Οι αγοραστές πολυτελών προϊόντων στις Ηνωμένες Πολιτείες περιορίζουν τις αγορές προϊόντων μόδας και δερμάτινων ειδών υψηλής ποιότητας, όπως προκύπτει από την έκθεση πωλήσεων του πρώτου τριμήνου της LVMH, η οποία αποτελεί μια ισχυρή ένδειξη ότι η πολύμηνη έκρηξη της κατανάλωσης που καταγράφηκε μετά την πανδημία, ίσως βαίνει στο τέλος της.
Η μετοχή της πιο πολύτιμης εισηγμένης εταιρείας της Ευρώπης σημείωσε άνοδο κατά σχεδόν 5%, σε υψηλό ιστορικό στην αρχή των συναλλαγών την Πέμπτη, ως αποτέλεσμα του άλματος 17% στις πωλήσεις που δημοσιοποίησε. Σημαντική συνεισφορά σε αυτή την εξέλιξη είχε η απότομη ανάκαμψη της αγοράς της Κίνα μετά το τέλος του lockdown για την COVID-19.
Μπερνάρ Αρνό: Ο δισεκατομμυριούχος CEO της LVMH στην κορυφή της λίστας του Forbes
Τα έσοδα στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 8% στη διάρκεια του τριμήνου, αλλά ο οικονομικός διευθυντής του γαλλικού ομίλου, Jean-Jacques Guiony, δήλωσε ότι το μεγαλύτερο μερίδιο αυτή της αύξησης πιστώνεται στην εύρωστη επιχειρηματική δραστηριότητα στην αλυσίδα προϊόντων ομορφιάς Sephora.
«Στους υπόλοιπους τομείς η δραστηριότητα του ομίλου καταγράφει μια επιβράδυνση», είπε, επικαλούμενος τη χαμηλότερη ζήτηση για προϊόντα μόδας και δερμάτινα είδη – όπου οι πωλήσεις σε αγοραστές από τις ΗΠΑ τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό ήταν χαμηλές – όπως και στα κοσμήματα.
Η αύξηση των επιτοκίων άλλαξε το κλίμα;
«Ίσως οι αυξήσεις των επιτοκίων να επηρεάζουν τις δαπάνες τους», εκτίμησε ο Guiony.
Οι ευρωπαϊκές μάρκες του πολυτελούς ομίλου, συμπεριλαμβανομένων των Louis Vuitton, Dior, αλλά και των Chanel και Hermes, οδήγησαν σε ένα κύμα ισχυρής ζήτησης από τους Αμερικανούς, οι οποίοι βγήκαν από τα lockdown με οικονομίες στις τσέπες τους και με την επιθυμία να αποκτήσουν πολυτελή αγαθά.
Οι πωλήσεις της LVMH στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 15% πέρυσι και η αγορά των ΗΠΑ αντιπροσώπευε το 27% των συνολικών εσόδων της, καθώς οι αγοραστές δεν επηρεάστηκαν από τις αυξανόμενες τιμές και τις ταραγμένες αγορές.
Η υψηλή ζήτηση προκάλεσε έναν έντονο γύρο επενδύσεων, με ανταγωνιστικά brands όπως η Hermes και η Kering Gucci να ανοίγουν νέους χώρους λιανικής σε μεγάλα εμπορικά κέντρα.
Ωστόσο η διάθεση για δαπάνες από μέρους των καταναλωτών φαίνεται ότι δείχνει σημάδια επιβράδυνσης.
Τα στοιχεία πιστωτικών καρτών της Citi που κυκλοφόρησαν αυτήν την εβδομάδα έδειξαν ότι οι δαπάνες πολυτελείας των ΗΠΑ τον Μάρτιο μειώθηκαν στο χαμηλότερο μηνιαίο ποσοστό των τελευταίων τριών σχεδόν ετών, κατά 18%, καθώς λιγότεροι άνθρωποι στράφηκαν σε προϊόντα υψηλής ποιότητας.
Οι νεότεροι αγοραστές, οι οποίοι είχαν κάνει αποταμιεύσεις κατά τη διάρκεια του lockdown, πλέον βρίσκονται υπό μεγαλύτερη πίεση από την αύξηση των τιμών από ό,τι οι παλαιότερες γενιές με υψηλότερα εισοδήματα, ανέφεραν αναλυτές της Citi.
Τιμές-φαρμάκι για το κονιάκ Hennesy
Η LVMH είδε μια ιδιαίτερη επιβράδυνση της ζήτησης στις ΗΠΑ και για το περίφημο κονιάκ Hennessy, καθώς μια απότομη αύξηση της τιμής, που σκοπό είχε να αντισταθμίσει το αυξανόμενο κόστος ενέργειας και γυαλιού, ήταν «πιθανότατα δύσκολο να απορροφηθεί από ορισμένους πελάτες», είπε ο Guiony.
Πρόσθεσε ότι ο όμιλος ακολουθεί προσεκτική προσέγγιση στις αυξήσεις των τιμών φέτος — όχι μόνο για το κονιάκ.
Η LVMH θα επιδείξει επίσης σύντομα μια τεράστια επένδυση στον αμερικανικό όμιλο κοσμημάτων Tiffany, τον οποίο αγόρασε για 16 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021, με την επαναλειτουργία του εμβληματικού καταστήματος της Νέας Υόρκης μετά από τρία χρόνια ανακαίνισης.
Το κατάστημα, το οποίο αντιπροσώπευε περίπου το 10% των πωλήσεων του Tiffany πριν κλείσει για ανακαίνιση, είναι πιθανό να ανοίξει ξανά κοντά στα τέλη του μήνα.
«Είναι ίσως το πιο εμβληματικό κατάστημα πολυτελείας στον κόσμο», είπε ο Guiony ο οποίος πρόσθεσε πως η ανάπτυξη των πωλήσεων της Tiffany μέσω καινοτόμων προϊόντων και η επέκταση και ανακαίνιση καταστημάτων θα είναι προτεραιότητα, ενώ η αύξηση του περιθωρίου κέρδους πιθανότατα θα ξεκινήσει σε μεταγενέστερο στάδιο, σε μια στρατηγική παρόμοια με αυτή που εφαρμόστηκε στην Bulgari.
Latest News
Σε ποιο μέρος στο Παρίσι είναι πιο δύσκολο να κλείσεις τραπέζι
Δεν είναι κάποιο νέο στέκι με ένα viral ζαχαροπλαστείο ούτε ένα θρυλικό μπιστρό με ένα ή δύο αστέρια Michelin για τα οποία φημίζεται το Παρίσι
Βούιτσιτς (ΕΚΤ): Οι μειώσεις επιτοκίων θα συνεχιστούν και το 2025
Η κατεύθυνση είναι σαφής για την ΕΚΤ, η οποία αναμένεται να συνεχίσει την κατεύθυνση του 2024 με περαιτέρω μείωση των επιτοκίων
Economist για Τραμπ: Οι εργαζόμενοι αγαπούν τον νέο πρόεδρο, τα συνδικάτα πρέπει να τον φοβούνται
Συνολικά 29 απεργίες έλαβαν χώρα σε χώρους εργασίας με πάνω από 1.000 εργαζόμενους στο 11μηνο - Το μέλλον επί προεδρίας Τραμπ
Γιατί το νέο concept της KFC δεν θυμίζει καθόλου... KFC
Η αμερικανική αλυσίδα KFC εγκαινιάζει το Saucy, που δίνει έμφαση στο κοτόπουλο και τις σάλτσες - Σε ποιους απευθύνεται
Η Apple αναδείχθηκε ως η καλύτερη διοικούμενη εταιρεία των ΗΠΑ και «εκθρόνισε» τη Microsoft
Πήρε τη μοναδική διάκριση All Star στην ετήσια κατάταξη Management Top 250 - Πώς «εκθρόνισε» τη Microsoft
Οι κεντρικοί τραπεζίτες προσπαθούν να αποκρυπτογραφήσουν τον Τραμπ [γράφημα]
Από την αμερικανική Fed μέχρι την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ζητείται δείγμα γραφής για τις πολιτικές του νέου προέδρου των ΗΠΑ
Γιατί τα φάρμακα για απώλεια βάρους στέλνουν τους Αμερικανούς στον γιατρό
Αποκλειστική ανάλυση εκατοντάδων χιλιάδων ηλεκτρονικών αρχείων ασθενών από την εταιρεία δεδομένων υγείας Truveta
Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
Στη Βραζιλίας οι υπερβολικές κρατικές δαπάνες που ωθούν τον καλπάζοντα πληθωρισμό και παραγκωνίζουν την ανάπτυξη είναι μια μόνιμη πληγή
Πρόταση για αμυντικές δαπάνες 90 δισ. από τον Γερμανό υπουργό Άμυνας
Οι δηλώσεις του Μπόρις Πιστόριους στη Γερμανία έρχονται εν μέσω πίεσης προς τα μέλη του ΝΑΤΟ να αυξήσουν τις αμυντικές τους δαπάνες
Το νέο χαράτσι του δημάρχου στους Λονδρέζους
Νέο χαράτσι επέβαλε ο δ΄ήμαρχος σε όποιον μετακινείται στο Λονδίνο