Απόβαση στην ευρωπαϊκή αγορά ετοιμάζουν οι κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων SAIC, BYD – ή Build Your Dream και Li Auto – είναι μεταξύ των εταιρειών που ετοιμάζονται να εισβάλουν και να κερδίσουν μερίδιο από τις φθηνότερες πωλήσεις οχημάτων, όπως αναφέρει το Graphicnews.

Οι αναλυτές του κλάδου προειδοποιούν ότι η άνοδος της Κίνας θα αναδιαμορφώσει το τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας της ηπείρου, ειδικά το τμήμα της μαζικής αγοράς άνω των 30.000 € (33.000 $ και πλέον).

Ηλεκτροκίνηση: Πλήγμα από τις κλοπές ιδιωτικών και δημόσιων σταθμών φόρτισης

Εισβολή εξ ανατολάς

Οι πωλήσεις κινεζικών οχημάτων στην Ευρώπη το 2022, αυξήθηκαν κατά 176%, από 21.000 αυτοκίνητα το 2021 σε 58.000 το 2022. Αν η άνοδος συνεχιστεί με αυτούς τους ρυθμούς , δεν αποκλείεται την επόμενη δεκαετία η Κίνα να διαδραματίζει ηγετικό ρόλο. Από τις χώρες της Ευρώπης ξεχωρίζει η Γερμανία με 471.394 πωλήσεις οχημάτων και ακολουθεί το Ην. Βασίλειο με 267.203. Την μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο σημείωσε η Σουηδία με 65,3% αύξηση πωλήσεων συγκριτικά με το 2021.

Η μάρκα Great Wall’s Ora στοχεύει να εισέλθει στην αγορά με το μοντέλο Ora Funky Cat των 34.000 ευρώ (37.250 $). Το MG4 της SAIC με έδρα τη Σαγκάη, με εξελιγμένο λογισμικό υποστήριξης οδηγού, πωλείται στα 30.600 € (33.540 $) — περίπου 35% φθηνότερα από τον ανταγωνιστικό του, το Tesla Model 3 που πωλείται στα 48.700 € (53.370 $).

Η BYD

Η BYD, ο όμιλος που υποστηρίζεται από τον Warren Buffett, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, λάνσαρε νέα μοντέλα μαζικής αγοράς, συμπεριλαμβανομένου ενός από τα μικρότερα και φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχει κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα. Το χάτσμπακ Seagull της BYD προσφέρει αυτονομία 300 χιλιομέτρωνλόγω της μπαταρίας του με λεπίδα ιόντων λιθίου, στην τιμή των μόλις 10.350 € (11.360 $).

Το plug-in υβριδικό SUV της BYD Song, με αρχική τιμή περίπου 20.000 δολάρια, ξεπέρασε τις πωλήσεις του Nissan Sylphy, το οποίο ήταν το αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Κίνα για τρία συνεχόμενα χρόνια, σύμφωνα με το Reuters. Το Dolphin EV της BYD, το οποίο ξεκινά από περίπου 17.000 δολάρια, επίσης ξεπέρασε το Volkswagen Passat.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, προειδοποίησε ότι οι κινεζικές εταιρείες που υποστηρίζονται από το κράτος θα πουλήσουν τα οχήματά τους με ζημία για να υποβαθμίσουν τις ευρωπαϊκές μάρκες και να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς.

«Η αγορά είναι ορθάνοιχτη στους Κινέζους», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Κίνδυνος για την ευρωπαϊκή αγορά

Η έλευση των ηλεκτρικών οχημάτων έδωσε στις κινεζικές μάρκες την πρώτη τους ευκαιρία να κυριαρχήσουν στη διεθνή σκηνή. Οι τεχνολογικοί γίγαντες της Κίνας έχουν δαπανήσει περισσότερα από 17 δισεκατομμύρια ευρώ (19 δισεκατομμύρια δολάρια) σε τεχνολογίες που σχετίζονται με τα αυτοκίνητα από το 2021.

«Εάν η Ευρώπη θέλει να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας της, η ΕΕ πρέπει να εισαγάγει μια δική της ισχυρή βιομηχανική πολιτική που να ταιριάζει με αυτή των Κινέζων και Αμερικανών για τα ηλεκτρικά οχήματα», δήλωσε η Julia Poliscanova, διευθύντρια της οργάνωσης Transport and Environment.

Κινεζικό πλεονέκτημα

Το Πεκίνο έχει αποκτήσει δεσπόζουσα θέση σε πολλά από τα ορυκτά που είναι ζωτικής σημασίας για την ενεργειακή μετάβαση, συμπεριλαμβανομένου του κοβαλτίου, του λιθίου και άλλων σπάνιων γαιών, όπως αναφέρουν oι Financial Times. Η Δύση ετοιμάζεται να ξοδέψει εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια για να προσπαθήσει να καλύψει τη διαφορά.

ΤονΜάρτιο, το πρώτο εργοστάσιο συμπυκνώματος λιθίου στην Αφρική, που ανήκει στην Κίνα, ξεκίνησε τη δοκιμαστική παραγωγή στη Ζιμπάμπουε. Αυτό το ορυχείο αγοράστηκε από την Huayou Cobalt το 2021 για 422 εκατομμύρια δολάρια, ως μέρος ενός κύματος κινεζικών συμφωνιών με στόχο το λίθιο αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων σε μια χώρα όπου πολλοί δυτικοί επενδυτές φοβούνται να πατήσουν.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green