Η τιμή του ανθρακικού λιθίου, του βασικού υλικού για τις μπαταρίες που τροφοδοτούν ηλεκτρικά οχήματα, συνέχισε την ελεύθερη πτώση της εν μέσω ασθενούς ζήτησης, πέφτοντας κάτω από το ψυχολογικό όριο των 29.000 δολαρίων ανά τόνο την Τετάρτη.
Η τιμή spot του ανθρακικού λιθίου ποιότητας μπαταρίας μειώθηκε στα 29.000 δολάρια (199.000 γιουάν) ανά τόνο την Τετάρτη στην Κίνα, μειωμένη κατά 40,9% από τον προηγούμενο μήνα και σχεδόν 60% χαμηλότερη από ό,τι πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με στοιχεία από τον πάροχο πληροφοριών του κλάδου Mysteel.com.
Μετά από μια απότομα ανωδική διετή πορεία, η τιμή spot για το λίθιο έχει εξαφανίσει όλα τα κέρδη της από τον Νοέμβριο του 2021.
Η πτώση των τιμών του λιθίου συνέπεσε με την επιβράδυνση της ανάπτυξης στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, καθώς οι καταναλωτικές δαπάνες μειώθηκαν μετά από τρία χρόνια πανδημικών περιορισμών και μετά τη λήξη της κρατικής επιδότησης για αγορές ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Οι περισσότεροι αναλυτές προβλέπουν ότι η πτώση των τιμών του ανθρακικού λιθίου θα συνεχιστεί καθώς οι εταιρείες που χρησιμοποιούν τις μπαταρίες εξακολουθούν να μειώνουν τα αποθέματα. Υπάρχουν ελάχιστα σημάδια ανάκαμψης της ζήτησης τον Απρίλιο, ανέφερε η Guotai Junan Securities σε ερευνητικό σημείωμα.
Η Soochow Securities προέβλεψε ότι οι τιμές του λιθίου θα φθάσουν στα $ 14.500 – 22.000 γιουάν ανά τόνο πριν από πιθανή αύξηση της ζήτησης τον Μάιο και τον Ιούνιο. Ο κλάδος διατηρεί γενικά ένα ελάχιστο απόθεμα ασφαλείας επτά ημερών, ανέφερε η χρηματιστηριακή εταιρεία. Η παρουσίαση νέων μοντέλων οχημάτων στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης τον Απρίλιο μπορεί να ενισχύσει τις πωλήσεις αυτοκινήτων, συμπλήρωσε .
Η πτώση των τιμών των πρώτων υλών μεταφράστηκε σε χαμηλότερο κόστος μπαταριών. Σύμφωνα με το ερευνητικό ινστιτούτο ICC, η τιμή κυψελών τριών μπαταριών στην Κίνα μειώθηκε στα 0,72 γιουάν ανά βατώρα στις 7 Απριλίου, ενώ η τιμή των κυψελών μπαταρίας λιθίου-φωσφορικού σιδήρου έφτασε τα $0.095 ανά βατ/ώρα. Και οι δύο σημείωσαν πτώση 21% από την αρχή του έτους.
Καθώς η πτώση των τιμών των πρώτων υλών διέρχεται από τη βιομηχανική αλυσίδα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι πιθανό να μειώσουν περαιτέρω τις τιμές για να τονώσουν τις πωλήσεις, κάτι που με τη σειρά του θα οδηγήσει σε ανάκαμψη της ζήτησης λιθίου, δήλωσε αναλυτής σε εταιρεία κινητών αξιών.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Κίνα διεξάγουν έναν βίαιο πόλεμο τιμών από τα τέλη του περασμένου έτους που επηρεάζει τόσο τα ηλεκτρικά όσο και τα συμβατικά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Ωστόσο, οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων παρέμειναν υποτονικές το πρώτο τρίμηνο, σημειώνοντας πτώση 13,4% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας (CAAM).
Οι πωλήσεις νέων ενεργειακών οχημάτων (NEV), που περιλαμβάνουν ηλεκτροκίνητα και υβριδικά, έφτασαν τα 1,313 εκατομμύρια μονάδες το πρώτο τρίμηνο στην Κίνα. Αν και το ποσοστό αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 22,4% από έτος σε έτος, εξακολουθεί να είναι σημαντικά χαμηλότερο από τον ρυθμό ανάπτυξης 93,4% για ολόκληρο το 2022, έδειξαν τα στοιχεία της CAAM.
Το λίθιο που χρησιμοποιείται στα NEV αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο της παραγωγής της βιομηχανίας λιθίου και συμβάλλει στην πλειονότητα της μελλοντικής ζήτησης λιθίου, σύμφωνα με τους αναλυτές του Guotai Junan. Εάν η ανάπτυξη στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων σταματήσει, θα μπορούσε να επηρεάσει σοβαρά τη βιομηχανία λιθίου, είπαν.
Ορισμένοι κατασκευαστές μπαταριών και επεξεργαστές λιθίου που υπέγραψαν μακροπρόθεσμα συμβόλαια αγοράς αρνήθηκαν να εκτελέσουν συναλλαγές αφού η τιμή spot έπεσε πολύ κάτω από τις τιμές του συμβολαίου, είπε στο κινεζικό οικονομικό πρακτορείο Caixin ένας αναλυτής του κλάδου τον περασμένο μήνα.
Οι εταιρείες έχουν επίσης περιορίσει την παραγωγή για να εκκαθαρίσουν το πλεόνασμα που δημιουργήθηκε όταν η αγορά ανέβαινε. «Το πλεονάζον απόθεμα μπαταριών είναι πολύ εμφανές φέτος», είπε στο Caixin ένας επενδυτής σε εταιρεία κατασκευής μπαταριών λιθίου.
Για να αποτρέψει τον αυξανόμενο ανταγωνισμό και να εξασφαλίσει παραγγελίες, η Contemporary Amperex Technology (CATL) — η μεγαλύτερη κατασκευάστρια μπαταριών στον κόσμο — πρόσφερε στις αυτοκινητοβιομηχανίες πολύ εκπτωτικές τιμές τον Φεβρουάριο με αντάλλαγμα την προμήθεια μεγάλου όγκου των κυψελών ισχύος τους.
Η κίνηση της CATL υπογράμμισε την πίεση της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας και της υποτονικής αγοράς. Σηματοδότησε επίσης ότι η πτώση της τιμής του λιθίου μπορεί να συνεχιστεί, δήλωσε στο Caixin στέλεχος ενός μικρότερου ανταγνιστή.
Latest News
Οι BRICS στο... τιμόνι των G20 για έναν ακόμη χρόνο
Η Σύνοδος Κορυφής του Ρίο ντε Τζανέιρο ακολουθεί αυτή του Νέου Δελχί (Ινδία) και συνερχεται πριν απο αυτη του Γιοχάνεσμπουργκ (Νότια Αφρική), δίνοντας στις 3 χώρες μέλη των των BRICS τη δυνατότητα να διαμορφώσου την ατζέντα των G20
Ο κρατικός κολοσσός καπνού της Κίνας ανθεί, κόντρα σε παγκόσμιες τάσεις
Η China Tobacco είναι σχεδόν μονοπώλιο σε ένα έθνος θεριακλήδων
Πώς οι εταιρείες μπορούν να αντιμετωπίσουν την ασθένεια στην εργασία
Τα υψηλά επίπεδα απουσιών που προκαλείται από ασθένεια μετά την πανδημία δημιουργούν προβλήματα στους εργοδότες
Ύφεση και ακυβερνησία απειλούν Γαλλία και Γερμανία
Παρεμφερή προβλήματα αντιμετωπίζουν ο Γερμανός καγκελάριος Σολτς και ο Γάλλος πρωθυπουργός Μπαρνιέ. Θέλουν να υλοποιήσουν συγκεκριμένους στόχους, αλλά τους λείπουν τα χρήματα.
Απρόσμενη ανάπτυξη της ισραηλινής οικονομίας εν μέσω πολέμου
Παρά τον πόλεμο το ΑΕΠ του Ισραήλ αυξήθηκε κατά 3,8% σε ετήσια βάση το τρίτο τρίμηνο
«Taramagate»: Τι συμβαίνει στη Βρετανία με την έλλειψη ταραμοσαλάτας
Η απεργία σε ένα εργοστάσιο στη Βρετανία έχει προκαλέσει πανικό στους Λονδρέζους που διαμαρτύρονται για την ταραμοσαλάτα
Σίγουρος για τον πληθωρισμό παρά τις υψηλές υπηρεσίες o Λουίς ντε Γκίντος
Η οικονομία έχει απογοητεύσει πρόσφατα, καθώς η κατανάλωση παραμένει αδύναμη, δήλωσε ο Λουίς ντε Γκίντος
Το «φρένο χρέους» στη Γερμανία και τα όριά του
Το «φρένο» εισήχθη στη Γερμανία το 2009 από την τότε καγκελάριο Μέρκελ, κατά τη διάρκεια της «μεγάλης ύφεσης»
Στα 300 δισ. δολαρια η κεφαλαιοποίηση της Bytedance, μητρικής του Tiktok
Η ByteDance δεν είχε κάποιο σχέδιο IPO στον ορίζοντα, δηλώνουν πηγές που επικαλείται το Reuters - Πώς ενισχύει τη ρευστότητα
Τα διαπραγματευόμενα assets των αμερικανικών τραπεζών ξεπέρασαν το 1 τρισ. δολάρια
Είναι η πρώτη φορά από τη χρηματοπιστωτική κρίση που οι αμερικανικές τράπεζες χτίζουν τέτοιο ενεργητικό σε διαπραγματευόμενα assets