Τον χαμηλότερο αριθμό πειρατικών επιθέσεων σε πλοία από το 1993 κατέγραψε το ICC International Maritime Bureau (IMB) το α’ τρίμηνο του 2023, επαναλαμβάνοντας ωστόσο τις εκκλήσεις του για συνεχή, ισχυρή και συντονισμένη περιφερειακή και διεθνή ναυτική παρουσία στα σημεία που απαιτούνται.
Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο υπογραμμίζει για άλλη μια φορά την ανησυχία του για τον Κόλπο της Γουινέας, ενώ αναφέρει τα συνεχιζόμενα προβλήματα στα στενά της Σιγκαπούρης και στη Νότια Αμερική.
«Το IMB έχει καταγράψει το χαμηλότερο επίπεδο παγκόσμιων περιστατικών πειρατείας και ληστρικών επιθέσεων από το 1993», τονίζεται στην τριμηνιαία έκθεση που δημοσιεύθηκε στις 13 Απριλίου. Όπως αναφέρθηκε υπήρξαν 27 περιστατικά, συμπεριλαμβανομένων 24 επιβιβάσεων. Εξι μέλη του πληρώματος απήχθησαν και άλλοι δύο κρατήθηκαν όμηροι κατά τη διάρκεια του α’ τριμήνου.
Κόλπος της Γουινέας και Σιγκαπούρη
Οι πειρατικές και ληστρικές επιθέσεις συνέχισαν να μειώνονται στον Κόλπο της Γουινέας, καθώς το α’ τρίμηνο διαμορφώθηκαν σε πέντε έναντι οκτώ το α’ τρίμηνο του 2022 και 16 το α’ τρίμηνο του 2021. Παρά τη βελτιωμένη εικόνα, το ΙΜΒ υπογραμμίζει την ανάγκη συνεργασίας των τοπικών αρχών με διεθνείς φορείς και οργανισμούς για την ενίσχυση της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας.
Το 30% των περιστατικών (8) το α’ τρίμηνο έλαβε χώρα στα Στενά της Σιγκαπούρης, σημειώνοντας πτώση έναντι των 15 το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται και για ένα δεξαμενόπλοιο που ανήκει στη Σιγκαπούρη, το Success 9, στο οποίο οι αρχές της χώρας είπαν ότι έχει 20 μέλη πληρώματος και δεν έχει μεταδώσει σήμα AIS από τις 10 Απριλίου. Εθνικές και διεθνείς προσπάθειες πιστεύεται ότι βρίσκονται σε εξέλιξη για τον εντοπισμό του δεξαμενόπλοιου χωρητικότητας 4.300 dwt.
Η άλλη περιοχή που υπογραμμίζεται είναι το αγκυροβόλιο στο Callao, στο Περού, αποκαλώντας το «ιδιαίτερης ανησυχίας».
Στην ανάλυση, επισημαίνεται ότι ο μεγαλύτερος αριθμός περιστατικών είναι είτε σε πλοία που βρίσκονται εν πλω είτε σε αγκυροβόλια. Ανά τύπο σκάφους, τα bulkers ήταν τα πιο ευάλωτα με 11 αναφορές έναντι επτά για δεξαμενόπλοια.
«Τονίζουμε την ανάγκη για συνεχή, ισχυρή και συντονισμένη περιφερειακή και διεθνή ναυτική παρουσία που θα λειτουργεί αποτρεπτικά για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της πειρατείας», καταλήγει ο διευθυντής του IMB Michael Howlett.
Latest News
Η Ερυθρά, το Σουέζ και ο Τραμπ σε ρόλο μπαλαντέρ στη ναυτιλία
Οι περισσότερες ναυτιλιακές θα περιμένουν να δουν πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα και θα πρέπει να πειστούν ότι η απειλή επίθεσης έχει εξαλειφθεί
«Πυξίδα ανταγωνιστικότητας» - Αλλάζουν τα δεδομένα για την ευρωπαϊκή ναυτιλία
Η νέα στρατηγική που θα αναδείξει τον ρόλο που διαδραματίζουν τα ευρωπαϊκά λιμάνια και η ναυτιλιακή βιομηχανία στη μελλοντική οικονομία της ΕΕ
Επιστρέφει η σταθερότητα στην Ερυθρά, εκτιμά η διοίκηση της Διώρυγας Σουέζ
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα είχε κοστίσει στην Αίγυπτο περίπου 7 δισεκ. δολάρια σε έσοδα από τη Διώρυγα του Σουέζ το 2024
Τι θα κρίνει τις τάσεις σε ναύλους και αγοραπωλησίες
Τις εξελίξεις θα φέρει μια επιστροφή των πλοίων στη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ - Γιατί θα προκαλέσει μεγάλη πτώση της αξίας των πλοίων από «δεύτερο χέρι»
«Big Brother» για ναυτιλιακό καύσιμο στήνει η ΑΑΔΕ
Έως 30/4, τα μετρητικά δεδομένα και οι συναγερμοί του τοπικού συστήματος εισροών-εκροών αποστέλλονται πιλοτικά στο Κέντρο Λήψης Σημάτων της ΑΑΔΕ
Υπογραφή μνημονίου για δράσεις Ελλάδας – Ηνωμένου Βασιλείου στην εμπορική ναυτιλία
Η επίσκεψη του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστου Στυλιανίδη στο Ηνωμένο Βασίλειο και οι επαφές του με ΙΜΟ και βρετανική κυβέρνηση
Αύξηση της ζήτησης για πλοία μεταφοράς LNG
Οι εξαγωγές των ΗΠΑ, οι οποίες έχουν τριπλασιαστεί τα τελευταία πέντε χρόνια, θα διπλασιαστούν μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας
Capital Ship Management: Το δεξαμενόπλοιο «ΑΚΡΙΣΙΟΣ» υψώνει την ελληνική σημαία
Η αλλαγή σημαίας του «ΑΚΡΙΣΙΟΣ» πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι του Khor Fakkan στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Πτώση στις ναυλαγορές έφερε η Χρονιά του Φιδιού
Πώς αντιδρούν οι ναύλοι ενόψει της κινέζικης πρωτοχρονιάς Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv
Ποιοι έχουν βάλει στο «μάτι» τα υποβρύχια καλώδια στη Βαλτική
Αμερικανοί και ευρωπαίοι αξιωματούχοι κάνουν λόγο για ατυχήματα από άπειρά πληρώματα και κακοσυντηρημένα πλοία άλλοι όμως...