![Πετρέλαιο: Ο νέος χάρτης στις θαλάσσιες ροές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/ot_tanker_ploio2-768x450-1.png)
Τα πάνω κάτω στις θαλάσσιες ροές του πετρελαίου έφεραν οι κυρώσεις της Δύσης στο ρωσικό αργό πετρέλαιο, σύμφωνα με σχετική έρευνα της Signal Ocean, μέλους της Signal Group του Γιάννη Μαρτίνου.
Το εμπάργκο της Ευρωπαϊκής Ενωσης στα ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα τέθηκε σε ισχύ στις 5 Φεβρουαρίου. Το πρώτο τρίμηνο του 2023, η Κίνα, η Ινδία και η Τουρκία αύξησαν τις αγορές τους αντισταθμίζοντας εν μέρει τη μείωση των εξαγωγών ρωσικού αργού πετρελαίου στην Ευρώπη, αναφέρει η Signal Ocean. Η εταιρεία υπενθυμίζει ωστόσο ότι το ρωσικό πετρέλαιο συνεχίζει να εισέρχεται στην Ευρώπη μέσω του βασικού αγωγού Druzhba και μέσω δεξαμενόπλοιων από τη Μαύρη Θάλασσα που έχουν ρότα προς τη Βουλγαρία, η οποία εξαιρείται από το εμπάργκο της ΕΕ.
Τα στοιχεία της Signal δείχνουν ότι τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο η Ρωσία έγινε ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αργού πετρελαίου στην Κίνα, ξεπερνώντας τη Σαουδική Αραβία.
Πετρέλαιο: Οι ρωσικές εξαγωγές ντίζελ βρίσκουν νέο «σπίτι» στη Λατινική Αμερική
Η έρευνα της Signal δείχνει ότι συνολικά οι θαλάσσιες ροές πετρελαίου προς ευρωπαϊκούς προορισμούς (Ολλανδία, Ιταλία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ελλάδα και Γερμανία) παρουσίασαν σταθερό ρυθμό ανάπτυξης το τέταρτο τρίμηνο του περασμένου έτους, ενώ η σταδιακή επιβράδυνση προς την Ευρώπη εντάθηκε τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο. Μετά την επιβολή της απαγόρευσης των εξαγωγών πετρελαίου από τη Ρωσία οι ΗΠΑ ή άλλες χώρες της Μέσης Ανατολής, όπως η Σαουδική Αραβία, πρωτοστατούν στις εισαγωγές προς την ΕΕ. Τα δεξαμενόπλοια Suezmax και Aframax έχουν σημαντικό μερίδιο των πετρελαϊκών επιχειρήσεων στην Ευρώπη, 38% και 25% αντίστοιχα, ενώ το αργό πετρέλαιο αντιπροσωπεύει το 64% του εμπορίου πετρελαίου και το ντίζελ το 14%.
Οι ασιατικές χώρες
Σε αντίθεση με τις κύριες ευρωπαϊκές χώρες εισαγωγής πετρελαίου, όπου σημειώθηκε σταθερή πτώση το πρώτο τρίμηνο του έτους, οι ροές πετρελαίου, μαζί και ρωσικού, προς τις κύριες ασιατικές χώρες, Ινδία, Κίνα, Κορέα, Ιαπωνία και άλλες, παρουσίασαν σαφή ανοδική τάση τον Μάρτιο. Οι τρεις κορυφαίοι ασιατικοί προορισμοί ήταν η Κίνα, η Ινδία και η Ιαπωνία, με ποσοστό 46%, 23% και 14% αντίστοιχα, ενώ η Σαουδική Αραβία ήταν η πρώτη χώρα προέλευσης. Ωστόσο, η Ρωσία αναμένεται να ξεπεράσει τις εξαγωγές αργού πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας προς την Κίνα και την Ινδία τους επόμενους μήνες, με τα δεξαμενόπλοια VLCC να καλύπτουν το 60% του εμπορίου.
Επίσης, τονίζει η Signal Ocean, το τρέχον έτος, οι κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου από τη Ρωσία αυξήθηκαν κατά περίπου 60% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους, ενώ οι εισαγωγές αργού πετρελαίου της Ινδίας από τη Ρωσία είναι τώρα 600% υψηλότερες από ό,τι ήταν το πρώτο τρίμηνο του 2022, με τα ινδικά διυλιστήρια να σκοπεύουν να συνεχίσουν τις αγορές όσο επωφελούνται από το φθηνότερο ρωσικό πετρέλαιο.
Επίσης η έρευνα αναφέρει ότι καταγράφονται ακόμη σημαντικές εισαγωγές ρωσικού αργού από χώρες της Βόρειας Αφρικής και της Μεσογείου. Τον Μάρτιο το Μαρόκο και η Αίγυπτος αγόρασαν σχεδόν επταπλάσιες ποσότητες πετρελαίου από τη Ρωσία από ό,τι το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους και η Τουρκία διπλάσιες. Τα δεξαμενόπλοια τύπου MR1 φαινόταν να καλύπτουν το ήμισυ των μεταφερόμενων ποσοτήτων.
Οι ευρωπαϊκές ανάγκες
Τώρα, όσον αφορά τις ευρωπαϊκές ενεργειακές ανάγκες, η Signal Ocean επισημαίνει ότι αλλάζουν οι χώρες εισαγωγής. Στην περίπτωση της Ολλανδίας, οι εισαγωγές από τη Σαουδική Αραβία αυξήθηκαν κατά περίπου 50% το πρώτο τρίμηνο του έτους και ο Μάρτιος έκλεισε με τον υψηλότερο όγκο εισαγωγών από τις αρχές του 2022, με τα δεξαμενόπλοια VLCC να αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 80% του εμπορίου. Επίσης το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, οι εξαγωγές αργού πετρελαίου των ΗΠΑ προς την Ολλανδία αυξήθηκαν κατά περίπου 60% και προς τη Γερμανία περισσότερο από 100% (εικόνα 7) σε σύγκριση με παρόμοια περίοδο το 2022.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ένα σημείο της έρευνας της Signal Ocean που αναφέρεται στην αύξηση της ταχύτητας των VLCC σε κατάσταση έρματος. Το πρώτο τρίμηνο του έτους έκλεισε με την υψηλότερη θαλάσσια ταχύτητα που έχει καταγραφεί ποτέ για δεξαμενόπλοια VLCC από τις αρχές του 2021. Τις τελευταίες ημέρες του Μαρτίου, η ταχύτητα δεξαμενόπλοιων VLCC σε κατάσταση έρματος υπερέβη το ανώτατο όριο των 12 κόμβων.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023