Πώς η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) μπορεί να αλλάξει τα πάντα στα βιντεοπαιχνίδια
Η ανάπτυξη βιντεοπαιχνιδιών απαιτεί πολλές ώρες –και είναι ιδιαίτερα ώριμη να αυτοματοποιηθεί
Το να παρουσιάζονται αντικείμενα με έντονα χρώματα γύρω από μια οθόνη με υψηλή ταχύτητα δεν είναι αυτό για το οποίο σχεδιάστηκαν οι κεντρικές μονάδες επεξεργασίας των υπολογιστών.
Έτσι, οι κατασκευαστές μηχανών arcade εφηύραν τη μονάδα επεξεργασίας γραφικών (GPU), ένα σύνολο κυκλωμάτων για το χειρισμό των γραφικών των βιντεοπαιχνιδιών, που λειτουργεί παράλληλα με τη δουλειά που κάνει ο κεντρικός επεξεργαστής. Έκτοτε, η ικανότητα της GPU να επιταχύνει σύνθετες εργασίες έχει βρει ευρύτερες χρήσεις: Την επεξεργασία βίντεο, την εξόρυξη κρυπτονομισμάτων και, πιο πρόσφατα, την εκπαίδευση για τεχνητή νοημοσύνη.
ChatGPT: Αυξάνονται τα κράτη που βάζουν όρια στην πρόσβαση
Η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) μεταμορφώνει τώρα τον κλάδο τη βοήθησε να δημιουργηθεί. Κάθε μέρος της ψυχαγωγίας επηρεάζεται από το λεγόμενο δημιουργικό AI, το οποίο αφομοιώνει δεδομένα κειμένου, εικόνας, ήχου ή βίντεο για να δημιουργήσει νέα τέτοια δεδομένα. Αλλά ο κλάδος των βιντεοπαιχνιδιών αναμένεται να αλλάξει πολύ περισσότερο από αυτό, υποστηρίζει η Andreessen Horowitz, που είναι επενδυτική εταιρεία (venture capital – VC). Η διαδραστικότητα των παιχνιδιών απαιτεί να είναι γεμάτα με σχεδιασμένο περιεχόμενο το οποίο χρειάζεται πάρα πολλές ώρες ανάπτυξης: Σκεφτείτε τα 78 τετραγωνικά χιλιόμετρα τοπίου ή τις 60 ώρες μουσικής στο βιοντεπαιχνίδι “Red Dead Redemption 2”. Η χρήση βοήθειας ΑΙ θα μπορούσε να συρρικνώσει δραστικά τα χρονοδιαγράμματα και τους προϋπολογισμούς.
Οι εταιρείες που αναπτύσσουν βιντεοπαιχνίδια παρουσίασαν τα τελευταία τους κόλπα με την τεχνητή νοημοσύνη τον περασμένο μήνα στο ειδικό συνέδριο προγραμματιστών βιντεοπαιχνιδιών στο Σαν Φρανσίσκο. Η Ubisoft, η γαλλική εταιρεία ανάπτυξης υπερπαραγωγών όπως το “Assassin’s Creed”, παρουσίασε το Ghostwriter, ένα εργαλείο που δημιουργεί διαλόγους για χαρακτήρες εντός του παιχνιδιού. Η Roblox, μια αμερικανική πλατφόρμα για παιχνίδια τύπου diy, κυκλοφόρησε μια πλατφόρμα που αντλεί υλικό από εντολές κειμένου και έναν βοηθό αυτόματης συμπλήρωσης (κώδικα) για προγραμματιστές. Λίγες εβδομάδες νωρίτερα, η Straight4 Studios παρείχε προεπισκόπηση νέου παιχνιδιού οδήγησης, το “GTR Revival”, με εξατομικευμένα σχόλια αγώνων που δημιουργήθηκαν από τεχνητή νοημοσύνη.
Το ΑΙ αντιπροσωπεύει μια αποκαλούμενη «έκρηξη ευκαιριών», πιστεύει ο Steve Collins, επικεφαλής τεχνολογίας της King που αναπτύσσει το «Candy Crush Saga», ένα επιτυχημένο παιχνίδι για κινητά. Η King, η οποία αγόρασε πέρυσι μια εταιρεία τεχνολογίας που ονομάζεται Peltarion, χρησιμοποιεί το ΑΙ για να μετρήσει τη δυσκολία των επιπέδων των βιντεοπαιχνιδιών. «Είναι σαν να έχεις ένα εκατομμύριο παίκτες στη διάθεσή σου», λέει ο κ. Κόλινς. Φέτος η Electronic Arts, ένας άλλος μεγάλος κατασκευαστής παιχνιδιών και η Google έλαβαν διπλώματα ευρεσιτεχνίας για τη χρήση του ΑΙ σε δοκιμές παιχνιδιών. Η Unity, μια «μηχανή» ανάπτυξης τέτοιων παιχνιδιών, σχεδιάζει να δημιουργήσει ειδική αγορά για τους προγραμματιστές ώστε αυτοί να μπορούν να εμπορεύονται εργαλεία ΑΙ. Ο Danny Lange, επικεφαλής του τμήματος ΑΙ της Unity, ελπίζει ότι «θα φέρει τους δημιουργούς όλων των επιπέδων πόρων σε πιο ίσους όρους παιχνιδιού».
Το να φτιάξεις ένα βιντεοπαιχνίδι είναι ήδη πιο εύκολο από ό,τι ήταν: Σχεδόν 13.000 τίτλοι δημοσιεύτηκαν πέρυσι στο Steam, μια πλατφόρμα παιχνιδιών, σχεδόν διπλάσιος αριθμός από το 2017. Το gaming μπορεί σύντομα να μοιάζει με τον κλάδο της μουσικής και του βίντεο, στον οποίο το μεγαλύτερο μέρος του νέου περιεχομένου στο Spotify ή στο YouTube δημιουργείται από τους χρήστες. Στέλεχος εταιρείας βιντεοπαιχνιδιών προβλέπει ότι οι μικρές επιχειρήσεις θα είναι οι πιο γρήγορες στο να βρουν ποια νέα είδη ανάπτυξης γίνονται δυνατά χάρη στο ΑΙ. Τον περασμένο μήνα, ο Raja Koduri, στέλεχος της Intel, εγκατέλειψε την εταιρείας κατασκευής μικροτσίπ για να ιδρύσει μια startup για το AI-Gaming.
Ωστόσο, μην αφήνετε απέξω τα μεγάλα στούντιο (εταιρείες) τέτοιων βιντεοπαιχνιδιών. Αν μπορέσουν να κυκλοφορήσουν μισή ντουζίνα τίτλους υψηλής ποιότητας το χρόνο αντί για μόνο δύο, αυτό μπορεί να αλλάξει ριζικά τη φύση της δραστηριότητάς τους που βασίζεται στην επιτυχία (των προϊόντων τους), λέει ο Josh Chapman της Konvoy, μιας εταιρείας VC που εστιάζει στο Gaming. Ένας κόσμος με περισσότερες επιλογές ευνοεί επίσης εκείνους με μεγάλους προϋπολογισμούς μάρκετινγκ. Και οι γίγαντες μπορεί να έχουν καλύτερες απαντήσεις στις αυξανόμενες ερωτήσεις πνευματικών δικαιωμάτων γύρω από το ΑΙ. Εάν τα μοντέλα ανάπτυξης πρέπει να εκπαιδευτούν σε δεδομένα στα οποία ο προγραμματιστής έχει τα δικαιώματα, οι καταξιωμένες εταιρείες με τους περισσότερους τίτλους βιντεοπαιχνιδιών θα είναι σε καλύτερη θέση από τις νεοφυείς επιχειρήσεις. Ο Trent Kaniuga, καλλιτέχνης που έχει δουλέψει σε παιχνίδια όπως το “Fortnite”, είπε τον περασμένο μήνα ότι αρκετοί πελάτες έχουν ενημερώσει τα συμβόλαιά τους για να απαγορεύεται (στις εταιρείες) να παράγουν τέχνη από ΑΙ (αντί για τους artists αυτούς που το κάνουν σήμερα).
Εάν δεν παρέμβουν οι δικηγόροι, μπορεί να το κάνουν τα συνδικάτα. Τα στούντιο αναφέρονται με διπλωματικό τρόπο στη χρήση τεχνητής νοημοσύνης για βοηθητικούς σκοπούς χαρακτηρίζοντας το ΑΙ ως «συγκυβερνήτες» (copilots, στην ανάπτυξη βιντεοπαιχνιδιών) και όχι ως κάτι που αντικαθιστά τους ανθρώπους. Αλλά οι εργαζόμενοι δεν ρισκάρουν. Το (συνδικάτο) Writers’ Guild of America, τα μέλη του οποίου περιλαμβάνουν σεναριογράφους βιντεοπαιχνιδιών, ανακοίνωσε τον Μάρτιο ότι «η λογοκλοπή είναι χαρακτηριστικό της διαδικασίας AI» και απειλεί με απεργίες στο Χόλιγουντ. Οι ενοχλημένοι δημιουργοί μπορεί να πατήσουν το πλήκτρο της παύσης και στον κλάδο των βιντεοπαιχνιδιών.
© 2021 The Economist Newspaper Limited. All rights reserved. Άρθρο από τον Economist το οποίο μεταφράστηκε και δημοσιεύθηκε με επίσημη άδεια από τον Οικονομικό Ταχυδρόμο. Το πρωτότυπο άρθρο βρίσκεται στο www.economist.com
Η εταιρική Γερμανία πωλείται
Οι γερμανικές εταιρείες έχουν γίνει σχετικά μικρές και σχετικά φθηνές
Το νέο αφεντικό της Nike θα μπορούσε να εξετάσει το ενδεχόμενο να γίνει Big Sneaker
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το μερίδιο αγοράς της Nike έχει υποχωρήσει από 9,5% το 2014 σε 7,5% το 2023
Ο πληθωρισμός δεν έχει πεθάνει, απλώς αναπαύεται - Το déjà vu του '70
Σήμερα δεν είναι redux του 1973. Ωστόσο, υπάρχουν μερικές ενδιαφέρουσες ομοιότητες
Αν είσαι τόσο χαρούμενος, γιατί αγοράζεις τόσο χρυσό;
Το ράλι που δεν θα σταματήσει
Ο διευθύνων σύμβουλος της Nestlé πρέπει να ιππεύσει δύο άλογα ταυτόχρονα
Ο τομέας του καφέ στο σπίτι και η φροντίδα των κατοικιδίων οδηγούν τις πωλήσεις για τη Nestlé
Ο Ντίμον ξαναγράφει τους νόμους της οικονομίας - Το χρυσό του άγγιγμα στη JP Morgan
Η τεχνολογία, οι κανονισμοί και η αδράνεια των πελατών έχουν αλλάξει τους κανόνες
Το βραβείο Νόμπελ επαναφέρει στο επίκεντρο την παγκόσμια ανισότητα
Οι νέοι νικητές του Νόμπελ παρείχαν πειστικές αποδείξεις για το γιατί εμφανίζονται και επιμένουν οι ανισότητες μεταξύ των εθνών
Γιατί η πτώση των τιμών στοιχειώνει την ΕΚΤ - Οι εκτιμήσεις Στουρνάρα
Η ασθενής ανάπτυξη και οι μειωμένες πιέσεις στις τιμές θα μπορούσαν να αναγκάσουν την ΕΚΤ να εξετάσει επιθετικές μειώσεων επιτοκίων
Σκοτώνουν τους... μονόκερους όταν γεράσουν
Περισσότερες εταιρείες φτάνουν το ορόσημο αποτίμησης του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων, αλλά η ανάπτυξη από κερασφόρο πουλάρι σε φτερωτό άλογο γίνεται πιο σκληρή