
Οι συναλλαγές δικαιωμάτων προαίρεσης εκτινάσσονται, καθώς οι επενδυτές προετοιμάζονται για την αστάθεια των περιφερειακών τραπεζών των ΗΠΑ.
Αναμένεται νέα αναταραχή όταν τα αποτελέσματα αποκαλύψουν πόσο άσχημα έχουν πληγεί τα κέρδη των μεσαίων τραπεζών, σύμφωνα με τους Financial Times.
ΗΠΑ: Αύξηση επιτοκίων και μπόνους από τις τράπεζες για να κρατήσουν τους καταθέτες
Οι τιμές των μετοχών των περιφερειακών τραπεζών έχουν σταθεροποιηθεί από τότε που η κατάρρευση της SVB πυροδότησε μια τεράστια διολίσθηση στα μέσα Μαρτίου, αλλά οι traders αγοράζουν δικαιώματα προαίρεσης που συνδέονται με μεσαίου μεγέθους δανειστές που είχαν μερικές από τις υψηλότερες αστάθειες, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg. Αρκετές τράπεζες που επλήγησαν άσχημα από την πρόσφατη αστάθεια – συμπεριλαμβανομένων των Citizens Financial, Charles Schwab και KeyBank – έχουν δει το ενδιαφέρον των επενδυτών για τα δικαιωματα προαίρεσης να έχουν φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ, ενώ πολλές άλλες βρίσκονται σε πολυετή υψηλά.

Η τιμολόγηση των συμβολαίων δικαιωμάτων προαίρεσης υποδεικνύει ότι οι επενδυτές αναμένουν ότι οι μεταβολές της αξίας των μετοχών για ορισμένες τράπεζες ενδέχεται να κινηθούν έως και σε τριπλάσιους ρυθμούς από τα κανονικά επίπεδα, σύμφωνα με ανάλυση της RBC Capital Markets.
Το ενδιαφέρον για δανειστές, συμπεριλαμβανομένων των Citizens Financial και KeyBank, καθώς και του Charles Schwab, επενδυτικού ομίλου με τραπεζική άδεια, αντανακλά το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι μεσαίου μεγέθους δανειστές. Έχουν διαδραματίσει εδώ και πολύ μεγάλο ρόλο στην οικονομία των ΗΠΑ, αλλά αντιμετωπίζουν μειωμένες προοπτικές κερδών, εκροές καταθέσεων και αυστηρότερες ρυθμίσεις που θα μπορούσαν να δοκιμάσουν την ικανότητά τους να ευδοκιμήσουν.
Στο ναδίρ οι εκτιμήσεις κερδών
Οι αναλυτές της Morgan Stanley μείωσαν πρόσφατα τις εκτιμήσεις για τα κέρδη των περιφερειακών τραπεζών κατά 20% φέτος και σχεδόν 30% για το 2024.
«Η κερδοφορία του κλάδου έχει μειωθεί συγκριτικά με τον προηγούμενο μήνα», δήλωσε ο Chris McGratty, ο οποίος παρακολουθεί τις περιφερειακές τράπεζες για την KBW και αναμένει ότι η πρόσφατη κρίση θα οδηγήσει σε περισσότερες συγχωνεύσεις.
Οι επενδυτές δικαιωμάτων προαίρεσης προεξοφλούν διακυμάνσεις άνω του 10% στις τιμές των μετοχών σε δύο από τις πρώτες περιφερειακές τράπεζες που ανέφεραν αποτελέσματα αργότερα αυτόν τον μήνα: τη Zions Bancorp της Γιούτα και την Comerica με έδρα το Τέξας.
Μεγάλη αστάθεια
«Αναμένεται μεγάλη αστάθεια και αυτό έρχεται νωρίς στην αγορά», δήλωσε η Amy Wu Silverman, στρατηγικός αναλυτής παραγώγων μετοχών στην RBC Capital Markets. «Ένας μεγάλος αριθμός πελατών σκέφτεται τα αποτελέσματα πρώτου τριμήνου ως πιθανό σημείο καμπής» που θα μπορούσε να οδηγήσει σε μεγάλα κέρδη ή ζημιές ανάλογα με τα αποτελέσματα των τραπεζών.
Στις ΗΠΑ υπάρχουν περίπου 4.400 τράπεζες, αλλά η ανησυχία που πυροδότησε η κατάρρευση της SVB επικεντρώνεται σε περίπου 100 δανειστές που βρίσκονται ακριβώς κάτω από τις 20 κορυφαίες τράπεζες της χώρας.
Το 33% των δανείων
Αυτοί οι μεσαίου μεγέθους δανειστές έχουν περιουσιακά στοιχεία μεταξύ 10 και 150 δισεκατομμυρίων δολαρίων και χορηγούν συλλογικά περίπου το ένα τρίτο όλων των δανείων στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένου αυτού που μια μελέτη του Χάρβαρντ του 2015 αποκάλεσε «δυσανάλογα μεγάλο» μερίδιο εμπορικών δανείων, ιδιαίτερα σε μικρές επιχειρήσεις.
Πολλές τράπεζες άρχισαν φέτος να αντιμετωπίζουν απώλειες στις επενδύσεις τους σε ομόλογα λόγω των αυξανόμενων επιτοκίων. Η κατάρρευση των SVB, Signature και Silvergate προκάλεσε ευρύτερες αναταραχές μεταξύ πελατών και επενδυτών, επιταχύνοντας τις εκροές καταθέσεων και οδηγώντας τον περιφερειακό τραπεζικό δείκτη KBW κάτω από 20% σε 10 ημέρες.
Τα έκτακτα μέτρα από την Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ και την Ομοσπονδιακή Εταιρεία Ασφάλισης Καταθέσεων και η απόφαση των μεγαλύτερων δανειστών της χώρας να καταθέσουν 30 δισεκατομμύρια δολάρια σε μια από τις τράπεζες που επλήγησαν περισσότερο, την First Republic, ανέκοψαν την καθοδική πορεία. Ωστόσο, οι αναλυτές ανησυχούν ότι ο τομέας θα συνεχίσει χωλαίνει για τα επόμενα χρόνια.
Οι περιφερειακές τράπεζες «βρίσκονται σε πραγματικά δύσκολη θέση», δήλωσε ο Blake Gwinn, επικεφαλής στρατηγικής επιτοκίων της RBC.


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς