Όταν πρόκειται για παγωτό, ο Λούκα ντε Ρόκο αρέσκεται στο να πειραματίζεται. Καρύδα με μάραθο, άνθη πικραλίδας, παρμεζάνα με αχλάδι ή γεύση πεύκου με μέλι του δάσους είναι μερικές από τις ασυνήθιστες γεύσεις έχει δημιουργήσει ο διάσημος παγωτατζής από το Σβάμπαχ, στα περίχωρα της Νυρεμβέργης. «Αλλά πρέπει να είναι και νόστιμο», συμπληρώνει.
Δεν είναι όμως το μοναδικό παράδειγμα. Πολλά άλλα παγωτατζίδικα στη Γερμανία κάνουν επίσης τα μαγικά τους στις δοκιμαστικές κουζίνες πριν την έναρξη της σεζόν, για να προκαλέσουν με τις γεύσεις τους τους ουρανίσκους των πελατών τους. Πολλές φορές τα αποτελέσματα είναι αντισυμβατικά, όπως δείχνει το παγωτό με γεύση λουκάνικου, ξινολάχανου, σπαραγγιών, αλλά και το παγωτό από …έντομα. Ποιες γεύσεις ωστόσο μπορούν να αποτελέσουν τάση στην αγορά του παγωτού φέτος και τι πραγματικά αρέσει στους περισσότερους;
Από πού προέρχεται το παγωτό σας;
Το παγωτό «Tiziano», μια γεύση από σταφύλια και αφρώδη οίνο, ανακηρύχθηκε από την Ένωση Ιταλών Κατασκευαστών Παγωτού Uniteis, με έδρα το Βερολίνο, ως η ποικιλία του 2023. «Αυτό είναι ένα παγωτό φρούτων για ενήλικες (…) και δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά εάν θα είναι πόλος έλξης στα παγωτατζίδικα», δηλώνει η εκπρόσωπος Αναλίσα Κάρνιο. Αυτό εξαρτάται επίσης από τον καιρό καθώς το παγωτό φρούτων σημειώνει καλές πωλήσεις, ιδιαίτερα τα ζεστά καλοκαίρια. «Είναι πιο ελαφρύ και πολύ αναζωογονητικό», λέει.
Παγωτά για όλα τα γούστα
Ο Ματίας Μούντς από το Μόναχο που αυτοαποκαλείται ο «Τρελός Παγωτατζής», θεωρεί πολλά υποσχόμενες τις συνθέσεις γεύσεων με αλκοόλ όπως σαμπάνια με βατόμουρα, μπύρα ή τζιν-τόνικ. «Το παγωτό μπύρας είναι μια από τις γεύσεις παγωτού με τις μεγαλύτερες πωλήσεις και είναι επίσης πολύ νόστιμο» αναφέρει ο ίδιος. Ο Μούντς δεν διστάζει να πειραματιστεί με σούσι, όρχεις ταύρου ή αλευροσκουλήκια, ικανοποιώντας μερικές φορές πλήρως τα γούστα των πελατών και άλλες φορές όχι και τόσο. Γεύσεις παγωτού όπως πίτσα, λουκάνικο και τυρί είναι πολύ δημοφιλείς, επισημαίνει ο ίδιος. Το παγωτό με γεύση ξινολάχανου από την άλλη, είναι για πιο «σκληρούς» παγωτοφάγους. Αυτό που κάνει πάντα καλές πωλήσεις είναι το παγωτό με φρούτα, βότανα ή μπαχαρικά και το βίγκαν παγωτό.
«Η βίγκαν τάση είναι πολύ δημοφιλής», αναφέρει η Κάρνιο. «Ολοένα και περισσότερες ποικιλίες προστίθενται γιατί αυξάνεται και η ζήτηση». Αυτό δεν συμβαίνει μόνο με τα παγωτατζίδικα. Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Ένωση της Γερμανικής Βιομηχανίας Ζαχαροπλαστικής (BDSI), η βιομηχανία κατασκευής παγωτού επεκτείνει επίσης τη γκάμα των προϊόντων της «λόγω της συνεχούς αυξανόμενης ζήτησης» για βίγκαν παγωτό. Κάποιες από τις νέες γεύσεις είναι για παράδειγμα το φιστίκι-μπανάνα και η καραμέλα με θαλασσινό αλάτι. Εκτός από τη σόγια, το αμύγδαλο και τη βρώμη, η πρωτεΐνη μπιζελιού χρησιμοποιείται επίσης ως φυτική πηγή.
«Ιδιαίτερα το παγωτό σορμπέ είναι πολύ αγαπητό», παρατηρεί ο Λόυκα ντε Ρόκο. Το 2017 μαζί με τον πατέρα του κατέλαβαν τη δεύτερη θέση στον διεθνή διαγωνισμό «Gelato World Tour» με ένα σορμπέ παγωτό από σταφύλια και καραμελωμένα καρύδια. Ο 33χρονος δημιουργεί επίσης μείγματα από λουλούδια όπως σαμπούκο και πικραλίδα, τα οποία μαζεύει ο ίδιος από την γύρω περιοχή και για αυτό το λόγο, αυτές οι γεύσεις παγωτού είναι διαθέσιμες μόνο για ένα μικρό χρονικό διάστημα. Όταν όμως το καλοκαίρι είναι δροσερό, το παγωτό με γάλα και σοκολάτα είναι καλύτερα, αναφέρει ο Ρόκο. Ωστόσο, το πιο περιζήτητο προϊόν του είναι το all time classic, παγωτό βανίλια. «Αυτό έχει πάντα ζήτηση», δηλώνει ο ίδιος.
Τις εντυπώσεις κερδίζει η κλασσική γεύση βανίλια
Η Uniteis, δεν γνωρίζει πόσα παγωτά πωλούνται κάθε χρόνο στα περισσότερα από 2.000 παραδοσιακά ιταλικά παγωτατζίδικα στη Γερμανία. Η Ομοσπονδιακή Ένωση της Γερμανικής Βιομηχανίας Ζαχαροπλαστικής (BDSI), εκτιμά ότι το 84% του παγωτού που καταναλώθηκε το 2021 στη Γερμανία, ήταν παγωτό βιομηχανικής κατασκευής, το 13,5% προήλθε από παγωτατζίδικα ενώ μόνο το 2,5% ήταν παγωτό μηχανής. Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, οι γερμανικοί κατασκευαστές παγωτού πούλησαν σχεδόν 538 εκατομμύρια λίτρα παγωτού το 2021, ενώ τα στοιχεία για το 2022 δεν είναι ακόμη διαθέσιμα, όπως δήλωσε ένας εκπρόσωπος.
Το πιο δημοφιλές είδος παγωτού στις οικογενειακές συσκευασίες ήταν ξεκάθαρα η βανίλια και ακολουθεί το μπισκότο, το παγωτό με γεύση φρούτων όπως το λεμόνι και η φράουλα, η σοκολάτα, η καραμέλα και το καρύδι. Αυτό θα μπορούσε ενδεχομένως να σχετίζεται και με το γεγονός ότι υπάρχουν συχνά παιδιά μεταξύ των ειδήμονων του παγωτού. Στα παγωτατζίδικα δεν πειραματίζονται πάρα πολύ υπογραμμίζει η Κάρνιο. «Τα παιδιά είναι συντηρητικά. Παραγγέλνουν παγωτό με γεύση φράουλα, σοκολάτα και μάνγκο».
Ιρένα Γκούτελ, dpa
Επιμέλεια: Ιωσηφίνα Τσαγκαλίδου
Πηγή: DW
Latest News
Από ασανσέρ σε πολυτελή διαμερίσματα - Η στεγαστική κρίση κι ένα κόλπο στη Βρετανία
Μετά από 14 χρόνια υποτονικής ανάπτυξης υπό τους Τόρις, η κυβέρνηση Στάρμερ προσπαθεί να χτίσει 1,5 εκατομμύρια σπίτια σε πέντε χρόνια
Αποφασιστική απάντηση από την ΕΕ σε περίπτωση δασμών από τις ΗΠΑ
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη μέλη θα συζητήσουν το ενδεχόμενο των δασμών κατά τη διάρκεια της συνόδου των υπουργών Εμπορίου στη Βαρσοβία την Τρίτη.
Σολτς: Να μην διχάσουμε τον κόσμο – Το σχόλιο για τους δασμούς
Όλοι επωφελούνται από την παγκοσμιοποίηση σημείωσε ο Όλαφ Σολτς
Ο Σι Τζινπίνγκ ζυγίζει τα αντίποινα στους δασμούς Τραμπ
Η υποτονική απάντηση του Πεκίνου και η εμπειρία από την πρώτη προεδρία Τραμπ
Οντάριο: Αποσύρει το αμερικανικό αλκοόλ από τα ράφια
Η μεγαλύτερη επαρχία του Καναδά αντιδρά στους δασμούς Τραμπ
SEC: Το προσωπικό θα ζητά άδεια από την ηγεσία για τις επίσημες έρευνες
Τι αναφέρει το ρεπορτάζ του Reuters
H LG αποκτά πλειοψηφικό μερίδιο στην Bear Robotics
Στόχος της στρατηγικής επένδυσης είναι η επιτάχυνση της καινοτομίας σε όλες τις εμπορικές, οικιακές και βιομηχανικές ρομποτικές λύσεις της LG
Τι θέλει να πετύχει ο Τραμπ με τους δασμούς
Η ιστορία των δασμών, οι οικονομικές επιπτώσεις και τα σχέδια του Τραμπ
«Βγάζουμε το πόδι μας από το φρένο σε ό,τι αφορά τις μειώσεις στα επιτόκια» - Κλάας Κνοτ (ΕΚΤ)
Ο Ολλανδός τραπεζίτης εκτίμησε ότι ο πληθωρισμός είναι πολύ κοντά στον στόχο της ΕΚΤ του 2%
Γιατί η φούσκα της κινεζικής οικονομίας δε σκάει ποτέ;
Στην Κίνα, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής ενήργησαν πριν ξεσπάσει η κρίση, χρησιμοποιώντας μια σειρά εργαλείων για τη διαχείριση του ρυθμού της πτώσης