Νέες «τακτικές» για την εξαπάτηση των ταξιδιωτών, με στόχο κυρίως να τους αποσπάσουν είτε χρήματα είτε προσωπικές πληροφορίες, χρησιμοποιούν πλέον οι απατεώνες του Διαδικτύου, σύμφωνα με επείγουσα προειδοποίηση που εξέδωσε στο Ηνωμένο Βασίλειο, το Chartered Trading Standards Institute (CTSI).
Το CTSI ειδικεύεται στην εκπαίδευση των επαγγελματιών που είναι υπεύθυνοι για τα εμπορικά πρότυπα και που εργάζονται σε τοπικές αρχές, επιχειρηματικούς και καταναλωτικούς φορείς, καθώς και σε κυβερνητικές θέσεις σε διάφορες χώρες.
Οι απατεώνες, όπως τονίζει το CTSI, χρησιμοποιούν πλέον όλο και πιο εξελιγμένους – πειστικούς τρόπους για να εξαπατήσουν τους παραθεριστές, με δέλεαρ κυρίως ταξιδιωτικές προσφορές που δείχνουν «πολύ καλές, χωρίς όμως να είναι αληθινές»!
Ανατροπή στον παγκόσμιο τουρισμό – Γιατί οι ξενοδοχειακοί κολοσσοί στρέφονται στο all inclusive
Μεταξύ άλλων, χρησιμοποιούν πλαστά emails, γραπτά μηνύματα και τηλεφωνικές κλήσεις, καθώς και καταχωρίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και διαδικτυακές διαφημίσεις.
Πρόκειται για μια σκοτεινή αγορά που δρα παράνομα και αναπτύσσεται παγκοσμίως, πουλώντας πόντους πτήσεων, rewards ξενοδοχείων και κλεμμένα διαπιστευτήρια λογαριασμών αεροπορικών εταιρειών. Με τις τιμές των αεροπορικών εταιρειών να έχουν εκτοξευθεί στα ύψη, εν μέσω του παγκόσμιου πληθωρισμού, όλοι αναζητούν εκπτώσεις και ειδικές προσφορές. Ετσι, πολύ εύκολα μπαίνουν στον πειρασμό να ακολουθήσουν οποιαδήποτε δελεαστική προσφορά που θα μειώνει τα υψηλά κόστη των διακοπών τους.
Φθηνές διακοπές
Για παράδειγμα, σε καταχωρίσεις μέσων κοινωνικής δικτύωσης και σε διαφημίσεις στο Ίντερνετ το τελευταίο διάστημα χρησιμοποιούν συχνά ελκυστικές εικόνες εξοχικών κατοικιών και ξενοδοχείων, τις οποίες συνοδεύουν με πολύ χαμηλές τιμές και δελεαστικές «ειδικές προσφορές», με στόχο να παγιδεύσουν εκείνους που αναζητούν «ευκαιρίες φθηνών διακοπών». Οταν οι παραθεριστές αντιλαμβάνονται ότι οι φωτογραφίες και οι τιμές ήταν εξ ολοκλήρου ψεύτικες είναι πολύ αργά.
«Οι απατεώνες έχουν ήδη πάρει τα χρήματα και έχουν εξαφανιστεί» υπογραμμίζει το CTSI, αποκαλύπτοντας ότι συχνά λένε στα θύματα να πληρώσουν με μετρητά, μέσω τραπεζικής μεταφοράς χρημάτων ή μέσω υπηρεσιών τους ή Western Union.
Επίσης, σύμφωνα με το CTSI, οι απατεώνες εκμεταλλεύονται ακόμα και πιθανές καθυστερήσεις στην έκδοση ή ανανέωση διαβατηρίων, προσφέροντας ψευδείς υπηρεσίες «fast track» για να βοηθήσουν δήθεν τους παραθεριστές να ξεπεράσουν τους καθυστερήσεις. Πρόσφατα κυκλοφόρησαν διάφορα μηνύματα και emails που υπόσχονται γρήγορες ανανεώσεις διαβατηρίων. Ομως, με τη λήψη χρημάτων από τα θύματα οι απατεώνες μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιήσουν τα προσωπικά δεδομένα που έχουν συλλέξει (κλοπή στοιχείων ταυτότητας), εμπλέκοντας τα ανυποψίαστα θύματά τους σε οικονομικές απάτες ή αφαιρώντας τους χρήματα από τραπεζικούς λογαριασμούς.
5+1 συμβουλές για την προστασία των ταξιδιωτών
- Να είστε επιφυλακτικοί με προσφορές που φαίνονται πολύ καλές για να είναι αληθινές: Οι απατεώνες συχνά χρησιμοποιούν δελεαστικές προσφορές για να τραβήξουν την προσοχή ανυποψίαστων ταξιδιωτών.
- Χρησιμοποιήστε ασφαλείς μεθόδους πληρωμής: Οταν κάνετε online κράτηση για ένα ταξίδι, χρησιμοποιήστε έναν ασφαλή τρόπο πληρωμής, όπως πιστωτική κάρτα ή PayPal.
- Ελεγχος για HTTPS: Οταν πραγματοποιείτε οποιαδήποτε ηλεκτρονική συναλλαγή, συμπεριλαμβανομένης της κράτησης ενός ταξιδιού, βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπος έχει HTTPS στη διεύθυνση URL.
- Πριν κάνετε κράτηση σε μια εταιρεία online, βεβαιωθείτε ότι γνωρίζετε από ποιον αγοράζετε.
- Να κάνετε έρευνα και να επικοινωνείτε με τους ιδιοκτήτες μιας εξοχικής κατοικίας πριν προχωρήσετε σε κράτηση μίσθωσής της.
- Ελέγξτε τις διευθύνσεις ιστού: Ενας άλλος εύκολος τρόπος για να εντοπίσετε πιθανές επιθέσεις ηλεκτρονικού ψαρέματος είναι να αναζητήσετε διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, συνδέσμους και ονόματα τομέα που δεν ταιριάζουν.
Πηγή: Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»
Latest News
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts
Έκρηξη τουριστικών επενδύσεων στη Μήλο – Ποιοι επιχειρηματίες χτίζουν ξενοδοχεία
Η Μήλος συγκεντρώνει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον – Καταλύτης η αύξηση του τουριστικού ρεύματος
Σπάει το τουριστικό... άβατο η Σαντορίνη με τιμές για όλα τα βαλάντια
Πώς η Σαντορίνη προσπαθεί να ανακτήσει τη δυναμική στον τουρισμό και να επιστρέψει στην κορυφή - Το σχέδιο των φορέων
Τα δώδεκα χρόνια και τα έξι «χρυσά» brands που άλλαξαν τον ελληνικό τουρισμό [πίνακας]
Στο ραντάρ των ξενοδοχείων που κινούνται στο χώρο της πολυτελούς φιλοξενίας έχει μπει ο ελληνικός τουρισμός
Οι δέκα αεροπορικές και οι εθνικότητες που απογειώνουν την Fraport Greece
Aegean και Ryanair είναι οι δυο αεροπορικές που διεκδικούν την πρώτη θέση στα αεροδρόμια της Fraport Greece
Αυξάνει πτήσεις και χωρητικότητα στα... «άκρα» της τουριστικής σεζόν η Aegean
Oχι μόνο ανταποκριθήκαμε στις προκλήσεις της πανδημίας, αλλά αντεπεξήλθαμε και βγήκαμε περισσότερο ενισχυμένοι, τόνισε ο αναπληρωτής CEO της Aegean, Μιχάλης Κουβελιώτης