Απόβαση στην ευρωπαϊκή αγορά ετοιμάζουν οι κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων SAIC, BYD – ή Build Your Dream και Li Auto – είναι μεταξύ των εταιρειών που ετοιμάζονται να εισβάλουν και να κερδίσουν μερίδιο από τις φθηνότερες πωλήσεις οχημάτων, όπως αναφέρει το Graphicnews.
Οι αναλυτές του κλάδου προειδοποιούν ότι η άνοδος της Κίνας θα αναδιαμορφώσει το τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας της ηπείρου, ειδικά το τμήμα της μαζικής αγοράς άνω των 30.000 € (33.000 $ και πλέον).
Ηλεκτροκίνηση: Πλήγμα από τις κλοπές ιδιωτικών και δημόσιων σταθμών φόρτισης
Εισβολή εξ ανατολάς
Οι πωλήσεις κινεζικών οχημάτων στην Ευρώπη το 2022, αυξήθηκαν κατά 176%, από 21.000 αυτοκίνητα το 2021 σε 58.000 το 2022. Αν η άνοδος συνεχιστεί με αυτούς τους ρυθμούς , δεν αποκλείεται την επόμενη δεκαετία η Κίνα να διαδραματίζει ηγετικό ρόλο. Από τις χώρες της Ευρώπης ξεχωρίζει η Γερμανία με 471.394 πωλήσεις οχημάτων και ακολουθεί το Ην. Βασίλειο με 267.203. Την μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο σημείωσε η Σουηδία με 65,3% αύξηση πωλήσεων συγκριτικά με το 2021.
Η μάρκα Great Wall’s Ora στοχεύει να εισέλθει στην αγορά με το μοντέλο Ora Funky Cat των 34.000 ευρώ (37.250 $). Το MG4 της SAIC με έδρα τη Σαγκάη, με εξελιγμένο λογισμικό υποστήριξης οδηγού, πωλείται στα 30.600 € (33.540 $) — περίπου 35% φθηνότερα από τον ανταγωνιστικό του, το Tesla Model 3 που πωλείται στα 48.700 € (53.370 $).
Η BYD
Η BYD, ο όμιλος που υποστηρίζεται από τον Warren Buffett, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, λάνσαρε νέα μοντέλα μαζικής αγοράς, συμπεριλαμβανομένου ενός από τα μικρότερα και φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχει κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα. Το χάτσμπακ Seagull της BYD προσφέρει αυτονομία 300 χιλιομέτρωνλόγω της μπαταρίας του με λεπίδα ιόντων λιθίου, στην τιμή των μόλις 10.350 € (11.360 $).
Το plug-in υβριδικό SUV της BYD Song, με αρχική τιμή περίπου 20.000 δολάρια, ξεπέρασε τις πωλήσεις του Nissan Sylphy, το οποίο ήταν το αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Κίνα για τρία συνεχόμενα χρόνια, σύμφωνα με το Reuters. Το Dolphin EV της BYD, το οποίο ξεκινά από περίπου 17.000 δολάρια, επίσης ξεπέρασε το Volkswagen Passat.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, προειδοποίησε ότι οι κινεζικές εταιρείες που υποστηρίζονται από το κράτος θα πουλήσουν τα οχήματά τους με ζημία για να υποβαθμίσουν τις ευρωπαϊκές μάρκες και να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς.
«Η αγορά είναι ορθάνοιχτη στους Κινέζους», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Κίνδυνος για την ευρωπαϊκή αγορά
Η έλευση των ηλεκτρικών οχημάτων έδωσε στις κινεζικές μάρκες την πρώτη τους ευκαιρία να κυριαρχήσουν στη διεθνή σκηνή. Οι τεχνολογικοί γίγαντες της Κίνας έχουν δαπανήσει περισσότερα από 17 δισεκατομμύρια ευρώ (19 δισεκατομμύρια δολάρια) σε τεχνολογίες που σχετίζονται με τα αυτοκίνητα από το 2021.
«Εάν η Ευρώπη θέλει να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας της, η ΕΕ πρέπει να εισαγάγει μια δική της ισχυρή βιομηχανική πολιτική που να ταιριάζει με αυτή των Κινέζων και Αμερικανών για τα ηλεκτρικά οχήματα», δήλωσε η Julia Poliscanova, διευθύντρια της οργάνωσης Transport and Environment.
Κινεζικό πλεονέκτημα
Το Πεκίνο έχει αποκτήσει δεσπόζουσα θέση σε πολλά από τα ορυκτά που είναι ζωτικής σημασίας για την ενεργειακή μετάβαση, συμπεριλαμβανομένου του κοβαλτίου, του λιθίου και άλλων σπάνιων γαιών, όπως αναφέρουν oι Financial Times. Η Δύση ετοιμάζεται να ξοδέψει εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια για να προσπαθήσει να καλύψει τη διαφορά.
ΤονΜάρτιο, το πρώτο εργοστάσιο συμπυκνώματος λιθίου στην Αφρική, που ανήκει στην Κίνα, ξεκίνησε τη δοκιμαστική παραγωγή στη Ζιμπάμπουε. Αυτό το ορυχείο αγοράστηκε από την Huayou Cobalt το 2021 για 422 εκατομμύρια δολάρια, ως μέρος ενός κύματος κινεζικών συμφωνιών με στόχο το λίθιο αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων σε μια χώρα όπου πολλοί δυτικοί επενδυτές φοβούνται να πατήσουν.
Latest News
COP29: Διάχυτη η απογοήτευση μετά τη διάσκεψη – «Καμία χώρα δεν πήρε αυτά που ήθελε»
Προβληματισμός επικρατεί μετά την ολοκλήρωση της διάσκεψης για το κλίμα COP29 που φιλεξονήθηκε στο Αζερμπαϊτζάν
Τι είπε η φον ντερ Λάιεν για τη συμφωνία στην COP29
Η απόφαση της COP29 «Θα οδηγήσει σε επενδύσεις στην καθαρή μετάβαση, μειώνοντας τις εκπομπές» είπε η πρόεδρος της Κομισιόν
Παγκόσμιος leader στα πράσινα ομόλογα η Ευρώπη - Έρχονται νέες εκδόσεις
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν, μέχρι στιγμής η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει εκδώσει πράσινα ομόλογα αξίας άνω των 65 δισεκατομμυρίων ευρώ
Πού είναι φθηνότερο να οδηγείς ηλεκτρικό όχημα - Η θέση της Ελλάδας [πίνακας]
Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πιο ελκυστικά στους αγοραστές λόγω του χαμηλού λειτουργικού κόστους και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων
Η ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη εξακολουθεί να είναι γεμάτη εμπόδια
Ένα γαλλικό σχέδιο δείχνει ζήτηση στη σωστή τιμή, αλλά τα προβλήματα αντίληψης και οι υποδομές εμποδίζουν την υιοθέτηση
COP29: «Πληρώστε ή βγάλτε τον σκασμό» λένε ακτιβιστές
Διαδηλωτές σε αίθουσα συνεδρίασης της COP29 ζητούν από τις πλουσιότερες χώρες να καταβάλουν το μερίδιο που τους αναλογεί.
Ποιος θα πληρώσει για την κλιματική αλλαγή; Σκληρές κόντρες στην COP29
Σκληρό πόκερ ανεπτυγμένων και αναπτυσσόμενων οικονομιών στη σύνοδο για το κλίμα
Η Coca-Cola αγοράζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Σε ποια χώρα παρήγγειλε EV
Η Coca-Cola έχει θέσει ως στόχο το Net Zero με ορόσημο το 2040
Εκατομμύρια περιβαλλοντικοί πρόσφυγες το 2023 - Οι επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή
Η κλιματική αλλαγή έχει οδηγήσει στην αύξηση κατά 51% τα τελευταία πέντε χρόνια στον αριθμό των εσωτερικά εκτοπισμένων ανθρώπων
Το πιο μεγάλο, καυτό καλοκαίρι στην Ελλάδα - Τι συνέβη στις θάλασσες το 2024
Αρνητικά νέα φέρνει έρευνα τριών ελληνικών πανεπιστημίων για τις θερμοκρασίες που «έπιασαν» οι θάλασσες το 2024 στην Ελλάδα