Στην τελική ψηφοφορία για την έγκριση μιας σειράς σαρωτικών μεταρρυθμίσεων που θα καταστήσουν πιο φιλόδοξες τις πολιτικές της ΕΕ για την κλιματική αλλαγή προχωρά σήμερα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Κλιματική αλλαγή: Οι G7 συμφώνησαν να επιταχύνουν την κατάργηση της χρήσης άνθρακα
Όπως σημειώνει το Reuters, στις μεταρρυθμίσεις αυτές συμπεριλαμβάνεται η «αναβάθμιση» της αγοράς άνθρακα του μπλοκ, ώστε να επιτευχθούν οι πιο φιλόδοξοι στόχοι της ΕΕ για την κλιματική αλλαγή. Έως σήμερα, η ευρωπαϊκή αγορά άνθρακα – που αναγκάζει τις μονάδες παραγωγής ενέργειας και τα εργοστάσια να αγοράζουν άδειες εκπομπής CO2 όταν ρυπαίνουν – υπολογίζεται ότι έχει οδηγήσει σε μείωση των εκπομπών στους εν λόγω τομείς κατά 43% από το 2005.
Η συμφωνία
Το Κοινοβούλιο θα ψηφίσει για μια συμφωνία που καταλήχθηκε πέρυσι από διαπραγματευτές των χωρών της ΕΕ και του Κοινοβουλίου, για τη μεταρρύθμιση της αγοράς άνθρακα ώστε να μειωθούν οι εκπομπές κατά 62% – σε σχέση με τα επίπεδα του 2005 – έως το 2030.
Σύμφωνα με αυτήν, τα εργοστάσια θα χάσουν σταδιακά τις δωρεάν άδειες CO2 που λαμβάνουν σήμερα μέχρι το 2034. Τα μέτρα θα αναγκάσουν επίσης τα πλοία να αρχίσουν να πληρώνουν για τις εκπομπές τους από το 2024.
Οι ευρωβουλευτές θα ψηφίσουν επίσης για το σχέδιο της ΕΕ να επιβάλει εισφορές CO2 σε εισαγόμενα αγαθά, όπως ο χάλυβας και το τσιμέντο, από το 2026, μια πολιτική που έχει σχεδιαστεί για να θέσει τις ευρωπαϊκές και τις ξένες επιχειρήσεις σε ισότιμη βάση.
Οι νόμοι χρειάζονται ακόμη την τελική έγκριση από τις χώρες της ΕΕ, οι οποίες θα τους αξιολογήσουν τις επόμενες εβδομάδες, προτού τεθούν σε ισχύ.
Αυτή η έγκριση είναι συνήθως μια τυπική διαδικασία, που όμως τέθηκε υπό αμφισβήτηση αφού η Γερμανία κατέθεσε την τελευταία στιγμή αντιρρήσεις σε μια άλλη πολιτική για τη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα.
Ο Peter Liese, επικεφαλής διαπραγματευτής του Κοινοβουλίου για τη μεταρρύθμιση της αγοράς άνθρακα, δήλωσε ότι η νέα πολιτική θα προσφέρει περίπου 25 φορές μεγαλύτερη εξοικονόμηση CO2 αυτή τη δεκαετία από ό,τι τα όρια εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων της ΕΕ. Ο ίδιος δήλωσε ότι αναμένει πως το Κοινοβούλιο θα εγκρίνει τη μεταρρύθμιση με την υποστήριξη της πλειοψηφίας.
Εκτόξευση του κόστους εκπομπών άνθρακα
Η τιμή των αδειών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της ΕΕ έχει εκτοξευθεί τα τελευταία χρόνια, ενισχυμένη από την προσδοκία των μεταρρυθμίσεων. Τα έσοδα από την αγορά άνθρακα επιστρέφονται στις κυβερνήσεις των χωρών της ΕΕ για να επενδυθούν σε μέτρα για το κλίμα.
Η τιμή αναφοράς της ΕΕ για τον άνθρακα διαπραγματευόταν τη Δευτέρα σε περίπου 93 ευρώ ανά τόνο CO2, έχοντας σχεδόν τετραπλασιαστεί από τις αρχές του 2020. Έφτασε τα 100 ευρώ ανά τόνο για πρώτη φορά τον Φεβρουάριο.
Η ΕΕ θα εγκαινιάσει επίσης μια νέα αγορά άνθρακα που θα καλύπτει τους προμηθευτές καυσίμων που χρησιμοποιούνται σε αυτοκίνητα και κτίρια, καθώς και ένα ταμείο της ΕΕ ύψους 86,7 δισεκατομμυρίων ευρώ για να βοηθήσει τους καταναλωτές να αντιμετωπίσουν το αυξημένο κόστος.
Latest News
«Συναγερμός» από την πτώση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη [γραφήματα]
Οι εταιρείες ζητούν παρέμβαση Βρυξελλών για τους νέους κανονισμούς ρύπων - Φοβίζει ο ανταγωνισμός από Κίνα και τυχόν εμπορικές εντάσεις με ΗΠΑ
Στην «κούρσα» για τα σπάνια ορυκτά μπαίνει η Ελλάδα – Μετά το γάλλιο ο διαγωνισμός για το αντιμόνιο
Οι ελληνικές σπάνιες γαίες και οι κρίσιμες πρώτες ύλες προσελκύουν το επενδυτικό ενδιαφέρον μεγάλων και μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Πράσινη συμφωνία και... πράσσειν άλογα - Ξανά εκτός οι ΗΠΑ διά χειρός Τραμπ
Το προεδρικό διάταγμα Τραμπ αναφέρει ότι η Συμφωνία του Παρισιού είναι μεταξύ πολλών διεθνών συμφωνιών που δεν αντικατοπτρίζουν τις αξίες των ΗΠΑ
Ο Τραμπ «σκοτώνει» τον στόχο Μπάιντεν για 50% EV - Τέλος οι επιδοτήσεις για σταθμούς φόρτισης
Ο Τραμπ με εκτελεστικό διάταγμα σταματά τη διανομή κρατικών κεφαλαίων για σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ουραγός η Ελλάδα στις ιδιωτικές επενδύσεις για την κλιματική κρίση
Οι επιδόσεις της Ελλάδας για την κλιματική αλλαγή είναι πολύ χαμηλότερες από τον μέσο όρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση που κινήθηκε στο 0,55%
Άνοδος 0,9% στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2024 - Τι γίνεται με τα ηλεκτρικά
Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων διέρχεται μια περίπλοκη μετάβαση στα EV, καθώς η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων απογοητεύει
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη φέρνουν 160 μοντέλα EV στην αγορά - Θα αυξηθούν όμως οι πωλήσεις;
Το μεγάλο push στην ηλεκτροκίνηση είναι δύσκο να αγγίξει τους φιλόδοξους στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση
Φεύγει από το «κλαμπ των οικολόγων» η Fed - Τι σημαίνει για την ΕΚΤ
Πώς ερμηνεύουν την αποχώρηση της Fed
«Εξοικονομώ» για παιδικούς σταθμούς, νηπιαγωγεία και δημοτικά - Άνοιξαν οι πλατφόρμες για αιτήσεις
Ο προϋπολογισμός και οι δικαιούχοι του προγράμματος «Εξοικονομώ» - Στόχος η βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας
Κορυφαίες τράπεζες του κόσμου «αποχαιρετούν» τη συμμαχία για το κλίμα
Ο Καναδάς είδε τέσσερις κορυφαίες τράπεζες - BMO, National Bank, TD Bank Group και CIBC - να κάνουν ένα βήμα πίσω για το κλίμα