Ο μεγιστάνας Ίλον Μασκ θεωρεί ότι ο πλανήτης είναι σε θέση να υιοθετήσει πλήρως καθαρές μορφές ενέργειας μέσα στην επόμενη εικοσαετία. Το κόστος της μετάβασης υπολογίζεται σε 10 τρισεκατομμύρια δολάρια, δηλαδή 4 τρισ. δολάρια λιγότερα από το να παραμείνουμε προσκολλημένοι στα ορυκτά καύσιμα.
Αυτά είναι τα βασικά σημεία των υπολογισμών της Tesla, της εταιρείας του Μασκ που παράγει ηλεκτροκίνητα οχήματα και όχι μόνο.
Επένδυση 10 τρισ. δολάρια σε 20 χρόνια
Βάσει των υπολογισμών της Tesla, o Mask είναι πεπεισμένος ότι ο κόσμος μπορεί να κάνει τη μεγάλη μετάβαση σε καθαρές μορφές ενέργειας αρκεί να επενδύσει 10 τρισεκατομμύρια δολάρια εντός της επόμενης εικοσαετίας.
Η έρευνα της εταιρείας κατασκευής ηλεκτροκίνητων οχημάτων θεωρεί ότι το να παραμείνει ο κόσμος προσκολλημένος στα ορυκτά καύσιμα, θα κόστιζε έως και 14 τρισεκατομμύρια δολάρια, για το ίδιο διάστημα των επόμενων είκοσι ετών.
Παρά το γεγονός ότι το κόστος της μετάβασης ύψους 10 τρισ. δολαρίων σε έναν «καθαρότερο» κόσμο είναι υψηλό, ο Ίλον Μασκ δηλώνει ότι το συγκεκριμένο ποσό αποτελεί… κλάσμα των 100 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, στα οποία υπολογίζεται η παγκόσμια οικονομία.
Επιπλέον, σημειώνει ότι το συγκεκριμένο ποσό μοιράζεται σε δύο δεκαετίες – δηλαδή είναι ουσιαστικά το 0,5% της παγκόσμιας οικονομίας.
καθαρ
Για τη μετάβαση στο νέο, ηλεκτρικό μέλλον της ανθρωπότητας, ο κόσμος θα χρειάζεται να… σκάβει 3,3 γιγατόνους γαιών κάθε χρόνο για να εξορύσσει τα μέταλλα που απαιτούνται, πολύ λιγότερο από τους 15,5 γιγατόνους που εξάγονται σήμερα για τις ανάγκες της βιομηχανίας ορυκτών καυσίμων.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Tesla, ένα πλήρως «ηλεκτρικό» και βιώσιμο μέλλον είναι τεχνικά εφικτό και απαιτεί λιγότερες επενδύσεις και λιγότερη εξόρυξη υλικών, σε σχέση με τη συνέχιση της σημερινής μη βιώσιμης ενεργειακής οικονομίας.
Τι περιλαμβάνει το 20ετές πλάνο της Tesla
Στο σχέδιο που εκπόνησε η αμερικανική εταιρεία περιλαμβάνονται κόστη για διάφορα projects. Για παράδειγμα την μερίδα του λέοντος κατέχουν όπως είναι φυσικό η εξόρυξη/ διύλιση, οι μπαταρίες και τα ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Ωστόσο, υπάρχουν και άλλα αντικείμενα, όπως η παραγωγή συνθετικών καυσίμων, οι ηλεκτρολύτες, τα νέας τεχνολογίας χημικά, η αποθήκευση υδρογόνου, τα ηλιακά πάνελ, η χρήση θερμικής ενέργειας, οι αντλίες θερμότητες και οι ανεμογεννήτριες.
Σύμφωνα με τα πλάνα της Tesla απαιτείται μια τεράστια κατασκευή εργοστασίων ηλιακών συλλεκτών και διυλιστηρίων μετάλλων τα επόμενα 20 χρόνια για την παροχή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές και την ικανότητα αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτείται για την τροφοδοσία της παγκόσμιας οικονομίας εξ ολοκλήρου με ενέργεια χωρίς εκπομπές άνθρακα.
Η λευκή βίβλος
Η λευκή βίβλος της Tesla αποτυπώνει με λεπτομέρεια το όραμα του Μασκ για έναν κόσμο χωρίς ορυκτά καύσιμα, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά την ημέρα των επενδυτών τον προηγούμενο μήνα. «Η Γη θα κινηθεί προς μια βιώσιμη ενεργειακή οικονομία», είπε ο Μασκ στην εκδήλωση στο Όστιν του Τέξας. «Και θα συμβεί κατά τη διάρκεια της ζωής σου», συμπλήρωσε.
Η Tesla βλέπει αναβαθμισμένα δίκτυα που τροφοδοτούνται με αιολική και ηλιακή ενέργεια, παγκόσμιες συστοιχίες μπαταριών και υπόγεια σπήλαια υδρογόνου για αποθήκευση ενέργειας, ανακατασκευή βαρέων βιομηχανιών, όπως η χαλυβουργία και η τσιμεντοβιομηχανία, καθώς και σπίτια και επιχειρήσεις που θερμαίνονται ή ψύχονται με αντλίες θερμότητας.
Υπάρχει επίσης ελάχιστη πιθσνοτητα να εξαντλήσει ο κόσμος τις προμήθειες απαιτούμενων μετάλλων, καθώς απαιτείται μόνο ένα κλάσμα των τρεχόντων πόρων και η υψηλότερη ζήτηση θα ενθαρρύνει τους εξερευνητές να αναζητήσουν νέα κοιτάσματα.
Η ανακύκλωση θα αρχίσει να αντικαθιστά ουσιαστικά την παροχή νέων μετάλλων από το 2040, καθώς οι ληγμένες μπαταρίες, οι ηλιακοί συλλέκτες και οι ανεμογεννήτριες θα συλλέγονται για επαναχρησιμοποίηση. Άλλα υλικά θα καταργηθούν σταδιακά ή θα ελαχιστοποιηθούν: η χρήση χαλκού αντί για ασήμι στα ηλιακά πάνελ, η χρήση τεχνητού γραφίτη στις μπαταρίες και η εξάλειψη των σπάνιων γαιών από τις ανεμογεννήτριες.
«Το βιώσιμο μέλλον είναι τεχνικά εφικτό και απαιτεί λιγότερες επενδύσεις και λιγότερη εξόρυξη υλικών από τη συνέχιση της σημερινής μη βιώσιμης ενεργειακής οικονομίας», αναφέρει η Tesla.
Latest News
Χρηματοδότηση-ρεκόρ για τη σλοβακική InoBat - Πώς η εταιρεία μπαταριών «κέρδισε» 100 εκατ. ευρώ
Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η InoBat στοχεύει να αυξήσει την παραγωγή κυψελών μπαταριών ευρωπαϊκού σχεδιασμού
Νέες επιδοτήσεις 906 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»
Αύριο θα πιστωθεί στους λογαριασμούς 906 δικαιούχων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», το ποσό των 3.330.514,20 ευρώ.
Πώς απαντά η Toyota στις απειλές Τραμπ για τέλος σε επιχορηγήσεις EV
Ο Τραμπ θέλει να τερματίσει τις πιστώσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα - Η Toyota είναι η πρώτη που ανταποκρίνεται
Τα EV ξαναμοιράζουν την τράπουλα στην αυτοκινητοβιομηχανία
Οι συζητήσεις για mega deal μεταξύ Honda-Nissan-Mitsubishi σηματοδοτούν σημαντικές εξελίξεις σε Ασία και Ευρώπη με το βλέμμα στις ΗΠΑ
Ο Καναδάς αλλάζει στόχο - Το νέο σχέδιο «δείχνει» ηλεκτρικό δίκτυο net zero το 2050
Ο Καναδάς στοχεύει σε ένα δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας με μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050
ΕΥΔΑΠ: Στη μάχη για τη λειψυδρία τρία τάνκερ και μία μονάδα αφαλάτωσης στην Ιτέα
Ο CEO της ΕΥΔΑΠ Χάρης Σαχίνης παρουσίασε εναλλακτικά σχέδια για τη θωράκιση της Αττικής από τη λειψυδρία
Νέο διοικητικό συμβούλιο στον Οργανισμό Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας
Οι Σκυλακάκης και Τσιάρας παρουσίασαν στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας το νέο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας
Στην… πυρά ο πλανήτης – Το 2024 η πιο θερμή χρονιά από το 1881
Σύμφωνα με τη Γερμανική Μετεωρολογική Υπηρεσία, η φετινή χρονιά είναι η θερμότερη που έχει ζήσει ο πλανήτης από τότε που υπάρχουν μετρήσεις.
Ερχονται ηλεκτροκίνητα υδροπλάνα στην Ελλάδα - Η συμφωνία Hellenic Seaplanes - Elfly Group
Η Hellenic Seaplanes προχωρά στην καταρχήν δέσμευση για την απόκτηση δέκα ηλεκτροκίνητων υδροπλάνων Noemi, 9 θέσεων
Ο Τραμπ... ξηλώνει την πολιτική Μπάιντεν στα EV - Τέλος οι επιδοτήσεις για σταθμούς φόρτισης
Τι προτείνει η ομάδα Τραμπ για τα ηλεκτρικά οχήματα - Αποδεκτή η μεγαλύτερη ρύπανση των αυτοκινήτων, σκληροί δασμοί στα κινεζικά EV