Ακριβά θα πληρώνουν καθώς φαίνεται από το 2027, οι ιδιοκτήτες την κυκλοφορία του παλιού και ρυπογόνου αυτοκινήτου τους, καθώς η αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» είναι σε πλήρη εξέλιξη στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε την μεταρρύθμιση του συστήματος εμπορίας εκπομπών (με την ένταξη των οδικών, αεροπορικών και θαλάσσιων μεταφορών) και του μηχανισμού συνοριακής προσαρμογής άνθρακα, και νέο Κοινωνικό Ταμείο για το κλίμα.
Η καταβολή των ακριβότερων τελών κυκλοφορίας στα παλιά αυτοκίνητα είναι η πρώτη εντολή που είχε δοθεί από την Ε.Ε. στα κράτη μέλη, εδώ και δύο χρόνια. Η ελληνική κυβέρνηση δεν την ακολούθησε ωστόσο αφήνοντας ίδια τα τέλη από το 2017, όταν σημειώθηκε η τελευταία αύξηση.
Κλιματική αλλαγή: Αγωγή κατά της γερμανικής κυβέρνησης για τις εκπομπές άνθρακα
Η Ευρωπαϊκή Ένωση προωθεί μία σειρά μέτρων προκειμένου να αποθαρρύνει τους πολίτες των κρατών μελών της να κρατούν ρυπογόνα οχήματα.
Παράλληλα έχουν προωθηθεί προτάσεις για πρόστιμα τα οποία έχουν ήδη εφαρμοστεί σε άλλες χώρες, όπως είναι το «Περιβαντολλογικό Τέλος», από τα οποία και πάλι απέχει η ελληνική κυβέρνηση.
Ο ρυπαίνων πληρώνει σε όλη την Ευρώπη
Χαρακτηριστική είναι η έκθεση του Ευρωπαϊκού ελεγκτικού συνεδρίου, που παραδόθηκε στην Ε.Ε. για το τι κάνουν τα κράτη μέλη με τις παραπάνω εντολές-προτάσεις που έχουν δεχτεί.
Τι αναφέρει η έκθεση:
«Η ρύπανση συνεπάγεται σημαντικό κόστος για την κοινωνία και αποτελεί σημαντική πηγή ανησυχίας για τους πολίτες της ΕΕ. Η εφαρμογή της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» σημαίνει ότι οι ρυπαίνοντες έχουν κίνητρο να αποφεύγουν την πρόκληση περιβαλλοντικών ζημιών και είναι υπόλογοι για τη ρύπανση που προκαλούν.
Συνολικά, διαπιστώσαμε, αφενός, ότι η αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» αποτυπώνεται και εφαρμόζεται σε διαφορετικό βαθμό στις διάφορες πολιτικές της ΕΕ για το περιβάλλον, και, αφετέρου, ότι η κάλυψη και η εφαρμογή της ήταν ανεπαρκείς. Ενίοτε, ο προϋπολογισμός της ΕΕ χρησιμοποιείται για τη χρηματοδότηση δράσεων απορρύπανσης, το κόστος των οποίων θα έπρεπε, βάσει της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» να έχουν επωμιστεί οι ρυπαίνοντες…»
Όπως έχει αναφέρει κατά καιρό ο Υπουργός Οικονομικών κος Σταϊκούρας, «…το σύστημα των Τελών Κυκλοφορίας χρήζει βελτιώσεων. Πρέπει να ενσωµατωθούν οι απαιτήσεις της νέας ευρωπαϊκής νοµοθεσίας αναφορικά µε τους εκποµπές ρύπων, ενώ πρέπει να γίνει και δικαιότερο για τους κατόχους αυτοκινήτων, λαµβάνοντας υπόψη διάφορα κριτήρια. Κάθε αλλαγή πρέπει να κινείται προς την κατεύθυνση δικαιότερης κατανοµής της επιβάρυνσης στους κατόχους αυτοκινήτων αλλά και του στόχου ανανέωσης του παλαιού στόλου αυτοκινήτων που κυκλοφορεί στη χώρα µας.»
Latest News
Επενδύσεις 850 εκατ. στην αποθήκευση ενέργειας – Τι προβλέπει ο νέος διαγωνισμός
Για την αποθήκευση ενέργειας με αυτόνομα συστήματα μπαταριών 2 GW ετοιμάζεται η σχετική υπουργική απόφαση – Τέλος οι επιδοτήσεις
Νέος σταθμός ταχείας φόρτισης στον Πειραιά από το ZAP Taxi Club
Στο ZAP Taxi Club μπορούν να συμμετέχουν όσοι ιδιοκτήτες άδειας ταξί είναι ήδη μέλη ή θα ενταχθούν στην πλατφόρμα της FREENOW, συνάπτοντας σύμβαση χρηματοδοτικής μίσθωσης με την Εθνική Leasing
Κλιματική αλλαγή: Στις 10 πιο ευάλωτες πόλεις η Αθήνα
Σε πρόσφατη έρευνα για την κλιματική αλλαγή μελετήθηκαν περιοχές της Ευρώπης υπό διαφορετικά σενάρια για την περίοδο 2015-2099
Φωτοβολταϊκά στα μπαλκόνια: Το νέο trend στις ΑΠΕ [πίνακας]
Με επένδυση 1.000 ευρώ, τα φωτοβολταϊκά μπαλκονιού μειώνουν τους λογαριασμούς ρεύματος τουλάχιστον κατά 25% τον μήνα
Τα ψυγεία μπορούν να γίνουν ακόμη φθηνότερα - Ποια είναι η «μαγική» τεχνολογία
Η χρήση θερμογαλβανικής τεχνολογίας ως μηχανισμού ψύξης μπορεί να μειώσει σημαντικά τη χρήση ενέργειας από ψυγεία, ισχυρίζεται νέα έρευνα
SOS στην Ευρώπη - Περιοχές κινδυνεύουν να παγώσουν παρά την αύξηση της θερμοκρασίας
Με την κλιματική αλλαγή είναι σαν να παίζουμε ρώσικη ρουλέτα, επισημαίνουν επιστήμονες και προειδοποιούν ότι πρέπει να ληφθούν μέτρα
Μαύρος: Ο όμιλος ΔΕΗ θα αναπτύξει επιπλέον 6,3 GW ΑΠΕ σε Ελλάδα και ΝΑ Ευρώπη
Η παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ είναι το φθηνότερο μέσο που έχουμε για παραγωγή ενέργειας, τόνισε ο Κ. Μαύρος, CEO της ΔΕΗ Ανανεώσιμες
H OGILVY GREECE επενδύει στην πράσινη ενέργεια & συνεργάζεται με τις Greenvolt Next & Globalsat για τον ενεργειακό μετασχηματισμό της
Η συνεργασία μεταξύ των τριών εταιρειών είχε ως αποτέλεσμα τη μεταμόρφωση του κτιρίου της Ogilvy στον Γέρακα
Η Κίνα πρωταγωνίστρια στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Αν και παραμένει ο μεγαλύτερος ρυπαντής παγκοσμίως, πέρυσι ο ασιατικός γίγαντας αύξησε κατά 28% την παραγωγή ηλιακής ενέργειας
Πώς κινείται ο τουρισμός στη Θεσσαλία στη μετά Daniel εποχή
Τα ζητήματα αυτά βρέθηκαν στο επίκεντρο συζήτησης που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 1ου Φόρουμ για τη Θεσσαλία