρώπων που ήθελαν να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο Tesla αλλά δεν μπορούν να το αντέξουν οικονομικά. Και έτσι, αυτές οι αλλαγές τιμών κάνουν πραγματικά τη διαφορά για τον μέσο καταναλωτή».
Η Tesla παρέδωσε 422.875 οχήματα παγκοσμίως το πρώτο τρίμηνο, αλλά μόνο 10.695 από αυτά ήταν τα S και X.
Η Tesla μείωσε την τιμή του σεντάν Model 3 και του σπορ οχήματος Model Y κατά 1.000 και 2.000 δολάρια ΗΠΑ και μείωσε τις τιμές εκκίνησης δύο μοντέλων στα 41.990 και 49.900 δολάρια ΗΠΑ, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της. Πρόσθεσε επίσης μια νέα έκδοση του αρχικού επιπέδου Model Y.
Πόλεμος τιμών
Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία μείωσε τις τιμές των οχημάτων της στην Κίνα νωρίτερα φέτος, έχει επίσης προκαλέσει πόλεμο τιμών στη μεγαλύτερη αγορά οχημάτων νέας ενέργειας στον κόσμο.
Τον Μάρτιο απέστειλε σε πελάτες της συνολικά 88.869 οχήματα από το εργοστάσιο της Σαγκάης, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία που δημοσίευσε την Τρίτη η Ένωση Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας.
Παραμένει σημαντική η διαφορά τιμής για τα οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, όπου το Model 3 ξεκινά από 229.900 γιουάν (33.400 δολάρια) και το Model Y κοστίζει 261.900 γιουάν (38.086 δολάρια).
Ενώ η Tesla συνεχίζει να ξεπερνά άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες σε παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, αντιμετωπίζει πιο σκληρό ανταγωνισμό από ποτέ από την κινεζική BYD, με τους αναλυτές στο BloombergNEF να αναμένουν ότι ο κατασκευαστής που υποστηρίζεται από την Berkshire Hathaway Inc. θα διεκδικήσει την Νο. 1 θέση φέτος.
Η Tesla θα χρειαστεί επίσης να… «πατήσει γκάζια» εάν θέλει να συνεχίσει να αναπτύσσεται με τους ρυθμούς που έχουν συνηθίσει οι επενδυτές. Πέρυσι, η εταιρεία δεν πέτυχε τον στόχο της για μέση ετήσια αύξηση 50% στις παραδόσεις οχημάτων, περιοριζόμενο στο +40%. Ο ρυθμός ανάπτυξής της υποχώρησε στο 36% το πρώτο τρίμηνο.
Latest News
net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών
Για το net metering ο σύνδεσμος των παρόχων ρεύματος, ΕΣΠΕΝ, με επιστολή του τονίζει τις ζημιές που υπέστησαν οι προμηθευτές από την καθυστέρηση των εκκαθαρίσεων
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης