Επιπλέον κόστος άνω των 800 δισεκατομμυρίων ευρώ αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, ώστε να επιτύχουν τις καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050, σύμφωνα με τους Financial Times.

Η βιομηχανία έχει δεσμευτεί να πετύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές άνθρακα μέσω ενός μείγματος νέων τεχνολογιών, ιδίως εναλλακτικών καυσίμων, καθώς και αντισταθμίσεων άνθρακα και πιο αποτελεσματικών αεροσκαφών, κινητήρων και διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας.

Αερομεταφορές: Προβλήματα σε όλη την Ευρώπη ενόψει Πάσχα

Τα αεροπορικά καύσιμα

Η επίτευξη του net zero θα απαιτούσε «σημαντικές πρόσθετες προσπάθειες σε σύγκριση με τις συνήθεις δραστηριότητες» και θα κόστιζε 820 δισεκατομμύρια ευρώ σε μια περίοδο 32 ετών από το 2018 έως το 2050, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε από φορείς του κλάδου των αεροπορικών εταιρειών.

Με διαφορά το μεγαλύτερο κόστος θα ήταν 441 δισ. ευρώ που δαπανώνται για καθαρότερα καύσιμα, τα οποία δεν παράγονται από ορυκτά καύσιμα αλλά από πρώτες ύλες όπως ζωικό λίπος, μαγειρικό λάδι ή οικιακά απορρίμματα, αναφέρει η έκθεση.

Αυτά τα «αειφόρα αεροπορικά καύσιμα» μπορούν να μειώσουν τις συνολικές εκπομπές από μια πτήση κατά περίπου 70%, αλλά είναι πιο ακριβά από τα καύσιμα αεριωθουμένων και παράγονται μόνο σε εξαιρετικά περιορισμένες ποσότητες.

Ελλε

Ελλιπής χρηματοδότηση

Η έκθεση των ερευνητικών ομάδων SEO Amsterdam Economics και του Royal Netherlands Aerospace Center προειδοποίησε ότι οι αεροπορικές εταιρείες δεν θα είναι σε θέση να χρηματοδοτήσουν μόνες τους την κλιματική μετάβαση.

«Δεδομένου ότιτα κέρδη είναι χαμηλά λόγω των υψηλών επιπέδων ανταγωνισμού και επιδεινώνονται από τις πρόσφατες κρίσεις, η ικανότητα κλιματικής μετάβασης από τον κλάδο, ιδίως των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών αναμένεται να είναι χαμηλή», ανέφερε η έκθεση.

Ο κλάδος ζήτησε σημαντική νέα υποστήριξη από τους ευρωπαίους φορείς χάραξης πολιτικής, συμπεριλαμβανομένης της ταξινόμησης νεότερων και πιο αποδοτικών αεροσκαφών με συμβατικό καύσιμο αεριωθουμένων ως πράσινη επένδυση σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ για βιώσιμη χρηματοδότηση, για να βοηθήσει στην προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων.

Η έκθεση δείχνει ότι η Ευρώπη θα χρειαστεί ένα σταθερό και προβλέψιμο επενδυτικό περιβάλλον και ένα συνεπές πλαίσιο πολιτικής για να διασφαλιστεί ότι η ευρωπαϊκή αεροπορία μπορεί να έχει πρόσβαση στο απαραίτητο κεφάλαιο.

Μια ξεχωριστή ανάλυση από την S&P Global αυτό το μήνα, ανέφερε ότι τα αεροπλάνα «επί του παρόντος δεν έχουν οικονομική εναλλακτική λύση στα ορυκτά καύσιμα».

Επιπλέον, σύμφωνα με την ανάλυση, οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί, συμπεριλαμβανομένων των φόρων της ΕΕ για τις εκπομπές άνθρακα, θα μπορούσαν να «δώσουν κίνητρο για την καινοτομία», αλλά σημειώνει ότι οι επενδύσεις σε πηγές ενέργειας με χαμηλές εκπομπές άνθρακα και χωρίς άνθρακα «είναι δαπανηρές και επομένως επικίνδυνες, ειδικά δεδομένου του μεγάλου χρόνου επένδυσης».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα