Μόλις το 10% των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν στους δρόμους της ΕΕ το 2035, θα έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των προτύπων εκπομπών Euro 7. Αυτό αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η οποία τονίζει παράλληλα, ότι παρά τα ελάχιστα περιβαλλοντικά οφέλη, η πρόταση Euro 7 κινδυνεύει να ασκήσει περιττή οικονομική πίεση στους καταναλωτές και εκτροπή επενδύσεων από τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών.

Σύμφωνα με την ACEA πρόσφατη μελέτη εκτιμά ότι τα πρότυπα Euro 7 θα παρέχουν μόνο μείωση 4% στις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) όταν θα αρχίσουν να ισχύουν από το 2026 ή 2027 και μετά, ενώ τα περιβαλλοντικά οφέλη θα λιγοστά. Όμως το σίγουρο είναι ότι θα ανεβάσουν την τιμή των αυτοκινήτων.

Για παράδειγμα, σύμφωνα με εκτιμήσεις ορισμένων κατασκευαστών, η μέση τιμή καταναλωτή ενός νέου αυτοκινήτου θα μπορούσε να αυξηθεί κατά 2.000 ευρώ, ασκώντας πρόσθετες οικονομικές πιέσεις στους ευρωπαίους καταναλωτές που ήδη παλεύουν με το υψηλό ενεργειακό κόστος και τις πληθωριστικές πιέσεις.

Τα νέα πρότυπα Euro 7 που προτάθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Οκτώβριο του 2022 περιλαμβάνουν ένα σύνολο κανόνων για την υποστήριξη ενός πιο πράσινου και υγιούς μέλλοντος στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Οι νέες απαιτήσεις με βάση το πρότυπο Euro 7

Η πρόταση αντικαθιστά και απλοποιεί τους προηγούμενους χωριστούς κανόνες εκπομπών για αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά (Euro 6) και φορτηγά και λεωφορεία (Euro VI).

Οι κανόνες Euro 7 θέτουν όρια εκπομπών για όλα τα μηχανοκίνητα οχήματα, δηλ. αυτοκίνητα, ελαφρά φορτηγά, λεωφορεία και φορτηγά υπό ένα ενιαίο σύνολο κανόνων.

Οι νέοι κανόνες είναι ουδέτεροι ως προς τα καύσιμα και την τεχνολογία, θέτοντας τα ίδια όρια ανεξάρτητα από το αν το όχημα χρησιμοποιεί βενζίνη, diesel, ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης ή εναλλακτικά καύσιμα.

Σύμφωνα με την Κομισιόν το νέο πρότυπο Euro 7 θα βοηθήσει σε:

–Καλύτερο έλεγχο των εκπομπών ατμοσφαιρικών ρύπων από όλα τα νέα οχήματα: διευρύνοντας το φάσμα των συνθηκών οδήγησης που καλύπτονται από τις δοκιμές εκπομπών στο δρόμο. Αυτά θα αντικατοπτρίζουν πλέον καλύτερα το εύρος των συνθηκών που μπορούν να αντιμετωπίσουν τα οχήματα σε ολόκληρη την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων θερμοκρασιών έως 45°C ή σύντομων ταξιδιών τυπικών καθημερινών μετακινήσεων.

-Ενημέρωση και αυστηροποίηση των ορίων για τις εκπομπές ρύπων: τα όρια θα γίνουν αυστηρότερα για φορτηγά και λεωφορεία, ενώ τα κατώτατα υφιστάμενα όρια για αυτοκίνητα και ημιφορτηγά θα ισχύουν πλέον ανεξάρτητα από το καύσιμο που χρησιμοποιεί το όχημα. Οι νέοι κανόνες θέτουν επίσης όρια εκπομπών για ρύπους που δεν είχαν ρυθμιστεί στο παρελθόν, όπως οι εκπομπές υποξειδίου του αζώτου από βαρέα οχήματα.

-Ρύθμιση εκπομπών από φρένα και ελαστικά: οι κανόνες προτύπων Euro 7 θα είναι τα πρώτα παγκόσμια πρότυπα εκπομπών που θα υπερβούν τη ρύθμιση των εκπομπών της εξάτμισης και θα θέτουν πρόσθετα όρια για τις εκπομπές σωματιδίων από τα φρένα και κανόνες για τις εκπομπές μικροπλαστικών από ελαστικά. Αυτοί οι κανόνες θα ισχύουν για όλα τα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών.

-Βεβαίωση ότι τα νέα αυτοκίνητα παραμένουν «καθαρά» για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα: όλα τα οχήματα θα πρέπει να συμμορφώνονται με τους κανόνες για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από ό,τι μέχρι τώρα. Η συμμόρφωση για αυτοκίνητα και φορτηγά θα ελέγχεται έως ότου τα οχήματα αυτά φτάσουν τα 200.000 χλμ. και την ηλικία των 10 ετών. Αυτό διπλασιάζει τις απαιτήσεις ανθεκτικότητας που ισχύουν σύμφωνα με τους κανόνες Euro 6/VI (100.000 χλμ. και ηλικία 5 ετών). Ανάλογες αυξήσεις θα υπάρξουν και για λεωφορεία και φορτηγά.

-Υποστήριξη της ανάπτυξης ηλεκτρικών οχημάτων: οι νέοι κανόνες θα ρυθμίζουν την ανθεκτικότητα των μπαταριών σε αυτοκίνητα και φορτηγά, προκειμένου να αυξηθεί η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα ηλεκτρικά οχήματα. Αυτό θα μειώσει επίσης την ανάγκη για αντικατάσταση μπαταριών νωρίς στη ζωή ενός οχήματος, μειώνοντας έτσι την ανάγκη για νέες κρίσιμες πρώτες ύλες που απαιτούνται για την παραγωγή μπαταριών.

-Αξιοποίηση πλήρως των ψηφιακών δυνατοτήτων: Οι κανόνες Euro 7 θα διασφαλίσουν ότι τα οχήματα δεν παραβιάζονται και οι εκπομπές μπορούν να ελεγχθούν από τις αρχές με εύκολο τρόπο, χρησιμοποιώντας αισθητήρες μέσα στο όχημα για τη μέτρηση των εκπομπών καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής ενός οχήματος.

Επίσης σύμφωνα με τις προτάσεις, οι εκπομπές οξειδίου του αζώτου για τους βενζινοκινητήρες θα παραμείνουν οι ίδιες (60 mg/km). Ωστόσο, οι κινητήρες diesel οι αντίστοιχες εκπομπές θα μειωθούν από τα 80 mg/km στα 60 mg/km.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα