Με τις πωλήσεις των κοσμημάτων και των ρολογιών να καταγράφουν σημαντική άνοδο το 2022 (+26,7% σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ), καλύπτοντας τις απώλειες της πανδημίας, τόσο τα luxury brands όσο και εκείνα της προσιτής πολυτέλειας δίνoυν τη ψήφο τους στην ελληνική αγορά και επενδυτικά.

Η γνωστή δανική εταιρεία κοσμημάτων Pandora A/S πριν λίγες ημέρες προχώρησε στη σύσταση θυγατρικής στην Ελλάδα, κίνηση που υποδηλώνει τις αναπτυξιακές προοπτικές που διαβλέπει στην εγχώρια αγορά σε συνδυασμό με τις αυξημένες τουριστικές ροές.

Λαλαούνης: Λαμπερά κέρδη και double στις πωλήσεις

Η Pandora Greece, η ελληνική θυγατρική της Pandora Α/S, που σχεδιάζει, κατασκευάζει και εμπορεύεται χειροποίητα και μοντέρνα κοσμήματα σε προσιτές τιμές, συστάθηκε στις 21 Μαρτίου με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 25.000 ευρώ, διαιρούμενο σε 25.000 μετοχές ονομαστικής αξίας 1 ευρώ έκαστη, το οποίο θα καταβληθεί ολοσχερώς από τη μητρική εταιρεία.

Οι Peter Ring, πρόεδρος, Massimo Basei διευθύνων σύμβουλος και ο Martino Giuseppe Mauro Pessina, απαρτίζουν το πρώτο Διοικητικό Συμβούλιο, ενώ η θητεία του ορίστηκε στα έξι έτη.

Παρουσία από το 2006

Τα κοσμήματα Pandora έχουν παρουσία στην ελληνική αγορά εδώ και 17 χρόνια.

Αποκλειστικός αντιπρόσωπος σε Ελλάδα και Κύπρο της δανικής εταιρείας κοσμημάτων είναι η εταιρεία «Μαραγκουδάκη Ελευθερία Μονοπρόσωπη Ι.Κ.Ε.» με κύκλο εργασιών 12,2 εκατ. ευρώ κατά την οικονομική χρήση του 2021 και κέρδη προ φόρων 2,5 εκατ. ευρώ.

Προς το παρόν πάντως δεν έχει γνωστοποιηθεί εάν η συνεργασία των δύο πλευρών θα διαφοροποιηθεί.

Με βάση τα όσα αναφέρονται στην ιστοσελίδα του brand, έχει αναπτύξει δίκτυο 13 concept stores με παρουσία σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Μύκονο, Λάρισα και Πάτρα.

Ρεκόρ πωλήσεων

Το 2022 τα έσοδα του ομίλου αυξήθηκαν κατά 13% στα 26,5 δισ. κορώνες Δανίας (3,8 δισ. δολάρια) σε σύγκριση με 23,4 δισ. κορώνες Δανίας (3,4 δισ. δολάρια) το 2021, καταγράφοντας ρεκόρ.

Η αύξηση των οργανικών πωλήσεων πέρσι ανήλθε στο 7% σε ετήσια βάση από 23% το 2021.

Για εφέτος η διοίκηση αναμένει οι οργανικές πωλήσεις της εταιρείας να κυμανθούν από -3% έως +3%.

Ανατρέχοντας στην περσινή χρονιά, και ιδιαίτερα στο τέταρτο τρίμηνο, ο διευθύνων σύμβουλος Alexander Lacik δήλωσε: «Κλείσαμε το 2022 σε υψηλό επίπεδο. Παρά τη μακροοικονομική πίεση στους καταναλωτές και τους αντίθετους ανέμους του Covid-19 στην Κίνα, συνεχίζουμε να προσφέρουμε σταθερή ανάπτυξη έναντι των προπανδημικών επιπέδων».

Από ένα μικρό κοσμηματοπωλείο στην Κοπεγχάγη σε 100 χώρες

Η ιστορία του γνωστού lovebrand ξεκινά το 1982 όταν ο Δανός χρυσοχόος Per Enevoldsen και τότε σύζυγός του, Winnie Enevoldsen, άρχισαν να εισάγουν χειροποίητα κοσμήματα από την Ταϊλάνδη.

Μέσα στα επόμενα χρόνια το μικρό κοσμηματοπωλείο μετατρέπεται σε εταιρεία και στρέφεται στο κομμάτι της χονδρικής πώλησης.

Το 1989 η παραγωγή μεταφέρεται στην Ταϊλάνδη, ενώ η εταιρεία επεκτείνει τις πωλήσεις της σε νέες αγορές, όπως οι ΗΠΑ, η Γερμανία και η Αυστραλία.

Σήμερα, με έδρα την Κοπεγχάγη και 4 παραγωγικές εγκαταστάσεις στην Ταϊλάνδη, η Pandora σχεδιάζει, κατασκευάζει και εμπορεύεται χειροποίητα κοσμήματα σε περισσότερες από 100 χώρες.

Η εταιρεία έχει σήμερα 32.000 υπαλλήλους και περισσότερα από 6.500 σημεία πώλησης, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 2.500 concept stores.

Από το 2010 η εταιρεία είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο NASDAQ OMX της Κοπεγχάγης.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Kaizen Gaming: 2024 – Μια χρονιά ορόσημο που επιβεβαιώνει την έννοια της συνεχούς εξέλιξης
Επιχειρήσεις |

Kaizen Gaming: 2024 – Μια χρονιά ορόσημο που επιβεβαιώνει την έννοια της συνεχούς εξέλιξης

Είσοδος σε νέες αγορές, χορηγικές συνεργασίες παγκόσμιας εμβέλειας, χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και η ίδρυση του Kaizen Foundation ανάμεσα στα «highlights» της χρονιάς για την εταιρεία