
Ακριβά θα πληρώνουν καθώς φαίνεται από το 2027, οι ιδιοκτήτες την κυκλοφορία του παλιού και ρυπογόνου αυτοκινήτου τους, καθώς η αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» είναι σε πλήρη εξέλιξη στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε την μεταρρύθμιση του συστήματος εμπορίας εκπομπών (με την ένταξη των οδικών, αεροπορικών και θαλάσσιων μεταφορών) και του μηχανισμού συνοριακής προσαρμογής άνθρακα, και νέο Κοινωνικό Ταμείο για το κλίμα.
Η καταβολή των ακριβότερων τελών κυκλοφορίας στα παλιά αυτοκίνητα είναι η πρώτη εντολή που είχε δοθεί από την Ε.Ε. στα κράτη μέλη, εδώ και δύο χρόνια. Η ελληνική κυβέρνηση δεν την ακολούθησε ωστόσο αφήνοντας ίδια τα τέλη από το 2017, όταν σημειώθηκε η τελευταία αύξηση.
Κλιματική αλλαγή: Αγωγή κατά της γερμανικής κυβέρνησης για τις εκπομπές άνθρακα
Η Ευρωπαϊκή Ένωση προωθεί μία σειρά μέτρων προκειμένου να αποθαρρύνει τους πολίτες των κρατών μελών της να κρατούν ρυπογόνα οχήματα.
Παράλληλα έχουν προωθηθεί προτάσεις για πρόστιμα τα οποία έχουν ήδη εφαρμοστεί σε άλλες χώρες, όπως είναι το «Περιβαντολλογικό Τέλος», από τα οποία και πάλι απέχει η ελληνική κυβέρνηση.
Ο ρυπαίνων πληρώνει σε όλη την Ευρώπη
Χαρακτηριστική είναι η έκθεση του Ευρωπαϊκού ελεγκτικού συνεδρίου, που παραδόθηκε στην Ε.Ε. για το τι κάνουν τα κράτη μέλη με τις παραπάνω εντολές-προτάσεις που έχουν δεχτεί.
Τι αναφέρει η έκθεση:
«Η ρύπανση συνεπάγεται σημαντικό κόστος για την κοινωνία και αποτελεί σημαντική πηγή ανησυχίας για τους πολίτες της ΕΕ. Η εφαρμογή της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» σημαίνει ότι οι ρυπαίνοντες έχουν κίνητρο να αποφεύγουν την πρόκληση περιβαλλοντικών ζημιών και είναι υπόλογοι για τη ρύπανση που προκαλούν.
Συνολικά, διαπιστώσαμε, αφενός, ότι η αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» αποτυπώνεται και εφαρμόζεται σε διαφορετικό βαθμό στις διάφορες πολιτικές της ΕΕ για το περιβάλλον, και, αφετέρου, ότι η κάλυψη και η εφαρμογή της ήταν ανεπαρκείς. Ενίοτε, ο προϋπολογισμός της ΕΕ χρησιμοποιείται για τη χρηματοδότηση δράσεων απορρύπανσης, το κόστος των οποίων θα έπρεπε, βάσει της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» να έχουν επωμιστεί οι ρυπαίνοντες…»
Όπως έχει αναφέρει κατά καιρό ο Υπουργός Οικονομικών κος Σταϊκούρας, «…το σύστημα των Τελών Κυκλοφορίας χρήζει βελτιώσεων. Πρέπει να ενσωµατωθούν οι απαιτήσεις της νέας ευρωπαϊκής νοµοθεσίας αναφορικά µε τους εκποµπές ρύπων, ενώ πρέπει να γίνει και δικαιότερο για τους κατόχους αυτοκινήτων, λαµβάνοντας υπόψη διάφορα κριτήρια. Κάθε αλλαγή πρέπει να κινείται προς την κατεύθυνση δικαιότερης κατανοµής της επιβάρυνσης στους κατόχους αυτοκινήτων αλλά και του στόχου ανανέωσης του παλαιού στόλου αυτοκινήτων που κυκλοφορεί στη χώρα µας.»


Latest News

Πόσα πλωτά φωτοβολταϊκά πήραν το «πράσινο φως» - Ποιος κόφτης μπαίνει
Μόνο την ανάπτυξη πιλοτικών έργων στη θάλασσα και σε τεχνητές υδάτινες επιφάνειες επιτρέπει η ελληνική νομοθεσία

Απότομη προσγείωση για την Tesla - Πόσα έχασε μετά τις εκλογές
Οι επενδυτές εξακολουθούν να συζητούν αν η εταιρεία του Μασκ παραμένει υπερτιμημένη

Τα σχέδια της Κομισιόν για «καθαρή ενέργεια» στην Αφρική
Το «Scaling Up Renewables in Africa» της Κομισιόν με στόχο την ανάπτυξη των ΑΠΕ στην Αφρική

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Με βελτιωμένη επίδοση η ΔΕΗ στον δείκτη ATHEX ESG του ΧΑ
Νέα βαθμολογία 91% στο «ESG Transparency Score» για τη ΔΕΗ - Επιβεβαιώνει τη σημασία που αποδίδει ο Όμιλος σε ζητήματα ESG

«Εξοικονομώ» - «Αλλάζω θερμοσίφωνα»: Μέχρι πότε οι αιτήσεις στο gov.gr
Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, έχουν κατατεθεί συνολικά 196.587 αιτήσεις

«Πακέτο» 3 δισ. για την απανθρακοποίηση των νησιών - Τα έργα που επιδοτούνται
Εντός του μήνα θα αποσταλεί προς έγκριση στην Κομισιόν ο τελικός πίνακας με την εξειδίκευση των έργων στα ελληνικά νησιά

Η Toyota λανσάρει στην Κίνα το φθηνότερο ηλεκτρικό όχημα
Θα μπορέσει να ανταγωνιστεί η Toyota με το νέο της EV την BYD στην Κίνα;

Αλλάζουν τακτική οι ακτιβιστές για το κλίμα - Ξεκινούν τα σαμποτάζ
Πιο αποτελεσματικό θεωρούν πλέον το σαμποτάζ οι ακτιβιστές για την ενημέρωση του κόσμου σχετικά με την κλιματική κρίση, σε σχέση με τις απλές διαμαρτυρίες

Ένα στα είκοσι νοικοκυριά έχει υποβάλει αίτηση στα προγράμματα εξοικονόμησης ενέργειας
Οι αιτήσεις για το «Εξοικονομώ 2025» και το «Αλλάζω σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα» θα υποβάλλονται έως τις 20 Μαρτίου