
Για πολλούς ανθρώπους, τα ολοκαίνουργια αυτοκίνητα μυρίζουν χρήμα και πολυτέλεια.
Όμως η παρατεταμένη έκθεση σε αυτή τη χαρακτηριστική οσμή ίσως αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου.
Αυτοκίνητο: Κόψτε αυτή τη συνήθεια και γλιτώστε πρόστιμο έως και 5.000 ευρώ
Μελέτη αμερικανών και κινέζων ερευνητών διαπιστώνει ότι τα υλικά της καμπίνας απελευθερώνουν καρκινογόνες πτητικές ενώσεις σε συγκεντρώσεις πάνω από τα όρια ασφάλειας.
Η μελέτη που δημοσιεύεται στο Cell Reports Physical Science μετρά τα επίπεδα 20 ουσιών σε ένα αυτοκίνητο SUV που έμεινε σταθμευμένο σε εξωτερικό χώρο για 12 ημέρες.
Οι ερευνητές υπολόγισαν στη συνέχεια την αναμενόμενη έκθεση για οδηγούς ταξί που παραμένουν στο τιμόνι για 11 ώρες την ημέρα, καθώς και για επιβάτες που περνούν 1,5 ώρα στο αυτοκίνητο κάθε ημέρα.

H εκτιμώμενη έκθεση οδηγών και επιβατών σε τρεις πτητικές ουσίες. Οτιδήποτε πάνω από την κόκκινη γραμμή θεωρείται δυνητικά μη ασφαλές (Wang et al., Cell Reports Physical Science, 2023)
Τις θερμές ώρες της ημέρας, όταν η ζέστη απελευθερώνει πτητικές ουσίες στην καμπίνα, τα επίπεδα καρκινογόνου φορμαλδεΰδης υπερβαίνουν κατά 35% τα ανώτατα όρια που ισχύουν στην Κίνα, ενώ τα επίπεδα της ακεταλδεΰδης, η οποία θεωρείται πιθανό καρκινογόνο, υπερέβαινε τα ασφαλή όρια κατά 61%, αναφέρουν οι ερευνητές.
Μια άλλη καρκινογόνος ουσία, το βενζόλιο, ανιχνεύθηκε σε επίπεδα που κρίνονται μη ασφαλή για τους οδηγούς αλλά όχι για τους επιβάτες.
Τα υλικά στο αυτοκίνητο της μελέτης περιλάμβαναν πλαστικά, απομίμηση δέρματος, πλεκτό ύφασμα και τσόχα. Όταν έχουν βγει πρόσφατα από το εργοστάσιο, τα υλικά αυτά απελευθερώνουν μια ποικιλία ενώσεων στον αέρα.
Η συγκέντρωσή τους στον αέρα της καμπίνας διαπιστώθηκε ότι αυξομειώνεται περιοδικά καθώς η θερμοκρασία των επιφανειών ανεβοκατέβαινε μεταξύ 21 και 63 βαθμών Κελσίου, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες.
Τα ευρήματα έρχονται να προστεθούν σε προηγούμενη μελέτη στην Καλιφόρνια που έδειχνε ότι η παραμονή σε νέο αυτοκίνητο για μόλις 20 λεπτά εκθέτει τους επιβαίνοντες σε ανθυγιεινά επίπεδα βενζολίου και φορμαλδεΰδης.
Τα αποτελέσματα είναι μεν ανησυχητικά, ωστόσο οι οδηγοί μπορούν να αποφύγουν την έκθεση ανοίγοντας τα παράθυρα και ρυθμίζοντας τον εξαερισμό ώστε να εισέρχεται πάντα στο όχημα φρέσκος αέρας.


Latest News

Τα... καμάρια της Silicon Valley δεν πλήρωσαν φόρους εκατοντάδων δισ. δολαρίων
Οι κορυφαίες αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας, γνωστές ως Silicon Six, δημιουργούν κέρδη δισεκατομμυρίων, αλλά «κλέβουν» το δημόσιο ταμείο

Ξεπέρασαν τις 15.000 οι επισκέπτες στη Beyond 2025
Η BEYOND 2025 συγκέντρωσε περισσότερους από 300 εκθέτες από την Ελλάδα και από 10 χώρες

Πώς θα προστατευτείτε από ηλεκτρονικές απάτες σε καιρούς οικονομικής αβεβαιότητας
Επιτήδειοι με κακούς σκοπούς μπορεί να επιχειρήσουν να εκμεταλλευτούν την κατάσταση και οι χρήστες να πέσουν θύματα σε ηλεκτρονικές απάτες

Οι start-ups που δημιουργούν εργαλεία παραγωγικότητας είναι το νέο μεγάλο στοίχημα της ΑΙ - Ποιες είναι
Οι επενδυτές ποντάρουν σε AI startups που αναπτύσσουν πρακτικές εφαρμογές της ΑΙ αναζητώντας μεγάλα κέρδη χωρίς τεράστιες δαπάνες

Τα 5 πράγματα που δεν πρέπει να μοιράζεστε ποτέ με την τεχνητή νοημοσύνη
To ChatGPT, όπως και άλλα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, εξελίσσονται χρησιμοποιούνται από όλο και περισσότερους ανθρώπους για μια ευρεία γκάμα αναζητήσεων

Ποιες είναι οι 10 χώρες με τα περισσότερα ταλέντα στην AI
Έρευνα της Microsoft, με τη συμμετοχή 31.000 ατόμων σε 31 χώρες, έδειξε ότι το 66% των επιχειρήσεων δεν θα προσλάμβανε κάποιον χωρίς δεξιότητες στην τεχνητή νοημοσύνη

Η συμβολή της ΑΙ στην κατανόηση της σεισμικής κρίσης στη Σαντορίνη
Τα πρώτα αποτελέσματα της χρήση υψηλής τεχνολογίας και τεχνητής νοημοσύνης στην παρακολούθηση της σεισμικής δραστηριότητας στη Σαντορίνη

Alphabet και Nvidia επενδύουν στην εταιρεία του Σάτσκεβερ, συνιδρυτή της OpenAI
Σύμφωνα με το Reuters, Alphabet και Nvidia επενδύουν στην SSI του Ίλια Σάτσκεβερ που είχε αποχωρήσει πέρυσι από την OpenAI δημιουργό του ChatGTP

Πισσαρίδης (LSE): Η μάχη για την AI κερδίζεται με επενδύσεις και αλλαγές
Για την ανάγκη επενδύσεων στην Τεχνητή Νοημοσύνη και τα βήματα που πρέπει να κάνει η Ευρώπη ώστε να μη χάσει ακόμα περισσότερο έδαφος από τις ΗΠΑ, μίλησε ο Χριστόφορος Πισσαρίδης, Regius Professor, London School of Economics and Political Science

Παπαστεργίου: Ειδική γραμματεία για την AI στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης
«Η Ελλάδα είναι ένα τρένο που ξεκινάει σιγά σιγά και θα τρέξει γρήγορα. Το μόνο που πρέπει να κάνουμε είναι να αντιμετωπίσουμε ενδεχόμενα προβλήματα για να μην χάσουμε χρόνο», σημείωσε ο κ. Ππαστεργίου