
«Παρά την κατάρρευση των ναύλων, οι πλοιοκτήτες εξακολουθούν να έχουν όρεξη για νέες παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και το βιβλίο παραγγελιών συνέχισε να αυξάνεται. Το βιβλίο παραγγελιών έχει φτάσει στο ύψος ρεκόρ των 7,54 εκατ. TEU και θα οδηγήσει σε σημαντικές αλλαγές στον στόλο εμπορευματοκιβωτίων τα επόμενα χρόνια», εκτιμά ο Niels Rasmussen, Chief Shipping Analyst της BIMCO.
Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 10 τριμήνων, έχουν συναφθεί συμβάσεις για την ναυπήγηση 8,61 εκατομμυρίων TEU, αντίστοιχες με το τη χωρητικότητα που μειώθηκε τα προηγούμενα 30 τρίμηνα. Το βιβλίο παραγγελιών έχει πλέον αυξηθεί για δέκα συνεχόμενα τρίμηνα, φτάνοντας σε νέο υψηλό ρεκόρ στα 7,54 εκατομμύρια TEU και αντιστοιχεί πλέον στο 28,9% του υπάρχοντος στόλου, σύμφωνα με την Bimco.
Επίσημο το deal CMA CGM- CSSC για 16 νέα containerships
«Το μεγάλο βιβλίο παραγγελιών θα οδηγήσει σε σημαντική ανάπτυξη του στόλου. Οι προγραμματισμένες παραδόσεις για το υπόλοιπο του 2023 και το 2024, είναι επί του παρόντος στα 5,03 εκατομμύρια TEU. Εκτιμούμε ότι η διάλυση παλαιότερου στόλου θα φτάσει σχεδόν το 1 εκατομμύριο TEU κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, μέχρι το τέλος του 2024 και επομένως ο στόλος θα μπορούσε σύντομα να ξεπεράσει τα 30 εκατομμύρια TEU για πρώτη φορά στην ιστορία του κάτι που σημαίνει άνοδο 16% σε σύγκριση με σήμερα», λέει ο Rasmussen.
Εναλλακτικά καύσιμα
Η παράδοση των νεότευκτων πλοίων θα αυξήσει επίσης τους τύπους καυσίμων που χρησιμοποιούνται. Το 57% της χωρητικότητας TEU στο βιβλίο παραγγελιών αφορά πλοία με κάποιο επίπεδο προετοιμασίας χρήσης εναλλακτικών καυσίμων σε σύγκριση με μόλις 10% στον τρέχοντα στόλο. Τα πρώτα πλοία που χρησιμοποιούν μεθανόλη θα παραδοθούν και τα πρώτα έτοιμα για αμμωνία πλοία θα δρομολογηθούν επίσης σύντομα. Το επόμενο διάστημα , θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν πέντε διαφορετικά καύσιμα: μαζούτ χαμηλής και υψηλής περιεκτικότητας σε θείο, LNG, μεθανόλη και αμμωνία. Καθώς αυξάνεται η χρήση εναλλακτικών καυσίμων, θα γίνεται όλο και πιο δύσκολο να καθοριστεί ένα ενιαίο σχετικό σημείο αναφοράς για τις αγορές χρονοναυλώσεων και περιουσιακών στοιχείων.
Μια ακόμη αλλαγή αφορά το μερίδιο του ιδιόκτητου στόλου των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών (liners) θα συνεχίσει να αυξάνεται. Πριν από δέκα χρόνια, το μερίδιο του ιδιόκτητου στόλου των liners έφτανε στο 50%, αλλά έκτοτε έχει ανέλθει στο 61%. Αυτό το μερίδιο θα αυξηθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια καθώς το 65% της χωρητικότητας του βιβλίου παραγγελιών ελέγχεται από τους liners. Πολλά από τα μεγαλύτερα πλοία των μη liners έχουν δεσμευτεί με μακροπρόθεσμα συμβόλαια ναύλωσης και μόνο τα μικρότερα πλοία δραστηριοποιούνται στην αγορά βραχυπρόθεσμων ναυλώσεων. Σε συνδυασμό με το αυξανόμενο μερίδιο ιδιοκτησίας, η ικανότητα των liners να χρησιμοποιούν την αγορά χρονοναύλωσης για γρήγορη προσαρμογή της χωρητικότητας του στόλου μειώνεται επομένως.
Το πιο σημαντικό, είναι ότι τα νέα πλοία θα είναι πιο αποδοτικά σε καύσιμα από τα περισσότερα από τα υπάρχοντα πλοία και η εισαγωγή εναλλακτικών καυσίμων θα συμβάλει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου», λέει ο Rasmussen.


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»