Από ρεκόρ σε ρεκόρ οδηγούνται οι αξίες των δεξαμενοπλοίων second hand και έχουν φτάσει στο υψηλό των 15 τελευταίων χρόνων. Οι αξίες των δεξαμενόπλοιων αργού σημείωσαν το πιο πρόσφατο χαμηλό τους τον Δεκέμβριο του 2020, όταν η Clarksons Research εκτίμησε τη συνολική αξία τριών δεξαμενοπλοίων ηλικίας 5 ετών και συγκεκριμένα ενός Aframax, ενός Suezmax και ενός VLCC σε 138,5 εκατ. δολ. Πριν από δώδεκα μήνες, αυτή η αποτίμηση είχε ανέλθει στα 172,0 εκατ. δολ (+25%).
Έκτοτε, άλλα 59,0 εκατ. δολ έχουν προστεθεί σε αξία και τα τρία πλοία ηλικίας πέντε ετών αποτιμώνται πλέον με μία συνολική αξία 231,0 εκατ. δολ. (+34%), αναφέρει ο Niels Rasmussen, αναλυτής της ναυτιλιακής οργάνωσης Bimco.
Ναυτιλία: Ρεκόρ παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
Την ίδια περίοδο από την πλευρά της ζήτησης, η παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου υπέφερε κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, ειδικά το 2020. Η ανάκαμψη της κατανάλωσης έκτοτε συνέβαλε στην αύξηση της αξίας των πλοίων. Η EIA εκτιμά ότι η παγκόσμια κατανάλωση τον Απρίλιο του 2023 έφτασε τα 100,0 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, 7% υψηλότερα από τον Δεκέμβριο του 2020.
Επιπλέον κατά τη διάρκεια του 2022, η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία οδήγησε σε πολυάριθμες κυρώσεις στις ρωσικές εξαγωγές αργού από τις χώρες της G7. Η απαγόρευση της ΕΕ για τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου τέθηκε πλήρως σε ισχύ τον Αύγουστο του 2022 και αναμόρφωσε τόσο τις εξαγωγές της Ρωσίας όσο και τις εισαγωγές της ΕΕ. Οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας συνεισφέρουν τώρα 83% περισσότερα τονομίλια στο εμπόριο μεταφοράς αργού πετρελαίου, από ό,τι πριν από ένα χρόνο. Ιδιαίτερα η Ινδία και η Κίνα έχουν παρέμβει για να αγοράσουν το πετρέλαιο που δεν ρέει πλέον στην ΕΕ. Η ΕΕ αύξησε τις εισαγωγές ιδιαίτερα από τον Περσικό Κόλπο και τον Κόλπο των ΗΠΑ, και οι εισαγωγές συνεισφέρουν τώρα 13% περισσότερα τονομίλια από ό,τι πριν από ένα χρόνο και 42% περισσότερο από ό,τι στις αρχές του 2022, καθώς ορισμένοι αγοραστές της ΕΕ άρχισαν ήδη να βρίσκουν νέους προμηθευτές αμέσως μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία στα τέλη Φεβρουαρίου 2022.
Οι προβλέψεις της Bimco
Οι παραπάνω εξελίξεις ήταν και οι βασικοί παράγοντες για την αύξηση των αξιών των ηλικίας πέντε ετών δεξαμενόπλοιων αργού Aframax, Suezmax και VLCC, τα οποία πλέον ανέρχονται αντίστοιχα στο 96%, στο 85% και στο 83% των τιμών νεότευκτων. Παρά τις υψηλές αναλογίες τιμών μεταχειρισμένων προς νεότευκτα και με το βιβλίο παραγγελιών νεότευκτων δεξαμενοπλοίων να είναι μόλις το 2,6% του υφιστάμενου εμπορικού στόλου, οι συμβάσεις κατασκευής νεότευκτων παραμένουν πολύ λίγες
Τέλος η Bimco επισημαίνει ότι παρά τις βραχυπρόθεσμες ανησυχίες λόγω του ανώτατου ορίου παραγωγής που ανακοινώθηκε πρόσφατα από τον ΟΠΕΚ+, οι προοπτικές για την αγορά των δεξαμενόπλοιων αργού παραμένουν ευοίωνες. Δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι οι κυρώσεις της ΕΕ θα αρθούν και η ΕΙΑ αναμένει ότι η παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου το 2024 θα υπερβεί τα επίπεδα του 2019 για πρώτη φορά από την εμφάνιση της πανδημίας.
Latest News
Προβληματίζουν οι περικοπές ΟΠΕΚ τα δεξαμενόπλοια
Οι παράγοντες που πιέζουν τους ναύλους μπορεί να εξισορροπηθούν από την αυξανόμενη παραγωγή στον Ατλαντικό που στηρίζει το εμπόριο μεγάλων αποστάσεων
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,