Φρένο στους τουρίστες που επισκέπτονται την πόλη μόνο για να πιούν, να κάνουν φασαρίες και να δαπανήσουν όσο το δυνατόν λιγότερα χρήματα θέλει να βάλει η πόλη του Άμστερνταμ καθώς ξεκινά σταδιακά η περίοδος των διακοπών. Τη μείωση του μεγάλου αριθμού τουριστών, επιβατών κρουαζιερόπλοιων, που περιφέρονται στην πόλη για κάποιες ώρες χωρίς να συνεισφέρουν στην τοπική οικονομία επιδιώκει και η Βαρκελώνη. Είναι ξεκάθαρο ότι Ολλανδία και Ισπανία δεν ενδιαφέρονται καθόλου να υπολογίσουν την επιτυχία του τουρισμού τους μόνο με βάση τις αφίξεις, όπως κάνουν άλλες χώρες, αλλά με το πόσα αφήνουν τελικά στην οικονομία χωρίς να προκαλούν ταυτόχρονα προβλήματα στους μόνιμους κατοίκους.
Καθώς αρχίζει η σαιζόν, το μήνυμα που στέλνει η πρωτεύουσα της Ολλανδίας είναι σαφές και ισοδυναμεί με το ακόλουθο: «Αν είστε τουρίστες -ιδίως μεταξύ 18 και 35- και θέλετε να έλθετε στην πόλη για να πιείτε και να κάνετε φασαρίες ή να ξοδέψετε όσο γίνεται λιγότερα: Μείνετε Μακριά». Οι αρχές επιπλέον υπόσχονται σε όσους κάνουν φασαρίες 140 ευρώ πρόστιμο και χειροπέδες. Έχει εκπονηθεί μάλιστα ολόκληρη διαφημιστική καμπάνια στο διαδίκτυο, η οποία μάλιστα ξεκινά από τη Βρετανία η οποία όπως φαίνεται να πιστεύουν οι εν λόγω αρχές συνηθίζει να «στέλνει» τουρίστες οι οποίοι προκαλούν φασαρίες.
Ολλανδία: Το αεροδρόμιο Σίπχολ απαγορεύει τις νυχτερινές πτήσεις και τα ιδιωτικά τζετ
Η εκστρατεία
Η εκστρατεία με την ονομασία «Μείνετε Μακριά» από το Δήμο του Άμστερνταμ είναι συγκεκριμένη: Όπως αναφέρεται, «αυτή η διαδικτυακή εκστρατεία αποθάρρυνσης στοχεύει σε ενοχλητικούς τουρίστες που θέλουν να επισκεφτούν το Άμστερνταμ για να ‘’ξεσαλώσουν’’, με όλες τις επακόλουθες συνέπειες. Η εκστρατεία αποθάρρυνσης είναι ένα από τα βήματα στο ευρύ φάσμα μέτρων που υιοθέτησε το Δημοτικό Συμβούλιο και αποτελεί μέρος του προγράμματος Visitors Economy Vision 2035. Η εκστρατεία θα ξεκινήσει στη Μεγάλη Βρετανία και απευθύνεται σε άνδρες ηλικίας 18 έως 35 ετών. Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η εκστρατεία θα αναπτυχθεί περαιτέρω και θα απευθύνεται επίσης σε πιθανούς επισκέπτες που προκαλούν ενόχληση από την Ολλανδία και από άλλες χώρες της ΕΕ», όπως αναφέρεται.
Σύμφωνα με την καμπάνια, στους επισκέπτες που θέλουν να επισκεφτούν το Άμστερνταμ μόνο για να άγρια πάρτι και κάνουν αναζητήσεις στο διαδίκτυο με διάφορους όρους, όπως «βόλτες στα μπαρ για μεθύσι» (σσ χρησιμοποιείται ο ξενικός ιδιωματισμός “pub crawling Amsterdam”), «πάρτι για εργένηδες» και «φτηνό ξενοδοχείο στο Άμστερνταμ», θα βλέπουν προειδοποιητικές διαφημίσεις. Αυτές οι καταχωρήσεις θα δείχνουν τους κινδύνους και τις συνέπειες της αντικοινωνικής συμπεριφοράς και της κατάχρησης ναρκωτικών και αλκοόλ, όπως επιβολή προστίμου, σύλληψη από την αστυνομία, απόκτηση ποινικού μητρώου, νοσηλεία και βλάβη στην υγεία. Οι προειδοποιήσεις για τους κινδύνους και τις πιθανές συνέπειες εκτιμάται ότι θα αποθαρρύνουν ορισμένους από τους επισκέπτες με τέτοιες προθέσεις να πάνε στην πόλη. Η εκστρατεία θα αξιολογηθεί και, ενδεχομένως, θα αναπτυχθεί περαιτέρω κατά τους επόμενους μήνες, αναφέρεται ακόμη.
Δεύτερη καμπάνια
Δεύτερη καμπάνια με τίτλο «Πώς να φέρεστε στο Άμστερνταμ» (σε ελεύθερη μετάφραση» απευθύνεται σε τουρίστες που έχουν ήδη φτάσει. Αυτοί θα ενημερώνονται διαδικτυακά είτε έχουν διαδικτυακή σύνδεση είτε όχι σχετικά με το είδος της συμπεριφοράς που είναι αποδεκτό για τη μείωση της όχλησης στην πόλη. Για παράδειγμα, οι επισκέπτες θα λαμβάνουν πληροφορίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και θα τοποθετηθούν προειδοποιητικές πινακίδες ότι απαγορεύεται η ούρηση σε δημόσιο χώρο, η μέθη και οι φασαρίες, η ηχορύπανση και η αγορά ναρκωτικών από πλανόδιους. Επιπλέον, τα ξενοδοχεία θα παρέχουν πληροφορίες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους σε μεγάλες οθόνες και μοιράζοντας χάρτες της πόλης.
Προκλήσεις και για τη Βαρκελώνη
Η πόλη της Βαρκελώνης προβληματίζεται πλέον σημαντικά από τον μεγάλο αριθμό τουριστών που καταφτάνει στην πόλη μόνο για λίγες ώρες μέσω κρουαζιερόπλοιων, οι οποίοι δεν κάνουν τίποτε άλλο παρά να περιφέρονται χωρίς να στηρίζουν την τοπική κοινωνία και οικονομία και να δημιουργούν συνωστισμό στους δρόμους.
Πλέον καθώς ο ρυθμός των αφίξεων των γιγαντιαίων κρουαζιερόπλοιων επιταχύνεται στη Βαρκελώνη των 1,7 εκατομμυρίων κατοίκων, ο Δήμος αντιστέκεται, με την ελπίδα να καταστήσει το μέρος λιγότερο δημοφιλή προορισμό για τις απειλητικές κρουαζιέρες. Αυτό που θέλει η πόλη είναι να δει να μπαίνει πλαφόν στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων με ανώτατο όριο τους 200.000 επιβάτες το μήνα ή το πολύ τρία πλοία την ημέρα.
Μιλώντας στον Γκάρντιαν η αντιδήμαρχος της πόλης Τζάνετ Σαινθ αναφέρει ότι «περπατά κανείς και ξαφνικά βρίσκει αυτή η μάζα ανθρώπων που εμφανίζονται όλοι μαζί στο δρόμο», εξηγώντας πως αυτοί οι τουρίστες «δεν καταναλώνουν τίποτα και δεν έχουν οικονομικό αντίκτυπο… Απλώς περιφέρονται για τέσσερις ή πέντε ώρες και φεύγουν». «Είναι εντελώς ακατανόητο το γεγονός ότι βιώνουμε τη ξηρότερη χρονιά των τελευταίων 100 ετών, αλλά περιμένουμε περισσότερους επιβάτες κρουαζιέρας από ποτέ», ανέφερε επίσης.
Latest News
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts