Με αμείωτη ένταση συνεχίζεται το μπρα ντε φερ μεταξύ των Ελλήνων ξενοδόχων και των διεθνών tour operators για τις συμβάσεις και τις τιμές για τη σεζόν του 2024. Για το 2023 οι Έλληνες ξενοδόχοι μετά από μία σκληρή μάχη πέτυχαν μια μεσοσταθμική αύξηση της τάξης του 10%-12% και τώρα στόχος τους είναι να προσθέσουν ένα ακόμη 5% πάνω σε αυτές για το 2024, όπως σημειώνουν στον ot.gr παράγοντες του κλάδου.
Αυτό που φαίνεται να κυριαρχεί στις συζητήσεις είναι από την μία πλευρά η ισχυρή ζήτηση για Ελλάδα καθώς πια είναι δεδομένο ότι «η Ελλάδα πουλάει» και από την άλλη πλευρά το αυξημένο λειτουργικό κόστος των ξενοδοχειακών μονάδων λόγω ενεργειακής κρίσης και πληθωρισμού.
Από την πλευρά των ξενοδόχων πάντως αυτό που φαίνεται να επιδιώκουν είναι να αξιοποιήσουν το θετικό κλίμα για την χώρα μας ως τουριστικού προορισμού με μια αύξηση τιμών που θα δώσει τη δυνατότητα στα ξενοδοχεία να αντιμετωπίσουν αυτό το αυξημένο κόστος.
Fraport: Πώς άνοιξε η σεζόν, πόσα charter προσγειώθηκαν στα νησιά [πίνακες]
Όπως τόνισε πρόσφατα ο πρόεδρος της ΠΟΞ, Γρηγόρης Τάσιος «το 2022 ήταν μια καλή τουριστική χρονιά, όμως δεν χαμογελάμε στο απόλυτο εξαιτίας του αυξημένου λειτουργικού κόστους που δεν είναι ασφαλώς ελληνικό φαινόμενο, έχει να κάνει με τις παγκόσμιες προκλήσεις. Είναι σαφές ότι ο ξενοδοχειακός κλάδος έχει επιδείξει τεράστια προσαρμοστικότητα στις κρίσεις, όπως έκανε και μέσα στην πανδημία και αν και βγήκε «τραυματισμένος» είναι προφανές ότι η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να κερδίσει και άλλο μερίδιο στον τουρισμό και να στηρίξει ακόμα περισσότερο την εθνική οικονομία και την ελληνική κοινωνία. Το βλέπουμε αυτό στη ζήτηση που έχει η χώρα μας στις μεγάλες αγορές του εξωτερικού». Υπάρχει τόνισε ο κ. Τάσιος μεγάλο ενδιαφέρον για την Ελλάδα και για τα επόμενα χρόνια.
Η ισχυρή αυτή ζήτηση εκφράστηκε σε όλες τις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις που πραγματοποιήθηκαν το προηγούμενο διάστημα. Σύμφωνα με την κυλιόμενη έρευνα που πραγματοποιεί η Mindhaus του ομίλου Vando για λογαριασμό της European Travel Commission (ETC) η Ελλάδα με μερίδιο προτίμησης 5,6% παραμένει στην τέταρτη θέση των προτιμήσεων των Ευρωπαίων τουριστών πίσω από την Γαλλία (8,2%), την Ισπανία (7,6%) και την Ιταλία (7,4%) και μπροστά από τη Γερμανία (4,7%), Κροατία (4,5%), Πορτογαλία (4,3%), Αυστρία (3,8%), Βέλγιο (3,1%) και Ηνωμένο Βασίλειο (3,1%).
Πώς διαμορφώνονται οι τιμές
Η καλή τουριστική εικόνα της χώρας μας εκφράζεται και στις τιμές που πέτυχαν τα ξενοδοχεία της Αθήνας φέτος τον Απρίλιο. Σύμφωνα με τον μηνιαίο δείκτη trivago Hotel Price Index τον Απρίλιο η μέση τιμή δωματίου της Αθήνας έφτασε τα 144 ευρώ αυξημένη κατά 21,01% σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, τον Μάρτιο και υψηλότερη κατά 27,43% σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2022. Είναι η δεύτερη υψηλότερη μέση μηνιαία τιμή από τον Απρίλιο του 2022, καθώς υπολείπεται μόνο της τιμής του προηγούμενου Σεπτεμβρίου που έφτασε τα 153 ευρώ.
Τα παραπάνω επιτεύγματα δεν υποδηλώνουν τίποτα άλλο από αυτό που σημείωσε πρόσφατα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Γιάννης Ρέτσος ότι «η Ελλάδα εξαργυρώνει το πολύ καλό Brand που χτίστηκε στην διάρκεια της πανδημίας όταν το 2020 ήταν η μόνη χώρα της Μεσογείου που άνοιξε τα σύνορα της με απόλυτη επιτυχία. Δώσαμε εξετάσεις και περάσαμε σαν μια χώρα που μπορεί να διαχειριστεί μια σοβαρή κρίση».
Ο κ. Ρέτσος υπογράμμισε ότι υπάρχει αισιοδοξία ότι ο ελληνικός τουρισμός το 2023 θα εισφέρει στην ελληνική οικονομία πέραν των 18,2 δισ. ευρώ, ξεπερνώντας δηλαδή το τουριστικό εισόδημα ρεκόρ της χρονιά του 2019.
Latest News
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts