
Μόλις το 10% των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν στους δρόμους της ΕΕ το 2035, θα έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των προτύπων εκπομπών Euro 7. Αυτό αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η οποία τονίζει παράλληλα, ότι παρά τα ελάχιστα περιβαλλοντικά οφέλη, η πρόταση Euro 7 κινδυνεύει να ασκήσει περιττή οικονομική πίεση στους καταναλωτές και εκτροπή επενδύσεων από τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών.
Σύμφωνα με την ACEA πρόσφατη μελέτη εκτιμά ότι τα πρότυπα Euro 7 θα παρέχουν μόνο μείωση 4% στις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) όταν θα αρχίσουν να ισχύουν από το 2026 ή 2027 και μετά, ενώ τα περιβαλλοντικά οφέλη θα λιγοστά. Όμως το σίγουρο είναι ότι θα ανεβάσουν την τιμή των αυτοκινήτων.
Για παράδειγμα, σύμφωνα με εκτιμήσεις ορισμένων κατασκευαστών, η μέση τιμή καταναλωτή ενός νέου αυτοκινήτου θα μπορούσε να αυξηθεί κατά 2.000 ευρώ, ασκώντας πρόσθετες οικονομικές πιέσεις στους ευρωπαίους καταναλωτές που ήδη παλεύουν με το υψηλό ενεργειακό κόστος και τις πληθωριστικές πιέσεις.
Τα νέα πρότυπα Euro 7 που προτάθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Οκτώβριο του 2022 περιλαμβάνουν ένα σύνολο κανόνων για την υποστήριξη ενός πιο πράσινου και υγιούς μέλλοντος στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι νέες απαιτήσεις με βάση το πρότυπο Euro 7
Η πρόταση αντικαθιστά και απλοποιεί τους προηγούμενους χωριστούς κανόνες εκπομπών για αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά (Euro 6) και φορτηγά και λεωφορεία (Euro VI).
Οι κανόνες Euro 7 θέτουν όρια εκπομπών για όλα τα μηχανοκίνητα οχήματα, δηλ. αυτοκίνητα, ελαφρά φορτηγά, λεωφορεία και φορτηγά υπό ένα ενιαίο σύνολο κανόνων.
Οι νέοι κανόνες είναι ουδέτεροι ως προς τα καύσιμα και την τεχνολογία, θέτοντας τα ίδια όρια ανεξάρτητα από το αν το όχημα χρησιμοποιεί βενζίνη, diesel, ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης ή εναλλακτικά καύσιμα.
Σύμφωνα με την Κομισιόν το νέο πρότυπο Euro 7 θα βοηθήσει σε:
–Καλύτερο έλεγχο των εκπομπών ατμοσφαιρικών ρύπων από όλα τα νέα οχήματα: διευρύνοντας το φάσμα των συνθηκών οδήγησης που καλύπτονται από τις δοκιμές εκπομπών στο δρόμο. Αυτά θα αντικατοπτρίζουν πλέον καλύτερα το εύρος των συνθηκών που μπορούν να αντιμετωπίσουν τα οχήματα σε ολόκληρη την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων θερμοκρασιών έως 45°C ή σύντομων ταξιδιών τυπικών καθημερινών μετακινήσεων.
-Ενημέρωση και αυστηροποίηση των ορίων για τις εκπομπές ρύπων: τα όρια θα γίνουν αυστηρότερα για φορτηγά και λεωφορεία, ενώ τα κατώτατα υφιστάμενα όρια για αυτοκίνητα και ημιφορτηγά θα ισχύουν πλέον ανεξάρτητα από το καύσιμο που χρησιμοποιεί το όχημα. Οι νέοι κανόνες θέτουν επίσης όρια εκπομπών για ρύπους που δεν είχαν ρυθμιστεί στο παρελθόν, όπως οι εκπομπές υποξειδίου του αζώτου από βαρέα οχήματα.
-Ρύθμιση εκπομπών από φρένα και ελαστικά: οι κανόνες προτύπων Euro 7 θα είναι τα πρώτα παγκόσμια πρότυπα εκπομπών που θα υπερβούν τη ρύθμιση των εκπομπών της εξάτμισης και θα θέτουν πρόσθετα όρια για τις εκπομπές σωματιδίων από τα φρένα και κανόνες για τις εκπομπές μικροπλαστικών από ελαστικά. Αυτοί οι κανόνες θα ισχύουν για όλα τα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών.
-Βεβαίωση ότι τα νέα αυτοκίνητα παραμένουν «καθαρά» για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα: όλα τα οχήματα θα πρέπει να συμμορφώνονται με τους κανόνες για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από ό,τι μέχρι τώρα. Η συμμόρφωση για αυτοκίνητα και φορτηγά θα ελέγχεται έως ότου τα οχήματα αυτά φτάσουν τα 200.000 χλμ. και την ηλικία των 10 ετών. Αυτό διπλασιάζει τις απαιτήσεις ανθεκτικότητας που ισχύουν σύμφωνα με τους κανόνες Euro 6/VI (100.000 χλμ. και ηλικία 5 ετών). Ανάλογες αυξήσεις θα υπάρξουν και για λεωφορεία και φορτηγά.
-Υποστήριξη της ανάπτυξης ηλεκτρικών οχημάτων: οι νέοι κανόνες θα ρυθμίζουν την ανθεκτικότητα των μπαταριών σε αυτοκίνητα και φορτηγά, προκειμένου να αυξηθεί η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα ηλεκτρικά οχήματα. Αυτό θα μειώσει επίσης την ανάγκη για αντικατάσταση μπαταριών νωρίς στη ζωή ενός οχήματος, μειώνοντας έτσι την ανάγκη για νέες κρίσιμες πρώτες ύλες που απαιτούνται για την παραγωγή μπαταριών.
-Αξιοποίηση πλήρως των ψηφιακών δυνατοτήτων: Οι κανόνες Euro 7 θα διασφαλίσουν ότι τα οχήματα δεν παραβιάζονται και οι εκπομπές μπορούν να ελεγχθούν από τις αρχές με εύκολο τρόπο, χρησιμοποιώντας αισθητήρες μέσα στο όχημα για τη μέτρηση των εκπομπών καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής ενός οχήματος.
Επίσης σύμφωνα με τις προτάσεις, οι εκπομπές οξειδίου του αζώτου για τους βενζινοκινητήρες θα παραμείνουν οι ίδιες (60 mg/km). Ωστόσο, οι κινητήρες diesel οι αντίστοιχες εκπομπές θα μειωθούν από τα 80 mg/km στα 60 mg/km.


Latest News
![ΑΠΕ: Ρεκόρ παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ στην ΕΕ το 2023 – Η θέση της Ελλάδας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_ape_ola-1024x600-1-600x352.png)
Ρεκόρ παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ στην ΕΕ το 2023 - Η επίδοση της Ελλάδας [γραφήματα]
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση του ποσοστού των ΑΠΕ στην ακαθάριστη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας από την έναρξη της καταμέτρησης, το 2004

Αντιστάθμιση 145 εκατ. στη βαριά βιομηχανία για το ενεργειακό κόστος – Τα έξτρα έσοδα από ρύπους
Στα 588 εκατ. ευρώ τα συνολικά κονδύλια τη διετία προς τη βιομηχανία από τα δικαιώματα εκπομπών ρύπων

Πόσα ηλεκτρικά ΙΧ θα κυκλοφορούν στην Ελλάδα το 2031
Στοίχημα η ηλεκτροκίνηση για την Ελλάδα - Τest drive στους σταθμούς φόρτισης από την εταιρεία P3 Greece

Παπουτσάνης: Από ΑΠΕ το σύνολο της ηλεκτρικής ενέργειας για τη μονάδα της Ριτσώνας
Δύο φωτοβολταϊκοί σταθμοί θα παράγουν το 100% της ηλεκτρικής ενέργειας του εργοστασίου Παπουτσάνης στη Ριτσωνα

Σχεδόν 2 εκατοστά πάνω η στάθμη της θάλασσας από το λιώσιμο των πάγων
Μέσα σε λίγα χρόνια το λιώσιμο των πάγων έχει οδηγήσει σε αύξηση της στάθμης της θάλασσας κατά τουλάχιστον 2 εκατοστά

Νέες αιτήσεις για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» - Τι πρέπει να κάνετε
Στα 44 εκατ. ο προϋπολογισμός για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»

Στα «σκουπίδια» 2 TWh πράσινης ενέργειας το 2025 – Οι εκτιμήσεις για το ψαλίδι στις ΑΠΕ
Υπερδιπλάσιες οι περικοπές παραγωγής ρεύματος από ΑΠΕ το 2024, σύμφωνα με τον Παντελή Μπίσκα – Και συναγερμός για μπλακ άουτ το Πάσχα

Φωτοβολταϊκά σε πολυκατοικίες – Εγκατάσταση μόνο με συμφωνία του 51% των ιδιοκτητών
Για να εγκατασταθούν φωτοβολταϊκά σε πολυκατοικίες θα απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του 51% των ιδιοκτητών, όπως προβλέπει ειδική ρύθμιση του υπ. Ενέργειας

Το στοίχημα της Ιαπωνίας με τις λεπτές ηλιακές κυψέλες για να τα βάλει με την Κίνα
Η Ιαπωνία θα παράξει εξαιρετικά λεπτές και εύκαμπτες ηλιακές κυψέλες προσπαθώντας να ενισχύσει την ενεργειακή της ασφάλεια

Τσακίρης στον ΟΤ: «Η ΕΤΕπ θα στηρίξει τα offshore αιολικά στην Ελλάδα»
Ο Γιάννης Τσακίρης, αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ, μετά τη χρηματοδότηση με 400 εκατ. ευρώ του offshore αιολικού στην Πολωνία μιλά στον ΟΤ