Οι αγοραστές πολυτελών προϊόντων στις Ηνωμένες Πολιτείες περιορίζουν τις αγορές προϊόντων μόδας και δερμάτινων ειδών υψηλής ποιότητας, όπως προκύπτει από την έκθεση πωλήσεων του πρώτου τριμήνου της LVMH, η οποία αποτελεί μια ισχυρή ένδειξη ότι η πολύμηνη έκρηξη της κατανάλωσης που καταγράφηκε μετά την πανδημία, ίσως βαίνει στο τέλος της.
Η μετοχή της πιο πολύτιμης εισηγμένης εταιρείας της Ευρώπης σημείωσε άνοδο κατά σχεδόν 5%, σε υψηλό ιστορικό στην αρχή των συναλλαγών την Πέμπτη, ως αποτέλεσμα του άλματος 17% στις πωλήσεις που δημοσιοποίησε. Σημαντική συνεισφορά σε αυτή την εξέλιξη είχε η απότομη ανάκαμψη της αγοράς της Κίνα μετά το τέλος του lockdown για την COVID-19.
Μπερνάρ Αρνό: Ο δισεκατομμυριούχος CEO της LVMH στην κορυφή της λίστας του Forbes
Τα έσοδα στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 8% στη διάρκεια του τριμήνου, αλλά ο οικονομικός διευθυντής του γαλλικού ομίλου, Jean-Jacques Guiony, δήλωσε ότι το μεγαλύτερο μερίδιο αυτή της αύξησης πιστώνεται στην εύρωστη επιχειρηματική δραστηριότητα στην αλυσίδα προϊόντων ομορφιάς Sephora.
«Στους υπόλοιπους τομείς η δραστηριότητα του ομίλου καταγράφει μια επιβράδυνση», είπε, επικαλούμενος τη χαμηλότερη ζήτηση για προϊόντα μόδας και δερμάτινα είδη – όπου οι πωλήσεις σε αγοραστές από τις ΗΠΑ τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό ήταν χαμηλές – όπως και στα κοσμήματα.
Η αύξηση των επιτοκίων άλλαξε το κλίμα;
«Ίσως οι αυξήσεις των επιτοκίων να επηρεάζουν τις δαπάνες τους», εκτίμησε ο Guiony.
Οι ευρωπαϊκές μάρκες του πολυτελούς ομίλου, συμπεριλαμβανομένων των Louis Vuitton, Dior, αλλά και των Chanel και Hermes, οδήγησαν σε ένα κύμα ισχυρής ζήτησης από τους Αμερικανούς, οι οποίοι βγήκαν από τα lockdown με οικονομίες στις τσέπες τους και με την επιθυμία να αποκτήσουν πολυτελή αγαθά.
Οι πωλήσεις της LVMH στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 15% πέρυσι και η αγορά των ΗΠΑ αντιπροσώπευε το 27% των συνολικών εσόδων της, καθώς οι αγοραστές δεν επηρεάστηκαν από τις αυξανόμενες τιμές και τις ταραγμένες αγορές.
Η υψηλή ζήτηση προκάλεσε έναν έντονο γύρο επενδύσεων, με ανταγωνιστικά brands όπως η Hermes και η Kering Gucci να ανοίγουν νέους χώρους λιανικής σε μεγάλα εμπορικά κέντρα.
Ωστόσο η διάθεση για δαπάνες από μέρους των καταναλωτών φαίνεται ότι δείχνει σημάδια επιβράδυνσης.
Τα στοιχεία πιστωτικών καρτών της Citi που κυκλοφόρησαν αυτήν την εβδομάδα έδειξαν ότι οι δαπάνες πολυτελείας των ΗΠΑ τον Μάρτιο μειώθηκαν στο χαμηλότερο μηνιαίο ποσοστό των τελευταίων τριών σχεδόν ετών, κατά 18%, καθώς λιγότεροι άνθρωποι στράφηκαν σε προϊόντα υψηλής ποιότητας.
Οι νεότεροι αγοραστές, οι οποίοι είχαν κάνει αποταμιεύσεις κατά τη διάρκεια του lockdown, πλέον βρίσκονται υπό μεγαλύτερη πίεση από την αύξηση των τιμών από ό,τι οι παλαιότερες γενιές με υψηλότερα εισοδήματα, ανέφεραν αναλυτές της Citi.
Τιμές-φαρμάκι για το κονιάκ Hennesy
Η LVMH είδε μια ιδιαίτερη επιβράδυνση της ζήτησης στις ΗΠΑ και για το περίφημο κονιάκ Hennessy, καθώς μια απότομη αύξηση της τιμής, που σκοπό είχε να αντισταθμίσει το αυξανόμενο κόστος ενέργειας και γυαλιού, ήταν «πιθανότατα δύσκολο να απορροφηθεί από ορισμένους πελάτες», είπε ο Guiony.
Πρόσθεσε ότι ο όμιλος ακολουθεί προσεκτική προσέγγιση στις αυξήσεις των τιμών φέτος — όχι μόνο για το κονιάκ.
Η LVMH θα επιδείξει επίσης σύντομα μια τεράστια επένδυση στον αμερικανικό όμιλο κοσμημάτων Tiffany, τον οποίο αγόρασε για 16 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021, με την επαναλειτουργία του εμβληματικού καταστήματος της Νέας Υόρκης μετά από τρία χρόνια ανακαίνισης.
Το κατάστημα, το οποίο αντιπροσώπευε περίπου το 10% των πωλήσεων του Tiffany πριν κλείσει για ανακαίνιση, είναι πιθανό να ανοίξει ξανά κοντά στα τέλη του μήνα.
«Είναι ίσως το πιο εμβληματικό κατάστημα πολυτελείας στον κόσμο», είπε ο Guiony ο οποίος πρόσθεσε πως η ανάπτυξη των πωλήσεων της Tiffany μέσω καινοτόμων προϊόντων και η επέκταση και ανακαίνιση καταστημάτων θα είναι προτεραιότητα, ενώ η αύξηση του περιθωρίου κέρδους πιθανότατα θα ξεκινήσει σε μεταγενέστερο στάδιο, σε μια στρατηγική παρόμοια με αυτή που εφαρμόστηκε στην Bulgari.
Latest News
Στρατηγική... εκτάκτου ανάγκης - Γιατί έπεσαν οι μετοχές της Puma
Η Puma θα δημοσιεύσει τα αποτελέσματά της για το οικονομικό έτος 2024 και τις προοπτικές για το 2025 στις 12 Μαρτίου 2025
Ο λόγος που ο Ίλον Μασκ τα έβαλε και με τη Wikipedia
Η Wikipedia ήταν ο τελευταίος στόχος του Ίλον Μασκ, με το πρόβλημα να προκύπτει από την αναφορά του χαιρετισμού του στην ορκωμοσία του Τραμπ
Ενας-ένας οι ηγέτες ευθυγραμμίζονται με τη νέα εποχή Τραμπ - Το αποτύπωμα του Νταβός
Κάποιοι πέρσι γελούσαν στο Νταβός με αναφορές στον Τραμπ - Φέτος... σοβάρεψαν
Οι ΗΠΑ έφυγαν, οι υποχρεώσεις έμειναν - Ποιος θα καλύψει το περιβαλλοντικό κενό υπό τον Τραμπ
Οι πρωτοβουλίες του πρώην δημάρχου της Νέας Υόρκης, Μάικλ Μπλούμπεργκ, και άλλων αμερικανών να «σώσουν» την παρτίδα
Τι φοβούνται τώρα τα θύματα των πυρκαγιών του Λος Άντζελες
Τα θύματα των πρυρκαγιών στο Λος Άντζελες αντιμετωπίζουν προκλήσεις όπως η τοξική τέφρα και το αυξημένο κόστος κατασκευής
Μπορεί να φτιάξει εθνικούς πρωταθλητές η Ευρώπη; - Τι συζητείται στις Βρυξέλλες
Η έκθεση «ορόσημο» τυυ Μάριο Ντράγκι για την ανταγωνιστικότητα της ΕΕ και ο ανταγωνισμός του επιχειρήσεων με ΗΠΑ και Κίνα
LVMH, Richemont και Hermès κοιτούν στις ΗΠΑ τώρα για την ανάκαμψή τους
Η πολυτέλεια φαίνεται να αλλάζει... ήπειρο και να βασίζεται πλέον στις ΗΠΑ αντί για την Κίνα για την ανάκαμψή της μετά το κακό 2024
Βουλιάζει η οικονομία της Γερμανίας, σε πελάγη ανησυχίας η Ευρώπη
Η Γερμανία οδεύει στις πρόωρες εκλογές της 23ης Φεβουαρίου, ενώ περιδινιζεται μεταξύ ύφεσης και στασιμότητας. Οι ηγέτες της όμως δεν φαίνονται να το έχουν πάρει πολύ στα σοβαρά.
Οι εξωφρενικές αμοιβές που χρεώνουν τα hedge funds
Οκλάδος των hedge funds έχει απομυζήσει 1,8 τρις δολάρια σε χρεώσεις από τη δεκαετία του 1960, σύμφωνα με έρευνα της LCH
Γιατί οι δασμοί Τραμπ θα κάνουν τον κόσμο φτωχότερο, όπως και τις ΗΠΑ
Ο Τραμπ και πολλοί από τους υποστηρικτές του έχουν αρχίσει να υμνούν τα τέλη του 19ου αιώνα ως τη χρυσή εποχή για την αμερικανική οικονομία αλλά η πραγματικότητα είναι διαφορετική όπως δείχνει η ιστορία την εποχή του Φραγκλίνου Ρούζβελτ