
Tην ευκαιρία να επισκεφτούν το κρουαζιερόπλοιο Mein Schiff 6 της TUI Cruises, στο Λιμάνι του Πειραιά, και να ενημερωθούν για τις προοπτικές απασχόλησης στην κρουαζιέρα και τις δράσεις του κλάδου που αφορούν τη βιωσιμότητα, είχαν φοιτητές του Τμήματος Διοίκησης Ξενοδοχειακών και Τουριστικών Επιχειρήσεων του BCA College. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 7 Απριλίου, χάρη σε μια πρωτοβουλία της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), σε συνεργασία με την TUI Cruises.
Η εκπαιδευτική αυτή επίσκεψη αποτελεί μέρος της προτεραιότητας της CLIA να ενημερώνει φοιτητές και νέους ανθρώπους για τον δυναμικό κλάδο της κρουαζιέρας και να ευαισθητοποιεί σχετικά με την σημαντική και αυξανόμενη συνεισφορά του κλάδου στην οικονομία και την απασχόληση σε παγκόσμιο, ευρωπαϊκό και τοπικό επίπεδο.
Meyer Werft: Το κρουαζιερόπλοιο του μέλλοντος [εικόνες]
Βιωματική εμπειρία
Η Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της CLIA, δήλωσε: «Η βιωματική εμπειρία που προσφέρει μία επίσκεψη σε ένα κρουαζιερόπλοιο είναι ο καλύτερος τρόπος κατανόησης του κλάδου μας. Γι’ αυτό θέλουμε να προσφέρουμε στους νέους ανθρώπους αυτή τη μοναδική ευκαιρία». Και πρόσθεσε: «Το 2023 είναι το Ευρωπαϊκό Έτος Δεξιοτήτων και θέλουμε να συμβάλουμε στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων στον κλάδο μας. Ως βιομηχανία κρουαζιέρας πλέουμε προς ένα καλύτερο μέλλον και αυτοί οι νέοι φοιτητές είναι το μέλλον μας».

Στο πλαίσιο της ίδιας πρωτοβουλίας, την Τρίτη 4 Απριλίου η Μαρία Δεληγιάννη επισκέφτηκε το BCA College και μίλησε σε φοιτητές του τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών σχετικά με τον κλάδο της κρουαζιέρας και τις δράσεις βιωσιμότητας.
Η κρουαζιέρα προσφέρει ποιοτικό περιβάλλον εργασίας, με ανταγωνιστικές αμοιβές και παροχές, καθώς και εκπαίδευση των μελών στων πληρωμάτων ώστε να αναπτύσσουν δεξιότητες στην εργασία τους και να έχουν καλές προοπτικές εξέλιξης στη σταδιοδρομία τους.
Η Διευθύνουσα Σύμβουλος της TUI Cruises, Wybcke Meier, δήλωσε: «Ο κλάδος της κρουαζιέρας προσφέρει μία ευρεία γκάμα απασχόλησης, που ποικίλλουν από αμιγώς ναυτιλιακές ειδικότητες έως ξενοδοχειακά επαγγέλματα, ειδικότητες στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης, μάγειρες και ειδικούς ψυχαγωγίας, αλλά και ειδικότητες εξυπηρέτησης στη στεριά, διοργανωτές εκδρομών, τουριστικούς και ναυτιλιακούς πράκτορες και στελεχών στα γραφεία. Ήμασταν στην ευχάριστη θέση να συνδιοργανώσουμε με την CLIA αυτήν την επίσκεψη στο κρουαζιερόπλοιο μας Mein Schiff 6 και να ενημερώσουμε τους φοιτητές για τις επαγγελματικές ευκαιρίες που προσφέρει ο κλάδος μας».
Πολυεθνικό εργατικό δυναμικό
Οι εταιρείες κρουαζιέρας – μέλη της CLIA απασχολούν πολυεθνικό εργατικό δυναμικό, καθώς συχνά περισσότερες από 60 διαφορετικές εθνικότητες μπορεί να συνεργάζονται σε ένα πλοίο.
«Είμαστε υπερήφανοι που απασχολούμε στην κρουαζιέρα τόσους πολλούς ανθρώπους από διαφορετικές εθνικότητες και πολιτισμούς. Τα πληρώματα συνεργάζονται με σεβασμό, σε ασφαλές περιβάλλον εργασίας, για να προσφέρουν στους επισκέπτες μία μοναδική εμπειρία διακοπών», τόνισε η Μαρία Δεληγιάννη.
Η κρουαζιέρα αποτελεί και «προνομιακό χώρο» για τις γυναίκες που εργάζονται στη ναυτιλία, καθώς το 94% των γυναικών ναυτικών σε όλο τον κόσμο εργάζονται στον κλάδο της κρουαζιέρας. Ταυτόχρονα, ο κλάδος καταγράφει αξιοσημείωτα επίπεδα ικανοποίησης των εργαζόμενων, τα οποία αντανακλώνται στα ισχυρά ποσοστά διατήρησης εργαζομένων, που ξεπερνούν το 80%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της CLIA, ο κλάδος της κρουαζιέρας συνεισφέρει ετησίως περισσότερα από 1,1 δισ. ευρώ στην ελληνική οικονομία και υποστηρίζει 15.100 θέσεις εργασίας (στοιχεία 2021). Κοιτάζοντας το μέλλον και σε παγκόσμιο επίπεδο, ο τομέας της κρουαζιέρας αναμένεται φέτος να πλησιάσει τα επίπεδα του 2019, με τον όγκο επιβατών να αναμένεται να φθάσει τα 27 έως 33 εκατομμύρια παγκοσμίως, συνεισφέροντας ακόμα παραπάνω στην παγκόσμια οικονομία συγκριτικά με το 2019, όπου η συνεισφορά του κλάδου έφτασε τα 155 δισ. δολάρια και απασχόλησε 1,2 εκατομμύρια ανθρώπους προσφέροντας 50 δισ. δολάρια σε μισθούς.


Latest News
![Morningstar DBRS: Γάλλοι και Έλληνες τραπεζίτες πήραν την «πίτα» της ναυτιλιακής βιομηχανίας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/09/ploia-600x338.jpg)
Morningstar DBRS: Γάλλοι και Έλληνες τραπεζίτες πήραν την «πίτα» της ναυτιλιακής βιομηχανίας [γράφημα]
Γιατί η ναυτιλιακή βιομηχανία θα μπορούσε να μειώσει τις ανησυχίες για την ποιότητα του ενεργητικού για τις ευρωπαϊκές τράπεζες

Ναυτιλιακές φεύγουν άρον-άρον από Χονγκ Κονγκ - Οι φόβοι για τις σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας
Παρά την εισροή κινεζικών πλοίων στο νηολόγιο του Χονγκ Κονγκ, ο αριθμός των πλοίων που φέρουν τη σημαία του μειώθηκε 8%

Περισσότερα από 50 ρυμουλκά συμμορφώθηκαν με το προεδρικό διάταγμα
Πρόκειται για αριθμό που υπερπαρκεί για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες σε ρυμούλκηση για Πειραιά και Ελευσίνα

Οι διμερείς σχέσεις Ελλάδας Ισραήλ και το λιμάνι του Πειραιά - Τι είπε ο Κορκίδης
Περαιτέρω ενίσχυση της διμερούς επιχειρηματικής συνεργασίας, με επίκεντρο τον Πειραιά και το λιμάνι του και εντοπισμός τομέων και τα πεδίων για την περαιτέρω διεύρυνση και εμβάθυνση της συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών

Η κινεζική παντοκρατορία στα ναυπηγεία και τα μέτρα Τραμπ
Ένα στα δυο πλοία ηλικίας μικρότερης των δέκα ετών είναι κινεζικής κατασκευής

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών Clean Industrial Deal στη ναυτιλία - Τι ζητά η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με ανάρτησή της η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, χαιρετίζει την πρόθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Clean Industrial Deal

Νικόλας Βενιάμης: Στρατηγικό πλεονέκτημα για την ΕΕ η ισχύς της ναυτιλίας της
Συνέντευξη του Γενικού Γραμματέα της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στην περιοδική έκδοση«#ShippingPeople – meet the European Shipowners» της ECSA

Η ναυτιλία εμπλέκεται όλο και περισσότερο
Μεταξύ των μεγάλων υπερδυνάμεων η ΕΕ έχει το στρατηγικό πλεονέκτημα στον τομέα, καθώς ελέγχει το 40% του παγκόσμιου στόλου

Η επιβολή τελών στα κινεζικά πλοία θα πλήξει όλες τις ναυτιλιακές, λέει η CMA CGM
Η Κίνα κατασκευάζει περισσότερα από τα μισά από όλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο

Η Costamare κάνει spin off και βάζει τον τομέα bulk carrier στον NYSE
Η Costamare θα αποσχίσει τον κλάδο των bulk carriers σε ανεξάρτητη εταiρεία - Οι πέντε σταθμοί στην πορεία της και ο τζίρος των 2 δισ. δολ