Να επιστρέψουν δυναμικά στην αγορά της Κίνας φιλοδοξούν αυτοκινητοβιομηχανίες παγκόσμιου βεληνεκούς, όπως η Toyota και η Volkswagen, παρουσιάζοντας σε έκθεση στη Σαγκάη ηλεκτροκινούμενα μοντέλα κατασκευασμένα ειδικά για την αγορά της ασιατικής υπερδύναμης. Και αυτό, μετά από μια χρονιά κατά την οποίαν το μερίδιο των κολοσσών του κλάδου μειώθηκε, προς όφελος των εγχώριων κατασκευαστών.
Ο Ερντογάν στο τιμόνι του πρώτου τουρκικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου Togg – «Το καμάρι της χώρας μας»
Η Volkswagen
Όπως μεταδίδει το Reuters, η Volkswagen ανακοίνωσε στην έκθεση ότι θα παρουσιάσει 10 ακόμη μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων (EV) μέχρι το 2026 και θα μειώσει τον χρόνο ανάπτυξης νέων οχημάτων κατά σχεδόν 40% για να συμβαδίσει με τους ταχύτερα κινούμενους κινέζους αντιπάλους.
«Η κατευθυντήρια αρχή μας είναι η ανάπτυξη στην Κίνα για την Κίνα με πλήρη ταχύτητα», δήλωσε ο Thomas Schafer, διευθύνων σύμβουλος επιβατικών αυτοκινήτων της VW.
Η Toyota
Η Toyota, η οποία έχει αργήσει να αναπτύξει ηλεκτρικά οχήματα, χρησιμοποίησε την έκθεση της Σαγκάης για να παρουσιάσει δύο νέα EV, διπλασιάζοντας τον αριθμό των οχημάτων που προσφέρονται στην Κίνα υπό την κύρια μάρκα της. Παρουσίασε επίσης ένα μίνι βαν μάρκας Lexus, το «Luxury Mover», ένα υβριδικό όχημα που έχει σχεδιαστεί για να οδηγείται από σοφέρ – κάτι που προτιμούν ολοένα και περισσότεροι Κινέζοι αγοραστές αυτοκινήτων.
Τόσο η Toyota όσο και η VW έχουν χάσει μερίδιο στην Κίνα κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, καθώς η αγορά μετατοπίστηκε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα φορτιζόμενα υβριδικά, όπου οι μάρκες που κατασκευάζονται στην Κίνα, με επικεφαλής την BYD, κινήθηκαν ταχύτερα.
«Απογείωση» για την κινεζική BYD
Σε ένα σημάδι αυτής της τάσης, η BYD ξεπέρασε τις πωλήσεις οχημάτων τόσο της Toyota όσο και της VW το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους στην Κίνα.
Την Τρίτη, η BYD λάνσαρε ένα entry-level EV, το Seagull, που στοχεύει στην αγορά μικρών αυτοκινήτων που η Toyota κυριαρχεί εδώ και καιρό με μοντέλα όπως το Corolla, ένα παγκόσμιο best-seller.
Το Seagull θα ξεκινάει από μόλις την τιμή των 11.000 δολαρίων. Συγκριτικά, το πιο δημοφιλές EV της Toyota που προσφέρεται στην Κίνα, το bZ4X, στοιχίζει πάνω από 29.000 δολάρια.
«Εκπληκτικά προσιτό», το χαρακτήρισε ο Bill Russo, ιδρυτής της Automobility, μιας εταιρείας συμβούλων με έδρα τη Σαγκάη, εκτιμώντας ότι «αυτό θα είναι το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Κίνα μέσα σε έξι μήνες από το λανσάρισμά του».
Το Seagull σε στυλ hatchback έρχεται με επιλογές μπαταρίας που δίνουν 305 έως 405 χιλιόμετρα αυτονομίας και αποτελεί μια φθηνότερη εναλλακτική λύση για το Dolphin της BYD, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Κίνα φέτος.
Η BMW
Η BMW, η οποία σχεδιάζει να λανσάρει 11 μοντέλα EV στην Κίνα μέχρι το τέλος του έτους, δήλωσε ότι έχει προσθέσει χαρακτηριστικά ανταποκρινόμενη στην αγορά της χώρας, όπως το σύστημα ψυχαγωγίας στο πίσω μέρος του i7 sedan.
«Αυτό που συγκινεί τους Κινέζους πελάτες σήμερα, θα συγκινεί αύριο τον κόσμο», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της BMW Oliver Zipse.
Άλλα στελέχη της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας υπογράμμισαν τον ρυθμό και την πίεση για μείωση του κόστους σε μια αγορά όπου τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα αποτελούν πλέον σχεδόν το ένα τρίτο των νέων πωλήσεων.
Ο Zhu Jiangmin, διευθύνων σύμβουλος της ιδιωτικής Leapmotor, προσέφερε μια τολμηρή πρόβλεψη για το πόσο χαμηλές θα μπορούσαν να είναι οι τιμές, μια εξέλιξη ελπιδοφόρα για τους καταναλωτές αλλά απειλητική για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Μέσα σε μια δεκαετία, είπε, αναμένει ότι η Κίνα θα είναι σε θέση να πουλήσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο τύπου SUV με αυτονομία μπαταρίας 400 χιλιομέτρων για περίπου 7.500 δολάρια.
Είναι ενδεικτικό ότι το Model Y της Tesla εκτιμάται πως έχει εμβέλεια 545 χλμ, αλλά η τιμή του ξεκινά από σχεδόν 40.000 δολάρια στην Κίνα.
Η Tesla
Η Tesla επέλεξε να απέχει φέτος από την έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης. Η εταιρεία του Ίλον Μασκ ανακοινώνει τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου την Τετάρτη, με το ενδιαφέρον να επικεντρώνεται στο κατά πόσο οι εκπτώσεις που προσφέρει στην Κίνα και σε άλλες αγορές μειώνουν το περιθώριο κέρδους της.
«Η πραγματική κατάσταση είναι ότι το Model 3 ήταν ανταγωνιστικό το 2018, αλλά όχι τόσο ανταγωνιστικό σήμερα, και είναι φυσιολογικό να μειώσουν τις τιμές», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο ιδρυτής της Nio William Li. «Μπορείτε να πάρετε καλύτερα αυτοκίνητα στην ίδια τιμή στην Κίνα».
Ο Li εκτίμησε ότι η Nio και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν κυρίως στην Κίνα είχαν έως και 20% πλεονέκτημα κόστους έναντι της Tesla, λόγω της κυριαρχίας της Κίνας στην αλυσίδα εφοδιασμού και στις πρώτες ύλες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες.
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων