«Παρά την κατάρρευση των ναύλων, οι πλοιοκτήτες εξακολουθούν να έχουν όρεξη για νέες παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και το βιβλίο παραγγελιών συνέχισε να αυξάνεται. Το βιβλίο παραγγελιών έχει φτάσει στο ύψος ρεκόρ των 7,54 εκατ. TEU και θα οδηγήσει σε σημαντικές αλλαγές στον στόλο εμπορευματοκιβωτίων τα επόμενα χρόνια», εκτιμά ο Niels Rasmussen, Chief Shipping Analyst της BIMCO.
Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 10 τριμήνων, έχουν συναφθεί συμβάσεις για την ναυπήγηση 8,61 εκατομμυρίων TEU, αντίστοιχες με το τη χωρητικότητα που μειώθηκε τα προηγούμενα 30 τρίμηνα. Το βιβλίο παραγγελιών έχει πλέον αυξηθεί για δέκα συνεχόμενα τρίμηνα, φτάνοντας σε νέο υψηλό ρεκόρ στα 7,54 εκατομμύρια TEU και αντιστοιχεί πλέον στο 28,9% του υπάρχοντος στόλου, σύμφωνα με την Bimco.
Επίσημο το deal CMA CGM- CSSC για 16 νέα containerships
«Το μεγάλο βιβλίο παραγγελιών θα οδηγήσει σε σημαντική ανάπτυξη του στόλου. Οι προγραμματισμένες παραδόσεις για το υπόλοιπο του 2023 και το 2024, είναι επί του παρόντος στα 5,03 εκατομμύρια TEU. Εκτιμούμε ότι η διάλυση παλαιότερου στόλου θα φτάσει σχεδόν το 1 εκατομμύριο TEU κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, μέχρι το τέλος του 2024 και επομένως ο στόλος θα μπορούσε σύντομα να ξεπεράσει τα 30 εκατομμύρια TEU για πρώτη φορά στην ιστορία του κάτι που σημαίνει άνοδο 16% σε σύγκριση με σήμερα», λέει ο Rasmussen.
Εναλλακτικά καύσιμα
Η παράδοση των νεότευκτων πλοίων θα αυξήσει επίσης τους τύπους καυσίμων που χρησιμοποιούνται. Το 57% της χωρητικότητας TEU στο βιβλίο παραγγελιών αφορά πλοία με κάποιο επίπεδο προετοιμασίας χρήσης εναλλακτικών καυσίμων σε σύγκριση με μόλις 10% στον τρέχοντα στόλο. Τα πρώτα πλοία που χρησιμοποιούν μεθανόλη θα παραδοθούν και τα πρώτα έτοιμα για αμμωνία πλοία θα δρομολογηθούν επίσης σύντομα. Το επόμενο διάστημα , θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν πέντε διαφορετικά καύσιμα: μαζούτ χαμηλής και υψηλής περιεκτικότητας σε θείο, LNG, μεθανόλη και αμμωνία. Καθώς αυξάνεται η χρήση εναλλακτικών καυσίμων, θα γίνεται όλο και πιο δύσκολο να καθοριστεί ένα ενιαίο σχετικό σημείο αναφοράς για τις αγορές χρονοναυλώσεων και περιουσιακών στοιχείων.
Μια ακόμη αλλαγή αφορά το μερίδιο του ιδιόκτητου στόλου των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών (liners) θα συνεχίσει να αυξάνεται. Πριν από δέκα χρόνια, το μερίδιο του ιδιόκτητου στόλου των liners έφτανε στο 50%, αλλά έκτοτε έχει ανέλθει στο 61%. Αυτό το μερίδιο θα αυξηθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια καθώς το 65% της χωρητικότητας του βιβλίου παραγγελιών ελέγχεται από τους liners. Πολλά από τα μεγαλύτερα πλοία των μη liners έχουν δεσμευτεί με μακροπρόθεσμα συμβόλαια ναύλωσης και μόνο τα μικρότερα πλοία δραστηριοποιούνται στην αγορά βραχυπρόθεσμων ναυλώσεων. Σε συνδυασμό με το αυξανόμενο μερίδιο ιδιοκτησίας, η ικανότητα των liners να χρησιμοποιούν την αγορά χρονοναύλωσης για γρήγορη προσαρμογή της χωρητικότητας του στόλου μειώνεται επομένως.
Το πιο σημαντικό, είναι ότι τα νέα πλοία θα είναι πιο αποδοτικά σε καύσιμα από τα περισσότερα από τα υπάρχοντα πλοία και η εισαγωγή εναλλακτικών καυσίμων θα συμβάλει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου», λέει ο Rasmussen.
Latest News
«Πυξίδα ανταγωνιστικότητας» - Αλλάζουν τα δεδομένα για την ευρωπαϊκή ναυτιλία
Η νέα στρατηγική που θα αναδείξει τον ρόλο που διαδραματίζουν τα ευρωπαϊκά λιμάνια και η ναυτιλιακή βιομηχανία στη μελλοντική οικονομία της ΕΕ
Επιστρέφει η σταθερότητα στην Ερυθρά, εκτιμά η διοίκηση της Διώρυγας Σουέζ
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα είχε κοστίσει στην Αίγυπτο περίπου 7 δισεκ. δολάρια σε έσοδα από τη Διώρυγα του Σουέζ το 2024
Τι θα κρίνει τις τάσεις σε ναύλους και αγοραπωλησίες
Τις εξελίξεις θα φέρει μια επιστροφή των πλοίων στη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ - Γιατί θα προκαλέσει μεγάλη πτώση της αξίας των πλοίων από «δεύτερο χέρι»
«Big Brother» για ναυτιλιακό καύσιμο στήνει η ΑΑΔΕ
Έως 30/4, τα μετρητικά δεδομένα και οι συναγερμοί του τοπικού συστήματος εισροών-εκροών αποστέλλονται πιλοτικά στο Κέντρο Λήψης Σημάτων της ΑΑΔΕ
Υπογραφή μνημονίου για δράσεις Ελλάδας – Ηνωμένου Βασιλείου στην εμπορική ναυτιλία
Η επίσκεψη του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστου Στυλιανίδη στο Ηνωμένο Βασίλειο και οι επαφές του με ΙΜΟ και βρετανική κυβέρνηση
Αύξηση της ζήτησης για πλοία μεταφοράς LNG
Οι εξαγωγές των ΗΠΑ, οι οποίες έχουν τριπλασιαστεί τα τελευταία πέντε χρόνια, θα διπλασιαστούν μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας
Capital Ship Management: Το δεξαμενόπλοιο «ΑΚΡΙΣΙΟΣ» υψώνει την ελληνική σημαία
Η αλλαγή σημαίας του «ΑΚΡΙΣΙΟΣ» πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι του Khor Fakkan στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Πτώση στις ναυλαγορές έφερε η Χρονιά του Φιδιού
Πώς αντιδρούν οι ναύλοι ενόψει της κινέζικης πρωτοχρονιάς Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv
Ποιοι έχουν βάλει στο «μάτι» τα υποβρύχια καλώδια στη Βαλτική
Αμερικανοί και ευρωπαίοι αξιωματούχοι κάνουν λόγο για ατυχήματα από άπειρά πληρώματα και κακοσυντηρημένα πλοία άλλοι όμως...
Πράσινη μετάβαση: Οι κίνδυνοι που απειλούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία
Εάν τα υπάρχοντα πλοία μπορούν να μετασκευαστούν σε πλοία με σχεδόν μηδενικές εκπομπές, θα μπορούσε να σωθεί μεγάλο μέρος του στόλου, και αυτό αποτελεί κίνητρο για τους επενδυτές