Φωτιά παίρνουν οι τιμές της βενζίνης μέρα με τη μέρα και ενώ όλο και περισσότεροι καταναλωτές «φουλάρουν τα αυτοκίνητά τους για να ταξιδέψουν για το Πάσχα, προσθέτοντας ένα ακόμα δυσβάσταχτο κόστος στο συνολικό πακέτο εξόδων για τις ημέρες αυτές.
Καύσιμα: Γιατί τα πρατήρια έχουν σχεδόν τις ίδιες τιμές
Όπως προκύπτει από τα τελευταία διαθέσιμα επίσημα στοιχεία του παρατηρητηρίου τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης χθες Μ. Τρίτη 11 Απριλίου, η τιμή της απλής αμόλυβδης βενζίνης διαμορφωνόταν στο 1,942 ευρώ το λίτρο, ενώ του πετρελαίου κίνησης στο 1,654 ευρώ το λίτρο.
Σε μια σειρά από περιοχές η αμόλυβδη ξεπερνάει τα 2 ευρώ, ενώ το ντίζελ «φλερτάρει» με το 1,9 ευρώ.
Συγκεκριμένα, η αμόλυβδη πωλείται κατά μέσο όρο στις Κυκλάδες στα 2,178 ευρώ το λίτρο, στα Δωδεκάνησα στα 2,086 ευρώ, στη Λευκάδα στα 2,023 ευρώ, στην Κεφαλλονιά στα 2,028 και στην Ευρυτανία στα 2,031 ευρώ το λίτρο.
Όπως τονίζουν οι ίδιοι οι βενζινοπώλες, όταν ένα μέσο ΙΧ αυτοκίνητο χρειάζονταν γύρω στα 60 με 70 ευρώ για να γεμίσει το ρεζερβουάρ του, σήμερα χρειάζεται 80 με 90 ευρώ, περίπου 15% παραπάνω, με την τιμή της αμόλυβδης σήμερα Μ. Τετάρτη, στο 1,95 ευρώ κατά μέσο όρο πανελλαδικά.
Τις επόμενες μέρες, όπως εκτιμά ο πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Αττικής, Νίκος Παπαγεωργίου, μετά το Πάσχα αναμένεται περαιτέρω αύξηση στην τιμή της βενζίνης, που θα ξεπεράσει το ψυχολογικό όριο των 2 ευρώ και στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Στα νησιά και στις απομακρυσμένες περιοχές η τιμή της βενζίνης μπορεί να «εκτοξευτεί» και στα 2,20 ευρώ το λίτρο, είπε ο ίδιος.
Όσο οι διεθνείς τιμές του αργού πετρελαίου αλλά και οι χρηματιστηριακές τιμές της βενζίνης στη Μεσόγειο ακολουθούν την αυξητική τροχιά, τόσο θα ακριβαίνει και η αμόλυβδη.
Όλο και περισσότερες θα περιοχές προστίθενται στη λίστα με εκείνες όπου η βενζίνη πωλείται πάνω από τα 2 ευρώ το λίτρο.
Πού πήγε ο ανταγωνισμός;
Την ίδια στιγμή, παρατηρείται ότι εδώ και περίπου έναν χρόνο οι τιμές της αμόλυβδης βενζίνης από ελάχιστα έως καθόλου διαφέρουν από το ένα πρατήριο στο άλλο, ακόμα και με διαφορετικά σήματα εταιρειών.
Παράγοντες της αγοράς καυσίμων, είπαν, μιλώντας στον OT, η εξήγηση συνδέεται με το πλαφόν που έχει επιβληθεί από τον περσινό Μάρτιο στα περιθώρια κέρδους των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών και των πρατηριούχων.
Με βάση τη νομοθετική ρύθμιση δεν μπορεί το περιθώριο να υπερβαίνει εκείνο του Αυγούστου του 2021.
Το αποτέλεσμα είναι να μην είναι δυνατόν η αγορά να προχωρήσει σε διαφοροποίηση των τιμών ενισχύοντας τον ανταγωνισμό. Τα ίδια στελέχη της αγοράς, επισημαίνουν ότι πρόσφατα, πριν λίγες μέρες, το πλαφόν παρατάθηκε. Η ισχύς του στρεβλώνει τον ανταγωνισμό, υπογραμμίζουν.
Οι αυξομειώσεις
Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, τόσο οι εταιρείες όσο και οι πρατηριούχοι δεν μπορούν να μην μετακυλίσουν τις αυξομειώσεις αφού υπάρχει ο κίνδυνος παραβίασης του περιθωρίου κέρδους.
Ωστόσο, με το ανώτατο όριο που έχει τεθεί είναι επίσης και δύσκολο να κάνουν προσφορές και να ρίξουν τις τιμές, όπως τουλάχιστον υποστηρίζει η αγορά.
Latest News
Οι κυκλικοί συστημικοί κίνδυνοι στην Ελλάδα για το πρώτο τρίμηνο του 2025
Η Τράπεζα της Ελλάδος εξετάζει πρόσθετους δείκτες για τη δημιουργία και συσσώρευση των κυκλικών συστημικών κινδύνων
Φως στο τούνελ για δάνεια σε ελβετικό φράγκο - Οι λύσεις που προτείνονται
Τράπεζες και κυβέρνηση βρίσκονται σε ανοιχτή γραμμή προκειμένου να βρεθεί μια κοινή αποδεκτή λύση - Πώς «παγιδεύτηκαν» χιλιάδες οικογένειες που δανείστηκαν σε ελβετικό φράγκο
Στην «κούρσα» για τα σπάνια ορυκτά μπαίνει η Ελλάδα – Μετά το γάλλιο ο διαγωνισμός για το αντιμόνιο
Οι ελληνικές σπάνιες γαίες και οι κρίσιμες πρώτες ύλες προσελκύουν το επενδυτικό ενδιαφέρον μεγάλων και μικρομεσαίων επιχειρήσεων
ΣτΕ: Ποιοι ιδιοκτήτες θα μπορούν να χτίσουν και ποιοι όχι
15 ερωτήσεις – απαντήσεις για τις οριοθετήσεις των οικισμών, τις βασικές κατευθύνσεις του ΣτΕ για την πολεοδόμησή τους, αλλά και το τι θα ισχύει για τους νεότερους οικισμούς
Από δράπανα μέχρι τόρνους – Στο σφυρί 110 παλιά μηχανήματα των ΕΑΣ
Το Υπερταμείο για τις ανάγκες ανάπτυξης του κυβερνητικού πάρκου στον Υμηττό βγάζει σε ηλεκτρονική δημοπρασία αποχαρακτηρισμένο εξοπλισμό των ΕΑΣ (πρώην ΠΥΡΚΑΛ)
Γιατί η Ελλάδα δεν βγαίνει για περισσότερα κεφάλαια στις αγορές
Πριν λίγες ημέρες, ο ΟΔΔΗΧ «σήκωσε» ένα ποσό της τάξης των 4 δισ. ευρώ, ήτοι το 50% του ποσού που θέλει για το 2025
Η Ελλάδα ψάχνει και για αντιμόνιο - Ο πρώτος διεθνής διαγωνισμός
Το αντιμόνιο συμπεριλαμβάνεται στη λίστα των Κρίσιμων Ορυκτών Πρώτων Υλών της Ε.Ε. - Το χρονοδιάγραμμα του διαγωνισμού
Στο «χρονοντούλαπο» 392 υποθηκοφυλακεία - Πώς θα γίνονται οι συναλλαγές [γραφήματα]
Η Ελλάδα περνάει σε μια νέα εποχή με λιγότερο χαρτί και περισσότερη ταχύτητα
Εγκρίθηκε από το Ecofin η Αναθεώρηση του Ταμείου Ανάκαμψης – Στο 64% η απορρόφηση
Τι περιλαμβάνει η αναθεώρηση του ελληνικού σχεδίου
Στα 8 δισ. ευρώ το πρωτογενές ταμειακό πλεόνασμα το 2024
Πώς διαμορφώθηκαν οι καθαρές δανειακές ανάγκες της κεντρικής διοίκησης σε ταμειακή βάση το 20024, σύμφωνα με την ΤτΕ