
Τα συνολικά αποτελέσματα σε ότι αφορά στις επιδόσεις των ξενοδοχείων της Αθήνας όλων των κατηγοριών, δεν θα χαρακτηρίζονταν «εντυπωσιακά», σύμφωνα με τα Στοιχεία Κίνησης & Απόδοσης Ξενοδοχείων Αθήνας – Αττικής για τον α’ τρίμηνο του έτους, που έδωσε στη δημοσιότητα η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής και Αργοσαρωνικού.
Μάλιστα, στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι τα στοιχεία δεν χαρακτηρίζονται εντυπωσιακά «παρά την “επιστροφή στην κανονικότητα”, παρά τη λήξη των μέτρων κατά της πανδημίας και παρά την αύξηση της τουριστικής κίνησης που παρατηρείται τόσο στους δρόμους της Αθήνας όσο και στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών».
«Φουντώνει» η μάχη για καλύτερες τιμές στον τουρισμό – Τι διεκδικούν οι ξενοδόχοι
Πιο αναλυτικά, η καλύτερη μέση τιμή δωματίου/ADR του μηνός Μαρτίου 2023 (100,89 ευρώ έναντι 78,85 ευρώ του Μαρτίου 2022), σίγουρα οδήγησε σε μια ελαφρά θετική μεταβολή σε επίπεδο α’ τριμήνου 2023, της τάξης του 29,5% έναντι του 2022 και της τάξης του 13,9% έναντι του 2019 (σημ. έτος προ πανδημίας με το οποίο συγκρίνονται αναγκαστικά οι ουσιαστικές επιδόσεις των ξενοδοχείων της Αθήνας).
Το δε, επίσης καλύτερο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (Rev Par) τον Μάρτιο του 2023 (70,70 ευρώ έναντι 39,52 του Μαρτίου 2022), έδωσε μέσο Rev Par α΄τριμήνου 2023 τα 56,85 ευρώ και ποσοστά μεταβολής της τάξης του (+) 102,4% (2023-2022) και του (+)6,9% (2023-2019).
Οι τιμές της Αθήνας ωστόσο και παρά τα θετικά ποσοστά μεταβολής που σημειώνονται, όχι απλώς είναι «ανταγωνιστικές», αλλά τείνουν να ακολουθούν στην ουρά των εξελίξεων, με εντυπωσιακά μεγάλη απόσταση από αυτές των λοιπών ανταγωνιστών, αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.
Όλοι οι ανταγωνιστές της Αθήνας εξακολουθούν να πωλούν δωμάτια με ανώτερη μέση τιμή και καλύτερο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο σε σύγκριση με ανταγωνιστές πολύ πιο «κοντά» στα πρότυπα και στο προφίλ των επισκεπτών της Αθήνας που φυσικά, σημειώνουν εξαιρετικές επιδόσεις, όπως η Ρώμη (ADR 157,71 ευρώ), η Μαδρίτη, (ADR 129,46 ευρώ), η Βαρκελώνη (ADR 142,82 ευρώ), η Κωνσταντινούπολη (ADR 128,28 ευρώ) κ.ά.
Σε ότι αφορά στην μέση πληρότητα των ξενοδοχειακών μονάδων της Αθήνας, αν και τον φετινό Μάρτιο όντως σημειώθηκε μια θετική μεταβολή της τάξης του (+) 20% έναντι του Μαρτίου του 2022, στη σύγκριση με τον Μάρτιο του 2019 διακρίνεται πτώση κατά (-)4,9% και πτώση της μέσης πληρότητας για το Α’ τρίμηνο του 2023 κατά (-) 6,1% έναντι του αντίστοιχου τριμήνου του 2019.
Ο άγνωστος «Χ»
Σύμφωνα με του ξενοδόχους της Αττικής: «το γεγονός ότι η οποιαδήποτε αύξηση των αφίξεων επισκεπτών στην Αθήνα δεν «φωτογραφίζει» υποχρεωτικά αύξηση της μέσης πληρότητας και των οικονομικών επιδόσεων των Αθηναϊκών ξενοδοχείων, έχει επισημανθεί κατ’ επανάληψη από την ΕΞΑΑΑ αλλά και παρακολουθείται σταθερά ως φαινόμενο τα τελευταία χρόνια – και ο λόγος που γίνεται αυτή η αντιπαραβολή είναι ο εξής:
» Από τα στοιχεία που υπάρχουν, σαφώς καταδεικνύεται πως στην Αθήνα υφίσταται ένας πραγματικός και ικανός αριθμός «τουριστικών» κλινών (σε διαφόρων τύπων καταλύματα εκτός ξενοδοχείου), ο οποίος αν και θεωρητικά θα έπρεπε να είναι γνωστός και μετρήσιμος, παραμένει επί σειρά ετών ένας “άγνωστος «Χ»” στην εξίσωση που αφορά στην δυναμικότητα της πόλης σε τουριστικές κλίνες. Και ενώ, επίσης θεωρητικά, θα έπρεπε να είναι όχι απλά μετρήσιμος αλλά και ελεγχόμενος, εξακολουθεί να παραμένει απροσδιόριστος και ασαφής, σε μια γκρίζα, θολή καθ’ όλα ζώνη «τουριστικής διαμονής εν Αθήναις» με όλες τις γνωστές συνέπειες, κοινωνικές και οικονομικές.
» Στο σημείο αυτό, οφείλουμε να επισημάνουμε πως αναμένουμε με εμπιστοσύνη και ενδιαφέρον να λάβουν υπόσταση μια σειρά από σημαντικές πολιτειακές εξαγγελίες για τις (αναγκαίες) θεσμικές αλλαγές που δρομολογούνται ειδικά για το περιβάλλον της λεγόμενης “βραχυχρόνιας μίσθωσης”, όπως και μια σειρά από συστηματικούς ελέγχους που θα καταγράψουν και θα διευθετήσουν την υφιστάμενη κατάσταση».
Τέλος, η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής και Αργοσαρωνικού με την συνεργασία των ξενοδοχείων μελών της και της GBR Consulting, σημειώνει ότι τα αποτελέσματα α’ τριμήνου 2023 αναμένεται να βελτιωθούν τους μήνες Απρίλιο και κυρίως Μάϊο – Ιούνιο οι οποίοι θεωρούνται μήνες αιχμής για την Αθήνα.


Latest News

Ποιοι τουρίστες προτιμούν την Ελλάδα - Πόσα ξόδεψαν πέρυσι
Ακόμη μια χρονιά με υψηλές επιδόσεις κατέγραψε ο ελληνικός τουρισμός - Το 2024 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 5,4% και διαμορφώθηκαν στα 21,7 δισ. ευρώ

Μπαράζ επενδύσεων από την Hilton - Ανοίγει τρία νέα ξενοδοχεία στην Αθήνα
Στο τουριστικό προϊόν της Αθήνας επενδύει η Hilton - Για ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα μίλησε ο επικεφαλής της εταιρείας

Τριπλό ρεκόρ για τον τουρισμό στην Αθήνα - Οι επισκέπτες, οι τιμές στα ξενοδοχεία και οι ξένες αλυσίδες
Άγγιξαν τα 8 εκατομμύρια οι ξένοι επισκέπτες στην Αθήνα, ενώ 11 επιπλέον διεθνή ξενοδοχεία εισήλθαν στην πρωτεύουσα

Ξαναγράφοντας το τουριστικό στόρι της Σαντορίνης - Τα 6 βήματα για να αλλάξει πίστα
Οι προκλήσεις για τη Σαντορίνη και πώς μπορεί να αναβαθμιστεί το τουριστικό προϊόν - Έρευνα του Ινστιτούτου ΕΝΑ

Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ - Μπαλλιάν ανακαινίζει το ξενοδοχείο Athenaeum InterContinental
Στα 43,7 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός της κοινοπραξίας ΑΒΑΞ-ΜΠΑΛΙΑΝ
![Τουρισμός: Τα απανωτά ρεκόρ και ο αστερίσκος της Σαντορίνης – Το στοίχημα της σεζόν [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/tourismos-600x401.jpg)
Τα απανωτά ρεκόρ και ο αστερίσκος της Σαντορίνης – Το στοίχημα του τουρισμού [πινακες]
Αβεβαιότητα προκαλεί η σεισμική δραστηριότητα στη Σαντορίνη - Τι εκτιμούν παράγοντες του τουρισμού για την πορεία της φετινής σεζόν

Στον Προκοπίου περνά ο έλεγχος του Αστέρα Βουλιαγμένης - Το χρονικό του deal
Ο Έλληνας εφοπλιστής εξαγοράζει σύμφωνα με πληροφορίες το υπόλοιπο 77% του Αστέρα Βουλιαγμένης από τους Άραβες μετόχους της Jermyn Street Real Estate Fund
![Αεροδρόμια: «Πέταξε» η επιβατική κίνηση – Άνοδος 12,6% τον Ιανουάριο του 2025 [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_touristas_aerodromio-600x352.png)
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση τον Ιανουάριο [πίνακες]
Τι δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για την κίνηση στα αεροδρόμια

Πόσα κερδίζει η Κέρκυρα από την κρουαζιέρα - Τι βαθμό βάζουν οι τουρίστες στο νησί
Τα οφέλη στην τοπική οικονομία από την κρουαζιέρα αποτυπώνει μελέτη που παρουσιάσθηκε σε συνέδριο του ΟΛΚΕ στην Κέρκυρα

Πόση αύξηση θα πάρουν 150 χιλ. εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία – Τι προβλέπει η νέα συλλογική σύμβαση
H νέα κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας στα ξενοδοχεία έχει διάρκεια 2 έτη - αφορά 10.550 περίπου επιχειρήσεις και σχεδόν 150.000 εργαζομένους