Στην τελική ψηφοφορία για την έγκριση μιας σειράς σαρωτικών μεταρρυθμίσεων που θα καταστήσουν πιο φιλόδοξες τις πολιτικές της ΕΕ για την κλιματική αλλαγή προχωρά σήμερα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Κλιματική αλλαγή: Οι G7 συμφώνησαν να επιταχύνουν την κατάργηση της χρήσης άνθρακα
Όπως σημειώνει το Reuters, στις μεταρρυθμίσεις αυτές συμπεριλαμβάνεται η «αναβάθμιση» της αγοράς άνθρακα του μπλοκ, ώστε να επιτευχθούν οι πιο φιλόδοξοι στόχοι της ΕΕ για την κλιματική αλλαγή. Έως σήμερα, η ευρωπαϊκή αγορά άνθρακα – που αναγκάζει τις μονάδες παραγωγής ενέργειας και τα εργοστάσια να αγοράζουν άδειες εκπομπής CO2 όταν ρυπαίνουν – υπολογίζεται ότι έχει οδηγήσει σε μείωση των εκπομπών στους εν λόγω τομείς κατά 43% από το 2005.
Η συμφωνία
Το Κοινοβούλιο θα ψηφίσει για μια συμφωνία που καταλήχθηκε πέρυσι από διαπραγματευτές των χωρών της ΕΕ και του Κοινοβουλίου, για τη μεταρρύθμιση της αγοράς άνθρακα ώστε να μειωθούν οι εκπομπές κατά 62% – σε σχέση με τα επίπεδα του 2005 – έως το 2030.
Σύμφωνα με αυτήν, τα εργοστάσια θα χάσουν σταδιακά τις δωρεάν άδειες CO2 που λαμβάνουν σήμερα μέχρι το 2034. Τα μέτρα θα αναγκάσουν επίσης τα πλοία να αρχίσουν να πληρώνουν για τις εκπομπές τους από το 2024.
Οι ευρωβουλευτές θα ψηφίσουν επίσης για το σχέδιο της ΕΕ να επιβάλει εισφορές CO2 σε εισαγόμενα αγαθά, όπως ο χάλυβας και το τσιμέντο, από το 2026, μια πολιτική που έχει σχεδιαστεί για να θέσει τις ευρωπαϊκές και τις ξένες επιχειρήσεις σε ισότιμη βάση.
Οι νόμοι χρειάζονται ακόμη την τελική έγκριση από τις χώρες της ΕΕ, οι οποίες θα τους αξιολογήσουν τις επόμενες εβδομάδες, προτού τεθούν σε ισχύ.
Αυτή η έγκριση είναι συνήθως μια τυπική διαδικασία, που όμως τέθηκε υπό αμφισβήτηση αφού η Γερμανία κατέθεσε την τελευταία στιγμή αντιρρήσεις σε μια άλλη πολιτική για τη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα.
Ο Peter Liese, επικεφαλής διαπραγματευτής του Κοινοβουλίου για τη μεταρρύθμιση της αγοράς άνθρακα, δήλωσε ότι η νέα πολιτική θα προσφέρει περίπου 25 φορές μεγαλύτερη εξοικονόμηση CO2 αυτή τη δεκαετία από ό,τι τα όρια εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων της ΕΕ. Ο ίδιος δήλωσε ότι αναμένει πως το Κοινοβούλιο θα εγκρίνει τη μεταρρύθμιση με την υποστήριξη της πλειοψηφίας.
Εκτόξευση του κόστους εκπομπών άνθρακα
Η τιμή των αδειών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της ΕΕ έχει εκτοξευθεί τα τελευταία χρόνια, ενισχυμένη από την προσδοκία των μεταρρυθμίσεων. Τα έσοδα από την αγορά άνθρακα επιστρέφονται στις κυβερνήσεις των χωρών της ΕΕ για να επενδυθούν σε μέτρα για το κλίμα.
Η τιμή αναφοράς της ΕΕ για τον άνθρακα διαπραγματευόταν τη Δευτέρα σε περίπου 93 ευρώ ανά τόνο CO2, έχοντας σχεδόν τετραπλασιαστεί από τις αρχές του 2020. Έφτασε τα 100 ευρώ ανά τόνο για πρώτη φορά τον Φεβρουάριο.
Η ΕΕ θα εγκαινιάσει επίσης μια νέα αγορά άνθρακα που θα καλύπτει τους προμηθευτές καυσίμων που χρησιμοποιούνται σε αυτοκίνητα και κτίρια, καθώς και ένα ταμείο της ΕΕ ύψους 86,7 δισεκατομμυρίων ευρώ για να βοηθήσει τους καταναλωτές να αντιμετωπίσουν το αυξημένο κόστος.
Latest News
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή
Σε ρότα υλοποίησης η αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Αίτηση κοινοτικής χρηματοδότησης 1,1 δισ. ευρώ
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες