Από τότε που εφευρέθηκε το ρολόι χειρός, οι κατασκευαστές ασχολήθηκαν με το ερώτημα πόσο μεγάλο θα έπρεπε να είναι.
Αυτή τη στιγμή, οι ωρολογοποιοί κλίνουν προς τα μικρότερα, μια τάση που κορυφώθηκε τον περασμένο μήνα στο Watches and Wonders, την ετήσια έκθεση πολυτελών ρολογιών στη Γενεύη, σύμφωνα με το Bloomberg.
Ρολόγια: Το νέο δημιούργημα της Rolex από τιτάνιο [εικόνες]
Περισσότερες από δώδεκα μάρκες παρουσίασαν νέες σειρές προϊόντων σε μικρά μεγέθη—ή προσάρμοσαν σε μικρότερο μέγεθος εκδόσεις υπαρχόντων δημοφιλών μοντέλων.
Η ιστορία
Για τους άντρες ξεκίνησαν μεγάλα, αφού τα πρώτα ήταν ρολόγια τσέπης με λουράκια πάνω τους. Ο Louis Cartier έφτιαξε μια πρώιμη έκδοση το 1911 για τον φίλο του, αεροπόρο Alberto Santos-Dumont, ο οποίος είχε βαρεθεί να βγάζει το ρολόι τσέπης του για να πλοηγηθεί κατά την πτήση.
Δεν πέρασε πολύς καιρός πριν συνειδητοποιήσουν οι ωρολογοποιοί ότι ένα τεράστιο ρολόι στον καρπό ήταν δυσκίνητο και περιττό.
Ξεκινώντας από τα τέλη της δεκαετίας του 1940 και συνεχίζοντας μέχρι τις δεκαετίες του ’50 και του ’60, τα ρολόγια είχαν διάμετρο περίπου 35 έως 38 χιλιοστά και αυτά αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των πιο περιζήτητων vintage σχεδίων του σήμερα.
Κάποια στιγμή γύρω στα τέλη της δεκαετίας του 1990, καθώς τα μηχανικά ρολόγια έβγαιναν από την κρίση του χαλαζία και βίωναν τα πρώτα στάδια μιας ανάκαμψης πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, άρχισαν να γίνονται ξανά μεγάλα.
Ήταν μια μεταμόρφωση που αρχικά οδηγήθηκε από τη δημοτικότητα του χρονογράφου, ο οποίος απαιτούσε έναν μεγάλο καμβά και μια παχιά θήκη για να εξασφαλίσει την αντίσταση στο νερό που αναμενόταν από ένα σπορ ρολόι. Έγινε τάση της μόδας, και ακόμη και τα ρολόγια χαλαζία έγιναν τόσο μεγάλα όσο τα Panerai Luminors, τα οποία έχουν κατά μέσο όρο περίπου 45 χιλιοστά και συχνά φτάνουν τα 47 χιλιοστά.
Η μεταστροφή
Όταν ο οίκος δημοπρασιών Phillips in Association With Bacs & Russo πούλησε το Rolex Daytona 37χιλιοστών του 1964 του Paul Newman για το ποσό ρεκόρ των 17,7 εκατομμυρίων δολαρίων το 2017, πυροδότησε μια vintage εμμονή που δεν έχει ακόμη υποχωρήσει.
Τα μικρότερα ρολόγια έχουν γίνει από τότε mainstream. Μια σειρά από vintage αναβιώσεις παρουσιάστηκαν στο Watches and Wonders, σε διαμέτρους που κυμαίνονται από 32 mm έως 40 mm. Ας δούμε κάποια από αυτά παρακάτω.
Carrera Glass Box
Ο χρονογράφος Carrera Glass Box της TAG Heuer, για παράδειγμα, είναι τώρα 39 mm. Εμπνεύστηκε στιλιστικά από τα πρωτότυπα Carrera της δεκαετίας του ’60, τα οποία κυμαίνονταν από 36 mm στην αρχή έως 40 mm για πιο πρόσφατα μοντέλα.
Cartier Pasha
Το λατρεμένο και αγαπημένο Cartier Pasha της δεκαετίας του 1980 παρουσιάστηκε φέτος στην έκθεση της Γενεύης σε έκδοση 35 χιλιοστών. Παρά το μικρότερο μέγεθος του,η ανανεωμένη του έκδοση παραμένει γοητευτική και εντυπωσίασε τους λάτρεις του είδους.
Radiomir Quaranta
Η Panerai, μια άλλη διάσημη μάρκα, κυκλοφόρησε φέτος ένα Radiomir Quaranta (ιταλικά για το “40”) στα 40 mm. Το μέσο μέγεθος του Panerai είναι 45 mm και κατασκευάζει συνήθως ρολόγια 47 mm.
«Είμαστε ο παγκόσμιος ηγέτης στα μεγάλα ρολόγια, αλλά το Radiomir Quaranta είναι ένα νέο κλασικό για την Panerai, που μπορούν να φορέσουν και οι γυναίκες και οι άνδρες», λέει ο Διευθύνων Σύμβουλος Jean-Marc Pontroué. «Πέρυσι παρουσιάσαμε το Luminor Quaranta [40 χιλιοστά] και είχε μεγάλη επιτυχία. Διαπιστώσαμε ότι το 60% των αγοραστών ήταν άνδρες και το 40% κυρίες, κάτι που δεν το περιμέναμε».
Hublot Big Bang
Το Hublot Big Bang δεν είναι τόσο μεγάλο πια. Η κορυφαία συλλογή της μάρκας που βοήθησε στην έναρξη της τάσης του μεγάλου ρολογιού τη δεκαετία του 1990 ξεπέρασε την εμμονή με τα 45 χιλιοστά. Μια νέα έκδοση του Spirit of Big Bang έκανε πρεμιέρα φέτος στα 32 χιλιοστά, και δεν πρόκειται για ένα καθαρά γυναικείο κομμάτι.
Tonda PF 36
«Όταν κάναμε το αυτόματο Tonda PF 36 mm πέρυσι, προοριζόταν αρχικά για κυρίες, αλλά πολλοί άντρες αναζητούσαν αυτό το μέγεθος, ειδικά συλλέκτες», λέει ο CEO της Parmigiani Fleurier, Guido Terreni. «Με την ίδια λογική, πολλές γυναίκες έχουν αρχίσει να ενδιαφέρονται για τα ρολόγια των 40 χιλιοστών μας».
Βλέπουμε περισσότερα unisex ρολόγια και μικρότερα μεγέθη», λέει ο CEO της WatchBox, Justin Reis.
Οι άντρες φορούν αυτό που παλαιότερα ορίζονταν ως γυναικεία ρολόγια, λέει, μια διάκριση που συχνά αφορούσε μόνο το μέγεθος. «Πλέον θέλουν κάτι πιο κομψό, πιο εκλεπτυσμένο», λέει ο Reis.
Latest News
Έκθεση αφιερωμένη στη ζωή και το έργο του Τσαρλς Ντίκενς – Σπάνια αντικείμενα
Μια έκθεση με σπάνια αντικείμενα που αξίζει να επισκεφθείτε αν βρεθείτε στο Λονδίνο
Στον «αέρα» 50 εκατ. που πλήρωσε σε παίκτη η Μπαρτσελόνα - Οικονομικό χάος στον ιστορικό σύλλογο
Η ισπανική LaLiga αφαίρεσε τον μέσο Ντάνι Όλμο, καθώς και τον επιθετικό Πάου Βίκτορ, από το επίσημο ρόστερ της Μπαρτσελόνα
Πόσο μας ωφελεί ένας μήνας «στεγνός« από αλκοόλ; - Οι ειδικοί απαντούν
Εδώ και χρόνια το «Dry January» αποτελεί μια από τις πιο δημοφιλείς προκλήσεις κατά την περίοδο του Ιανουαρίου. Έχει όμως τόσα οφέλη μια αποχή διάρκειας μόλις 31 ημερών;
Αναστάτωση στη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή με ψεύτικους λογαριασμούς του Μπαχ
Ψεύτικοι λογαριασμοί και e-mail ως… Τόμας Μπαχ επικοινωνούν με υψηλόβαθμα πρόσωπα, σύμφωνα με καταγγελία που έκανε η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή
1925-2025: Ο Ολυμπιακός και 100 χρόνια τρισένδοξης ιστορίας
Ο Ολυμπιακός συμπληρώνει 100 χρόνια ζωής και η χρονιά που μόλις μπήκε, είναι σημείο αναφοράς στην μυθική ιστορία του συλλόγου
Το μήνυμα του Βαγγέλη Μαρινάκη στους οπαδούς της Νότιγχαμ
«Κάναμε μεγάλα βήματα με τη Νότιγχαμ το 2024, θα συνεχίσουμε για μεγαλύτερες επιτυχίες το 2025» τονίζει μεταξύ άλλων ο Βαγγέλης Μαρινάκης
Πέθανε ο ηθοποιός των «Star Wars» Άνγκους ΜακΊνες
Ο ηθοποιός Άνγκους ΜακΊνες πέθανε σε ηλικία 77 ετών. Την είδηση επιβεβαίωσε με μια ανάρτηση στην επίσημη σελίδα του στο Facebook η οικογένειά του.
Βαγγέλης Μαρινάκης: «Το 2024 ήταν μια αξέχαστη χρονιά, το 2025 να μεγαλώσουμε ακόμη περισσότερο το όνομα του Ολυμπιακού»
Το μήνυμα του ηγέτη του Ολυμπιακού, Βαγγέλη Μαρινάκη, για το μαγικό 2024 και το ιστορικό 2025.
To brand Beckham πληρώνει 124 εκατ. δολ. σε μερίσματα
Περισσότερο από μία δεκαετία μετά την αποχώρησή του από το ποδόσφαιρο ο Μπέκαμ συνεχίζει να κερδίζει από το όνομά του
Πού πήγαν όλοι οι μάνατζερ;
Η προσπάθεια των εταιρειών να εκκαθαρίσουν την κορυφή της ιεραρχίας φέρνει ευκαιρίες απασχόλησης και προαγωγών. Η αγορά εργασίας πρέπει να προσαρμοστεί αναλόγως