![Με κοινή γραμμή Ελλάδα και Τουρκία για τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ)](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/Assembly-2021_banner_medium.jpg)
Πολλή συζήτηση έγινε στη χώρα μας για τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) ενόψει των εκλογών που έχει για την ανάδειξη νέου γενικού γραμματέα, καθώς η Ελλάδα στηρίζει την τουρκική υποψηφιότητα στο πλαίσιο μιας αλληλοϋποστήριξης των δύο χωρών.
Οπως ανακοίνωσε ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας η Τουρκία θα στηρίξει την ελληνική υποψηφιότητα στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ και η Ελλάδα την τουρκική υποψηφιότητα για τη θέση του γενικού γραμματέα του ΙΜΟ.
Υποψήφια για επανεκλογή στην Κατηγορία Γ’ του IMO η Κύπρος
Σε κάθε περίπτωση πάντως η εκλογή γενικού γραμματέα ενδιαφέρει πάντα την Ελλάδα καθώς ο ΙΜΟ διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου της παγκόσμιας ναυτιλίας, στην οποία η Ελλάδα έχει την πρωτοκαθεδρία αφού διαθέτει τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο.
Παραδοσιακά η εκάστοτε ελληνική κυβέρνηση και η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών στηρίζουν αποφασιστικά τον ρόλο του ΙΜΟ ως του πιο αντιπροσωπευτικού οργανισμού που μπορεί να νομοθετήσει για την παγκόσμια ναυτιλία, η οποία είναι μία διεθνής δραστηριότητα.
Στην παρούσα συγκυρία αυτό που θα κληθεί να διασφαλίσουν ο Οργανισμός και ο νέος γενικός γραμματέας είναι ένα πιο φιλόδοξο σχέδιο απανθρακοποίησης της παγκόσμιας ναυτιλίας με ορόσημο το 2050.
Ο ΙΜΟ ιδρύθηκε το 1949 και η πρώτη συνεδρίαση του οργανισμού έγινε τον Ιανουάριο του 1959 όταν εξελέγη και ο πρώτος γενικός γραμματέας. Από τότε έχουν εκλεγεί συνολικά εννέα, μεταξύ των οποίων και ο Ελληνας Ευθύμιος Μητρόπουλος (2004 – 2011).
Οι υποψηφιότητες
Υποψήφιοι για τη θέση του γενικού γραμματέα που θα διαδεχθεί τον Κορεάτη Kitack Lim, η θητεία του οποίου λήγει στις 31 Δεκεμβρίου του 2023, είναι επτά προσωπικότητες, τέσσερις άνδρες και τρεις γυναίκες.
Διεθνείς αναλυτές κάνουν λόγο για κάποιες πιο ισχυρές υποψηφιότητες και συμπεριλαμβάνουν σε αυτές πρωτίστως τον Παναμέζο Arsenio Antonio Dominguez Velasco που είναι πολλά χρόνια στον ΙΜΟ, γνώστης των ναυτιλιακών θεμάτων και ανακοίνωσε πρώτος την υποψηφιότητά του.
Επίσης εκπροσωπεί το μεγαλύτερο νηολόγιο στον κόσμο και στηρίζεται και από ορισμένες μεγάλες ναυτιλιακές δυνάμεις όπως η Ιαπωνία, που έχει μεγάλο μέρος του στόλου της στη σημαία του Παναμά.
Ισχυρή θεωρείται και η υποψηφιότητα της Κενυάτισσας Nancy Karigithu που είναι γενική γραμματέας ναυτιλιακών υποθέσεων στην Κένυα, αλλά και του Τούρκου Suat Hayri Aka, ο οποίος είναι προς το παρόν εκπρόσωπος της χώρας του στον αντίστοιχο οργανισμό για τον αεροπορικό κλάδο (ICAO).
Ο Moin Uddin Ahmed από το Μπανγκλαντές είναι γενικός διευθυντής του International Mobile Satellite Organisation (IMSO). Η Minna Kivimäki που εκπροσωπεί την ΕΕ και ανακοίνωσε τελευταία τη υποψηφιότητά της, ίσως λόγω και της μη καθόδου τελικά του κύπριου πρώην υφυπουργού Ναυτιλίας Βασίλη Δημητριάδη, είναι γενική γραμματέας στο υπουργείο Μεταφορών της Φινλανδίας. Η Cleopatra Doumbia – Henry, επίσης ισχυρή υποψηφιότητα, είναι πρόεδρος του World Maritime University που βρίσκεται στο Malmo της Σουηδίας. Τέλος ο Κινέζος Xiaojie Zhang είναι διευθυντής του τμήματος τεχνικής συνεργασίας του ΙΜΟ.
Η εκλογή
Τον γενικό γραμματέα εκλέγει το Συμβούλιο του ΙΜΟ και την τελική έγκριση δίνει η γενική συνέλευση των μελών (174 μέλη). Το συμβούλιο αποτελείται από 40 χώρες εκλέγεται από τη Συνέλευση και έχει διετή θητεία. Μέλη του Συμβουλίου για την περίοδο 2022 – 2023 είναι:
– στην Κατηγορία Α. 10 κράτη με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την παροχή διεθνών ναυτιλιακών υπηρεσιών: Κίνα, Ελλάδα, Ιταλία, Ιαπωνία, Νορβηγία, Παναμάς, Κορέα, Ρωσία, ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο.
– στην Κατηγορία Β. 10 κράτη με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για το διεθνές θαλάσσιο εμπόριο: Αυστραλία, Βραζιλία, Γαλλία, Γερμανία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ινδία, Ισπανία, Καναδάς, Ολλανδία και Σουηδία
– στην Κατηγορία Γ. 20 κράτη, που έχουν ιδιαίτερα συμφέροντα για τη θαλάσσια μεταφορά ή τη ναυσιπλοΐα και των οποίων η εκλογή στο Συμβούλιο εξασφαλίζει την εκπροσώπηση όλων των μεγάλων γεωγραφικών περιοχών του κόσμου: Αίγυπτος, Βανουάτου, Βέλγιο, Δανία, Ινδονησία, Κένυα, Κατάρ, Κύπρος, Μαλαισία, Μάλτα, Μαρόκο, Μεξικό, Μπαχάμες, Σαουδική Αραβία, Σιγκαπούρη, Ταϊλάνδη, Τζαμάικα, Τουρκία, Φιλιππίνες και Χιλή.
Αυτά τα μέλη θα ψηφίσουν την Τρίτη 18 Ιουλίου τον νέο γενικό γραμματέα. Η διαδικασία προβλέπει συνεχείς εκλογές μέχρι κάποιος υποψήφιος να συγκεντρώσει το 51% των ψήφων των 40 μελών του συμβουλίου. Αυτό σημαίνει ότι σε κάθε εκλογή θα αποχωρεί από την «κούρσα» ο υποψήφιος με τις λιγότερες ψήφους.
Η θητεία του γενικού γραμματέα είναι διάρκειας τεσσάρων ετών. Να σημειωθεί τέλος ότι τον Δεκέμβριο πραγματοποιούνται και οι εκλογές για το Συμβούλιο.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του