Νέες «τακτικές» για την εξαπάτηση των ταξιδιωτών, με στόχο κυρίως να τους αποσπάσουν είτε χρήματα είτε προσωπικές πληροφορίες, χρησιμοποιούν πλέον οι απατεώνες του Διαδικτύου, σύμφωνα με επείγουσα προειδοποίηση που εξέδωσε στο Ηνωμένο Βασίλειο, το Chartered Trading Standards Institute (CTSI).
Το CTSI ειδικεύεται στην εκπαίδευση των επαγγελματιών που είναι υπεύθυνοι για τα εμπορικά πρότυπα και που εργάζονται σε τοπικές αρχές, επιχειρηματικούς και καταναλωτικούς φορείς, καθώς και σε κυβερνητικές θέσεις σε διάφορες χώρες.
Οι απατεώνες, όπως τονίζει το CTSI, χρησιμοποιούν πλέον όλο και πιο εξελιγμένους – πειστικούς τρόπους για να εξαπατήσουν τους παραθεριστές, με δέλεαρ κυρίως ταξιδιωτικές προσφορές που δείχνουν «πολύ καλές, χωρίς όμως να είναι αληθινές»!
Ανατροπή στον παγκόσμιο τουρισμό – Γιατί οι ξενοδοχειακοί κολοσσοί στρέφονται στο all inclusive
Μεταξύ άλλων, χρησιμοποιούν πλαστά emails, γραπτά μηνύματα και τηλεφωνικές κλήσεις, καθώς και καταχωρίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και διαδικτυακές διαφημίσεις.
Πρόκειται για μια σκοτεινή αγορά που δρα παράνομα και αναπτύσσεται παγκοσμίως, πουλώντας πόντους πτήσεων, rewards ξενοδοχείων και κλεμμένα διαπιστευτήρια λογαριασμών αεροπορικών εταιρειών. Με τις τιμές των αεροπορικών εταιρειών να έχουν εκτοξευθεί στα ύψη, εν μέσω του παγκόσμιου πληθωρισμού, όλοι αναζητούν εκπτώσεις και ειδικές προσφορές. Ετσι, πολύ εύκολα μπαίνουν στον πειρασμό να ακολουθήσουν οποιαδήποτε δελεαστική προσφορά που θα μειώνει τα υψηλά κόστη των διακοπών τους.
Φθηνές διακοπές
Για παράδειγμα, σε καταχωρίσεις μέσων κοινωνικής δικτύωσης και σε διαφημίσεις στο Ίντερνετ το τελευταίο διάστημα χρησιμοποιούν συχνά ελκυστικές εικόνες εξοχικών κατοικιών και ξενοδοχείων, τις οποίες συνοδεύουν με πολύ χαμηλές τιμές και δελεαστικές «ειδικές προσφορές», με στόχο να παγιδεύσουν εκείνους που αναζητούν «ευκαιρίες φθηνών διακοπών». Οταν οι παραθεριστές αντιλαμβάνονται ότι οι φωτογραφίες και οι τιμές ήταν εξ ολοκλήρου ψεύτικες είναι πολύ αργά.
«Οι απατεώνες έχουν ήδη πάρει τα χρήματα και έχουν εξαφανιστεί» υπογραμμίζει το CTSI, αποκαλύπτοντας ότι συχνά λένε στα θύματα να πληρώσουν με μετρητά, μέσω τραπεζικής μεταφοράς χρημάτων ή μέσω υπηρεσιών τους ή Western Union.
Επίσης, σύμφωνα με το CTSI, οι απατεώνες εκμεταλλεύονται ακόμα και πιθανές καθυστερήσεις στην έκδοση ή ανανέωση διαβατηρίων, προσφέροντας ψευδείς υπηρεσίες «fast track» για να βοηθήσουν δήθεν τους παραθεριστές να ξεπεράσουν τους καθυστερήσεις. Πρόσφατα κυκλοφόρησαν διάφορα μηνύματα και emails που υπόσχονται γρήγορες ανανεώσεις διαβατηρίων. Ομως, με τη λήψη χρημάτων από τα θύματα οι απατεώνες μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιήσουν τα προσωπικά δεδομένα που έχουν συλλέξει (κλοπή στοιχείων ταυτότητας), εμπλέκοντας τα ανυποψίαστα θύματά τους σε οικονομικές απάτες ή αφαιρώντας τους χρήματα από τραπεζικούς λογαριασμούς.
5+1 συμβουλές για την προστασία των ταξιδιωτών
- Να είστε επιφυλακτικοί με προσφορές που φαίνονται πολύ καλές για να είναι αληθινές: Οι απατεώνες συχνά χρησιμοποιούν δελεαστικές προσφορές για να τραβήξουν την προσοχή ανυποψίαστων ταξιδιωτών.
- Χρησιμοποιήστε ασφαλείς μεθόδους πληρωμής: Οταν κάνετε online κράτηση για ένα ταξίδι, χρησιμοποιήστε έναν ασφαλή τρόπο πληρωμής, όπως πιστωτική κάρτα ή PayPal.
- Ελεγχος για HTTPS: Οταν πραγματοποιείτε οποιαδήποτε ηλεκτρονική συναλλαγή, συμπεριλαμβανομένης της κράτησης ενός ταξιδιού, βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπος έχει HTTPS στη διεύθυνση URL.
- Πριν κάνετε κράτηση σε μια εταιρεία online, βεβαιωθείτε ότι γνωρίζετε από ποιον αγοράζετε.
- Να κάνετε έρευνα και να επικοινωνείτε με τους ιδιοκτήτες μιας εξοχικής κατοικίας πριν προχωρήσετε σε κράτηση μίσθωσής της.
- Ελέγξτε τις διευθύνσεις ιστού: Ενας άλλος εύκολος τρόπος για να εντοπίσετε πιθανές επιθέσεις ηλεκτρονικού ψαρέματος είναι να αναζητήσετε διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, συνδέσμους και ονόματα τομέα που δεν ταιριάζουν.
Πηγή: Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»
Latest News
Οι «must» προορισμοί για τα Χριστούγεννα – Ποιες περιοχές μαγνητίζουν το ενδιαφέρον
Αλλαγή νοοτροπίας και τα Χριστούγεννα - Από το χειμερινό τουρισμό με την έννοια των χιονοδρομικών κέντρων, στον ορεινό, θεματικό τουρισμό
Οι 5+1 τάσεις για τον παγκόσμιο τουρισμό και το success story της Ελλάδας
Η έρευνα που εκπόνησε η Deloitte με την Google αναλύει την πορεία του τουρισμού από το 1995 και παρέχει εκτιμήσεις έως το 2040
Οι προοπτικές και οι προκλήσεις της τουριστικής βιομηχανίας
Πως σκιαγράφησαν το τοπίο σε πρόσφατο επενδυτικό συνέδριο στελέχη της αγοράς
Με γεμάτα πορτοφόλια οι τουρίστες στην Ελλάδα - Πόσα ξοδεύουν [πίνακες]
Τουρισμός: Στα 20,935 δισ. ευρώ (από 19,84 δισ. πέρυσι- αύξηση 9,2%) έφτασαν οι τουρίστες στη χώρα μας, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ
Σε ποιο ελληνικό νησί «υποκλίνεται» το National Geographic
Εκτενές αφιέρωμα για το ελληνικό νησί δημοσίευσε το National Geographic της Ισπανίας
Το «πέρασμα» της Aegean στην Ινδία από το 2027 - Ο ρόλος των τεσσάρων νέων Airbus
H Aegean επένδυσε σε τέσσερα νέα Airbus A321neo τα οποία έχουν σημαντικά μεγαλύτερη εμβέλεια - Τι αποκάλυψε ο Ευτύχης Βασιλάκης στο συνέδριο του ΣΕΤΕ
Ο τουρισμός... κάθεται στα θρανία - Σχέδια για αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης
Τον φάκελο «τουριστική εκπαίδευση» άνοιξε η Ολγα Κεφαλογιάννη στο ετήσιο συνέδριο του ΣΕΤΕ
«Ο τουρισμός αποτελεί τη σπονδυλική στήλη της ελληνο-τουρκικής προσέγγισης», λέει η Κεφαλογιάννη
Πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα η 5η Σύνοδος της Μικτής Επιτροπής Τουρισμού με τη συμμετοχή των αρμόδιων υπουργών Ελλάδας και Τουρκίας
Ποιες περιοχές δέχονται τη μεγαλύτερη πίεση από Airbnb - Η μελέτη του Δήμου Αθηναίων [γραφήματα]
Τι δείχνουν τα αποτελέσματα της Μελέτης Φέρουσας Τουριστικής Ικανότητας της Αθήνας - Πώς κινούνται τα Airbnb
Παράσχης (ΣΕΤΕ): Ισχυρό χαρτί ο τουρισμός για την Ελλάδα – Τι είπε για Airbnb και φόρους
Τι είπε ο Γιάννης Παράσχης στο συνέδριο του ΣΕΤΕ για τις προκλήσεις του τουρισμού και τα ανοιχτά ζητήματα