· Τα πλοία στον Πειραιά επέστρεψαν ασφυκτικά γεμάτα από τα νησιά ενώ ουρές χιλιομέτρων σχηματίστηκαν και στις πύλες εισόδου της πρωτεύουσας…
· «Ούτε τον Δεκαπενταύγουστο δεν είδα τόσο άδεια την Αθήνα», παρατηρεί φίλος της στήλης που έμεινε στο κλεινόν άστυ για την Ανάσταση.
· «Μα που επιτέλους βρίσκουν τα χρήματα οι Έλληνες για διακοπές, έστω και ολιγοήμερες» αναρωτιούνται αρκετοί στην αγορά.
· Ενώ την ίδια στιγμή παραπονιούνται για την ακρίβεια και τους αυξημένους λογαριασμούς ρεύματος.
· Επιχειρώντας να εξηγήσει το… ανεξήγητο φαινόμενο έμπειρος παράγοντας καταλήγει στο εξής συμπέρασμα, το οποίο και μοιραζόμαστε:
· «Πέρα από το στερητικό σύνδρομο που καλλιεργήθηκε στην πανδημία, πολύς κόσμος όπως λέει λειτουργεί πλέον με το σκεπτικό «μια ζωή την έχουμε».
· Ή στη γλώσσα των νέων, με την λογική του YOLO. Πρόκειται για το ακρωνύμιο της αγγλικής φράσης «You Only Live Once» (στα ελληνικά, «ζεις μόνο μια φορά»).
· Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και τα λιγοστά χρήματα που περισσεύουν τα δαπανούν για τη διασκέδασή τους.
· Έστω και αν χρειαστεί να χρεώσουν λίγο παραπάνω την πιστωτική τους κάρτα…
————————
Το νέο El Dorado για τα ελληνικά τρόφιμα
· Πρόσφορο αποδεικνύεται το έδαφος στην Ανατολική Ασία για τα ελληνικά προϊόντα.
· Η ζήτηση για τους θησαυρούς της ελληνικής γης αυξάνεται εντυπωσιακά τα τελευταία χρόνια, «αναγκάζοντας» τους εξαγωγείς να στρέψουν το βλέμμα στην περιοχή.
· Οι Ασιάτες, όπως λένε άνθρωποι που γνωρίζουν, αρχίζουν να ανακαλύπτουν τη μεσογειακή διατροφή και μαζί τον διατροφικό μας πλούτο.
· Φέτα, λάδι, γιαούρτι και πολλά ακόμη εμβληματικά προϊόντα της ελληνικής κουζίνας αρχίζουν και μπαίνουν στο καλάθι των ντόπιων καταναλωτών.
· Η Νότιος Κορέα των 52 εκατ. κατοίκων και από τις πλέον δυναμικές οικονομίες της περιοχής θεωρείται από τις πλέον υποσχόμενες αγορές.
· Μαθαίνουμε μάλιστα πως μεγάλη γαλακτοβιομηχανία της Βορείου Ελλάδας ετοιμάζεται για σημαντικές κινήσεις στη Σεούλ και όχι μόνο.
· Η διαφοροποίηση και επέκταση σε καινούργιες χώρες άλλωστε αποτελεί ζητούμενο για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις.
· Καλοδεχούμενη λοιπόν η ευκαιρία που παρουσιάζεται και γιατί όχι να αναδειχθεί στο νέο El Dorado…
————————
Μια επένδυση ύψους 200 μέτρων…
· Είναι γνωστό ότι η ζήτηση για αγορά κατοικίας στον Riviera Tower υπήρξε από την πρώτη στιγμή μεγάλη.
· Τα «βαριά πορτοφόλια» μάλιστα έσπευσαν να πιάσουν θέση από νωρίς στον Πύργο που θα κατασκευαστεί στο παραλιακό μέτωπο του Ελληνικού.
· Αρκετοί από αυτούς το είδαν σαν μια ακόμη επένδυση, την οποία θα εξαργυρώσουν κάποια στιγμή στο μέλλον.
· Θεωρούν πως η αξία των συγκεκριμένων διαμερισμάτων θα… απογειωθεί τα επόμενα χρόνια και θα αποσβέσουν με το παραπάνω τα χρήματα που έδωσαν.
· Κάποιοι μάλιστα λένε πως πωλούνται σε σχετικά καλές τιμές -για τα δεδομένα πάντα της συγκεκριμένης κατηγορίας- και του project που βρίσκεται σε εξέλιξη στο Ελληνικό.
· Κάποιοι πάντως άργησαν να προχωρήσουν στη συναλλαγή γιατί φοβήθηκαν το… ύψος.
· Πληροφορηθήκαμε πως γνωστός επιχειρηματίας με σημαντική παρουσία στο εξωτερικό, προτού αγοράσει διαμέρισμα στον 43ο όροφο έκανε ένα μικρό πείραμα…
· Επισκέφθηκε διαμέρισμα ίδιου ορόφου σε ουρανοξύστη στην Νέα Υόρκη, προκειμένου να δει πως είναι να ζεις τόσο υψηλά από τη Γη.
· Τελικά, αφού διέλυσε κάθε αμφιβολία έβαλε την υπογραφή του στα συμβόλαια. Έστω και αργοπορημένα…
————————-
Ο «βατήρας» που θα εκτοξεύσει τις ελληνικές εξαγωγές
· Επί πολλά χρόνια συζητάμε για την ανάγκη σύνδεσης του τουρισμού με τις εξαγωγές.
· Για την ανάγκη να μυήσουμε τα εκατομμύρια τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα στα ελληνικά προϊόντα.
· Ώστε όταν αυτοί επιστρέψουν στον τόπο τους να τα αναζητήσουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
· Αυτό βέβαια προϋποθέτει ότι θα σταματήσουν οι ξενοδοχειακές μονάδες all inclusive πρωτίστως (η μάστιγα του ελληνικού τουρισμού κατά την γνώμη μας) και δευτερευόντως τα εστιατορια να σερβίρουν χαμηλής ποιότητας εισαγόμενα τρόφιμα.
· Ότι θα σταματήσουν μεταξύ άλλων να βάζουν λευκό τυρί Δανίας στην χωριάτικη αντί για φέτα και να μαγειρεύουν μουσακά με κατεψυγμένο κιμά Γερμανίας.
· Με άλλα λόγια θα πρέπει να αρχίσουν να προσφέρουν ελληνικά φαγητά με ελληνικές πρώτες ύλες. Και ντόπιες όπου αυτές είναι διαθέσιμες…
· Φυσικά, όπως εξηγούν παράγοντες της αγοράς η μάχη πολλές φορές είναι άνιση.
· Το κόστος για να χρησιμοποιήσουν οι επαγγελματίες της εστίασης ντόπια υλικά είναι πολλές φορές διπλάσιο και τριπλάσιο από τα εισαγόμενα.
· Για αυτό και χρειάζονται κίνητρα. Κυρίως οικονομικά.
· Παρότι ακούγεται κάπως ανεδαφικό, εντούτοις το όφελος για την εθνική οικονομία θα είναι πολλαπλάσιο.
· Πέρα από την ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής, τεράστια ώθηση θα δοθεί και στις εξαγωγές.
· Το ερώτημα είναι εάν είμαστε έτοιμοι ως Πολιτεία να εφαρμόσουμε τέτοιες πολιτικές…