
Ο μεγιστάνας Ίλον Μασκ θεωρεί ότι ο πλανήτης είναι σε θέση να υιοθετήσει πλήρως καθαρές μορφές ενέργειας μέσα στην επόμενη εικοσαετία. Το κόστος της μετάβασης υπολογίζεται σε 10 τρισεκατομμύρια δολάρια, δηλαδή 4 τρισ. δολάρια λιγότερα από το να παραμείνουμε προσκολλημένοι στα ορυκτά καύσιμα.
Αυτά είναι τα βασικά σημεία των υπολογισμών της Tesla, της εταιρείας του Μασκ που παράγει ηλεκτροκίνητα οχήματα και όχι μόνο.
Επένδυση 10 τρισ. δολάρια σε 20 χρόνια
Βάσει των υπολογισμών της Tesla, o Mask είναι πεπεισμένος ότι ο κόσμος μπορεί να κάνει τη μεγάλη μετάβαση σε καθαρές μορφές ενέργειας αρκεί να επενδύσει 10 τρισεκατομμύρια δολάρια εντός της επόμενης εικοσαετίας.
Η έρευνα της εταιρείας κατασκευής ηλεκτροκίνητων οχημάτων θεωρεί ότι το να παραμείνει ο κόσμος προσκολλημένος στα ορυκτά καύσιμα, θα κόστιζε έως και 14 τρισεκατομμύρια δολάρια, για το ίδιο διάστημα των επόμενων είκοσι ετών.
Παρά το γεγονός ότι το κόστος της μετάβασης ύψους 10 τρισ. δολαρίων σε έναν «καθαρότερο» κόσμο είναι υψηλό, ο Ίλον Μασκ δηλώνει ότι το συγκεκριμένο ποσό αποτελεί… κλάσμα των 100 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, στα οποία υπολογίζεται η παγκόσμια οικονομία.
Επιπλέον, σημειώνει ότι το συγκεκριμένο ποσό μοιράζεται σε δύο δεκαετίες – δηλαδή είναι ουσιαστικά το 0,5% της παγκόσμιας οικονομίας.
καθαρ
Για τη μετάβαση στο νέο, ηλεκτρικό μέλλον της ανθρωπότητας, ο κόσμος θα χρειάζεται να… σκάβει 3,3 γιγατόνους γαιών κάθε χρόνο για να εξορύσσει τα μέταλλα που απαιτούνται, πολύ λιγότερο από τους 15,5 γιγατόνους που εξάγονται σήμερα για τις ανάγκες της βιομηχανίας ορυκτών καυσίμων.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Tesla, ένα πλήρως «ηλεκτρικό» και βιώσιμο μέλλον είναι τεχνικά εφικτό και απαιτεί λιγότερες επενδύσεις και λιγότερη εξόρυξη υλικών, σε σχέση με τη συνέχιση της σημερινής μη βιώσιμης ενεργειακής οικονομίας.
Τι περιλαμβάνει το 20ετές πλάνο της Tesla
Στο σχέδιο που εκπόνησε η αμερικανική εταιρεία περιλαμβάνονται κόστη για διάφορα projects. Για παράδειγμα την μερίδα του λέοντος κατέχουν όπως είναι φυσικό η εξόρυξη/ διύλιση, οι μπαταρίες και τα ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Ωστόσο, υπάρχουν και άλλα αντικείμενα, όπως η παραγωγή συνθετικών καυσίμων, οι ηλεκτρολύτες, τα νέας τεχνολογίας χημικά, η αποθήκευση υδρογόνου, τα ηλιακά πάνελ, η χρήση θερμικής ενέργειας, οι αντλίες θερμότητες και οι ανεμογεννήτριες.
Σύμφωνα με τα πλάνα της Tesla απαιτείται μια τεράστια κατασκευή εργοστασίων ηλιακών συλλεκτών και διυλιστηρίων μετάλλων τα επόμενα 20 χρόνια για την παροχή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές και την ικανότητα αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτείται για την τροφοδοσία της παγκόσμιας οικονομίας εξ ολοκλήρου με ενέργεια χωρίς εκπομπές άνθρακα.
Η λευκή βίβλος
Η λευκή βίβλος της Tesla αποτυπώνει με λεπτομέρεια το όραμα του Μασκ για έναν κόσμο χωρίς ορυκτά καύσιμα, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά την ημέρα των επενδυτών τον προηγούμενο μήνα. «Η Γη θα κινηθεί προς μια βιώσιμη ενεργειακή οικονομία», είπε ο Μασκ στην εκδήλωση στο Όστιν του Τέξας. «Και θα συμβεί κατά τη διάρκεια της ζωής σου», συμπλήρωσε.
Η Tesla βλέπει αναβαθμισμένα δίκτυα που τροφοδοτούνται με αιολική και ηλιακή ενέργεια, παγκόσμιες συστοιχίες μπαταριών και υπόγεια σπήλαια υδρογόνου για αποθήκευση ενέργειας, ανακατασκευή βαρέων βιομηχανιών, όπως η χαλυβουργία και η τσιμεντοβιομηχανία, καθώς και σπίτια και επιχειρήσεις που θερμαίνονται ή ψύχονται με αντλίες θερμότητας.
Υπάρχει επίσης ελάχιστη πιθσνοτητα να εξαντλήσει ο κόσμος τις προμήθειες απαιτούμενων μετάλλων, καθώς απαιτείται μόνο ένα κλάσμα των τρεχόντων πόρων και η υψηλότερη ζήτηση θα ενθαρρύνει τους εξερευνητές να αναζητήσουν νέα κοιτάσματα.
Η ανακύκλωση θα αρχίσει να αντικαθιστά ουσιαστικά την παροχή νέων μετάλλων από το 2040, καθώς οι ληγμένες μπαταρίες, οι ηλιακοί συλλέκτες και οι ανεμογεννήτριες θα συλλέγονται για επαναχρησιμοποίηση. Άλλα υλικά θα καταργηθούν σταδιακά ή θα ελαχιστοποιηθούν: η χρήση χαλκού αντί για ασήμι στα ηλιακά πάνελ, η χρήση τεχνητού γραφίτη στις μπαταρίες και η εξάλειψη των σπάνιων γαιών από τις ανεμογεννήτριες.
«Το βιώσιμο μέλλον είναι τεχνικά εφικτό και απαιτεί λιγότερες επενδύσεις και λιγότερη εξόρυξη υλικών από τη συνέχιση της σημερινής μη βιώσιμης ενεργειακής οικονομίας», αναφέρει η Tesla.


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων