![Ηλεκτροκίνηση: Κινεζική εισβολή στην Ευρώπη [Γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/ot_electric_car8-768x606-1.png)
Απόβαση στην ευρωπαϊκή αγορά ετοιμάζουν οι κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων SAIC, BYD – ή Build Your Dream και Li Auto – είναι μεταξύ των εταιρειών που ετοιμάζονται να εισβάλουν και να κερδίσουν μερίδιο από τις φθηνότερες πωλήσεις οχημάτων, όπως αναφέρει το Graphicnews.
Οι αναλυτές του κλάδου προειδοποιούν ότι η άνοδος της Κίνας θα αναδιαμορφώσει το τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας της ηπείρου, ειδικά το τμήμα της μαζικής αγοράς άνω των 30.000 € (33.000 $ και πλέον).
Ηλεκτροκίνηση: Πλήγμα από τις κλοπές ιδιωτικών και δημόσιων σταθμών φόρτισης
Εισβολή εξ ανατολάς
Οι πωλήσεις κινεζικών οχημάτων στην Ευρώπη το 2022, αυξήθηκαν κατά 176%, από 21.000 αυτοκίνητα το 2021 σε 58.000 το 2022. Αν η άνοδος συνεχιστεί με αυτούς τους ρυθμούς , δεν αποκλείεται την επόμενη δεκαετία η Κίνα να διαδραματίζει ηγετικό ρόλο. Από τις χώρες της Ευρώπης ξεχωρίζει η Γερμανία με 471.394 πωλήσεις οχημάτων και ακολουθεί το Ην. Βασίλειο με 267.203. Την μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο σημείωσε η Σουηδία με 65,3% αύξηση πωλήσεων συγκριτικά με το 2021.
Η μάρκα Great Wall’s Ora στοχεύει να εισέλθει στην αγορά με το μοντέλο Ora Funky Cat των 34.000 ευρώ (37.250 $). Το MG4 της SAIC με έδρα τη Σαγκάη, με εξελιγμένο λογισμικό υποστήριξης οδηγού, πωλείται στα 30.600 € (33.540 $) — περίπου 35% φθηνότερα από τον ανταγωνιστικό του, το Tesla Model 3 που πωλείται στα 48.700 € (53.370 $).
Η BYD
Η BYD, ο όμιλος που υποστηρίζεται από τον Warren Buffett, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, λάνσαρε νέα μοντέλα μαζικής αγοράς, συμπεριλαμβανομένου ενός από τα μικρότερα και φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχει κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα. Το χάτσμπακ Seagull της BYD προσφέρει αυτονομία 300 χιλιομέτρωνλόγω της μπαταρίας του με λεπίδα ιόντων λιθίου, στην τιμή των μόλις 10.350 € (11.360 $).
Το plug-in υβριδικό SUV της BYD Song, με αρχική τιμή περίπου 20.000 δολάρια, ξεπέρασε τις πωλήσεις του Nissan Sylphy, το οποίο ήταν το αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Κίνα για τρία συνεχόμενα χρόνια, σύμφωνα με το Reuters. Το Dolphin EV της BYD, το οποίο ξεκινά από περίπου 17.000 δολάρια, επίσης ξεπέρασε το Volkswagen Passat.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, προειδοποίησε ότι οι κινεζικές εταιρείες που υποστηρίζονται από το κράτος θα πουλήσουν τα οχήματά τους με ζημία για να υποβαθμίσουν τις ευρωπαϊκές μάρκες και να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς.
«Η αγορά είναι ορθάνοιχτη στους Κινέζους», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Κίνδυνος για την ευρωπαϊκή αγορά
Η έλευση των ηλεκτρικών οχημάτων έδωσε στις κινεζικές μάρκες την πρώτη τους ευκαιρία να κυριαρχήσουν στη διεθνή σκηνή. Οι τεχνολογικοί γίγαντες της Κίνας έχουν δαπανήσει περισσότερα από 17 δισεκατομμύρια ευρώ (19 δισεκατομμύρια δολάρια) σε τεχνολογίες που σχετίζονται με τα αυτοκίνητα από το 2021.
«Εάν η Ευρώπη θέλει να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας της, η ΕΕ πρέπει να εισαγάγει μια δική της ισχυρή βιομηχανική πολιτική που να ταιριάζει με αυτή των Κινέζων και Αμερικανών για τα ηλεκτρικά οχήματα», δήλωσε η Julia Poliscanova, διευθύντρια της οργάνωσης Transport and Environment.
Κινεζικό πλεονέκτημα
Το Πεκίνο έχει αποκτήσει δεσπόζουσα θέση σε πολλά από τα ορυκτά που είναι ζωτικής σημασίας για την ενεργειακή μετάβαση, συμπεριλαμβανομένου του κοβαλτίου, του λιθίου και άλλων σπάνιων γαιών, όπως αναφέρουν oι Financial Times. Η Δύση ετοιμάζεται να ξοδέψει εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια για να προσπαθήσει να καλύψει τη διαφορά.
ΤονΜάρτιο, το πρώτο εργοστάσιο συμπυκνώματος λιθίου στην Αφρική, που ανήκει στην Κίνα, ξεκίνησε τη δοκιμαστική παραγωγή στη Ζιμπάμπουε. Αυτό το ορυχείο αγοράστηκε από την Huayou Cobalt το 2021 για 422 εκατομμύρια δολάρια, ως μέρος ενός κύματος κινεζικών συμφωνιών με στόχο το λίθιο αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων σε μια χώρα όπου πολλοί δυτικοί επενδυτές φοβούνται να πατήσουν.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/fotovoltaika-600x403-1.jpg)
net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών
Για το net metering ο σύνδεσμος των παρόχων ρεύματος, ΕΣΠΕΝ, με επιστολή του τονίζει τις ζημιές που υπέστησαν οι προμηθευτές από την καθυστέρηση των εκκαθαρίσεων
![Εθνική Τράπεζα: Αμείωτες οι επενδύσεις στην ενέργεια – Ο στόχος για 30% στα δάνεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/Karamouzis-Vasilis-ETE-Delfoi-600x469.jpg)
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
![Νορβηγία: Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/EV_parking_lot_Oslo-600x400.jpg)
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
![Κίνα: «Φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ChinaSolar1-600x390.jpg)
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
![Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/vodafone-2-600x350.jpg)
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
![Ασφάλειες: Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Petra-Hielkema-600x400.jpg)
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
![Κλιματική αλλαγή: Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/kafsonas-1-600x400.jpg)
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
![Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/bain-cyclical-economy-600x283.jpg)
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
![Κλιματική αλλαγή: Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/klimatiki-allagi2-600x400.jpg)
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
![Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/skylakakis-energy-summit1-600x400.jpg)
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης