Από ρεκόρ σε ρεκόρ οδηγούνται οι αξίες των δεξαμενοπλοίων second hand και έχουν φτάσει στο υψηλό των 15 τελευταίων χρόνων. Οι αξίες των δεξαμενόπλοιων αργού σημείωσαν το πιο πρόσφατο χαμηλό τους τον Δεκέμβριο του 2020, όταν η Clarksons Research εκτίμησε τη συνολική αξία τριών δεξαμενοπλοίων ηλικίας 5 ετών και συγκεκριμένα ενός Aframax, ενός Suezmax και ενός VLCC σε 138,5 εκατ. δολ. Πριν από δώδεκα μήνες, αυτή η αποτίμηση είχε ανέλθει στα 172,0 εκατ. δολ (+25%).
Έκτοτε, άλλα 59,0 εκατ. δολ έχουν προστεθεί σε αξία και τα τρία πλοία ηλικίας πέντε ετών αποτιμώνται πλέον με μία συνολική αξία 231,0 εκατ. δολ. (+34%), αναφέρει ο Niels Rasmussen, αναλυτής της ναυτιλιακής οργάνωσης Bimco.
Ναυτιλία: Ρεκόρ παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
Την ίδια περίοδο από την πλευρά της ζήτησης, η παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου υπέφερε κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, ειδικά το 2020. Η ανάκαμψη της κατανάλωσης έκτοτε συνέβαλε στην αύξηση της αξίας των πλοίων. Η EIA εκτιμά ότι η παγκόσμια κατανάλωση τον Απρίλιο του 2023 έφτασε τα 100,0 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, 7% υψηλότερα από τον Δεκέμβριο του 2020.
Επιπλέον κατά τη διάρκεια του 2022, η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία οδήγησε σε πολυάριθμες κυρώσεις στις ρωσικές εξαγωγές αργού από τις χώρες της G7. Η απαγόρευση της ΕΕ για τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου τέθηκε πλήρως σε ισχύ τον Αύγουστο του 2022 και αναμόρφωσε τόσο τις εξαγωγές της Ρωσίας όσο και τις εισαγωγές της ΕΕ. Οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας συνεισφέρουν τώρα 83% περισσότερα τονομίλια στο εμπόριο μεταφοράς αργού πετρελαίου, από ό,τι πριν από ένα χρόνο. Ιδιαίτερα η Ινδία και η Κίνα έχουν παρέμβει για να αγοράσουν το πετρέλαιο που δεν ρέει πλέον στην ΕΕ. Η ΕΕ αύξησε τις εισαγωγές ιδιαίτερα από τον Περσικό Κόλπο και τον Κόλπο των ΗΠΑ, και οι εισαγωγές συνεισφέρουν τώρα 13% περισσότερα τονομίλια από ό,τι πριν από ένα χρόνο και 42% περισσότερο από ό,τι στις αρχές του 2022, καθώς ορισμένοι αγοραστές της ΕΕ άρχισαν ήδη να βρίσκουν νέους προμηθευτές αμέσως μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία στα τέλη Φεβρουαρίου 2022.
Οι προβλέψεις της Bimco
Οι παραπάνω εξελίξεις ήταν και οι βασικοί παράγοντες για την αύξηση των αξιών των ηλικίας πέντε ετών δεξαμενόπλοιων αργού Aframax, Suezmax και VLCC, τα οποία πλέον ανέρχονται αντίστοιχα στο 96%, στο 85% και στο 83% των τιμών νεότευκτων. Παρά τις υψηλές αναλογίες τιμών μεταχειρισμένων προς νεότευκτα και με το βιβλίο παραγγελιών νεότευκτων δεξαμενοπλοίων να είναι μόλις το 2,6% του υφιστάμενου εμπορικού στόλου, οι συμβάσεις κατασκευής νεότευκτων παραμένουν πολύ λίγες
Τέλος η Bimco επισημαίνει ότι παρά τις βραχυπρόθεσμες ανησυχίες λόγω του ανώτατου ορίου παραγωγής που ανακοινώθηκε πρόσφατα από τον ΟΠΕΚ+, οι προοπτικές για την αγορά των δεξαμενόπλοιων αργού παραμένουν ευοίωνες. Δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι οι κυρώσεις της ΕΕ θα αρθούν και η ΕΙΑ αναμένει ότι η παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου το 2024 θα υπερβεί τα επίπεδα του 2019 για πρώτη φορά από την εμφάνιση της πανδημίας.
Latest News
Καραμπόλες στην αγορά και το εμπόριο πετρελαίου από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ θα μεγαλώσουν τα δρομολόγια των πλοίων που θα μεταφέρουν τα βαρέλια αργού, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Fearnleys
Πρεμιέρα για τη σεζόν κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη - Ποιο πλοίο «έσπασε το ρόδι»
Πρεμιέρα στον ΟΛΘ σήμερα για την κρουαζιέρα καθώς το πρώτο κρουαζιερόπλοιο για φέτος κατέπλευσε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Τα νεότευκτα δεξαμενόπλοια «ΑΙΣΩΠΟΣ» και «ΑΙΟΛΟΣ» στην Capital Ship Management
Τα νέα δεξαμενόπλοια της Capital Ship Management είναι τα πρώτα πλοία με ελληνική σημαία που παραδόθηκαν από τα ναυπηγεία New Times Shipbuilding
Η Attica Group σχεδιάζει τη ναυπήγηση έξι πλοίων
Οι προγραμματισμένες επενδύσεις στην κατεύθυνση ανανέωσης του στόλου της Attica Group ανέρχονται σε περίπου 515 εκατ. ευρώ
Οι δασμοί Τραμπ έφεραν τα πάνω κάτω
Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού είναι ρευστές και εξελίσσονται διαρκώς τόσο στις απειλές όσο και στις ευκαιρίες
Έκτακτο δρομολόγιο του Kissamos από Σαντορίνη - Νέες τροποποιήσεις μελετά η Attica Group
Tο έκτακτο δρομολόγιο θα πραγματοποιηθεί σήμερα από το πλοίο “Kissamos”, το οποίο θα αναχωρήσει στις 21:00 από το Ηράκλειο, Κρήτης
Η Ερυθρά, το Σουέζ και ο Τραμπ σε ρόλο μπαλαντέρ στη ναυτιλία
Οι περισσότερες ναυτιλιακές θα περιμένουν να δουν πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα και θα πρέπει να πειστούν ότι η απειλή επίθεσης έχει εξαλειφθεί
«Πυξίδα ανταγωνιστικότητας» - Αλλάζουν τα δεδομένα για την ευρωπαϊκή ναυτιλία
Η νέα στρατηγική που θα αναδείξει τον ρόλο που διαδραματίζουν τα ευρωπαϊκά λιμάνια και η ναυτιλιακή βιομηχανία στη μελλοντική οικονομία της ΕΕ
Επιστρέφει η σταθερότητα στην Ερυθρά, εκτιμά η διοίκηση της Διώρυγας Σουέζ
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα είχε κοστίσει στην Αίγυπτο περίπου 7 δισεκ. δολάρια σε έσοδα από τη Διώρυγα του Σουέζ το 2024
Τι θα κρίνει τις τάσεις σε ναύλους και αγοραπωλησίες
Τις εξελίξεις θα φέρει μια επιστροφή των πλοίων στη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ - Γιατί θα προκαλέσει μεγάλη πτώση της αξίας των πλοίων από «δεύτερο χέρι»