
Στο μακρινό μέλλον ίσως οι πιάτσες των ταξί να είναι γεμάτες από οχήματα χωρίς οδηγούς, με τα ρομποταξί να λανσάρουν με ταχύτατο τρόπο την αυτόνομη οδήγηση στο τελευταίο και πιο εξελιγμένο επίπεδο. Και πλέον οι οδηγοί των ταξί να βλέπουν με μισό μάτι τις επερχόμενες τεχνολογίες που θα τους φάνε το… ψωμί τους.
Οι πρωτοποριακές προτάσεις των μελλοντικών αυτοματοποιημένων ταξί έχουν εξελιχθεί παρότι βρίσκονται σε κόνσεπτ και πειραματική μορφή, με τις πρώτες εταιρείες να κόβουν… βόλτες σε διάφορες μεγαλουπόλεις δοκιμάζοντας τα οχήματά τους με ιδιαίτερη επιτυχία. Οπως το πρωτοποριακό ταξί της Amazon που κατάφερε να πραγματοποιήσει την πρώτη κούρσα χωρίς παρατράγουδα.
To Zoox, με την αντισυμβατική εμφάνισή του είναι από τα πρώτα robotaxi που μπόρεσε να μεταφέρει με άνεση τέσσερις επιβάτες, στον τελικό προκαθορισμένο προορισμό τους. Το Zoox είναι ένα μικρό όχημα που δεν ξεπερνά σε μήκος τα 3,6 μέτρα, ενώ η μεγάλη μπαταρία του το έκανε ιδιαίτερα υπέρβαρο – ζυγίζει 2.450 κιλά!
Η… παχουλή μπαταρία του προσφέρει ιδιαίτερα μεγάλη αυτονομία με τον τεχνολογικό κολοσσό να αναφέρει ότι μπορεί να κινείται χωρίς στάσεις για 16 ώρες.
Το πρωτότυπο αυτόνομο ταξί μπορεί να αγγίξει σε τελική ταχύτητα τα 120 χλμ./ώρα! Πάντως, η πρώτη βόλτα των επιβατών έγινε με ταχύτητες που δεν ξεπερνούσαν τα 50 χλμ./ώρα για λόγους ασφάλειας.
Γερμανία: Στους δρόμους τα πρώτα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό
Πριν από λίγες ημέρες το Robotaxi της Amazon έκανε το ντεμπούτο του στους δρόμους του Σαν Φρανσίσκο, ως ένα αυτοκίνητο διαμοιρασμού μετακινήσεων (robotaxi). Το συγκεκριμένο όχημα θα μπορεί να λειτουργεί και ως αυτόνομο όχημα μεταφοράς προϊόντων, όπως σε μια εταιρεία κούριερ με δυνατότητα να παραδίδει χωρίς την παρουσία οδηγού τα δέματα προς παραγγελία.
Το δικό της robotaxi ανακοίνωσε ότι ετοιμάζεται να λανσάρει και η Tesla – το είχε ανακοινώσει πριν από λίγο καιρό ο πολυσχιδής Ιλον Μασκ, που ανέφερε ότι το πρωτοποριακό «robotaxi» θα είναι 100% αυτόνομο και ο σχεδιασμός του θα είναι άκρως φουτουριστικός. Μάλιστα, το robotaxi θα είναι έτοιμο μέσα στο 2023, αν και ο 51χρονος δισεκατομμυριούχος έχει κακή σχέση με τους προγραμματισμούς των λανσαρισμάτων.
ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ Η ΚΙΝΑ. Σε τροχιά αυτόνομων ταξί βρίσκεται και η Κίνα με την πρωτοποριακή Zeekr, που παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες το M-Vision. Στην ολοκλήρωση του νέου οχήματος έβαλε το χεράκι της και ο τοπικός κολοσσός Geely, που θα δανείσει στο νέο μοντέλο την πλατφόρμα που διαθέτει για αυτόνομα οχήματα, με την αυτονομία του να επαρκεί για 16 ώρες. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η παρουσία οδηγού ταξί είναι υποχρεωτική μιας και διαθέτει τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 4.
Το μακροπρόθεσμο σχέδιο της Ζeekr είναι να δημιουργήσει ένα χωροδικτύωμα υπηρεσιών που θα καλύπτει και τις ανάγκες της πράσινης κινητικότητας. Στον τομέα των ρομποταξί είναι διατεθειμένη να εμπλακεί και η Hyundai η οποία είχε παρουσιάσει το πλήρως ηλεκτρικό Robotaxi με βάση το IONIQ 5, που μπορεί να λειτουργήσει με ασφάλεια χωρίς οδηγό. Οπως είχε αναφέρει, το IONIQ 5 Robotaxi είναι «μια λύση κινητικότητας χωρίς οδηγό». Οι πρώτες δοκιμές ήδη έχουν πραγματοποιηθεί και η Hyundai που «τρέχει» το συγκεκριμένο πρότζεκτ με τη Motional (παγκόσμιος ηγέτης στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης) σχεδιάζουν να ξεκινήσουν τη μεταφορά επιβατών με IONIQ 5 Robotaxi από το Λας Βέγκας, μέσα στο 2023.
Πηγή: ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ «ΤΑ ΝΕΑ»


Latest News

Ξεπέρασαν τις 15.000 οι επισκέπτες στη Beyond 2025
Η BEYOND 2025 συγκέντρωσε περισσότερους από 300 εκθέτες από την Ελλάδα και από 10 χώρες

Οι start-ups που δημιουργούν εργαλεία παραγωγικότητας είναι το νέο μεγάλο στοίχημα της ΑΙ - Ποιες είναι
Οι επενδυτές ποντάρουν σε AI startups που αναπτύσσουν πρακτικές εφαρμογές της ΑΙ αναζητώντας μεγάλα κέρδη χωρίς τεράστιες δαπάνες

Τα 5 πράγματα που δεν πρέπει να μοιράζεστε ποτέ με την τεχνητή νοημοσύνη
To ChatGPT, όπως και άλλα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, εξελίσσονται χρησιμοποιούνται από όλο και περισσότερους ανθρώπους για μια ευρεία γκάμα αναζητήσεων

Ποιες είναι οι 10 χώρες με τα περισσότερα ταλέντα στην AI
Έρευνα της Microsoft, με τη συμμετοχή 31.000 ατόμων σε 31 χώρες, έδειξε ότι το 66% των επιχειρήσεων δεν θα προσλάμβανε κάποιον χωρίς δεξιότητες στην τεχνητή νοημοσύνη

Η συμβολή της ΑΙ στην κατανόηση της σεισμικής κρίσης στη Σαντορίνη
Τα πρώτα αποτελέσματα της χρήση υψηλής τεχνολογίας και τεχνητής νοημοσύνης στην παρακολούθηση της σεισμικής δραστηριότητας στη Σαντορίνη

Alphabet και Nvidia επενδύουν στην εταιρεία του Σάτσκεβερ, συνιδρυτή της OpenAI
Σύμφωνα με το Reuters, Alphabet και Nvidia επενδύουν στην SSI του Ίλια Σάτσκεβερ που είχε αποχωρήσει πέρυσι από την OpenAI δημιουργό του ChatGTP

Πισσαρίδης (LSE): Η μάχη για την AI κερδίζεται με επενδύσεις και αλλαγές
Για την ανάγκη επενδύσεων στην Τεχνητή Νοημοσύνη και τα βήματα που πρέπει να κάνει η Ευρώπη ώστε να μη χάσει ακόμα περισσότερο έδαφος από τις ΗΠΑ, μίλησε ο Χριστόφορος Πισσαρίδης, Regius Professor, London School of Economics and Political Science

Παπαστεργίου: Ειδική γραμματεία για την AI στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης
«Η Ελλάδα είναι ένα τρένο που ξεκινάει σιγά σιγά και θα τρέξει γρήγορα. Το μόνο που πρέπει να κάνουμε είναι να αντιμετωπίσουμε ενδεχόμενα προβλήματα για να μην χάσουμε χρόνο», σημείωσε ο κ. Ππαστεργίου

Η xAI του Μασκ προσλαμβάνει ειδικούς να χαλιναγωγήσουν το αθυρόστομο chatbot
Το Grok εκστομίζει ακατάλληλη φρασεολογία και ρατσιστικά σχόλια

Η επόμενη μέρα των ΜμΕ με όρους AI: Από τη συμμόρφωση στην ανταγωνιστικότητα
H τεχνητή νοημοσύνη και η ψηφιακή ωριμότητα των ελληνικών επιχειρήσεων ήταν το θέμα του πάνελ με τίτλο «Tech Forward: The Future of Greek Business» στο Φόρουμ των Δελφών