Επιπλέον κόστος άνω των 800 δισεκατομμυρίων ευρώ αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, ώστε να επιτύχουν τις καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050, σύμφωνα με τους Financial Times.
Η βιομηχανία έχει δεσμευτεί να πετύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές άνθρακα μέσω ενός μείγματος νέων τεχνολογιών, ιδίως εναλλακτικών καυσίμων, καθώς και αντισταθμίσεων άνθρακα και πιο αποτελεσματικών αεροσκαφών, κινητήρων και διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας.
Αερομεταφορές: Προβλήματα σε όλη την Ευρώπη ενόψει Πάσχα
Τα αεροπορικά καύσιμα
Η επίτευξη του net zero θα απαιτούσε «σημαντικές πρόσθετες προσπάθειες σε σύγκριση με τις συνήθεις δραστηριότητες» και θα κόστιζε 820 δισεκατομμύρια ευρώ σε μια περίοδο 32 ετών από το 2018 έως το 2050, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε από φορείς του κλάδου των αεροπορικών εταιρειών.
Με διαφορά το μεγαλύτερο κόστος θα ήταν 441 δισ. ευρώ που δαπανώνται για καθαρότερα καύσιμα, τα οποία δεν παράγονται από ορυκτά καύσιμα αλλά από πρώτες ύλες όπως ζωικό λίπος, μαγειρικό λάδι ή οικιακά απορρίμματα, αναφέρει η έκθεση.
Αυτά τα «αειφόρα αεροπορικά καύσιμα» μπορούν να μειώσουν τις συνολικές εκπομπές από μια πτήση κατά περίπου 70%, αλλά είναι πιο ακριβά από τα καύσιμα αεριωθουμένων και παράγονται μόνο σε εξαιρετικά περιορισμένες ποσότητες.
Ελλε
Ελλιπής χρηματοδότηση
Η έκθεση των ερευνητικών ομάδων SEO Amsterdam Economics και του Royal Netherlands Aerospace Center προειδοποίησε ότι οι αεροπορικές εταιρείες δεν θα είναι σε θέση να χρηματοδοτήσουν μόνες τους την κλιματική μετάβαση.
«Δεδομένου ότιτα κέρδη είναι χαμηλά λόγω των υψηλών επιπέδων ανταγωνισμού και επιδεινώνονται από τις πρόσφατες κρίσεις, η ικανότητα κλιματικής μετάβασης από τον κλάδο, ιδίως των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών αναμένεται να είναι χαμηλή», ανέφερε η έκθεση.
Ο κλάδος ζήτησε σημαντική νέα υποστήριξη από τους ευρωπαίους φορείς χάραξης πολιτικής, συμπεριλαμβανομένης της ταξινόμησης νεότερων και πιο αποδοτικών αεροσκαφών με συμβατικό καύσιμο αεριωθουμένων ως πράσινη επένδυση σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ για βιώσιμη χρηματοδότηση, για να βοηθήσει στην προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων.
Η έκθεση δείχνει ότι η Ευρώπη θα χρειαστεί ένα σταθερό και προβλέψιμο επενδυτικό περιβάλλον και ένα συνεπές πλαίσιο πολιτικής για να διασφαλιστεί ότι η ευρωπαϊκή αεροπορία μπορεί να έχει πρόσβαση στο απαραίτητο κεφάλαιο.
Μια ξεχωριστή ανάλυση από την S&P Global αυτό το μήνα, ανέφερε ότι τα αεροπλάνα «επί του παρόντος δεν έχουν οικονομική εναλλακτική λύση στα ορυκτά καύσιμα».
Επιπλέον, σύμφωνα με την ανάλυση, οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί, συμπεριλαμβανομένων των φόρων της ΕΕ για τις εκπομπές άνθρακα, θα μπορούσαν να «δώσουν κίνητρο για την καινοτομία», αλλά σημειώνει ότι οι επενδύσεις σε πηγές ενέργειας με χαμηλές εκπομπές άνθρακα και χωρίς άνθρακα «είναι δαπανηρές και επομένως επικίνδυνες, ειδικά δεδομένου του μεγάλου χρόνου επένδυσης».
Latest News
Σε επίπεδα ρεκόρ και το 2024 η κατανάλωση άνθρακα [γράφημα]
Στη χρονιά που φεύγει, σε όλο τον κόσμο κάηκαν 8,77 δισεκατομμύρια τόνοι άνθρακα, σύμφωνα με νέα έκθεση που δημοσίευσε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA).
Η ηλιακή βιομηχανία της Κίνας... αντιγράφει τον ΟΠΕΚ - Πώς θα διαχειριστεί την πλεονάζουσα παραγωγή
Περισσότερες από 30 από τις κορυφαίες εταιρείες της Κίνα που κατασκευάζουν φωτοβολταϊκά υπέγραψαν ένα πρόγραμμα αυτοπειθαρχίας
Χρηματοδότηση-ρεκόρ για τη σλοβακική InoBat - Πώς η εταιρεία μπαταριών «κέρδισε» 100 εκατ. ευρώ
Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η InoBat στοχεύει να αυξήσει την παραγωγή κυψελών μπαταριών ευρωπαϊκού σχεδιασμού
Νέες επιδοτήσεις 906 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»
Αύριο θα πιστωθεί στους λογαριασμούς 906 δικαιούχων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», το ποσό των 3.330.514,20 ευρώ.
Πώς απαντά η Toyota στις απειλές Τραμπ για τέλος σε επιχορηγήσεις EV
Ο Τραμπ θέλει να τερματίσει τις πιστώσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα - Η Toyota είναι η πρώτη που ανταποκρίνεται
Τα EV ξαναμοιράζουν την τράπουλα στην αυτοκινητοβιομηχανία
Οι συζητήσεις για mega deal μεταξύ Honda-Nissan-Mitsubishi σηματοδοτούν σημαντικές εξελίξεις σε Ασία και Ευρώπη με το βλέμμα στις ΗΠΑ
Ο Καναδάς αλλάζει στόχο - Το νέο σχέδιο «δείχνει» ηλεκτρικό δίκτυο net zero το 2050
Ο Καναδάς στοχεύει σε ένα δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας με μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050
ΕΥΔΑΠ: Στη μάχη για τη λειψυδρία τρία τάνκερ και μία μονάδα αφαλάτωσης στην Ιτέα
Ο CEO της ΕΥΔΑΠ Χάρης Σαχίνης παρουσίασε εναλλακτικά σχέδια για τη θωράκιση της Αττικής από τη λειψυδρία
Νέο διοικητικό συμβούλιο στον Οργανισμό Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας
Οι Σκυλακάκης και Τσιάρας παρουσίασαν στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας το νέο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας
Στην… πυρά ο πλανήτης – Το 2024 η πιο θερμή χρονιά από το 1881
Σύμφωνα με τη Γερμανική Μετεωρολογική Υπηρεσία, η φετινή χρονιά είναι η θερμότερη που έχει ζήσει ο πλανήτης από τότε που υπάρχουν μετρήσεις.