Τον χαμηλότερο αριθμό πειρατικών επιθέσεων σε πλοία από το 1993 κατέγραψε το ICC International Maritime Bureau (IMB) το α’ τρίμηνο του 2023, επαναλαμβάνοντας ωστόσο τις εκκλήσεις του για συνεχή, ισχυρή και συντονισμένη περιφερειακή και διεθνή ναυτική παρουσία στα σημεία που απαιτούνται.
Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο υπογραμμίζει για άλλη μια φορά την ανησυχία του για τον Κόλπο της Γουινέας, ενώ αναφέρει τα συνεχιζόμενα προβλήματα στα στενά της Σιγκαπούρης και στη Νότια Αμερική.
«Το IMB έχει καταγράψει το χαμηλότερο επίπεδο παγκόσμιων περιστατικών πειρατείας και ληστρικών επιθέσεων από το 1993», τονίζεται στην τριμηνιαία έκθεση που δημοσιεύθηκε στις 13 Απριλίου. Όπως αναφέρθηκε υπήρξαν 27 περιστατικά, συμπεριλαμβανομένων 24 επιβιβάσεων. Εξι μέλη του πληρώματος απήχθησαν και άλλοι δύο κρατήθηκαν όμηροι κατά τη διάρκεια του α’ τριμήνου.
Κόλπος της Γουινέας και Σιγκαπούρη
Οι πειρατικές και ληστρικές επιθέσεις συνέχισαν να μειώνονται στον Κόλπο της Γουινέας, καθώς το α’ τρίμηνο διαμορφώθηκαν σε πέντε έναντι οκτώ το α’ τρίμηνο του 2022 και 16 το α’ τρίμηνο του 2021. Παρά τη βελτιωμένη εικόνα, το ΙΜΒ υπογραμμίζει την ανάγκη συνεργασίας των τοπικών αρχών με διεθνείς φορείς και οργανισμούς για την ενίσχυση της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας.
Το 30% των περιστατικών (8) το α’ τρίμηνο έλαβε χώρα στα Στενά της Σιγκαπούρης, σημειώνοντας πτώση έναντι των 15 το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται και για ένα δεξαμενόπλοιο που ανήκει στη Σιγκαπούρη, το Success 9, στο οποίο οι αρχές της χώρας είπαν ότι έχει 20 μέλη πληρώματος και δεν έχει μεταδώσει σήμα AIS από τις 10 Απριλίου. Εθνικές και διεθνείς προσπάθειες πιστεύεται ότι βρίσκονται σε εξέλιξη για τον εντοπισμό του δεξαμενόπλοιου χωρητικότητας 4.300 dwt.
Η άλλη περιοχή που υπογραμμίζεται είναι το αγκυροβόλιο στο Callao, στο Περού, αποκαλώντας το «ιδιαίτερης ανησυχίας».
Στην ανάλυση, επισημαίνεται ότι ο μεγαλύτερος αριθμός περιστατικών είναι είτε σε πλοία που βρίσκονται εν πλω είτε σε αγκυροβόλια. Ανά τύπο σκάφους, τα bulkers ήταν τα πιο ευάλωτα με 11 αναφορές έναντι επτά για δεξαμενόπλοια.
«Τονίζουμε την ανάγκη για συνεχή, ισχυρή και συντονισμένη περιφερειακή και διεθνή ναυτική παρουσία που θα λειτουργεί αποτρεπτικά για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της πειρατείας», καταλήγει ο διευθυντής του IMB Michael Howlett.
Latest News
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα στήριξης 107 πλημμυροπαθών
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε παρουσία της Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κυρίας Μελίνας Τραυλού και της Προέδρου του Μαζί για το Παιδί, κυρίας Αλεξάνδρας Μαρτίνου
«Τρολάρουν» τη διεθνή ναυτιλία οι Χούθι - Κάνουν συνέδριο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας
Οι Χούθι ζητούν από τον διεθνή ναυτιλιακή έκδοση Tradewinds να καταθέσει ιδέες για το περιεχόμενο του σεμιναρίου
Πόσο επικίνδυνος έχει γίνει ο «σκιώδης» στόλος της Ρωσίας
Τα σκάφη-φαντάσματα της Ρωσίας θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για στρατηγικές θαλάσσιες μεταφορές αλλά και για...πόλεμο - Η υστέρηση των ΗΠΑ
Γκίκας: «Ο προϋπολογισμός του 2025 βελτιώνει την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ειδικότερα, στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, οι πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού είναι αυξημένες σε σχέση με το 2024
Υψηλή κερδοφορία για 8 στις 10 πιο μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες
Στο διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2024 τα καθαρά κέρδη για τις κορυφαίες εταιρείες έφτασαν κοντά στα 20 δισ. δολάρια