Στο μακρινό μέλλον ίσως οι πιάτσες των ταξί να είναι γεμάτες από οχήματα χωρίς οδηγούς, με τα ρομποταξί να λανσάρουν με ταχύτατο τρόπο την αυτόνομη οδήγηση στο τελευταίο και πιο εξελιγμένο επίπεδο. Και πλέον οι οδηγοί των ταξί να βλέπουν με μισό μάτι τις επερχόμενες τεχνολογίες που θα τους φάνε το… ψωμί τους.
Οι πρωτοποριακές προτάσεις των μελλοντικών αυτοματοποιημένων ταξί έχουν εξελιχθεί παρότι βρίσκονται σε κόνσεπτ και πειραματική μορφή, με τις πρώτες εταιρείες να κόβουν… βόλτες σε διάφορες μεγαλουπόλεις δοκιμάζοντας τα οχήματά τους με ιδιαίτερη επιτυχία. Οπως το πρωτοποριακό ταξί της Amazon που κατάφερε να πραγματοποιήσει την πρώτη κούρσα χωρίς παρατράγουδα.
To Zoox, με την αντισυμβατική εμφάνισή του είναι από τα πρώτα robotaxi που μπόρεσε να μεταφέρει με άνεση τέσσερις επιβάτες, στον τελικό προκαθορισμένο προορισμό τους. Το Zoox είναι ένα μικρό όχημα που δεν ξεπερνά σε μήκος τα 3,6 μέτρα, ενώ η μεγάλη μπαταρία του το έκανε ιδιαίτερα υπέρβαρο – ζυγίζει 2.450 κιλά!
Η… παχουλή μπαταρία του προσφέρει ιδιαίτερα μεγάλη αυτονομία με τον τεχνολογικό κολοσσό να αναφέρει ότι μπορεί να κινείται χωρίς στάσεις για 16 ώρες.
Το πρωτότυπο αυτόνομο ταξί μπορεί να αγγίξει σε τελική ταχύτητα τα 120 χλμ./ώρα! Πάντως, η πρώτη βόλτα των επιβατών έγινε με ταχύτητες που δεν ξεπερνούσαν τα 50 χλμ./ώρα για λόγους ασφάλειας.
Γερμανία: Στους δρόμους τα πρώτα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό
Πριν από λίγες ημέρες το Robotaxi της Amazon έκανε το ντεμπούτο του στους δρόμους του Σαν Φρανσίσκο, ως ένα αυτοκίνητο διαμοιρασμού μετακινήσεων (robotaxi). Το συγκεκριμένο όχημα θα μπορεί να λειτουργεί και ως αυτόνομο όχημα μεταφοράς προϊόντων, όπως σε μια εταιρεία κούριερ με δυνατότητα να παραδίδει χωρίς την παρουσία οδηγού τα δέματα προς παραγγελία.
Το δικό της robotaxi ανακοίνωσε ότι ετοιμάζεται να λανσάρει και η Tesla – το είχε ανακοινώσει πριν από λίγο καιρό ο πολυσχιδής Ιλον Μασκ, που ανέφερε ότι το πρωτοποριακό «robotaxi» θα είναι 100% αυτόνομο και ο σχεδιασμός του θα είναι άκρως φουτουριστικός. Μάλιστα, το robotaxi θα είναι έτοιμο μέσα στο 2023, αν και ο 51χρονος δισεκατομμυριούχος έχει κακή σχέση με τους προγραμματισμούς των λανσαρισμάτων.
ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ Η ΚΙΝΑ. Σε τροχιά αυτόνομων ταξί βρίσκεται και η Κίνα με την πρωτοποριακή Zeekr, που παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες το M-Vision. Στην ολοκλήρωση του νέου οχήματος έβαλε το χεράκι της και ο τοπικός κολοσσός Geely, που θα δανείσει στο νέο μοντέλο την πλατφόρμα που διαθέτει για αυτόνομα οχήματα, με την αυτονομία του να επαρκεί για 16 ώρες. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η παρουσία οδηγού ταξί είναι υποχρεωτική μιας και διαθέτει τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 4.
Το μακροπρόθεσμο σχέδιο της Ζeekr είναι να δημιουργήσει ένα χωροδικτύωμα υπηρεσιών που θα καλύπτει και τις ανάγκες της πράσινης κινητικότητας. Στον τομέα των ρομποταξί είναι διατεθειμένη να εμπλακεί και η Hyundai η οποία είχε παρουσιάσει το πλήρως ηλεκτρικό Robotaxi με βάση το IONIQ 5, που μπορεί να λειτουργήσει με ασφάλεια χωρίς οδηγό. Οπως είχε αναφέρει, το IONIQ 5 Robotaxi είναι «μια λύση κινητικότητας χωρίς οδηγό». Οι πρώτες δοκιμές ήδη έχουν πραγματοποιηθεί και η Hyundai που «τρέχει» το συγκεκριμένο πρότζεκτ με τη Motional (παγκόσμιος ηγέτης στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης) σχεδιάζουν να ξεκινήσουν τη μεταφορά επιβατών με IONIQ 5 Robotaxi από το Λας Βέγκας, μέσα στο 2023.
Πηγή: ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ «ΤΑ ΝΕΑ»
Latest News
Γιατί ο Άλτμαν κατηγορεί τον Μασκ για bullying
Ο Σαμ Άλτμαν και ο Ίλον Μασκ κάποτε ξεκίνησαν μαζί την OpenAI, αλλά τώρα η σχέση τους είναι πολύ πιο περίπλοκη
Ουκρανία: Εκπαιδεύει μοντέλα ΑΙ με 228 χρόνια βίντεο πεδίου μάχης από drones
Σύστημα που έχει αναπτύξει η Ουκρανία τροφοδοτείται από 2 εκατομμύρια ώρες βίντεο από τα φονικά πεδία μάχης στα 3 χρόνια του πολέμου
Εκτινάσσεται παγκοσμίως η χρήση της GenAI από εργαζόμενους - Τι λέει έρευνα της EY
Η έρευνα της EY διαπιστώνει ότι η υιοθέτηση της GenAI συνδέεται με την ανάπτυξη και την ενίσχυση των δεξιοτήτων
Στα 62 δισ. δολάρια η αποτίμηση της αμερικανικής startup Databricks
Η χρηματοδότηση 10 δισ. δολαρίων θα φέρει στην Databricks αυξημένη ρευστότητα, περισσότερες εξαγορές και επέκταση στο εξωτερικό
Η Κίνα θέλει να κυριαρχήσει στην τεχνητή νοημοσύνη
Τα κινεζικά μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης είναι ήδη εξαιρετικά δημοφιλή και συμβαδίζουν με ορισμένα ανταγωνιστικά προερχόμενα από τις ΗΠΑ, υποστηρίζουν ειδικοί του κλάδου
Το αφεντικό της Softbank εξήγγειλε επένδυση-μαμούθ στις ΗΠΑ
Ο Mασαγιόσι Σον, ο δισεκατομμυριούχος CEO της SoftBank, στάθηκε δίπλα στον εκλεγμένο πρόεδρο Τραμπ στο Mar-a-Lago
Πως οι νέοι νομικοί αναπτύσσουν τεχνολογικές δεξιότητες για ΑΙ
Τα δικηγορικά γραφεία και τα πανεπιστημιακά μαθήματα στοχεύουν στη βελτίωση της ψηφιακής γνώσης και εξειδίκευσης που χρειάζονται νέοι δικηγόροι
Πόσα βγάζει ο Σαμ Άλτμαν της OpenAI – Πόσες μετοχές κατέχει
Ο CEO της OpenAI, λέει ότι αυτήν τη δουλειά ονειρευόταν από παιδί
Σε κίνδυνο το 40% των θέσεων εργασίας από την ΑΙ - Τι δείχνει έρευνα του ΔΝΤ
Τα οφέλη από τη χρήση της AI είναι ζητούμενο αν θα διαχυθούν σε όλη την οικονομία ή θα τροφοδοτήσουν την κοινωνική και οικονομική ανισότητα
Πώς η Ελλάδα γίνεται κόμβος δεδομένων- Από τον Φάρο και τον Δαίδαλο μέχρι τα data centers
Η τεχνητή νοημοσύνη και η ανάγκη της για δεδομένα «φέρνει» και ένα κύμα επενδύσεων, από τα data centers και τα καλώδια οπτικών ινών μέχρι τον «Φάρο» και τον «Δαίδαλο»