Από τότε που εφευρέθηκε το ρολόι χειρός, οι κατασκευαστές ασχολήθηκαν με το ερώτημα πόσο μεγάλο θα έπρεπε να είναι.
Αυτή τη στιγμή, οι ωρολογοποιοί κλίνουν προς τα μικρότερα, μια τάση που κορυφώθηκε τον περασμένο μήνα στο Watches and Wonders, την ετήσια έκθεση πολυτελών ρολογιών στη Γενεύη, σύμφωνα με το Bloomberg.
Ρολόγια: Το νέο δημιούργημα της Rolex από τιτάνιο [εικόνες]
Περισσότερες από δώδεκα μάρκες παρουσίασαν νέες σειρές προϊόντων σε μικρά μεγέθη—ή προσάρμοσαν σε μικρότερο μέγεθος εκδόσεις υπαρχόντων δημοφιλών μοντέλων.
Η ιστορία
Για τους άντρες ξεκίνησαν μεγάλα, αφού τα πρώτα ήταν ρολόγια τσέπης με λουράκια πάνω τους. Ο Louis Cartier έφτιαξε μια πρώιμη έκδοση το 1911 για τον φίλο του, αεροπόρο Alberto Santos-Dumont, ο οποίος είχε βαρεθεί να βγάζει το ρολόι τσέπης του για να πλοηγηθεί κατά την πτήση.
Δεν πέρασε πολύς καιρός πριν συνειδητοποιήσουν οι ωρολογοποιοί ότι ένα τεράστιο ρολόι στον καρπό ήταν δυσκίνητο και περιττό.
Ξεκινώντας από τα τέλη της δεκαετίας του 1940 και συνεχίζοντας μέχρι τις δεκαετίες του ’50 και του ’60, τα ρολόγια είχαν διάμετρο περίπου 35 έως 38 χιλιοστά και αυτά αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των πιο περιζήτητων vintage σχεδίων του σήμερα.
Κάποια στιγμή γύρω στα τέλη της δεκαετίας του 1990, καθώς τα μηχανικά ρολόγια έβγαιναν από την κρίση του χαλαζία και βίωναν τα πρώτα στάδια μιας ανάκαμψης πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, άρχισαν να γίνονται ξανά μεγάλα.
Ήταν μια μεταμόρφωση που αρχικά οδηγήθηκε από τη δημοτικότητα του χρονογράφου, ο οποίος απαιτούσε έναν μεγάλο καμβά και μια παχιά θήκη για να εξασφαλίσει την αντίσταση στο νερό που αναμενόταν από ένα σπορ ρολόι. Έγινε τάση της μόδας, και ακόμη και τα ρολόγια χαλαζία έγιναν τόσο μεγάλα όσο τα Panerai Luminors, τα οποία έχουν κατά μέσο όρο περίπου 45 χιλιοστά και συχνά φτάνουν τα 47 χιλιοστά.
Η μεταστροφή
Όταν ο οίκος δημοπρασιών Phillips in Association With Bacs & Russo πούλησε το Rolex Daytona 37χιλιοστών του 1964 του Paul Newman για το ποσό ρεκόρ των 17,7 εκατομμυρίων δολαρίων το 2017, πυροδότησε μια vintage εμμονή που δεν έχει ακόμη υποχωρήσει.
Τα μικρότερα ρολόγια έχουν γίνει από τότε mainstream. Μια σειρά από vintage αναβιώσεις παρουσιάστηκαν στο Watches and Wonders, σε διαμέτρους που κυμαίνονται από 32 mm έως 40 mm. Ας δούμε κάποια από αυτά παρακάτω.
Carrera Glass Box
Ο χρονογράφος Carrera Glass Box της TAG Heuer, για παράδειγμα, είναι τώρα 39 mm. Εμπνεύστηκε στιλιστικά από τα πρωτότυπα Carrera της δεκαετίας του ’60, τα οποία κυμαίνονταν από 36 mm στην αρχή έως 40 mm για πιο πρόσφατα μοντέλα.
Cartier Pasha
Το λατρεμένο και αγαπημένο Cartier Pasha της δεκαετίας του 1980 παρουσιάστηκε φέτος στην έκθεση της Γενεύης σε έκδοση 35 χιλιοστών. Παρά το μικρότερο μέγεθος του,η ανανεωμένη του έκδοση παραμένει γοητευτική και εντυπωσίασε τους λάτρεις του είδους.
Radiomir Quaranta
Η Panerai, μια άλλη διάσημη μάρκα, κυκλοφόρησε φέτος ένα Radiomir Quaranta (ιταλικά για το “40”) στα 40 mm. Το μέσο μέγεθος του Panerai είναι 45 mm και κατασκευάζει συνήθως ρολόγια 47 mm.
«Είμαστε ο παγκόσμιος ηγέτης στα μεγάλα ρολόγια, αλλά το Radiomir Quaranta είναι ένα νέο κλασικό για την Panerai, που μπορούν να φορέσουν και οι γυναίκες και οι άνδρες», λέει ο Διευθύνων Σύμβουλος Jean-Marc Pontroué. «Πέρυσι παρουσιάσαμε το Luminor Quaranta [40 χιλιοστά] και είχε μεγάλη επιτυχία. Διαπιστώσαμε ότι το 60% των αγοραστών ήταν άνδρες και το 40% κυρίες, κάτι που δεν το περιμέναμε».
Hublot Big Bang
Το Hublot Big Bang δεν είναι τόσο μεγάλο πια. Η κορυφαία συλλογή της μάρκας που βοήθησε στην έναρξη της τάσης του μεγάλου ρολογιού τη δεκαετία του 1990 ξεπέρασε την εμμονή με τα 45 χιλιοστά. Μια νέα έκδοση του Spirit of Big Bang έκανε πρεμιέρα φέτος στα 32 χιλιοστά, και δεν πρόκειται για ένα καθαρά γυναικείο κομμάτι.
Tonda PF 36
«Όταν κάναμε το αυτόματο Tonda PF 36 mm πέρυσι, προοριζόταν αρχικά για κυρίες, αλλά πολλοί άντρες αναζητούσαν αυτό το μέγεθος, ειδικά συλλέκτες», λέει ο CEO της Parmigiani Fleurier, Guido Terreni. «Με την ίδια λογική, πολλές γυναίκες έχουν αρχίσει να ενδιαφέρονται για τα ρολόγια των 40 χιλιοστών μας».
Βλέπουμε περισσότερα unisex ρολόγια και μικρότερα μεγέθη», λέει ο CEO της WatchBox, Justin Reis.
Οι άντρες φορούν αυτό που παλαιότερα ορίζονταν ως γυναικεία ρολόγια, λέει, μια διάκριση που συχνά αφορούσε μόνο το μέγεθος. «Πλέον θέλουν κάτι πιο κομψό, πιο εκλεπτυσμένο», λέει ο Reis.
Latest News
Πέθανε ο θρυλικός μουσικός και παραγωγός Κουίνσι Τζόουνς
Ο Κουίνσι Τζόουνς, ο άνθρωπος που είχε συνεργαστεί από τον Φρανκ Σινάτρα μέχρι τον Μάικλ Τζάκσον, άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 91 ετών.
Joris (Frigoglass) στον ΟΤ: «Ο κύκλος των περικοπών έκλεισε, η σκυτάλη στην ανάπτυξη»
Το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης αναλύει στον ΟΤ ο νέος CEO του ομίλου Frigoglass, Serge Joris – Πού μπαίνει ο πήχης των πωλήσεων – Με ποιες κατηγορίες «φλερτάρει»
VERGOS Auctions: 35 χρόνια δημοπρασίες - Το προφίλ του Έλληνα συλλέκτη
Στον ΟΤ μιλά ο managing director της VERGOS Auctions - Αποκαλύπτει τα «μυστικά» μίας δημοπρασίας, τη ελληνική αγορά και την τέχνη
Μια άγνωστη ιστορία για την Μέριλιν Μονρόε
«Είδα τις φωτογραφίες της Ντίτριχ. Εφόσον μπόρεσες να δημιουργήσεις αυτό το αποτέλεσμα με εκείνη, φαντάσου τι θα μπορούσες να κάνεις με μένα» φέρεται να είπε η Μέριλιν Μονρόε στην φωτογράφο.
Η Ελλάδα στην 43η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Σάρτζα, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Η Ελλάδα στην 43η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Σάρτζα.
Τρέλα για την Εθνική: Sold out ο αγώνας με την Αγγλία
Ο κόσμος αγκαλιάζει όσο ποτέ την προσπάθεια της Εθνικής Ελλάδας, αφού εξαντλήθηκαν μέσα σε ένα 24ωρο τα 60.000 εισιτήρια για το μεγάλο ματς με την Αγγλία στο ΟΑΚΑ (14/11)!
Τι είναι το «brat» που «στέφθηκε» η λέξη της χρονιάς
Βrat εναντίον delulu σημειώσατε 1! - Πώς το λεξικό Κόλινς δικαίωσε την Charli XCX
Χρηστίδης (Volkswagen) στον ΟΤ: Οι κρίσιμες συνομιλίες, οι κόκκινες γραμμές και το μέλλον της βιομηχανίας
Tι αποκαλύπτει στον ΟΤ ο εκπροσώπος των εργαζομένων της Volkswagen στο IG Metall για την κρίση στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
Ποιοι θα βρουν δουλειά όταν η ΑΙ επικρατήσει στην αγορά εργασίας
H AI θα εξαλείψει θέσεις εργασίας σύμφωνα με την Manpower - Οι τεχνολογικές εξελίξεις δημιουργούν νέες ευκαιρίες απασχόλησης για όσους αναβαθμίζουν τις δεξιότητές τους
Πώς η κρίση της VW επηρεάζει και την... «Μπουντεσλίγκα»
Η Volkswagen δεν είναι μόνο η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη, αλλά και ιδιοκτήτρια της ποδοσφαιρικής ομάδας Βόλφσμπουργκ