
Κινδυνεύει να ξεμείνει από ναυτικούς η ακτοπλοΐα καθώς παρατηρείται έλλειψη κυρίως κατωτέρων πληρωμάτων, σύμφωνα με τους ακτοπλόους.
Χαρακτηριστική είναι η τοποθέτηση του προέδρου του Ομίλου Ευγενίδου, Λεωνίδα Δημητριάδη-Ευγενίδη σε εκδήλωση για τη ναυτική εκπαίδευση με θέμα «Επιλέγω ναυτιλία» στο ίδρυμα Ευγενίδου αλλά και σε συνέδριο για τις μεταφορές λίγες ημέρες αργότερα. Φέτος διαπιστώνουμε μια τεράστια έλλειψη πληρωμάτων. Δεν μπορούμε στην ακτοπλοΐα να βρούμε πληρώματα, είπε κ. Ευγενίδης στο συνέδριο για να συμφωνήσει και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Σπύρος Πασχάλης, ο οποίος συμπλήρωσε ότι όντως αυτό είναι ένα σοβαρό θέμα.
Ακτοπλοΐα: Αντιμέτωπη με τις υποδομές στα λιμάνια
Προς επίρρωση των παραπάνω ήρθε και ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ενωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) που ενημερώνει τους ναυτικούς για τη ζήτηση συγκεκριμένων ειδικοτήτων που ζητά η ακτοπλοΐα και η ναυτιλία μικρών αποστάσεων.
Να σημειωθεί ότι η ακτοπλοΐα έχει ανάγκη σε πολλές περιπτώσεις δρομολογίων και διπλών πληρωμάτων προκειμένου να τηρούνται οι ώρες εργασίας και αυτή η υποχρέωση δημιουργεί μια επιπλέον ζήτηση.
Μιλώντας στο συνέδριο γενικότερα για την καθημερινή λειτουργία του ακτοπλοϊκού κλάδου, ο πρόεδρος του Ομίλου Ευγενίδου που δρομολογεί φέτος στις Δυτικές Κυκλάδες το επιβατηγό – οχηματαγωγό «Ανεμος», χαρακτήρισε την όλη εικόνα «ως «τραγωδία».
«Είναι πολύ αποθαρρυντική και θλιβερή εικόνα» είπε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε ότι «αυτή τη στιγμή υπάρχουν νησιά που για τεχνικούς λόγους δεν υπάρχουν δρομολόγια». Επίσης «εγκρίνονται δρομολόγια σε πλοία τα οποία ποτέ δεν θα δρομολογηθούν» αλλά στόχο έχουν «να μπλοκάρουν τις γραμμές σε άλλους».
«Εχει ξεχειλώσει η έννοια της τακτικής και έκτακτης δρομολόγησης. Πώς δίνονται οι επιδοτήσεις, ποια είναι τα κριτήρια; Εγώ ξέρω ένα πράγμα: η επιδότηση δίνεται για την κοινωνική συνοχή, τα συμβατικά πλοία τα οποία θα καλύπτουν 12 μήνες τις ανάγκες των νησιών. Θέλω να καταλάβω ποια είναι η οπτική, με τις οποίες αποφασίζουμε και δίνουμε επιδοτήσεις, γιατί αυτό το νησί και όχι το άλλο», είπε ο κ. Ευγενίδης και ζήτησε ένα νέο θεσμικό πλαίσιο και μια εκ βάθρων αναδιάρθρωση και μια σωστή θεσμική αντιμετώπιση.
Εφερε μάλιστα ένα παράδειγμα λέγοντας ότι δεν μπορεί μία νταλίκα να πάει από τη Σίφνο στη Σύρο γιατί το υπουργείο επέλεξε να επιδοτήσει για την ενδοκυκλαδική συγκοινωνία ταχύπλοο και όχι το συμβατικό πλοίο.
Από την πλευρά ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ κ. Πασχάλης σχολίασε με νόημα ότι το πλαίσιο δίνει την απόλυτη εξουσία στον υπουργό, ο οποίος βρίσκεται ανάμεσα σε μια σύγκρουση συμφερόντων και πρέπει να κάνει τις επιλογές του.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

Στυλιανίδης: Ένα δισ. ευρώ για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις
Τι είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης απαντώτας σε σχετική ερώτηση στη Βουλή

Υπ. Ναυτιλίας: Η αλήθεια για την ακτοπλοϊκή γραμμή Λαύριο – Αγ. Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με ανακοίνωση του παραθέτει τα γεγονότα για τη μη εκτέλεση των δρομολογίων στην ακτοπλοϊκή γραμμή

Ανησυχία για «νέα Τέμπη στο Αιγαίο»
Σε συναγερμό το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προκειμένου να αντιμετωπίσει πρακτικές που παραπέμπουν σε «πειρατεία»

Τα ταχύπλοα και ο φόβος για ένα δυστύχημα στο Αιγαίο που δεν θα μπορέσει να σηκώσει καμία κυβέρνηση
Γιατί ο Στυλιανίδης προειδοποιεί ότι η χώρα δεν μπορεί να αντέξει «νέα Τέμπη» στο Αιγαίο και τι συμβαίνει με τα ταχύπλοα