«Παρά την κατάρρευση των ναύλων, οι πλοιοκτήτες εξακολουθούν να έχουν όρεξη για νέες παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και το βιβλίο παραγγελιών συνέχισε να αυξάνεται. Το βιβλίο παραγγελιών έχει φτάσει στο ύψος ρεκόρ των 7,54 εκατ. TEU και θα οδηγήσει σε σημαντικές αλλαγές στον στόλο εμπορευματοκιβωτίων τα επόμενα χρόνια», εκτιμά ο Niels Rasmussen, Chief Shipping Analyst της BIMCO.
Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 10 τριμήνων, έχουν συναφθεί συμβάσεις για την ναυπήγηση 8,61 εκατομμυρίων TEU, αντίστοιχες με το τη χωρητικότητα που μειώθηκε τα προηγούμενα 30 τρίμηνα. Το βιβλίο παραγγελιών έχει πλέον αυξηθεί για δέκα συνεχόμενα τρίμηνα, φτάνοντας σε νέο υψηλό ρεκόρ στα 7,54 εκατομμύρια TEU και αντιστοιχεί πλέον στο 28,9% του υπάρχοντος στόλου, σύμφωνα με την Bimco.
Επίσημο το deal CMA CGM- CSSC για 16 νέα containerships
«Το μεγάλο βιβλίο παραγγελιών θα οδηγήσει σε σημαντική ανάπτυξη του στόλου. Οι προγραμματισμένες παραδόσεις για το υπόλοιπο του 2023 και το 2024, είναι επί του παρόντος στα 5,03 εκατομμύρια TEU. Εκτιμούμε ότι η διάλυση παλαιότερου στόλου θα φτάσει σχεδόν το 1 εκατομμύριο TEU κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, μέχρι το τέλος του 2024 και επομένως ο στόλος θα μπορούσε σύντομα να ξεπεράσει τα 30 εκατομμύρια TEU για πρώτη φορά στην ιστορία του κάτι που σημαίνει άνοδο 16% σε σύγκριση με σήμερα», λέει ο Rasmussen.
Εναλλακτικά καύσιμα
Η παράδοση των νεότευκτων πλοίων θα αυξήσει επίσης τους τύπους καυσίμων που χρησιμοποιούνται. Το 57% της χωρητικότητας TEU στο βιβλίο παραγγελιών αφορά πλοία με κάποιο επίπεδο προετοιμασίας χρήσης εναλλακτικών καυσίμων σε σύγκριση με μόλις 10% στον τρέχοντα στόλο. Τα πρώτα πλοία που χρησιμοποιούν μεθανόλη θα παραδοθούν και τα πρώτα έτοιμα για αμμωνία πλοία θα δρομολογηθούν επίσης σύντομα. Το επόμενο διάστημα , θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν πέντε διαφορετικά καύσιμα: μαζούτ χαμηλής και υψηλής περιεκτικότητας σε θείο, LNG, μεθανόλη και αμμωνία. Καθώς αυξάνεται η χρήση εναλλακτικών καυσίμων, θα γίνεται όλο και πιο δύσκολο να καθοριστεί ένα ενιαίο σχετικό σημείο αναφοράς για τις αγορές χρονοναυλώσεων και περιουσιακών στοιχείων.
Μια ακόμη αλλαγή αφορά το μερίδιο του ιδιόκτητου στόλου των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών (liners) θα συνεχίσει να αυξάνεται. Πριν από δέκα χρόνια, το μερίδιο του ιδιόκτητου στόλου των liners έφτανε στο 50%, αλλά έκτοτε έχει ανέλθει στο 61%. Αυτό το μερίδιο θα αυξηθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια καθώς το 65% της χωρητικότητας του βιβλίου παραγγελιών ελέγχεται από τους liners. Πολλά από τα μεγαλύτερα πλοία των μη liners έχουν δεσμευτεί με μακροπρόθεσμα συμβόλαια ναύλωσης και μόνο τα μικρότερα πλοία δραστηριοποιούνται στην αγορά βραχυπρόθεσμων ναυλώσεων. Σε συνδυασμό με το αυξανόμενο μερίδιο ιδιοκτησίας, η ικανότητα των liners να χρησιμοποιούν την αγορά χρονοναύλωσης για γρήγορη προσαρμογή της χωρητικότητας του στόλου μειώνεται επομένως.
Το πιο σημαντικό, είναι ότι τα νέα πλοία θα είναι πιο αποδοτικά σε καύσιμα από τα περισσότερα από τα υπάρχοντα πλοία και η εισαγωγή εναλλακτικών καυσίμων θα συμβάλει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου», λέει ο Rasmussen.
Latest News
Προβληματίζουν οι περικοπές ΟΠΕΚ τα δεξαμενόπλοια
Οι παράγοντες που πιέζουν τους ναύλους μπορεί να εξισορροπηθούν από την αυξανόμενη παραγωγή στον Ατλαντικό που στηρίζει το εμπόριο μεγάλων αποστάσεων
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,