Φωτιά παίρνουν οι τιμές της βενζίνης μέρα με τη μέρα και ενώ όλο και περισσότεροι καταναλωτές «φουλάρουν τα αυτοκίνητά τους για να ταξιδέψουν για το Πάσχα, προσθέτοντας ένα ακόμα δυσβάσταχτο κόστος στο συνολικό πακέτο εξόδων για τις ημέρες αυτές.

Καύσιμα: Γιατί τα πρατήρια έχουν σχεδόν τις ίδιες τιμές

Όπως προκύπτει από τα τελευταία διαθέσιμα επίσημα στοιχεία του παρατηρητηρίου τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης χθες Μ. Τρίτη 11 Απριλίου, η τιμή της απλής αμόλυβδης βενζίνης διαμορφωνόταν στο 1,942 ευρώ το λίτρο, ενώ του πετρελαίου κίνησης στο 1,654 ευρώ το λίτρο.

Σε μια σειρά από περιοχές η αμόλυβδη ξεπερνάει τα 2 ευρώ, ενώ το ντίζελ «φλερτάρει» με το 1,9 ευρώ.

Συγκεκριμένα, η αμόλυβδη πωλείται κατά μέσο όρο στις Κυκλάδες στα 2,178 ευρώ το λίτρο, στα Δωδεκάνησα στα 2,086 ευρώ, στη Λευκάδα στα 2,023 ευρώ, στην Κεφαλλονιά στα 2,028 και στην Ευρυτανία στα 2,031 ευρώ το λίτρο.

Όπως τονίζουν οι ίδιοι οι βενζινοπώλες, όταν ένα μέσο ΙΧ αυτοκίνητο χρειάζονταν γύρω στα 60 με 70 ευρώ για να γεμίσει το ρεζερβουάρ του, σήμερα χρειάζεται 80 με 90 ευρώ, περίπου 15% παραπάνω, με την τιμή της αμόλυβδης σήμερα Μ. Τετάρτη, στο 1,95 ευρώ κατά μέσο όρο πανελλαδικά.

Τις επόμενες μέρες, όπως εκτιμά ο πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Αττικής, Νίκος Παπαγεωργίου, μετά το Πάσχα αναμένεται περαιτέρω αύξηση στην τιμή της βενζίνης, που θα ξεπεράσει το ψυχολογικό όριο των 2 ευρώ και στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Στα νησιά και στις απομακρυσμένες περιοχές η τιμή της βενζίνης μπορεί να «εκτοξευτεί» και στα 2,20 ευρώ το λίτρο, είπε ο ίδιος.

Όσο οι διεθνείς τιμές του αργού πετρελαίου αλλά και οι χρηματιστηριακές τιμές της βενζίνης στη Μεσόγειο ακολουθούν την αυξητική τροχιά, τόσο θα ακριβαίνει και η αμόλυβδη.

Όλο και περισσότερες θα περιοχές προστίθενται στη λίστα με εκείνες όπου η βενζίνη πωλείται πάνω από τα 2 ευρώ το λίτρο.

Πού πήγε ο ανταγωνισμός;

Την ίδια στιγμή, παρατηρείται ότι εδώ και περίπου έναν χρόνο οι τιμές της αμόλυβδης βενζίνης από ελάχιστα έως καθόλου διαφέρουν από το ένα πρατήριο στο άλλο, ακόμα και με διαφορετικά σήματα εταιρειών.

Παράγοντες της αγοράς καυσίμων, είπαν, μιλώντας στον OT, η εξήγηση συνδέεται με το πλαφόν που έχει επιβληθεί από τον περσινό Μάρτιο στα περιθώρια κέρδους των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών και των πρατηριούχων.

Με βάση τη νομοθετική ρύθμιση δεν μπορεί το περιθώριο να υπερβαίνει εκείνο του Αυγούστου του 2021.

Το αποτέλεσμα είναι να μην είναι δυνατόν η αγορά να προχωρήσει σε διαφοροποίηση των τιμών ενισχύοντας τον ανταγωνισμό. Τα ίδια στελέχη της αγοράς, επισημαίνουν ότι πρόσφατα, πριν λίγες μέρες, το πλαφόν παρατάθηκε. Η ισχύς του στρεβλώνει τον ανταγωνισμό, υπογραμμίζουν.

Οι αυξομειώσεις

Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, τόσο οι εταιρείες όσο και οι πρατηριούχοι δεν μπορούν να μην μετακυλίσουν τις αυξομειώσεις αφού υπάρχει ο κίνδυνος παραβίασης του περιθωρίου κέρδους.

Ωστόσο, με το ανώτατο όριο που έχει τεθεί είναι επίσης και δύσκολο να κάνουν προσφορές και να ρίξουν τις τιμές, όπως τουλάχιστον υποστηρίζει η αγορά.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία