Σε «πέτρα του σκανδάλου» αναδείχτηκε ένα λογότυπο με τα χρώματα του κίτρινου και του μπλε που επέλεξε να χρησιμοποιήσει για μια προωθητική της καμπάνια η βρετανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Tesco καθώς οδηγήθηκε στα δικαστήρια από την ανταγωνίστριά της αλυσίδα Lidl.
Όπως μάλιστα δείχνουν τα τελευταία γεγονότα, η Tesco ίσως χρειαστεί να σταματήσει να χρησιμοποιεί αυτό το λογότυπο για το πρόγραμμα επιβράβευσης, Clubcard, καθώς το ανώτατο δικαστήριο διαπίστωσε ότι είχε αντιγράψει ένα σχέδιο της Lidl.
Lidl Ελλάς: Επενδύει στην ελληνική παραγωγή
Το δικαστήριο αποφάνθηκε ότι η Tesco είχε παραβιάσει το εμπορικό σήμα της Lidl και βρέθηκε ένοχη για το γεγονός ότι παραπλάνησε τους αγοραστές στη σκέψη ότι τα προϊόντα στο πλαίσιο του προγράμματος Clubcard Prices προσφέρονται στις ίδιες ή χαμηλότερες τιμές με εκείνα του Lidl.
Η διαμάχη ξεκίνησε όταν η Tesco άρχισε να χρησιμοποιεί ένα κίτρινο κυκλικό σχέδιο με μπλε φόντο για την προώθηση προσφορών που είναι διαθέσιμες για μέλη του προγράμματος επιβράβευσης, Clubcard. Το κύριο λογότυπο της Lidl ακολουθεί αυτό το σχέδιο, με την προσθήκη ενός κόκκινου κύκλου και την επωνυμία της.
Το δικαστήριο έκρινε την Tesco ένοχη για «αντιγραφή με σκοπό την ενίσχυση της αντίληψης αξίας της δικής της προσφοράς Clubcard Prices υιοθετώντας ένα λογότυπο, με τη μορφή μπλε φόντου και κίτρινου κύκλου, που είχε ήδη αποδεδειγμένη σχέση με μια ισχυρή προωθητική καμπάνια (δηλαδή το λογότυπο Lidl) στο μυαλό των καταναλωτών».
Η απόφαση ανέφερε ότι η Tesco και η Lidl θα πρέπει τώρα να έρθουν σε επαφή για τα επόμενα βήματα και εάν δεν μπορέσουν να συμφωνήσουν, τότε μια περαιτέρω δικαστική ακρόαση θα καθορίσει τι θα συμβεί. Η Lidl ανακοίνωσε ότι αναμένει από το δικαστήριο να εκδώσει απόφαση που θα διαμηνύει στην Tesco να σταματήσει να χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο λογότυπο.
Εκπρόσωπος της βρετανικής Lidl δήλωσε σχετικά: «Τα τελευταία τρία χρόνια, η Tesco χρησιμοποιεί ένα λογότυπο στο Clubcard για να εξαπατήσει πολλούς πελάτες ώστε να πιστέψουν ότι η Tesco ταίριαζε με τη Lidl ή ήταν σε θέση να προσφέρει την ίδια μεγάλη έκπτωση με εμάς. Ζητήσαμε από την Tesco να αλλάξει το λογότυπο τής Clubcard, αλλά αρνήθηκε, καθιστώντας αναγκαία την προσφυγή στα δικαστήρια για την επίλυση αυτής της υπόθεσης. Έχοντας δει τα στοιχεία, το δικαστήριο αποφάσισε τώρα ότι το λογότυπο Clubcard της Tesco αντιγράφηκε από το λογότυπο της Lidl και παραβιάζει τα δικαιώματα εμπορικού σήματος και τα πνευματικά δικαιώματα της Lidl.»
Και πρόσθεσε:
«Αυτή η παράβαση επέτρεψε στην Tesco να εκμεταλλευτεί αθέμιτα τη μακροχρόνια φήμη μας για τις ανταγωνιστικές τιμές μας, παραπλανώντας τους πελάτες της σε μια εποχή που έπρεπε να τους υποστηρίξουν. Είμαστε ικανοποιημένοι που το δικαστήριο συμφώνησε μαζί μας και ότι τώρα θα διατάξει την Tesco να σταματήσει να χρησιμοποιεί αυτό το λογότυπο της Clubcard.»
Η Tesco είπε ότι σκοπεύει να ασκήσει έφεση κατά της απόφασης.
Ένας εκπρόσωπος της Tesco δήλωσε από τη μεριά του: «Είμαστε έκπληκτοι και απογοητευμένοι από τη σημερινή απόφαση σε σχέση με την αξίωση που άσκησε η Lidl κατά του λογότυπου Clubcard Prices. Το Clubcard Prices είχε στόχο να κάνει προσφορές και εκπτώσεις στους πελάτες της Clubcard, σε χιλιάδες προϊόντα, ως μέρος της δέσμευσής μας να διατηρήσουμε το κόστος των εβδομαδιαίων αγορών στα καταστήματά μας όσο το δυνατόν πιο προσιτό. Τίποτα στη σημερινή απόφαση δεν αλλάζει αυτό.
«Αυτός ο ισχυρισμός που υπέβαλε η Lidl αφορούσε ακριβώς το χρώμα και το σχήμα του λογότυπου της Clubcard Prices. Η απόφαση του δικαστή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν υπήρχε σκόπιμη πρόθεση εκ μέρους της Tesco να αντιγράψει το εμπορικό σήμα της Lidl».
Η Tesco η οποία είναι η μεγαλύτερη βρετανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ ανακοίνωσε ότι το πρόγραμμα, το οποίο προσφέρει χαμηλότερες τιμές στους κατόχους της εν λόγω κάρτας, θα συνεχίσει να λειτουργεί ανεπηρέαστο.
Latest News
Πώς επηρεάζεται η ευρωπαϊκή οικονομία από το δημογραφικό - Οι αναγκαίες προσαρμογές
Η Alpha Bank εξετάζει το δημογραφικό πρόβλημα και τις επιπτώσεις του στην ευρωπαϊκή οικονομία
«Πόλεμο» κατά της… πολυνομίας αρχίζει ο Ντίμον της JP Morgan
Ο Ντίμον επέκρινε αυτό που αποκάλεσε αλληλεπικαλυπτόμενους ή κακοσχεδιασμένους κανόνες σχετικά με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις
Πώς το ψηφιακό ευρώ πυροδότησε μια υπόγεια διαμαχή κυριαρχίας μεταξύ ΕΚΤ και ευρωπαϊκών κρατών
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Politico πολιτικοί και ΕΚΤ προσπαθούν να καθορίσουν τα όρια στο επερχόμενο ψηφιακό ευρώ
Ο περίεργος λόγος που η ΕΥ απολύει δεκάδες υπαλλήλους
Τα μέλη του προσωπικού κατηγορήθηκαν ότι είχαν ανοιχτές πολλαπλές συνεδρίες Zoom σε διαφορετικές οθόνες, κάτι που η Ernst & Young έκρινε ηθική «παραβίαση»
Τα τέσσερα σενάρια της S&P για την παγκόσμια οικονομία
Ακόμη και στα δύο χειρότερα σενάρια ο οίκος S&P εκτιμά πως οι τράπεζες φαίνονται ικανές να χειριστούν πιθανές εκροές κεφαλαίων
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες
Χαμηλό 5ετίας στις τιμές των εμπορευμάτων προβλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα - Ο ρόλος του πετρελαίου
Από το 2024 έως το 2026, οι παγκόσμιες τιμές των βασικών εμπορευμάτων προβλέπεται να υποχωρήσουν σχεδόν κατά 10%, επισημαίνει σε έκθεσή της η Παγκόσμια Τράπεζα
H Ιταλία θα διαθέσει 8,2 δισ. δολ. για αγορά αρμάτων μάχης
Η κοινοπραξία των Leonardo (ιταλική) και Rheinmetall (γερμανική) αναμένεται να είναι ο βασικός βιομηχανικός εταίρος του έργου
Morgan Stanley: Οι μέρες του εύκολου χρήματος και των μηδενικών επιτοκίων ανήκουν στο παρελθόν
Το τέλος της οικονομικής καταστολής, των μηδενικών επιτοκίων και του μηδενικού πληθωρισμού, είναι μια εποχή που έχει τελειώσει, δήλωσε ο CEO της Morgan Stanley
Μειωμένα κέρδη για τη BP στο τρίτο τρίμηνο -
«Σύννεφα» για τη BP καθώς η μετοχή της εμφανίζει πτώση 19% απο την αρχή του έτους έναντι πτώσης 3,5% για τη Shell