
«Παρά την κατάρρευση των ναύλων, οι πλοιοκτήτες εξακολουθούν να έχουν όρεξη για νέες παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και το βιβλίο παραγγελιών συνέχισε να αυξάνεται. Το βιβλίο παραγγελιών έχει φτάσει στο ύψος ρεκόρ των 7,54 εκατ. TEU και θα οδηγήσει σε σημαντικές αλλαγές στον στόλο εμπορευματοκιβωτίων τα επόμενα χρόνια», εκτιμά ο Niels Rasmussen, Chief Shipping Analyst της BIMCO.
Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 10 τριμήνων, έχουν συναφθεί συμβάσεις για την ναυπήγηση 8,61 εκατομμυρίων TEU, αντίστοιχες με το τη χωρητικότητα που μειώθηκε τα προηγούμενα 30 τρίμηνα. Το βιβλίο παραγγελιών έχει πλέον αυξηθεί για δέκα συνεχόμενα τρίμηνα, φτάνοντας σε νέο υψηλό ρεκόρ στα 7,54 εκατομμύρια TEU και αντιστοιχεί πλέον στο 28,9% του υπάρχοντος στόλου, σύμφωνα με την Bimco.
Επίσημο το deal CMA CGM- CSSC για 16 νέα containerships
«Το μεγάλο βιβλίο παραγγελιών θα οδηγήσει σε σημαντική ανάπτυξη του στόλου. Οι προγραμματισμένες παραδόσεις για το υπόλοιπο του 2023 και το 2024, είναι επί του παρόντος στα 5,03 εκατομμύρια TEU. Εκτιμούμε ότι η διάλυση παλαιότερου στόλου θα φτάσει σχεδόν το 1 εκατομμύριο TEU κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, μέχρι το τέλος του 2024 και επομένως ο στόλος θα μπορούσε σύντομα να ξεπεράσει τα 30 εκατομμύρια TEU για πρώτη φορά στην ιστορία του κάτι που σημαίνει άνοδο 16% σε σύγκριση με σήμερα», λέει ο Rasmussen.
Εναλλακτικά καύσιμα
Η παράδοση των νεότευκτων πλοίων θα αυξήσει επίσης τους τύπους καυσίμων που χρησιμοποιούνται. Το 57% της χωρητικότητας TEU στο βιβλίο παραγγελιών αφορά πλοία με κάποιο επίπεδο προετοιμασίας χρήσης εναλλακτικών καυσίμων σε σύγκριση με μόλις 10% στον τρέχοντα στόλο. Τα πρώτα πλοία που χρησιμοποιούν μεθανόλη θα παραδοθούν και τα πρώτα έτοιμα για αμμωνία πλοία θα δρομολογηθούν επίσης σύντομα. Το επόμενο διάστημα , θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν πέντε διαφορετικά καύσιμα: μαζούτ χαμηλής και υψηλής περιεκτικότητας σε θείο, LNG, μεθανόλη και αμμωνία. Καθώς αυξάνεται η χρήση εναλλακτικών καυσίμων, θα γίνεται όλο και πιο δύσκολο να καθοριστεί ένα ενιαίο σχετικό σημείο αναφοράς για τις αγορές χρονοναυλώσεων και περιουσιακών στοιχείων.
Μια ακόμη αλλαγή αφορά το μερίδιο του ιδιόκτητου στόλου των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών (liners) θα συνεχίσει να αυξάνεται. Πριν από δέκα χρόνια, το μερίδιο του ιδιόκτητου στόλου των liners έφτανε στο 50%, αλλά έκτοτε έχει ανέλθει στο 61%. Αυτό το μερίδιο θα αυξηθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια καθώς το 65% της χωρητικότητας του βιβλίου παραγγελιών ελέγχεται από τους liners. Πολλά από τα μεγαλύτερα πλοία των μη liners έχουν δεσμευτεί με μακροπρόθεσμα συμβόλαια ναύλωσης και μόνο τα μικρότερα πλοία δραστηριοποιούνται στην αγορά βραχυπρόθεσμων ναυλώσεων. Σε συνδυασμό με το αυξανόμενο μερίδιο ιδιοκτησίας, η ικανότητα των liners να χρησιμοποιούν την αγορά χρονοναύλωσης για γρήγορη προσαρμογή της χωρητικότητας του στόλου μειώνεται επομένως.
Το πιο σημαντικό, είναι ότι τα νέα πλοία θα είναι πιο αποδοτικά σε καύσιμα από τα περισσότερα από τα υπάρχοντα πλοία και η εισαγωγή εναλλακτικών καυσίμων θα συμβάλει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου», λέει ο Rasmussen.


Latest News
![Morningstar DBRS: Γάλλοι και Έλληνες τραπεζίτες πήραν την «πίτα» της ναυτιλιακής βιομηχανίας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/09/ploia-600x338.jpg)
Morningstar DBRS: Γάλλοι και Έλληνες τραπεζίτες πήραν την «πίτα» της ναυτιλιακής βιομηχανίας [γράφημα]
Γιατί η ναυτιλιακή βιομηχανία θα μπορούσε να μειώσει τις ανησυχίες για την ποιότητα του ενεργητικού για τις ευρωπαϊκές τράπεζες

Ναυτιλιακές φεύγουν άρον-άρον από Χονγκ Κονγκ - Οι φόβοι για τις σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας
Παρά την εισροή κινεζικών πλοίων στο νηολόγιο του Χονγκ Κονγκ, ο αριθμός των πλοίων που φέρουν τη σημαία του μειώθηκε 8%

Περισσότερα από 50 ρυμουλκά συμμορφώθηκαν με το προεδρικό διάταγμα
Πρόκειται για αριθμό που υπερπαρκεί για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες σε ρυμούλκηση για Πειραιά και Ελευσίνα

Οι διμερείς σχέσεις Ελλάδας Ισραήλ και το λιμάνι του Πειραιά - Τι είπε ο Κορκίδης
Περαιτέρω ενίσχυση της διμερούς επιχειρηματικής συνεργασίας, με επίκεντρο τον Πειραιά και το λιμάνι του και εντοπισμός τομέων και τα πεδίων για την περαιτέρω διεύρυνση και εμβάθυνση της συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών

Η κινεζική παντοκρατορία στα ναυπηγεία και τα μέτρα Τραμπ
Ένα στα δυο πλοία ηλικίας μικρότερης των δέκα ετών είναι κινεζικής κατασκευής

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών Clean Industrial Deal στη ναυτιλία - Τι ζητά η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με ανάρτησή της η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, χαιρετίζει την πρόθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Clean Industrial Deal

Νικόλας Βενιάμης: Στρατηγικό πλεονέκτημα για την ΕΕ η ισχύς της ναυτιλίας της
Συνέντευξη του Γενικού Γραμματέα της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στην περιοδική έκδοση«#ShippingPeople – meet the European Shipowners» της ECSA

Η ναυτιλία εμπλέκεται όλο και περισσότερο
Μεταξύ των μεγάλων υπερδυνάμεων η ΕΕ έχει το στρατηγικό πλεονέκτημα στον τομέα, καθώς ελέγχει το 40% του παγκόσμιου στόλου

Η επιβολή τελών στα κινεζικά πλοία θα πλήξει όλες τις ναυτιλιακές, λέει η CMA CGM
Η Κίνα κατασκευάζει περισσότερα από τα μισά από όλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο

Η Costamare κάνει spin off και βάζει τον τομέα bulk carrier στον NYSE
Η Costamare θα αποσχίσει τον κλάδο των bulk carriers σε ανεξάρτητη εταiρεία - Οι πέντε σταθμοί στην πορεία της και ο τζίρος των 2 δισ. δολ