Σε «πέτρα του σκανδάλου» αναδείχτηκε ένα λογότυπο με τα χρώματα του κίτρινου και του μπλε που επέλεξε να χρησιμοποιήσει για μια προωθητική της καμπάνια η βρετανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Tesco καθώς οδηγήθηκε στα δικαστήρια από την ανταγωνίστριά της αλυσίδα Lidl.
Όπως μάλιστα δείχνουν τα τελευταία γεγονότα, η Tesco ίσως χρειαστεί να σταματήσει να χρησιμοποιεί αυτό το λογότυπο για το πρόγραμμα επιβράβευσης, Clubcard, καθώς το ανώτατο δικαστήριο διαπίστωσε ότι είχε αντιγράψει ένα σχέδιο της Lidl.
Lidl Ελλάς: Επενδύει στην ελληνική παραγωγή
Το δικαστήριο αποφάνθηκε ότι η Tesco είχε παραβιάσει το εμπορικό σήμα της Lidl και βρέθηκε ένοχη για το γεγονός ότι παραπλάνησε τους αγοραστές στη σκέψη ότι τα προϊόντα στο πλαίσιο του προγράμματος Clubcard Prices προσφέρονται στις ίδιες ή χαμηλότερες τιμές με εκείνα του Lidl.
Η διαμάχη ξεκίνησε όταν η Tesco άρχισε να χρησιμοποιεί ένα κίτρινο κυκλικό σχέδιο με μπλε φόντο για την προώθηση προσφορών που είναι διαθέσιμες για μέλη του προγράμματος επιβράβευσης, Clubcard. Το κύριο λογότυπο της Lidl ακολουθεί αυτό το σχέδιο, με την προσθήκη ενός κόκκινου κύκλου και την επωνυμία της.
Το δικαστήριο έκρινε την Tesco ένοχη για «αντιγραφή με σκοπό την ενίσχυση της αντίληψης αξίας της δικής της προσφοράς Clubcard Prices υιοθετώντας ένα λογότυπο, με τη μορφή μπλε φόντου και κίτρινου κύκλου, που είχε ήδη αποδεδειγμένη σχέση με μια ισχυρή προωθητική καμπάνια (δηλαδή το λογότυπο Lidl) στο μυαλό των καταναλωτών».
Η απόφαση ανέφερε ότι η Tesco και η Lidl θα πρέπει τώρα να έρθουν σε επαφή για τα επόμενα βήματα και εάν δεν μπορέσουν να συμφωνήσουν, τότε μια περαιτέρω δικαστική ακρόαση θα καθορίσει τι θα συμβεί. Η Lidl ανακοίνωσε ότι αναμένει από το δικαστήριο να εκδώσει απόφαση που θα διαμηνύει στην Tesco να σταματήσει να χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο λογότυπο.
Εκπρόσωπος της βρετανικής Lidl δήλωσε σχετικά: «Τα τελευταία τρία χρόνια, η Tesco χρησιμοποιεί ένα λογότυπο στο Clubcard για να εξαπατήσει πολλούς πελάτες ώστε να πιστέψουν ότι η Tesco ταίριαζε με τη Lidl ή ήταν σε θέση να προσφέρει την ίδια μεγάλη έκπτωση με εμάς. Ζητήσαμε από την Tesco να αλλάξει το λογότυπο τής Clubcard, αλλά αρνήθηκε, καθιστώντας αναγκαία την προσφυγή στα δικαστήρια για την επίλυση αυτής της υπόθεσης. Έχοντας δει τα στοιχεία, το δικαστήριο αποφάσισε τώρα ότι το λογότυπο Clubcard της Tesco αντιγράφηκε από το λογότυπο της Lidl και παραβιάζει τα δικαιώματα εμπορικού σήματος και τα πνευματικά δικαιώματα της Lidl.»
Και πρόσθεσε:
«Αυτή η παράβαση επέτρεψε στην Tesco να εκμεταλλευτεί αθέμιτα τη μακροχρόνια φήμη μας για τις ανταγωνιστικές τιμές μας, παραπλανώντας τους πελάτες της σε μια εποχή που έπρεπε να τους υποστηρίξουν. Είμαστε ικανοποιημένοι που το δικαστήριο συμφώνησε μαζί μας και ότι τώρα θα διατάξει την Tesco να σταματήσει να χρησιμοποιεί αυτό το λογότυπο της Clubcard.»
Η Tesco είπε ότι σκοπεύει να ασκήσει έφεση κατά της απόφασης.
Ένας εκπρόσωπος της Tesco δήλωσε από τη μεριά του: «Είμαστε έκπληκτοι και απογοητευμένοι από τη σημερινή απόφαση σε σχέση με την αξίωση που άσκησε η Lidl κατά του λογότυπου Clubcard Prices. Το Clubcard Prices είχε στόχο να κάνει προσφορές και εκπτώσεις στους πελάτες της Clubcard, σε χιλιάδες προϊόντα, ως μέρος της δέσμευσής μας να διατηρήσουμε το κόστος των εβδομαδιαίων αγορών στα καταστήματά μας όσο το δυνατόν πιο προσιτό. Τίποτα στη σημερινή απόφαση δεν αλλάζει αυτό.
«Αυτός ο ισχυρισμός που υπέβαλε η Lidl αφορούσε ακριβώς το χρώμα και το σχήμα του λογότυπου της Clubcard Prices. Η απόφαση του δικαστή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν υπήρχε σκόπιμη πρόθεση εκ μέρους της Tesco να αντιγράψει το εμπορικό σήμα της Lidl».
Η Tesco η οποία είναι η μεγαλύτερη βρετανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ ανακοίνωσε ότι το πρόγραμμα, το οποίο προσφέρει χαμηλότερες τιμές στους κατόχους της εν λόγω κάρτας, θα συνεχίσει να λειτουργεί ανεπηρέαστο.
Latest News
Νέο παγκόσμιο ρεκόρ πωλήσεων της Volvo το 2024 - Ποιο μοντέλο... ξεπούλησε
Για ολόκληρο το έτος 2024, η Volvo Cars πούλησε 175.194 πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 54% σε σύγκριση με το 2023
Αύξηση του πληθωρισμού προβλέπουν οι καταναλωτές στην Ευρώπη - Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΚΤ
Σύμφωνα με έρευνα της ΕΚΤ ο πληθωρισμός θα παραμείνει αρκετά υψηλότερα από τον στόχο του 2% για τον επόμενο χρόνο
Στο 2,9% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο - Στο 2,4% στην ευρωζώνη [γραφήματα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat
Οι ουκρανικές επιχειρήσεις κοιτούν δυτικά για την ανάπτυξή τους - Από την Πολωνία σε όλη την Ευρώπη
Η Πολωνία έγινε η βασική αγορά στην οποία επεκτάθηκαν οι επιχειρήσεις από την Ουκρανία
Οι καθυστερήσεις στα μικροτσίπ της Nvidia πλήττουν τα κέρδη της Samsung
Τα λειτουργικά κέρδη της Samsung αναμένεται να αυξηθούν σε 8,2 τρισ. γουόν, πιο κάτω από τις επιδόσεις του προηγούμενο τριμήνου
Σε χαμηλό τριετίας οι τιμές των μεταχειρισμένων πολυτελών ρολογιών - Η εξαίρεση
Η αγορά για μεταχειρισμένα πολυτελή ρολόγια, όπως Rolex εκτοξεύτηκε το 2020 και το 2021 σε πρωτοφανή επίπεδα
Σε υψηλό 14 ετών τα «λουκέτα» στις ΗΠΑ - Πώς επηρέασαν τα επιτόκια
Τα αυξημένα επιτόκια στις ΗΠΑ και η αποδυναμωμένη καταναλωτική ζήτηση πλήττουν τις επιχειρήσεις
ΗΠΑ: Στη λίστα των εταιρειών που συνεργάζονται με τον στρατό της Κίνας Tencent - CATL
Οι μετοχές του ιδιοκτήτη WeChat, Tencent και του κατασκευαστή μπαταριών EV, CATL, υποχωρούν μετά την απόφαση του Πενταγώνου
Η πλημμυρίδα των 1,28 τρισ. ευρωπαϊκών ομολόγων το 2025 και τα 8 δισ. της Ελλάδας
Προσδοκίες για χαμηλότερα δημοσιονομικά ελλείμματα το 2025 σε σύγκριση με το 2024 διακρίνει η UBS πίσω από τις εκτιμήσεις για έκδοση ομολόγων
Από τη Rare Beauty στη Watches of Switzerland - 3+1 εταιρείες που σφράγισαν το 2024
Οι επικεφαλής τους -Μπρίαν Ντάφυ, Σελένα Γκόμεζ, Μίκαελ Κλίγκερ, Γκαμπ Γουόλερ- αναδείχθηκαν οι καλύτεροι ηγέτες επιχειρήσεων