![Όμιλος Grimaldi: Παρέλαβε το Great Antwerp, το πρώτο μιας νέας γενιάς ro-ro [φωτογραφίες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/Great-Antwerp.jpg)
Tο πλοίο Great Antwerp από τα ναυπηγεία Hyundai Mipo Dockyard Co. Ltd. Του Ulsan της Νοτίου Κορέας παρέλαβε στις αρχές της εβδομάδας ο όμιλος Grimaldi. Αυτό είναι το πρώτο από τα έξι πλοία ro-ro πολλαπλών χρήσεων που παραγγέλθηκαν στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία μόλις πριν από δύο χρόνια.
Το πλοίο εγκαινιάζει μια νέα κατηγορία που ονομάζεται «G5», η οποία είναι η εξέλιξη των πλοίων πολλαπλών χρήσεων ro-ro «G4» που κατασκευάστηκαν από το ίδιο ναυπηγείο και παραδόθηκαν στον όμιλο Grimaldi το 2014 και το 2015.
Στον όμιλο Grimaldi πέρασε το 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας – Η σύμβαση
Το Great Antwerp πήρε το όνομά του από την πόλη της Αμβέρσας στο Βέλγιο, το λιμάνι της οποίας εξυπηρετείται από τις θαλάσσιες συνδέσεις του Ομίλου Grimaldi για δεκαετίες και που τώρα είναι ο κύριος κόμβος του Ομίλου στη Βόρεια Ευρώπη.
Με μήκος 250 μέτρα, πλάτος 38 μέτρα και νεκρό βάρος 45.684 τόνους, ο σχεδιασμός του Great Antwerp είναι το αποτέλεσμα προσεκτικής μελέτης των αναγκών του Ομίλου και των πελατών του. Χάρη σε μια καινοτόμο και πλήρως προσαρμοσμένη εσωτερική διαμόρφωση, το G5 πλοία μπορούν να μεταφέρουν 4.700 γραμμικά μέτρα κυλιόμενου φορτίου, 2.500 CEU (Μονάδες Ισοδύναμων Αυτοκινήτων) και 2.000 TEU (Μονάδες ισοδύναμων containers είκοσι ποδιών). Σε σύγκριση με την προηγούμενη κατηγορία G4, τα νέα πλοία έχουν την ίδια χωρητικότητα για κυλιόμενα φορτία, ενώ η χωρητικότητα εμπορευματοκιβωτίων διπλασιάζεται.
Εκτός από τη χωρητικότητα φόρτωσης, το Great Antwerp ξεχωρίζει για τις πολυάριθμες τεχνολογικές λύσεις αιχμής που αποσκοπούν στην αύξηση της ενεργειακής απόδοσης και στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Τόσο ο κύριος κινητήρας όσο και οι βοηθητικές γεννήτριες ντίζελ θα πληρούν τα επίπεδα NOx που επιβάλλονται από τον κανονισμό Tier III, ενώ το ενσωματωμένο σύστημα πρόωσης μεταξύ πηδαλίου και έλικας θα ελαχιστοποιήσει τις απώλειες στροβιλισμού και, κατά συνέπεια, θα βελτιστοποιήσει την προωστική απόδοση και θα μειώσει την κατανάλωση καυσίμου.

Το πλοίο έχει σχεδιαστεί για «cold ironing» με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από την ακτή (όπου υπάρχει) ως πράσινη εναλλακτική λύση στην κατανάλωση ορυκτών καυσίμων κατά τη διάρκεια παραμονής στο λιμάνι. Επιπλέον, η ηλεκτρική κατανάλωση των εποχούμενων μηχανημάτων (αντλίες, ανεμιστήρες κ.λπ.) μειώνεται χάρη στην εγκατάσταση συσκευών κίνησης μεταβλητής συχνότητας, ενώ η εφαρμογή καινοτόμων χρωμάτων χαμηλής τριβής μειώνει την αντίσταση της γάστρας, αυξάνοντας έτσι την απόδοση. Τέλος, το πλοίο είναι εξοπλισμένο με υβριδικά συστήματα καθαρισμού καυσαερίων για τη μείωση των εκπομπών θείου και σωματιδίων.
Ως απόδειξη της υψηλής ενεργειακής και περιβαλλοντικής του απόδοσης, το Great Antwerp επιτρέπει τη μείωση των εκπομπών CO2 ανά τόνο που μεταφέρεται έως και 43% σε σύγκριση με άλλα πλοία πολλαπλών χρήσεων ro-ro του Ομίλου.
Σύγχρονος στόλος
Το νέο πλοίο θα δρομολογηθεί σύντομα για να βελτιώσει περαιτέρω την ποιότητα των υπηρεσιών θαλάσσιων μεταφορών που προσφέρει ο όμιλος Grimaldi μεταξύ Βόρειας Ευρώπης και Δυτικής Αφρικής. Η παράδοση του νέου πλοίου γιορτάστηκε με τελετή που πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί στο Ulsan. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ο Hyung-Kwan Kim, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hyundai Mipo Dockyard Co. Ltd, ο Guido Grimaldi, Deep Sea Commercial & Operations Director του Grimaldi Group, διάφοροι διευθυντές του κορεατικού ναυπηγείου και της ναυτιλιακής εταιρείας και εκπρόσωποι των βασικών πελατών με τους οποίους η τελευταία συνεργάζεται στα δρομολόγια της που συνδέουν την Ευρώπη, τη Βόρεια και Νότια Αμερική και τη Δυτική Αφρική.
Νονά του νέου πλοίου είναι η Sévérine Hajjar, σύζυγος του Pierre Hajjar, Διευθύνοντος Συμβούλου της Socar Shipping Agencies, ενός από τους κύριους πελάτες του Ομίλου Grimaldi για τη μεταφορά οχημάτων μεταξύ Βόρειας Ευρώπης και Δυτικής Αφρικής.
«Η παράδοση αυτού του πλοίου σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής για τον Όμιλό μας», δήλωσε ο Guido Grimaldi. «Μετά την επιτυχία των πέντε πλοίων μας κατηγορίας G3, έξι κλάσης G4, καθώς και 10 πλοίων κατηγορίας Eurocargo, όλα κατασκευασμένα από την Hyundai Mipo Dockyard Co. Ltd, εγκαινιάζουμε τώρα μια νέα κατηγορία πλοίων πολλαπλών χρήσεων ro-ro που ονομάζεται «G5». Αυτή η νέα σειρά πλοίων ανταποκρίνεται ακόμη πιο αποτελεσματικά στη ζήτηση για ποιοτικές υπηρεσίες μεταφοράς σε διαδρομές βαθέων υδάτων και στις ανάγκες που σχετίζονται με την προστασία του περιβάλλοντος. Κάνουμε έτσι ένα ακόμη σημαντικό βήμα σε μια πορεία που ακολουθείται εδώ και αρκετά χρόνια, με στόχο να λειτουργούμε στις κύριες γραμμές μας με έναν νέο σύγχρονο και οικολογικά βιώσιμο στόλο».
Όλες οι μονάδες της κατηγορίας G5 θα παραδοθούν μεταξύ 2023 και 2024 και θα αναπτυχθούν στις θαλάσσιες υπηρεσίες του Ομίλου Grimaldi μεταξύ Βόρειας Ευρώπης και Δυτικής Αφρικής.


Latest News

Τα ελληνικά λιμάνια και το παζλ του IMEC
Αλλαγή δεδομένων προκαλεί ο ανταγωνισμός για τον οικονομικό διάδρομο που προωθεί η Ινδία n Οι βλέψεις της Αθήνας και η «σφήνα» Τραμπ υπέρ Ιταλίας

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Πράσινο φως Τραμπ σε λιμάνι στο Τέξας - Θα διακινεί 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως
Το έργο στο Τέξας θα επιτρέπεη στα γιγάντια δεξαμενόπλοια VLCC να φορτώνουν έως και 85.000 βαρέλια αργού πετρελαίου την ώρα

Στυλιανίδης – Φίτο: Η διασύνδεση των νησιών να γίνει κεντρικός πυλώνας της ευρωπαϊκής πολιτικής συνοχής
Στυλιανίσης και Φίτο συναντήθηκαν σήμερα στο υπουργείο, παρουσία Δημάρχων και εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης έξι μικρών νησιών

Μέτρα από το Λιμεναρχείο Θήρας λόγω των σεισμών - Ποια λιμάνια αφορούν
Τα προληπτικά μέτρα από την αρμόδια λιμενική αρχή που ανακοινώθηκαν, ισχύουν από 13/02/2025