Φρενάρει λίγο η επιθυμία των Ευρωπαίων για ταξίδια το 2023 κυρίως προς το τέλος της σεζόν όμως η Ελλάδα εξακολουθεί να παραμένει στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης των σημαντικότερων προορισμών των ταξιδιωτών σύμφωνα με την νέα έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων (European Travel Commision -ETC), την οποία πραγματοποίησε για μία ακόμη φορά η MINDHAUS του ομίλου VANDO.
Περίπου το 72% των Ευρωπαίων, ένα ποσοστό μειωμένο κατά 5% σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια περίοδο σκοπεύουν να ταξιδέψουν μεταξύ Απριλίου και Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους. Η εξέλιξη αυτή φαίνεται να επηρεάζεται από μία μείωση της τάσης «revenge travel» που κυριάρχησε την πρώτη περίοδο μετά τον κορωνοϊό.
Κικίλιας: Οι πληρότητες στους δημοφιλείς προορισμούς αγγίζουν το 100% το Πάσχα
Η Ελλάδα
Όσον αφορά την Ελλάδα με μερίδιο προτίμησης 5,6% παραμένει στην τέταρτη θέση των προτιμήσεων των Ευρωπαίων πίσω από την Γαλλία (8,2%), την Ισπανία (7,6%) και την Ιταλία (7,4%) και μπροστά από τη Γερμανία (4,7%), Κροατία (4,5%), Πορτογαλία (4,3%), Αυστρία (3,8%), Βέλγιο (3,1%) και Ηνωμένο Βασίλειο (3,1%).
Ωστόσο το μερίδιο της χώρας μας μειώθηκε από πέρυσι που ήταν 7%, όπως όμως συμβαίνει και με τις υπόλοιπες χώρες, που μπορεί να έχασαν και μεγαλύτερο «κομμάτι». Π.χ. η Ισπανία πέρυσι ήταν στην πρώτη θέση με 10,8% και φέτος πέφτει στη δεύτερη με 7,6% ενώ η Γαλλία που είναι φέτος πρώτη με 8,2% πέρυσι ήταν τρίτη με μεγαλύτερο όμως μερίδιο προτίμησης (8,7%).
Εκτός εποχής
Η έρευνα επισημαίνει ακόμη ότι το 30% των Ευρωπαίων θα ταξιδέψουν διάστημα μεταξύ Απριλίου και Μαΐου (ποσό 6% υψηλότερο σε σύγκριση με την αντίστοιχη έρευνα πέρυσι) ενώ το 40% θα ταξιδέψουν το διάστημα Ιούνιο-Ιούλιο και το 23% το δίμηνο Αυγούστου-Σεπτεμβρίου ποσοστό μειωμένο 9% σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια περίοδο.
Αυτή η αλλαγή στα εποχιακά ταξιδιωτικά μοτίβα με την πτώση των ταξιδιών την περίοδο του Αυγούστου και Σεπτεμβρίου να αντανακλά την αυξανόμενη επιθυμία των ταξιδιωτών να αποφύγουν προορισμού της εποχή της αιχμής, τονίζει η έρευνα.
Ο ελεύθερος χρόνος παραμένει ο κύριος λόγος για ταξίδια (69%), αν και η πτώση κατά 7% σε σχέση με το 2022 υποδηλώνει πιθανή επιβράδυνση στα ταξίδια «εκδίκησης» μετά την πανδημία, τονίζει η έρευνα. Τα επαγγελματικά ταξίδια, αντίθετα, σημείωσαν ετήσια αύξηση 3%, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 8% όλων των προβλεπόμενων ταξιδιών.
Το αυξανόμενο κόστος ταξιδιού λόγω του πληθωρισμού, του συνεχιζόμενου πολέμου στην Ουκρανία και οι ανησυχίες για ακραίες καιρικές συνθήκες παίζουν ρόλο στις ταξιδιωτικές επιλογές των Ευρωπαίων για την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2023.
Ο πληθωρισμός και ο πόλεμος
Σχολιάζοντας την έρευνα, ο Luís Araújo, Πρόεδρος της ETC, δήλωσε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που βλέπουμε ότι παρά τις οικονομικές ανησυχίες και το υψηλότερο κόστος ταξιδιού, οι Ευρωπαίοι παραμένουν πρόθυμοι να ταξιδέψουν. Είναι επίσης ενθαρρυντικό να βλέπουμε ότι περισσότεροι ταξιδιώτες επιλέγουν καλοκαιρινά ταξίδια εκτός αιχμής για να αποφύγουν τον συνωστισμό και τις τιμές αιχμής. Αυτή η θετική τάση υποστηρίζει τη βιώσιμη διαχείριση προορισμών κατανέμοντας πιο ομοιόμορφα τις τουριστικές ροές. Συμβουλεύουμε τους προορισμούς και τις επιχειρήσεις να ακολουθούν στενά αυτές τις τάσεις για να ανταποκριθούν στις εξελισσόμενες ανάγκες των ταξιδιωτών».
Η αύξηση του κόστους ταξιδιού λόγω του πληθωρισμού παραμένει η μεγαλύτερη ανησυχία των Ευρωπαίων (23%), μαζί με τα οικονομικά (17%). Αυτό θα μπορούσε να εξηγήσει γιατί το 51% των Ευρωπαίων έχει ήδη πραγματοποιήσει μερικές ή πλήρεις κρατήσεις για το επόμενο ταξίδι του – αύξηση 8% από πέρυσι – σε μια προσπάθεια να εξασφαλίσουν χαμηλότερες τιμές.
Οι ευχάριστες καιρικές συνθήκες (18%) είναι ο ισχυρότερος μοχλός για την επιλογή προορισμού, ακολουθούμενες από ελκυστικές ευκαιρίες (17%), έλλειψη συνωστισμού (11%) και φιλόξενες τοπικές κοινωνίες (10%). Ωστόσο, αντανακλώντας την αύξηση των απρόβλεπτων καιρικών συνθηκών, το 7% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών ανέφερε τα ακραία καιρικά φαινόμενα ως σημαντική ανησυχία.
Ο συνεχιζόμενος πόλεμος στην Ουκρανία παραμένει μια άλλη πηγή ανησυχίας (12%), κυρίως μεταξύ Ελβετών, Πολωνών, Αυστριακών, Ιταλών και Ολλανδών ερωτηθέντων. Καθώς η σύγκρουση συνεχίζεται, εξακολουθεί να επηρεάζει τις αποφάσεις που σχετίζονται με τα ταξίδια για τους μισούς Ευρωπαίους.
Περισσότερα χρήματα
Ενώ οι ταξιδιώτες φαίνονται έτοιμοι να αλλάξουν ημερομηνίες για να αντισταθμίσουν τις οικονομικές ανησυχίες, τα ευρήματα δείχνουν ότι δεν είναι διατεθειμένοι να θυσιάσουν τη διάρκεια των διακοπών τους. Τα στοιχεία του περασμένου έτους παρέμειναν σταθερά, με ένα ταξίδι τεσσάρων έως έξι διανυκτερεύσεων να εξακολουθεί να είναι η πιο δημοφιλής επιλογή μεταξύ των Ευρωπαίων (35%). Ένα άλλο 22% σχεδιάζει να ταξιδέψει για περισσότερες από δέκα νύχτες.
Ως απάντηση στο αυξανόμενο κόστος ταξιδιού, το 37% των Ευρωπαίων διαθέτει πλέον μεγαλύτερους προϋπολογισμούς άνω των 1.500 ευρώ ανά ταξίδι – αύξηση 7% από το 2022.
Latest News
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts