
Από ρεκόρ σε ρεκόρ οδηγούνται οι αξίες των δεξαμενοπλοίων second hand και έχουν φτάσει στο υψηλό των 15 τελευταίων χρόνων. Οι αξίες των δεξαμενόπλοιων αργού σημείωσαν το πιο πρόσφατο χαμηλό τους τον Δεκέμβριο του 2020, όταν η Clarksons Research εκτίμησε τη συνολική αξία τριών δεξαμενοπλοίων ηλικίας 5 ετών και συγκεκριμένα ενός Aframax, ενός Suezmax και ενός VLCC σε 138,5 εκατ. δολ. Πριν από δώδεκα μήνες, αυτή η αποτίμηση είχε ανέλθει στα 172,0 εκατ. δολ (+25%).
Έκτοτε, άλλα 59,0 εκατ. δολ έχουν προστεθεί σε αξία και τα τρία πλοία ηλικίας πέντε ετών αποτιμώνται πλέον με μία συνολική αξία 231,0 εκατ. δολ. (+34%), αναφέρει ο Niels Rasmussen, αναλυτής της ναυτιλιακής οργάνωσης Bimco.
Ναυτιλία: Ρεκόρ παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
Την ίδια περίοδο από την πλευρά της ζήτησης, η παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου υπέφερε κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, ειδικά το 2020. Η ανάκαμψη της κατανάλωσης έκτοτε συνέβαλε στην αύξηση της αξίας των πλοίων. Η EIA εκτιμά ότι η παγκόσμια κατανάλωση τον Απρίλιο του 2023 έφτασε τα 100,0 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, 7% υψηλότερα από τον Δεκέμβριο του 2020.
Επιπλέον κατά τη διάρκεια του 2022, η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία οδήγησε σε πολυάριθμες κυρώσεις στις ρωσικές εξαγωγές αργού από τις χώρες της G7. Η απαγόρευση της ΕΕ για τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου τέθηκε πλήρως σε ισχύ τον Αύγουστο του 2022 και αναμόρφωσε τόσο τις εξαγωγές της Ρωσίας όσο και τις εισαγωγές της ΕΕ. Οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας συνεισφέρουν τώρα 83% περισσότερα τονομίλια στο εμπόριο μεταφοράς αργού πετρελαίου, από ό,τι πριν από ένα χρόνο. Ιδιαίτερα η Ινδία και η Κίνα έχουν παρέμβει για να αγοράσουν το πετρέλαιο που δεν ρέει πλέον στην ΕΕ. Η ΕΕ αύξησε τις εισαγωγές ιδιαίτερα από τον Περσικό Κόλπο και τον Κόλπο των ΗΠΑ, και οι εισαγωγές συνεισφέρουν τώρα 13% περισσότερα τονομίλια από ό,τι πριν από ένα χρόνο και 42% περισσότερο από ό,τι στις αρχές του 2022, καθώς ορισμένοι αγοραστές της ΕΕ άρχισαν ήδη να βρίσκουν νέους προμηθευτές αμέσως μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία στα τέλη Φεβρουαρίου 2022.
Οι προβλέψεις της Bimco
Οι παραπάνω εξελίξεις ήταν και οι βασικοί παράγοντες για την αύξηση των αξιών των ηλικίας πέντε ετών δεξαμενόπλοιων αργού Aframax, Suezmax και VLCC, τα οποία πλέον ανέρχονται αντίστοιχα στο 96%, στο 85% και στο 83% των τιμών νεότευκτων. Παρά τις υψηλές αναλογίες τιμών μεταχειρισμένων προς νεότευκτα και με το βιβλίο παραγγελιών νεότευκτων δεξαμενοπλοίων να είναι μόλις το 2,6% του υφιστάμενου εμπορικού στόλου, οι συμβάσεις κατασκευής νεότευκτων παραμένουν πολύ λίγες
Τέλος η Bimco επισημαίνει ότι παρά τις βραχυπρόθεσμες ανησυχίες λόγω του ανώτατου ορίου παραγωγής που ανακοινώθηκε πρόσφατα από τον ΟΠΕΚ+, οι προοπτικές για την αγορά των δεξαμενόπλοιων αργού παραμένουν ευοίωνες. Δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι οι κυρώσεις της ΕΕ θα αρθούν και η ΕΙΑ αναμένει ότι η παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου το 2024 θα υπερβεί τα επίπεδα του 2019 για πρώτη φορά από την εμφάνιση της πανδημίας.


Latest News

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες