Διαδοχικές «αναταράξεις» καταγράφονται στα αεροπορικά ταξίδια και τις αερομεταφορές στην Ευρώπη από τις απεργιακές κινητοποιήσεις σε πολλές χώρες, τις οποίες πυροδοτεί η εκρηκτική αύξηση του κόστους διαβίωσης.
Αεροπορικές: Πυρετός εξαγορών και συγχωνεύσεων στην Ευρώπη
Σύμφωνα με το Reuters, που επικαλείται στοιχεία από ταξιδιωτικές εταιρείες, οι απεργιακές κινητοποιήσεις οδήγησαν σε αύξηση των ακυρώσεων και των καθυστερήσεων πτήσεων και σε μείωση των κρατήσεων για πόλεις όπως το Παρίσι.
Κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου των διακοπών του (καθολικού) Πάσχα, οι ακυρώσεις πτήσεων και οι καθυστερήσεις άνω των τριών ωρών αυξήθηκαν τόσο σε σχέση με το 2022 όσο και σε σχέση με το 2019, με την εντονότερη αύξηση να καταγράφεται στη Γαλλία και τη Βρετανία.
«Η κατάσταση επιδεινώθηκε γρήγορα καθώς η Γαλλία βυθιζόταν στην κρίση της συνταξιοδοτικής μεταρρύθμισης. Το αεροδρόμιο Charles de Gaulle επηρεάστηκε αρνητικά, τόσο ως προορισμός όσο και ως κόμβος», δήλωσε ο Olivier Ponti, αντιπρόεδρος της εταιρείας ταξιδιωτικών δεδομένων ForwardKeys.
Στη Γαλλία
Στη Γαλλία, όπου το προσωπικό ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας απεργούσε τις τελευταίες εβδομάδες, το 62% των πτήσεων ήταν στην ώρα τους, σε σύγκριση με το 75% το 2022 και το 76% το 2019, πριν η πανδημία σταματήσει τα διεθνή ταξίδια, όπως έδειξαν τα στοιχεία της Airhelp που μοιράστηκε με το Reuters.
Περίπου 33.300 πτήσεις ακυρώθηκαν φέτος το Πάσχα, έναντι 7.800 πέρυσι, ενώ 9.000 πτήσεις είχαν καθυστέρηση άνω των τριών ωρών, έναντι 6.800 πέρυσι.
Οι μεταφορές και οι προγραμματισμένες διαμονές μέσω του αεροδρομίου Charles de Gaulle στο Παρίσι μειώθηκαν κατά περίπου 75% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019 μέχρι τα μέσα Μαρτίου, σύμφωνα με την ForwardKeys.
Ο φορέας εκμετάλλευσης των αεροδρομίων του Παρισιού Aeroports de Paris εκτίμησε τη Δευτέρα ότι έχασε περίπου 470.000 επιβάτες μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου λόγω των απεργιών.
Στη Βρετανία
Στη Βρετανία, οι απεργίες στα σύνορα προκάλεσαν επίσης αναστάτωση στα αεροδρόμια της χώρας, με τα αεροδρόμια του Λονδίνου να αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες καθυστερήσεις, σύμφωνα με την AirHelp.
Περίπου το 73% των πτήσεων ήταν στην ώρα τους, έναντι 76% το 2022 και 81% το 2019. Ακυρώθηκαν 33.700 πτήσεις, έναντι 26.600 πέρυσι, ενώ 10.800 πτήσεις, που αποτελούσαν το 1% του συνόλου των πτήσεων, είχαν καθυστέρηση άνω των τριών ωρών, έναντι 9.500 πέρυσι.
Τα εισιτήρια από την Ευρώπη προς το αεροδρόμιο Charles de Gaulle μειώθηκαν κατά 30% σε σύγκριση με το 2019 κατά την εβδομάδα της 16ης Μαρτίου, σύμφωνα με την ForwardKeys, αν και μειώθηκαν μόνο κατά 8% από τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Και οι απεργίες φαίνεται ότι θα συνεχιστούν, ειδικά μετά την υπογραφή του εξαιρετικά αντιδημοφιλούς νόμου για τη συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση από τον Γάλλο πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν, το Σάββατο.
Η Γερμανία
Στη γειτονική Γερμανία, το αεροδρόμιο του Αμβούργου ακύρωσε όλες τις αναχωρήσεις την Πέμπτη και την Παρασκευή λόγω απεργίας των εργαζομένων στον έλεγχο ασφαλείας που έχει προκηρύξει το συνδικάτο Verdi.
Κόστος λόγω αποζημιώσεων
Όπως μεταδίδει το Reuters, οι συνεχιζόμενες διαταραχές από τις παρατεταμένες εργατικές διαμάχες θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε αύξηση του κόστους για τις αεροπορικές εταιρείες, οδηγώντας ορισμένους διευθύνοντες συμβούλους να καλέσουν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να παρέμβει.
Οι φετινές διακοπές του Πάσχα θεωρήθηκαν ως μια σημαντική δοκιμασία της ικανότητας του κλάδου να αντιμετωπίσει την εισροή ταξιδιωτών μετά την προσθήκη προσωπικού.
Αλλά υπάρχει ιδιαίτερη ανησυχία ότι οι συνεχιζόμενες απεργίες θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μείωση της τουριστικής κίνησης, η οποία επρόκειτο να ανακάμψει στα προ της πανδημίας επίπεδα αυτό το καλοκαίρι.
Αναταράξεις και το καλοκαίρι
Η αρχή εναέριας κυκλοφορίας Eurocontrol προειδοποίησε προηγουμένως ότι οι καθυστερήσεις θα μπορούσαν να συνεχιστούν και το καλοκαίρι στο βόρειο ημισφαίριο, ιδίως αν συνεχιστούν οι απεργίες.
Τον περασμένο μήνα ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, Michael O’Leary, επιτέθηκε στους απεργούς χαρακτηρίζοντας «σκάνδαλο» το γεγονός ότι οι κινητοποιήσεις στη Γαλλία έχουν μπλοκάρει πολλές πτήσεις πάνω από τον εναέριο χώρο της χώρας, διαταράσσοντας δημοφιλείς αεροπορικές συνδέσεις όπως αυτή μεταξύ Βρετανίας και Ισπανίας.
Τι ζητούν οι αεροπορικές εταιρείες
Σύμφωνα με τους κανόνες για τα δικαιώματα των επιβατών στην Ευρώπη, οι πελάτες των αεροπορικών εταιρειών που αντιμετωπίζουν πολύωρες καθυστερήσεις δικαιούνται αποζημίωση, γεγονός που αποτελεί εδώ και καιρό ένα ευαίσθητο σημείο για τις αεροπορικές εταιρείες που βρίσκονται αντιμέτωπες με χαμηλά περιθώρια κέρδους.
Οι αεροπορικές εταιρείες λένε ότι τα αεροδρόμια και άλλοι ενδιαφερόμενοι φορείς πρέπει επίσης να καταβάλλουν αποζημιώσεις στους καταναλωτές, ώστε το βάρος να μην πέφτει εξ ολοκλήρου πάνω τους.
Latest News
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια