Σε εξαγωγές μπαταριών λιθίου θα μπορούσε να προχωρήσει από το 2026 η Βολιβία, δήλωσε ο πρόεδρος της χώρας Λουίς Άρσε, στο πλαίσιο του σχεδίου της κυβέρνησής του να προχωρήσει στην αξιοποίηση των πελώριων κοιτασμάτων του πολύτιμου χημικού στοιχείου που είναι κρίσιμο για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
FT: Πώς η Κίνα κερδίζει τον πόλεμο για το λίθιο της Αφρικής [γραφήματα]
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης που παραχώρησε σε τηλεοπτικό δίκτυο, ο Άρσε εξήγησε πως με την αξιοποίηση μέθοδου απευθείας διαχωρισμού του λιθίου η χώρα θα μπορέσει να αρχίσει να εξάγει μπαταρίες σε τρία χρόνια.
Τα αποθέματα
Στις αποξηραμένες προϊστορικές λίμνες της Βολιβίας εκτιμάται πως βρίσκονται τα μεγαλύτερα αποθέματα λιθίου παγκοσμίως, τα οποία το ινστιτούτο γεωλογικών μελετών των ΗΠΑ υπολογίζει σε 21 εκατομμύρια τόνους. Ωστόσο, η χώρα των Άνδεων σήμερα δεν παράγει παρά ελάχιστη ποσότητα λιθίου και δεν διαθέτει εμπορικά βιώσιμα αποθέματα.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο, η κυβέρνηση σκοπεύει να εμπλακεί όχι μόνο στην εξόρυξη του μετάλλου αλλά και στην ανάπτυξη και την εμπορική διάθεσή του.
Ο «ΟΠΕΚ» του λιθίου
Ο κ. Άρσε επανέλαβε εξάλλου την πρότασή του να σχηματιστεί συμμαχία των κρατών του λεγόμενου τριγώνου του λιθίου —πέρα από τη Βολιβία, περιλαμβάνει τη Χιλή και την Αργεντινή—, όπου θεωρείται ότι βρίσκονται τα μισά αξιοποιήσιμα αποθέματα παγκοσμίως.
Ο πρόεδρος της Βολιβίας εξήγησε πως η συμμαχία αυτή θα μπορούσε να ορίζει τις τιμές του λιθίου, κατά τρόπο παρόμοιο με αυτόν που ο ΟΠΕΚ ορίζει τις τιμές του πετρελαίου. Το Μεξικό, ο πρόεδρος του οποίου Αντρές Μανουέλ Λόπες Ομπραδόρ πρότεινε πρώτος να δημιουργηθεί τέτοιος οργανισμός από τα κράτη της Λατινικής Αμερικής, θα μπορούσε να γίνει σημαντικός εταίρος στο εγχείρημα, πρόσθεσε ο κ. Άρσε.
Η θεαματική αύξηση της ζήτησης για λίθιο, που χρησιμοποιείται στην κατασκευή επαναφορτιζόμενων μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ευρύτερα για ηλεκτρονικά είδη, ώθησε την τιμή του μετάλλου υψηλής καθαρότητας στα περίπου 85.000 δολάρια ανά τόνο στα τέλη του 2022.
Latest News
Στην «κούρσα» για τα σπάνια ορυκτά μπαίνει η Ελλάδα – Μετά το γάλλιο ο διαγωνισμός για το αντιμόνιο
Οι ελληνικές σπάνιες γαίες και οι κρίσιμες πρώτες ύλες προσελκύουν το επενδυτικό ενδιαφέρον μεγάλων και μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Πράσινη συμφωνία και... πράσσειν άλογα - Ξανά εκτός οι ΗΠΑ διά χειρός Τραμπ
Το προεδρικό διάταγμα Τραμπ αναφέρει ότι η Συμφωνία του Παρισιού είναι μεταξύ πολλών διεθνών συμφωνιών που δεν αντικατοπτρίζουν τις αξίες των ΗΠΑ
Ο Τραμπ «σκοτώνει» τον στόχο Μπάιντεν για 50% EV - Τέλος οι επιδοτήσεις για σταθμούς φόρτισης
Ο Τραμπ με εκτελεστικό διάταγμα σταματά τη διανομή κρατικών κεφαλαίων για σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ουραγός η Ελλάδα στις ιδιωτικές επενδύσεις για την κλιματική κρίση
Οι επιδόσεις της Ελλάδας για την κλιματική αλλαγή είναι πολύ χαμηλότερες από τον μέσο όρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση που κινήθηκε στο 0,55%
Άνοδος 0,9% στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2024 - Τι γίνεται με τα ηλεκτρικά
Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων διέρχεται μια περίπλοκη μετάβαση στα EV, καθώς η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων απογοητεύει
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη φέρνουν 160 μοντέλα EV στην αγορά - Θα αυξηθούν όμως οι πωλήσεις;
Το μεγάλο push στην ηλεκτροκίνηση είναι δύσκο να αγγίξει τους φιλόδοξους στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση
Φεύγει από το «κλαμπ των οικολόγων» η Fed - Τι σημαίνει για την ΕΚΤ
Πώς ερμηνεύουν την αποχώρηση της Fed
«Εξοικονομώ» για παιδικούς σταθμούς, νηπιαγωγεία και δημοτικά - Άνοιξαν οι πλατφόρμες για αιτήσεις
Ο προϋπολογισμός και οι δικαιούχοι του προγράμματος «Εξοικονομώ» - Στόχος η βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας
Κορυφαίες τράπεζες του κόσμου «αποχαιρετούν» τη συμμαχία για το κλίμα
Ο Καναδάς είδε τέσσερις κορυφαίες τράπεζες - BMO, National Bank, TD Bank Group και CIBC - να κάνουν ένα βήμα πίσω για το κλίμα
Άτοκα μικροδάνεια έως 25.000€ για την ενεργειακή αναβάθμιση ακινήτων
Τα προγράμματα για την ενεργειακή αναβάθμιση στα ακίνητα - Τι ετοιμάζεται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας