Oφειλέτες και πιστωτές σημείωσαν «απτή πρόοδο» σε θέματα αναδιάρθρωσης χρέους αυτή την εβδομάδα, δήλωσε η επικεφαλής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα και προέτρεψε τις χώρες που αντιμετωπίζουν αυξανόμενα προβλήματα χρέους να σπεύσουν να ζητήσουν βοήθεια.
Η νέα στρογγυλή τράπεζα για το δημόσιο χρέος συμβάλλει στην επιτάχυνση των εργασιών για την αναδιάρθρωση του χρέους, δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου κατά τη διάρκεια των εαρινών συνεδριάσεων του ΔΝΤ και της Παγκόσμιας Τράπεζας στην Ουάσιγκτον. Oι συμμετέχοντες κατέληξαν για τον ρόλο που θα μπορούσαν να διαδραματίσουν οι πολυμερείς αναπτυξιακές τράπεζες, παρέχοντας θετικές καθαρές ροές σε χώρες που έχουν ανάγκη.
Γκεοργκίεβα: Οι ισχυρότερες χώρες πρέπει να βοηθήσουν εκείνες με κρίση χρέους
Αλλά οι χώρες που πλησιάζουν σε δυσχερή κατάσταση χρέους και οι πιστωτές τους θα πρέπει να προχωρήσουν στην αναπροσαρμογή των επιπέδων του χρέους προτού χρειαστεί πλήρης αναδιάρθρωση, εξήγησε.
«Ελπίζω πάρα πολύ ότι θα λάβουμε, προληπτικά, μέτρα για να αποτρέψουμε την ανάγκη γιααναδιάρθρωση, με τον έγκαιρο επαναπρογραμματισμό του χρέους, με την παροχή οικονομικής στήριξης στις χώρες, ώστε να μπορέσουν να επιταχύνουν τις οικονομικές τους δραστηριότητες … και να αποφύγουν τη μαζική διαδικασία αναδιάρθρωσης του χρέους», δήλωσε η Georgieva.
«Πρέπει, φυσικά, να είμαστε προετοιμασμένοι, εάν οι παγκόσμιες συνθήκες επιδεινωθούν. Φανταστείτε μια περαιτέρω σύσφιγξη των χρηματοπιστωτικών συνθηκών, που αυξάνει το βάρος αυτών των χωρών», πρόσθεσε. «Σας παρακαλώ, ας δράσουμε πριν η κατάσταση επιδεινωθεί.»
Η ανησυχία της Κίνας
Το ΔΝΤ θα συνεχίσει να συνεργάζεται στενά με τις 20 αφρικανικές χώρες με μεγάλο βάρος χρέους, ώστε να μην φτάσουν στο σημείο να χρειάζονται αναδιαρθρώσεις.
Η Ισπανίδα υπουργός Οικονομίας Νάντια Καλβίνο, η οποία προεδρεύει της Διεθνούς Νομισματικής και Χρηματοπιστωτικής Επιτροπής (IMFC), της συντονιστικής επιτροπής του ΔΝΤ, δήλωσε ότι οι συναντήσεις της εβδομάδας ήταν «ιδιαίτερα παραγωγικές» όσον αφορά το χρέος.
Οι συμμετέχοντες στην στρογγυλή τράπεζα για το χρέος – πιστωτές και δανειζόμενες χώρες, καθώς και συμμετέχοντες του ιδιωτικού τομέα και διεθνή χρηματοπιστωτικά ιδρύματα – θα ξανασυναντηθούν στα μέσα Μαΐου για το εργαστήριο για να συζητήσουν τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται οι διάφοροι πιστωτές σε μια υπόθεση αναδιάρθρωσης.
Αυτό αποτελεί πηγή ανησυχίας για την Κίνα, τον μεγαλύτερο κρατικό πιστωτή στον κόσμο, η οποία δεν ήταν πρόθυμη να δεχτεί ζημίες από δάνεια εκτός εάν οι πιστωτές του ιδιωτικού τομέα και οι πολυμερείς αναπτυξιακές τράπεζες αναλάμβαναν το μερίδιό τους από το βάρος.
Latest News
Πώς η Boeing έβαλε την αεροπορία των ΗΠΑ να πληρώσει με «καπέλο» 8.000% για σαπούνια
Πώς η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε 8.000% παραπάνω την Boeing για διανομείς σαπουνιού μπάνιου αεροσκαφών C-17
Ο άνθρωπος πίσω από τον όρο «The Magnificent Seven» λύνει τη σιωπή του
Γνωρίστε τον αναλυτή που χρησιμοποίησε τον όρο Magnificent Seven για τις μετοχές τεχνολογίας που διαφεντεύουν τη Wall Street
Πώς η «οικονομική γρίπη» της Γερμανίας μεταδίδεται στην Ευρώπη – Οι συνέπειες για Ελλάδα
Η νέα κρίση που φέρνει το λουκέτο σε τουλάχιστον τρία εργοστάσια της Volkswagen δημιουργεί μεγάλη αναταραχή στη Γερμανία
Οι αποτυχημένες προσπάθειες «ανάστασης» της Intel και οι χειρισμοί Γκέλσινγκερ
O CEO της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, έθεσε υψηλές προσδοκίες για τις ικανότητες κατασκευής της εταιρείας αλλά και την ικανότητά της στον τομέα της AI, ωστόσο απέτυχε να ανταποκριθεί
Αγροτικές επιδοτήσεις: Δισεκατομμυριούχοι έλαβαν ενίσχυση 3,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ
Τουλάχιστον 17 δισεκατομμυριούχοι συγκαταλέγονται στους «αγρότες» που έλαβαν γενναίες αγροτικές επιδοτήσεις την τετραετία 2019-2023.
Γιατί έπεσε η μετοχή της Uber
Η πρόβλεψη για μετακινήσεις πελατών της Uberς ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις της Wall Street
Γιατί η Κωνσταντινούπολη δοκιμάζει τη δωρεάν συγκοινωνία στους ανέργους
Η Κωνσταντινούπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη που επενδύει στις μεταφορές με την ελπίδα να ενισχύσει την απασχόληση
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Γιατί λείπουν 350 αεροσκάφη από τον παγκόσμιο στόλο
Υπάρχει ένα κενό σε αεροσκαφή που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να λειτουργούν απρόσκοπτα οι αερομεταφορείς
Η VW και η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Δύσκολες εποχές για τον όμιλο VW: Μείωση κερδών, κλείσιμο εργοστασίων, κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα. Ποιον ρόλο διαδραματίζει η πολιτική;