· Όλα δείχνουν πως πάμε για μια ακόμη «δυνατή σεζόν». Μια σεζόν που ξεκίνησε νωρίτερα από ποτέ και με τους καλύτερους οιωνούς.
· Ήδη, στα νησιά – «ναυαρχίδες», όπως η Ρόδος οι πρώτοι επισκέπτες άρχισαν να «ζεσταίνουν» την τοπική αγορά με το συνάλλαγμά τους.
· Την εμφάνισή τους έκαναν και τα πρώτα κρουαζιερόπλοια, αν και μειωμένες πληρότητες.
· Οι προσδοκίες είναι υψηλές και επεκτείνονται σε κλάδους πέραν όσων εμπλέκονται άμεσα με το τουριστικό προϊόν.
· Βιομηχανία τροφίμων και ποτών, ακτοπλοΐα και βραχυχρόνια μίσθωση αυτοκινήτων περιμένουν και αυτοί να ωφεληθούν.
· Για αυτό και το ερώτημα που απασχολεί την αγορά δεν είναι ο αριθμός των αφίξεων, αλλά τα έσοδα. Τα χρήματα δηλαδή που θα αφήσουν οι τουρίστες στην χώρα.
· Πέρυσι πάντως αγγίξαμε το ιστορικό ρεκόρ του 2019, όπου οι εισπράξεις ξεπέρασαν τα 18 δισ. ευρώ.
· Το ταμείο ωστόσο θα γίνει στο τέλος. Γιατί ως «γνωστόν στο τέλος ξυρίζουν τον γαμπρό»…
———————————
Οι «πλωτές ουρές» στον Πειραιά
· «Συνωστισμός» κρουαζιερόπλοιων στον Πειραιά
· «Πλώρη» για πάνω από 1 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας βάζει ο Πειραιάς.
· Στο μεγάλο λιμάνι της χώρας αναμένεται να δέσουν πάνω από 800 κρουαζιερόπλοια φέτος, μεταφέροντας τουρίστες απ’ όλα τα μήκη και πλάτη της γης.
· Μόνο τον Ιούλιο προγραμματίζεται να καταπλεύσουν πάνω από 130, κάτι που σημαίνει ότι καθημερινά θα ρίχνουν κάβους 4 με 5 κρουαζιερόπλοια.
· Ακόμη πιο σημαντικό, όπως αναφέρουν άνθρωποι που γνωρίζουν, είναι ότι τα περισσότερα από αυτά θα κάνουν home porting.
· Ή επι το ελληνικότερον ότι θα χρησιμοποιήσουν ως βάση εκκίνησης τον Πειραιά.
· Αυτό σημαίνει ότι οι επιβάτες τους θα ξοδέψουν πολύ περισσότερα στη χώρα μας…
· Ανάμεσα στις εταιρείες που θα κάνουν βάση την Ελλάδα είναι η Virgin Cruises του Sir Ρίτσαρντ Μπράνσον.
· Πληροφορούμαστε πως ο στόλος του Άγγλου επιχειρηματία θα ξεκινήσει κρουαζιέρες στις αρχές Μαΐου.
· «Άγκυρα» θα ρίξει και η Ritz-Carlton, με τα σούπερ γιοτ της μήκους περίπου 200 μέτρων που προσφέρουν φιλοξενία πέντε αστέρων στην ανοιχτή θάλασσα.
· Πρόκειται για την θαλάσσια εκδοχή της πολυτελούς αλυσίδας ξενοδοχείων, η οποία αποφάσισε να δραστηριοποιηθεί και στην… κρουαζιέρα.
———————————
Η μελέτη ολοκληρώνεται, ζητείται η χρηματοδότηση
· Στην τελική ευθεία έχει εισέλθει η επικαιροποίηση της μελέτης για το έργο ανάπλασης της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ).
· Μαθαίνουμε πως είναι θέμα χρόνου να ολοκληρώσει την άσκηση η Deloitte ενώ δεν αναμένονται σημαντικές αλλαγές σε σχέση με την αρχική.
· Θυμίζουμε πως πρόκειται για ένα αναγκαίο βήμα στο δρόμο για την χρηματοδότηση του φιλόδοξου project που θα μεταμορφώσει τη Θεσσαλονίκη.
· Το έργο όπως λένε καλά πληροφορημένες πηγές είναι ώριμο και το μόνο που μένει είναι να εξασφαλιστεί η κρατική στήριξη και φυσικά οι πόροι.
· Η διοίκηση της ΔΕΘ είχε επιχειρήσει να εντάξει την επένδυση στο Ταμείο Ανάκαμψης…
· Να πούμε ακόμη ότι η κυβέρνηση δια στόματος του πρωθυπουργού έχει εκφράσει τη στήριξή της στην ανάπλαση της έκθεσης.
—————————
Έξω πάμε καλά…
· Οι ελληνικές εξαγωγές τροφίμων διανύουν την καλύτερη φάση τους…
· Χάρη στην υψηλή ποιότητα και την γευστική ανωτερότητά τους, κερδίζουν την προτίμηση όλο και περισσότερων καταναλωτών στις διεθνείς αγορές.
· Λάδι, φέτα, γιαούρτι αλλά και μέλι γίνονται ανάρπαστα…
· Ειδικά το μέλι, όπως λένε παράγοντες του χώρου επιχειρεί δυναμικό άνοιγμα τα τελευταία χρόνια και πλέον φτάνει σε χώρες όπως η Κορέα.
· Εντελώς διαφορετική είναι η εικόνα στην ελληνική αγορά.
· Έλληνες παραγωγοί καταγγέλλουν πως δέχονται ισχυρό ανταγωνισμό από φθηνής αξίας εισαγόμενα προϊόντα αμφιβόλου ποιότητας που σήμερα κατακλύζουν τα ράφια…
· Υποστηρίζουν πως χρειάζεται εντατικοποίηση των ελέγχων, προκειμένου να προστατευτούν οι καταναλωτές.
· Και δείχνουν προς το αρμόδιο υπουργείο…
· Όπως έλεγε και ο «Εθνάρχης», Κωνσταντίνος Καραμανλής… «έξω πάμε καλά».