
Οι αγοραστές πολυτελών προϊόντων στις Ηνωμένες Πολιτείες περιορίζουν τις αγορές προϊόντων μόδας και δερμάτινων ειδών υψηλής ποιότητας, όπως προκύπτει από την έκθεση πωλήσεων του πρώτου τριμήνου της LVMH, η οποία αποτελεί μια ισχυρή ένδειξη ότι η πολύμηνη έκρηξη της κατανάλωσης που καταγράφηκε μετά την πανδημία, ίσως βαίνει στο τέλος της.
Η μετοχή της πιο πολύτιμης εισηγμένης εταιρείας της Ευρώπης σημείωσε άνοδο κατά σχεδόν 5%, σε υψηλό ιστορικό στην αρχή των συναλλαγών την Πέμπτη, ως αποτέλεσμα του άλματος 17% στις πωλήσεις που δημοσιοποίησε. Σημαντική συνεισφορά σε αυτή την εξέλιξη είχε η απότομη ανάκαμψη της αγοράς της Κίνα μετά το τέλος του lockdown για την COVID-19.
Μπερνάρ Αρνό: Ο δισεκατομμυριούχος CEO της LVMH στην κορυφή της λίστας του Forbes
Τα έσοδα στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 8% στη διάρκεια του τριμήνου, αλλά ο οικονομικός διευθυντής του γαλλικού ομίλου, Jean-Jacques Guiony, δήλωσε ότι το μεγαλύτερο μερίδιο αυτή της αύξησης πιστώνεται στην εύρωστη επιχειρηματική δραστηριότητα στην αλυσίδα προϊόντων ομορφιάς Sephora.
«Στους υπόλοιπους τομείς η δραστηριότητα του ομίλου καταγράφει μια επιβράδυνση», είπε, επικαλούμενος τη χαμηλότερη ζήτηση για προϊόντα μόδας και δερμάτινα είδη – όπου οι πωλήσεις σε αγοραστές από τις ΗΠΑ τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό ήταν χαμηλές – όπως και στα κοσμήματα.
Η αύξηση των επιτοκίων άλλαξε το κλίμα;
«Ίσως οι αυξήσεις των επιτοκίων να επηρεάζουν τις δαπάνες τους», εκτίμησε ο Guiony.
Οι ευρωπαϊκές μάρκες του πολυτελούς ομίλου, συμπεριλαμβανομένων των Louis Vuitton, Dior, αλλά και των Chanel και Hermes, οδήγησαν σε ένα κύμα ισχυρής ζήτησης από τους Αμερικανούς, οι οποίοι βγήκαν από τα lockdown με οικονομίες στις τσέπες τους και με την επιθυμία να αποκτήσουν πολυτελή αγαθά.
Οι πωλήσεις της LVMH στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 15% πέρυσι και η αγορά των ΗΠΑ αντιπροσώπευε το 27% των συνολικών εσόδων της, καθώς οι αγοραστές δεν επηρεάστηκαν από τις αυξανόμενες τιμές και τις ταραγμένες αγορές.
Η υψηλή ζήτηση προκάλεσε έναν έντονο γύρο επενδύσεων, με ανταγωνιστικά brands όπως η Hermes και η Kering Gucci να ανοίγουν νέους χώρους λιανικής σε μεγάλα εμπορικά κέντρα.
Ωστόσο η διάθεση για δαπάνες από μέρους των καταναλωτών φαίνεται ότι δείχνει σημάδια επιβράδυνσης.
Τα στοιχεία πιστωτικών καρτών της Citi που κυκλοφόρησαν αυτήν την εβδομάδα έδειξαν ότι οι δαπάνες πολυτελείας των ΗΠΑ τον Μάρτιο μειώθηκαν στο χαμηλότερο μηνιαίο ποσοστό των τελευταίων τριών σχεδόν ετών, κατά 18%, καθώς λιγότεροι άνθρωποι στράφηκαν σε προϊόντα υψηλής ποιότητας.
Οι νεότεροι αγοραστές, οι οποίοι είχαν κάνει αποταμιεύσεις κατά τη διάρκεια του lockdown, πλέον βρίσκονται υπό μεγαλύτερη πίεση από την αύξηση των τιμών από ό,τι οι παλαιότερες γενιές με υψηλότερα εισοδήματα, ανέφεραν αναλυτές της Citi.
Τιμές-φαρμάκι για το κονιάκ Hennesy
Η LVMH είδε μια ιδιαίτερη επιβράδυνση της ζήτησης στις ΗΠΑ και για το περίφημο κονιάκ Hennessy, καθώς μια απότομη αύξηση της τιμής, που σκοπό είχε να αντισταθμίσει το αυξανόμενο κόστος ενέργειας και γυαλιού, ήταν «πιθανότατα δύσκολο να απορροφηθεί από ορισμένους πελάτες», είπε ο Guiony.
Πρόσθεσε ότι ο όμιλος ακολουθεί προσεκτική προσέγγιση στις αυξήσεις των τιμών φέτος — όχι μόνο για το κονιάκ.
Η LVMH θα επιδείξει επίσης σύντομα μια τεράστια επένδυση στον αμερικανικό όμιλο κοσμημάτων Tiffany, τον οποίο αγόρασε για 16 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021, με την επαναλειτουργία του εμβληματικού καταστήματος της Νέας Υόρκης μετά από τρία χρόνια ανακαίνισης.
Το κατάστημα, το οποίο αντιπροσώπευε περίπου το 10% των πωλήσεων του Tiffany πριν κλείσει για ανακαίνιση, είναι πιθανό να ανοίξει ξανά κοντά στα τέλη του μήνα.
«Είναι ίσως το πιο εμβληματικό κατάστημα πολυτελείας στον κόσμο», είπε ο Guiony ο οποίος πρόσθεσε πως η ανάπτυξη των πωλήσεων της Tiffany μέσω καινοτόμων προϊόντων και η επέκταση και ανακαίνιση καταστημάτων θα είναι προτεραιότητα, ενώ η αύξηση του περιθωρίου κέρδους πιθανότατα θα ξεκινήσει σε μεταγενέστερο στάδιο, σε μια στρατηγική παρόμοια με αυτή που εφαρμόστηκε στην Bulgari.


Latest News

«Θα υπάρξει εμπορική συμφωνία 100%» - Τι υποσχέθηκε ο Τραμπ στη Μελόνι
Ο Τραμπ δεν παρέλειψε για μία ακόμα φορά να εκφράσει τον θαυμασμό του για την Ιταλίδα πρωθυπουργό

Ανησυχεί για τους δασμούς η Heineken - Μικρή πτώση πωλήσεων στο α΄τρίμηνο
«Υπάρχουν ευρύτερες αβεβαιότητες, συμπεριλαμβανομένων των πρόσφατων προσαρμογών των δασμών και των πιθανών αυξήσεων». λέει η Heineken

Αντισταθείτε στους δασμούς, λέει ο πρόεδρος της Κίνας περιοδεύοντας σε τρεις χώρες της ΝΑ Ασίας
Μηνύματα κατα των δασμών και του προστατευτισμού απο τον προέδρο της Κίνας, στη διάρκεια της περιοδείας του σε τρεις χώρες της ΝΑ Ασίας

Οι παραγγελίες της Rheinmetall μπορεί να φτάσουν μέχρι και τα 300 δισ. ευρώ στο τέλος της δεκαετίας
Ο διευθύνων σύμβουλος της Rheinmetall είπε ότι είναι σε επαφή με τη Volkswagen για εργοστάσιό της το οποίο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή αμυντικού εξοπλισμού

Eli Lilly: Το νέο χάπι αδυνατίσματος μειώνει το σάκχαρο και ανεβάζει τη… μετοχή της
Το Orforglipron της Eli Lilly χρησιμοποιεί τον ίδιο μηχανισμό GLP-1 με άλλα ενέσιμα φάρμακα που αποκοπούν στην απώλεια βάρους

Έκανε την έκπληξη η τράπεζα της Τουρκίας - Αύξηση των επιτοκίων κατά 350 μ.β.
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην Τουρκία έφτασε στο 38,1% τον Μάρτιο

Η Ρωσία βάζει εμπόδια στην επιστροφή δυτικών επιχειρησεων
Η επιστροφή των εταιριεών στη Ρωσία δεν θα είναι απλή, καθώς η κυβέρνηση κινείται για να διατηρήσει τον έλεγχο των στρατηγικών τομέων

Ο Πάουελ είναι φίλος μου - Η Λαγκάρντ απαντά στον Τραμπ
Η Κριστίν Λαγκάρντ εκλήθη να σχολιάσει τη νέα επίθεση Τραμπ στον επικεφαλής της Fed

Τριπλό καμπανάκι ΔΝΤ για τους δασμούς - Τι προτείνει σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Κίνα
Οι τρεις επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία από τον πόλεμο δασμών - Τι είπε η επικεφαλής του ΔΝΤ για την μεταβλητότητα στις αγορές

«Είμαστε σε ένα σύννεφο αβεβαιότητας» - Σφίγγα η Λαγκάρντ για τις επόμενες κινήσεις
Η Κριστίν Λαγκάρντ εξήγησε την απόφαση της ΕΚΤ να μειώσει τα επιτόκια κατά 25 μ.β. - Τι είπε για ανάπτυξη, δασμούς και πληθωρισμό