
Ο μεγιστάνας Ίλον Μασκ θεωρεί ότι ο πλανήτης είναι σε θέση να υιοθετήσει πλήρως καθαρές μορφές ενέργειας μέσα στην επόμενη εικοσαετία. Το κόστος της μετάβασης υπολογίζεται σε 10 τρισεκατομμύρια δολάρια, δηλαδή 4 τρισ. δολάρια λιγότερα από το να παραμείνουμε προσκολλημένοι στα ορυκτά καύσιμα.
Αυτά είναι τα βασικά σημεία των υπολογισμών της Tesla, της εταιρείας του Μασκ που παράγει ηλεκτροκίνητα οχήματα και όχι μόνο.
Επένδυση 10 τρισ. δολάρια σε 20 χρόνια
Βάσει των υπολογισμών της Tesla, o Mask είναι πεπεισμένος ότι ο κόσμος μπορεί να κάνει τη μεγάλη μετάβαση σε καθαρές μορφές ενέργειας αρκεί να επενδύσει 10 τρισεκατομμύρια δολάρια εντός της επόμενης εικοσαετίας.
Η έρευνα της εταιρείας κατασκευής ηλεκτροκίνητων οχημάτων θεωρεί ότι το να παραμείνει ο κόσμος προσκολλημένος στα ορυκτά καύσιμα, θα κόστιζε έως και 14 τρισεκατομμύρια δολάρια, για το ίδιο διάστημα των επόμενων είκοσι ετών.
Παρά το γεγονός ότι το κόστος της μετάβασης ύψους 10 τρισ. δολαρίων σε έναν «καθαρότερο» κόσμο είναι υψηλό, ο Ίλον Μασκ δηλώνει ότι το συγκεκριμένο ποσό αποτελεί… κλάσμα των 100 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, στα οποία υπολογίζεται η παγκόσμια οικονομία.
Επιπλέον, σημειώνει ότι το συγκεκριμένο ποσό μοιράζεται σε δύο δεκαετίες – δηλαδή είναι ουσιαστικά το 0,5% της παγκόσμιας οικονομίας.
καθαρ
Για τη μετάβαση στο νέο, ηλεκτρικό μέλλον της ανθρωπότητας, ο κόσμος θα χρειάζεται να… σκάβει 3,3 γιγατόνους γαιών κάθε χρόνο για να εξορύσσει τα μέταλλα που απαιτούνται, πολύ λιγότερο από τους 15,5 γιγατόνους που εξάγονται σήμερα για τις ανάγκες της βιομηχανίας ορυκτών καυσίμων.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Tesla, ένα πλήρως «ηλεκτρικό» και βιώσιμο μέλλον είναι τεχνικά εφικτό και απαιτεί λιγότερες επενδύσεις και λιγότερη εξόρυξη υλικών, σε σχέση με τη συνέχιση της σημερινής μη βιώσιμης ενεργειακής οικονομίας.
Τι περιλαμβάνει το 20ετές πλάνο της Tesla
Στο σχέδιο που εκπόνησε η αμερικανική εταιρεία περιλαμβάνονται κόστη για διάφορα projects. Για παράδειγμα την μερίδα του λέοντος κατέχουν όπως είναι φυσικό η εξόρυξη/ διύλιση, οι μπαταρίες και τα ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Ωστόσο, υπάρχουν και άλλα αντικείμενα, όπως η παραγωγή συνθετικών καυσίμων, οι ηλεκτρολύτες, τα νέας τεχνολογίας χημικά, η αποθήκευση υδρογόνου, τα ηλιακά πάνελ, η χρήση θερμικής ενέργειας, οι αντλίες θερμότητες και οι ανεμογεννήτριες.
Σύμφωνα με τα πλάνα της Tesla απαιτείται μια τεράστια κατασκευή εργοστασίων ηλιακών συλλεκτών και διυλιστηρίων μετάλλων τα επόμενα 20 χρόνια για την παροχή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές και την ικανότητα αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτείται για την τροφοδοσία της παγκόσμιας οικονομίας εξ ολοκλήρου με ενέργεια χωρίς εκπομπές άνθρακα.
Η λευκή βίβλος
Η λευκή βίβλος της Tesla αποτυπώνει με λεπτομέρεια το όραμα του Μασκ για έναν κόσμο χωρίς ορυκτά καύσιμα, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά την ημέρα των επενδυτών τον προηγούμενο μήνα. «Η Γη θα κινηθεί προς μια βιώσιμη ενεργειακή οικονομία», είπε ο Μασκ στην εκδήλωση στο Όστιν του Τέξας. «Και θα συμβεί κατά τη διάρκεια της ζωής σου», συμπλήρωσε.
Η Tesla βλέπει αναβαθμισμένα δίκτυα που τροφοδοτούνται με αιολική και ηλιακή ενέργεια, παγκόσμιες συστοιχίες μπαταριών και υπόγεια σπήλαια υδρογόνου για αποθήκευση ενέργειας, ανακατασκευή βαρέων βιομηχανιών, όπως η χαλυβουργία και η τσιμεντοβιομηχανία, καθώς και σπίτια και επιχειρήσεις που θερμαίνονται ή ψύχονται με αντλίες θερμότητας.
Υπάρχει επίσης ελάχιστη πιθσνοτητα να εξαντλήσει ο κόσμος τις προμήθειες απαιτούμενων μετάλλων, καθώς απαιτείται μόνο ένα κλάσμα των τρεχόντων πόρων και η υψηλότερη ζήτηση θα ενθαρρύνει τους εξερευνητές να αναζητήσουν νέα κοιτάσματα.
Η ανακύκλωση θα αρχίσει να αντικαθιστά ουσιαστικά την παροχή νέων μετάλλων από το 2040, καθώς οι ληγμένες μπαταρίες, οι ηλιακοί συλλέκτες και οι ανεμογεννήτριες θα συλλέγονται για επαναχρησιμοποίηση. Άλλα υλικά θα καταργηθούν σταδιακά ή θα ελαχιστοποιηθούν: η χρήση χαλκού αντί για ασήμι στα ηλιακά πάνελ, η χρήση τεχνητού γραφίτη στις μπαταρίες και η εξάλειψη των σπάνιων γαιών από τις ανεμογεννήτριες.
«Το βιώσιμο μέλλον είναι τεχνικά εφικτό και απαιτεί λιγότερες επενδύσεις και λιγότερη εξόρυξη υλικών από τη συνέχιση της σημερινής μη βιώσιμης ενεργειακής οικονομίας», αναφέρει η Tesla.


Latest News

Τα οφέλη και τα εμπόδια για τη μαζική στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Πρόσφατη μελέτη δείχνει πώς η επιλογή EV θα μπορούσε να ενισχύσει τους ιδιοκτήτες, αλλά και την ενεργειακή αυτονομία των πόλεων

Μειώνει τις επενδύσεις σε πράσινη ενέργεια η γερμανική RWE
Υπάρχει αβεβαιότητα στο επενδυτικό περιβάλλον λέει ο CEO της RWE - Τι σχεδιάζει η εταιρεία

Πώς θα είναι η Γαλλία το 2100 - Θερμότερη κατά 4°C
Η Météo France αναλύει τις επιπτώσεις από την προβλεπόμενη αύξηση της μέσης θερμοκρασίας στη χώρα τα επόμενα 75 χρόνια

Η τελευταία δεκαετία είναι η θερμότερη στα χρονικά - Εφιαλτική η συνέχεια
Οι αλλαγές στο κλίμα και ειδικά η υπερθέρμανση, είναι ιδιαίτερα εμφανής στους ωκεανούς

Ερχεται το τέλος του ESG; - Οι μεγάλες εταιρείες, οι στόχοι βιωσιμότητας και τα μπόνους στελεχών
Η υποχώρηση από τους κλιματικούς στόχους του ESG στις αμοιβές στελεχών αντανακλά και κάποιες ανησυχίες των επενδυτών

Πιο κοντά στην κατάκτηση της παγκόσμιας αγοράς η BYD - Ή μήπως όχι;
Η πεντάλεπτη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων από την εταιρεία του Κινέζου δισεκατομμυριούχου Γουάνγκ Τσουανφού και οι κρίσεις σε τρεις ηπείρους

Nέο ρεκόρ θερμότητας στο κλίμα το 2024 - Γιατί κορυφαίοι επιστήμονες βρίσκονται σε απόγνωση
Απελπισμένοι εμφανίζονται οι επιστήμονες σχετικά με το κλίμα

Πώς η προεδρία Τραμπ.... αποφόρτισε τις εταιρείες φόρτισης EV - Εφιαλτική βουτιά των μετοχών
Βουτιά 70% έχουν κάνει οι μετοχές εταιρειών που προμηθεύουν την αγορά με φορτιστές για ηλεκτρικά οχήματα, λόγω της πολιτικής Τραμπ

Τιμήθηκαν 27 εταιρείες για αποκατάσταση και αναδάσωση - Το μήνυμα Παπασταύρου
Ειδική εκδήλωση από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για το θεσμό του Αναδόχου Αποκατάστασης και Αναδάσωσης

Βασική υποψήφια η Ισπανία για το νέο «προσιτό» ηλεκτρικό της Stellantis
Leapmotor και Stellantis σχεδιάζουν να ξεκινήσουν τη μαζική παραγωγή του οχήματος το πρώτο τρίμηνο του 2026