
Στο νέο big thing της βιομηχανίας τροφίμων εξελίσσεται η κατηγορία ζύμη, κυρίως κατεψυγμένη αλλά και νωπή, με ηχηρά ονόματα του κλάδου να επιδιώκουν να πάρουν θέση στην αγορά, τη στιγμή που οι παραδοσιακοί «παίκτες» πλανάρουν τη θωράκιση των μεριδίων τους μέσω οργανικής ανάπτυξης, επέκτασης σε νέα προϊόντα, συνεργασιών και εξαγορών.
Η πρόσφατη κίνηση της ΑΛΦΑ Αθανάσιος Κουκουτάρης (Alfa Pastry) να επενδύσει στην Panini Αρτοποιήματα αποκτώντας το 36,49% της τελευταίας, όπως και εκείνες που προηγήθηκαν, αλλά και εκείνες που έπονται με πρωταγωνιστές, όπως πληροφορούμαστε, funds και μεγάλες εταιρείες από έτερους κλάδους, αποτυπώνουν τη δυναμική της κατηγορίας της ζύμης, τόσο στην εσωτερική όσο και στη διεθνή αγορά.
Με την απόκτηση μειοψηφικής συμμετοχής στην Panini η Alfa Pastry επεκτείνει εμμέσως τη γκάμα της στον κλάδο των κρουασάν, των φρέσκων σάντουιτς και των αρτοσκευασμάτων στους οποίους δραστηριοποιείται η εταιρεία από τη Βέροια.

Η εταιρεία της οικογένειας Κουκουτάρη «τρέχει» τριετές επενδυτικό πρόγραμμα 10 εκατ. ευρώ με σημαντική παρουσία στις αγορές του εξωτερικού. Το 2021 ο κύκλος εργασιών της Alfa Pastry ανήλθε σε 44,082 εκατ. ευρώ αυξημένος κατά 21% και τα καθαρά της κέρδη διαμορφώθηκαν στα 5 εκατ. ευρώ (+66,66%).
Το αντίτιμο και οι στόχοι του νέου deal
Το αντίτιμο στο νέο deal μεταξύ της Alfa Pastry (οικογένεια Κουκουτάρη) και της Panini Αρτοποιήματα (οικογένεια Βούλγαρη) ήταν 2,468 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το ποσό που κατέβαλλε η πρώτη για να γίνει μέτοχος μειοψηφίας με ειδικά προνόμια στη δεύτερη.
Τα μέλη της οικογένειας Βούλγαρη, ιδρυτές της εταιρείας Panini, θα παραμείνουν ως επικεφαλής της εταιρείας, ενώ η Alfa Pastry αποκτά μια θέση μη εκτελεστικού μέλους στο διοικητικό συμβούλιο.
Όσον αφορά τους στόχους της στρατηγικής συνεργασίας, όπως χαρακτηρίζει την επένδυση στην Panini η Alfa Pastry, η ενδυνάμωση της Panini με εκσυγχρονισμό της παραγωγικής της μονάδας και η αύξηση δυναμικότητας σε νέες υφιστάμενες κτιριακές εγκαταστάσεις μεγάλης δυναμικής, είναι οι προτεραιότητες που έχει θέσει η οικογένεια Κουκουτάρη κατά τον πρώτο χρόνο.
Η Panini ιδρύθηκε το 1990 στην Πατρίδα Ημαθίας, όπου ξεκίνησε ως μια μικρή βιοτεχνική μονάδα. Σήμερα απασχολεί 114 άτομα και διατηρεί σύγχρονες, ιδιόκτητες εγκαταστάσεις 2.800 τ.μ.
Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία του 2021, o κύκλος εργασιών της Panini ανήλθε σε 8,14 εκατ. ευρώ, ενώ είχε ζημιές 319.723 ευρώ από κέρδη 205.592 ευρώ το 2020.
Το 2022 εκτιμάται ότι ο τζίρος της ξεπέρασε τα 10 εκατ. ευρώ, με ρυθμό ανάπτυξης τα τελευταία 3 έτη πάνω από 44% και παρουσία σχεδόν σε όλη την ηπειρωτική Ελλάδα.
«Ζυμώνονται» νέα deals
Στους ενδιαφερόμενους να επεκτείνουν το αποτύπωμά στην κατηγορίας της ζύμης περιλαμβάνεται η CVC Capital Partners, το αμερικάνικο fund που έχει εξαγοράσει τον όμιλο Vivartia.
ΔΕΛΤΑ: Σταδιακά απογαλακτίζεται και μετασχηματίζεται σε εταιρεία τροφίμων – Τα σχέδια για εξαγορές
Ήδη εδώ και μήνες αναζητούνται ευκαιρίες που θα ενισχύσουν περαιτέρω τα brands του ομίλου με βασική στόχευση αυτό το διάστημα την κατηγορία της κατεψυγμένης ζύμης.
Υπενθυμίζεται ότι στον κλάδο κατεψυγμένων της Vivartia, που αποτελεί κατά πολλούς το «πετράδι του στέμματος» στην εταιρεία ανήκει το 75% της εταιρείας Ελληνική Ζύμη του Μιχάλη Αραμπατζή, καθώς και αντίστοιχο ποσοστό στην Άλεσις γνωστή ευρύτερα ως Χρυσή Ζύμη.
Την ίδια στιγμή, ενδιαφέρον για τον κλάδο της κατεψυγμένης ζύμης φαίνεται να έχει η Impala Invest του Δημήτρη Βιντζηλαίου με κορμό την Creta Farms, υλοποιώντας το σχέδιό του για τον μετασχηματισμό της αλλαντοβιομηχανίας σε έναν διευρυμένο όμιλο τροφίμων.
Τι συνδέει την Creta Farms με την Mega Yeeros
Ειδήσεις – και πάλι για τη ζύμη – πιθανόν να υπάρξουν και από την πλευρά της βιομηχανίας Παλίρροια Σουλιώτης στην οποία το VNK Capital του Βασίλη Κάτσου και της Νέλλης Κάτσου κατέχει το 36%.
Στο τέλος του Ιανουαρίου εφέτος γνωστοποιήθηκε στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο ότι μοναδικός μέτοχος της βιομηχανίας κατεψυγμένων ζυμών Τσαμπάσης από το Άργος είναι η Παλίρροια Σουλιώτης, ενώ η εταιρεία λέγεται ότι ενδιαφέρεται για μια ακόμη επιχείρηση.
Από τη λίστα των μελλοντικών συμφωνιών ενδεχομένως να μη λείψει και ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος, ο οποίος εκτιμάται ότι συνεχίσει το σερί των deals, ενώ υπενθυμίζεται ότι διατηρεί στενές σχέσεις με τον Μιχάλη Αραμπατζή.
Σε πρώτη φάση πάντως ο κος Θεοδωρόπουλος λέγεται ότι θα επικεντρωθεί στα του οίκου του, αυξάνοντας το ποσοστό του στη σοκολατοβιομηχανία ΙΟΝ.
Στον κλάδο της ζύμης σημαντικά μερίδια έχουν επίσης η Ευβοϊκή Ζύμη με υψηλές επιδόσεις στα διεθνή ράφια και η εταιρεία Ροδούλα, που έκλεισε το 2022 με κύκλο εργασιών περίπου στα 25,5 εκατ. ευρώ.
Οι λόγοι
Οι λόγοι που οι ζύμες έχουν προκαλέσει το ενδιαφέρον των εκπροσώπων της βιομηχανίας τροφίμων εστιάζονται στην ταχέως αναπτυσσόμενη δυναμική της κατηγορίας, η οποία καλύπτει τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή για εύκολη πρόσβαση και παρασκευή προϊόντων στο σπίτι.
Η συνεχώς αυξανόμενη προβολή της μεσογειακής διατροφής σε συνδυασμό με την αύξηση του τουρισμού έχουν δημιουργήσει μία υψηλή αναγνωρισιμότητα και ζήτηση για την ελληνική πίτα, ενώ την ίδια στιγμή τα vegan προϊόντα, στα οποία επεκτείνονται οι εταιρείες του κλάδου, αποτελούν ένα νέο πεδίο ανάπτυξης.


Latest News

Γιατί η Pepco ψάχνει αγοραστή για τα Poundland - Στροφή σε Κεντρική Ευρώπη
Ο πολωνικός όμιλος βλέπει περιθώρια για άλλα 1.800 καταστήματα Pepco στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη - Η περίπτωση της Ελλάδας

Viohalco: Έκρηξη πωλήσεων στα 6,6 δισ. και λειτουργικής κερδοφορίας στα 604 εκατ. ευρώ
Η διοίκηση της Viohalco ανακοίνωσε τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα για το 2024 και προτείνει μέρισμα στα 0,16 ευρώ ανά μετοχή

Στο 30% η διανομή μερίσματος της Optima Bank από τα κέρδη του 2024
Τι τόνισε ο CEO της τράπεζας Δημήτρης Κυπαρίσσης, μιλώντας σε αναλυτές, στο πλαίσιο της παρουσίασης των οικονομικών της μεγεθών

Περιθώριο ανόδου 28% «βλέπει» για την Cenergy Holdings η ΑΧΙΑ
Κατά την ΑΧΙΑ, η δημιουργία ταμειακών ροών ήταν ισχυρή, εν μέρει υποβοηθούμενη από μια εφάπαξ μείωση του κεφαλαίου κίνησης

Holcim: Επιδόσεις ρεκόρ για το 2024 – Οι στόχοι για το 2025
Η εισαγωγή των δραστηριοτήτων της Holcim στη Β. Αμερική στο χρηματιστήριο αναμένεται να πραγματοποιηθεί το πρώτο μισό του 2025

Θεοδωρόπουλος (ΣΕΒ): Πώς πρέπει να «βλέπουμε» τις εξαγωγές
Η εμπειρία του προέδρου του ΣΕΒ κατά τη διάρκεια του ψηφιακού εργαστηρίου, με θέμα «Εμπόδια Εισόδου σε Νέες Αγορές: η περίπτωση του κλάδου των Τροφίμων»

Το «όπλο» των σούπερ μάρκετ για να τονώσουν την κερδοφορία τους
Η νέα στρατηγική των σούπερ μάρκετ με την ιδιωτική ετικέτα - Πώς από ανάχωμα εξελίχθηκε σε βασικό μοχλό της εμπορικής πολιτικής

Βελτιωμένες δυνατότητες της τεχνολογίας WiBAS G5 παρουσίασε η Intracom Telecom
Μεταξύ των βελτιωμένων δυνατοτήτων που παρουσίασε η Intracom Telecom είναι τα 2 Gbps Ταχύτητα Λήψης ανά Συνδρομητή

Nέος Γενικός Διευθυντής στις αγορές Consumer & Craftsmen της Henkel
Αναλαμβάνει καθήκοντα νέου Γενικού Διευθυντή του business unit Consumer & Craftsmen του τμήματος Henkel Adhesive Technologies σε Ιταλία και Ελλάδα

Κάμπος Χίου: Συνεχίζεται η συγκομιδή των εσπεριδοειδών του νησιού
Διαρκής στόχος της εταιρείας είναι η στήριξη των ντόπιων παραγωγών