
Με αμείωτη ένταση συνεχίζεται το μπρα ντε φερ μεταξύ των Ελλήνων ξενοδόχων και των διεθνών tour operators για τις συμβάσεις και τις τιμές για τη σεζόν του 2024. Για το 2023 οι Έλληνες ξενοδόχοι μετά από μία σκληρή μάχη πέτυχαν μια μεσοσταθμική αύξηση της τάξης του 10%-12% και τώρα στόχος τους είναι να προσθέσουν ένα ακόμη 5% πάνω σε αυτές για το 2024, όπως σημειώνουν στον ot.gr παράγοντες του κλάδου.
Αυτό που φαίνεται να κυριαρχεί στις συζητήσεις είναι από την μία πλευρά η ισχυρή ζήτηση για Ελλάδα καθώς πια είναι δεδομένο ότι «η Ελλάδα πουλάει» και από την άλλη πλευρά το αυξημένο λειτουργικό κόστος των ξενοδοχειακών μονάδων λόγω ενεργειακής κρίσης και πληθωρισμού.
Από την πλευρά των ξενοδόχων πάντως αυτό που φαίνεται να επιδιώκουν είναι να αξιοποιήσουν το θετικό κλίμα για την χώρα μας ως τουριστικού προορισμού με μια αύξηση τιμών που θα δώσει τη δυνατότητα στα ξενοδοχεία να αντιμετωπίσουν αυτό το αυξημένο κόστος.
Fraport: Πώς άνοιξε η σεζόν, πόσα charter προσγειώθηκαν στα νησιά [πίνακες]
Όπως τόνισε πρόσφατα ο πρόεδρος της ΠΟΞ, Γρηγόρης Τάσιος «το 2022 ήταν μια καλή τουριστική χρονιά, όμως δεν χαμογελάμε στο απόλυτο εξαιτίας του αυξημένου λειτουργικού κόστους που δεν είναι ασφαλώς ελληνικό φαινόμενο, έχει να κάνει με τις παγκόσμιες προκλήσεις. Είναι σαφές ότι ο ξενοδοχειακός κλάδος έχει επιδείξει τεράστια προσαρμοστικότητα στις κρίσεις, όπως έκανε και μέσα στην πανδημία και αν και βγήκε «τραυματισμένος» είναι προφανές ότι η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να κερδίσει και άλλο μερίδιο στον τουρισμό και να στηρίξει ακόμα περισσότερο την εθνική οικονομία και την ελληνική κοινωνία. Το βλέπουμε αυτό στη ζήτηση που έχει η χώρα μας στις μεγάλες αγορές του εξωτερικού». Υπάρχει τόνισε ο κ. Τάσιος μεγάλο ενδιαφέρον για την Ελλάδα και για τα επόμενα χρόνια.
Η ισχυρή αυτή ζήτηση εκφράστηκε σε όλες τις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις που πραγματοποιήθηκαν το προηγούμενο διάστημα. Σύμφωνα με την κυλιόμενη έρευνα που πραγματοποιεί η Mindhaus του ομίλου Vando για λογαριασμό της European Travel Commission (ETC) η Ελλάδα με μερίδιο προτίμησης 5,6% παραμένει στην τέταρτη θέση των προτιμήσεων των Ευρωπαίων τουριστών πίσω από την Γαλλία (8,2%), την Ισπανία (7,6%) και την Ιταλία (7,4%) και μπροστά από τη Γερμανία (4,7%), Κροατία (4,5%), Πορτογαλία (4,3%), Αυστρία (3,8%), Βέλγιο (3,1%) και Ηνωμένο Βασίλειο (3,1%).
Πώς διαμορφώνονται οι τιμές
Η καλή τουριστική εικόνα της χώρας μας εκφράζεται και στις τιμές που πέτυχαν τα ξενοδοχεία της Αθήνας φέτος τον Απρίλιο. Σύμφωνα με τον μηνιαίο δείκτη trivago Hotel Price Index τον Απρίλιο η μέση τιμή δωματίου της Αθήνας έφτασε τα 144 ευρώ αυξημένη κατά 21,01% σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, τον Μάρτιο και υψηλότερη κατά 27,43% σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2022. Είναι η δεύτερη υψηλότερη μέση μηνιαία τιμή από τον Απρίλιο του 2022, καθώς υπολείπεται μόνο της τιμής του προηγούμενου Σεπτεμβρίου που έφτασε τα 153 ευρώ.
Τα παραπάνω επιτεύγματα δεν υποδηλώνουν τίποτα άλλο από αυτό που σημείωσε πρόσφατα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Γιάννης Ρέτσος ότι «η Ελλάδα εξαργυρώνει το πολύ καλό Brand που χτίστηκε στην διάρκεια της πανδημίας όταν το 2020 ήταν η μόνη χώρα της Μεσογείου που άνοιξε τα σύνορα της με απόλυτη επιτυχία. Δώσαμε εξετάσεις και περάσαμε σαν μια χώρα που μπορεί να διαχειριστεί μια σοβαρή κρίση».
Ο κ. Ρέτσος υπογράμμισε ότι υπάρχει αισιοδοξία ότι ο ελληνικός τουρισμός το 2023 θα εισφέρει στην ελληνική οικονομία πέραν των 18,2 δισ. ευρώ, ξεπερνώντας δηλαδή το τουριστικό εισόδημα ρεκόρ της χρονιά του 2019.


Latest News

Ποιοι τουρίστες προτιμούν την Ελλάδα - Πόσα ξόδεψαν πέρυσι
Ακόμη μια χρονιά με υψηλές επιδόσεις κατέγραψε ο ελληνικός τουρισμός - Το 2024 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 5,4% και διαμορφώθηκαν στα 21,7 δισ. ευρώ

Μπαράζ επενδύσεων από την Hilton - Ανοίγει τρία νέα ξενοδοχεία στην Αθήνα
Στο τουριστικό προϊόν της Αθήνας επενδύει η Hilton - Για ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα μίλησε ο επικεφαλής της εταιρείας

Τριπλό ρεκόρ για τον τουρισμό στην Αθήνα - Οι επισκέπτες, οι τιμές στα ξενοδοχεία και οι ξένες αλυσίδες
Άγγιξαν τα 8 εκατομμύρια οι ξένοι επισκέπτες στην Αθήνα, ενώ 11 επιπλέον διεθνή ξενοδοχεία εισήλθαν στην πρωτεύουσα

Ξαναγράφοντας το τουριστικό στόρι της Σαντορίνης - Τα 6 βήματα για να αλλάξει πίστα
Οι προκλήσεις για τη Σαντορίνη και πώς μπορεί να αναβαθμιστεί το τουριστικό προϊόν - Έρευνα του Ινστιτούτου ΕΝΑ

Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ - Μπαλλιάν ανακαινίζει το ξενοδοχείο Athenaeum InterContinental
Στα 43,7 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός της κοινοπραξίας ΑΒΑΞ-ΜΠΑΛΙΑΝ
![Τουρισμός: Τα απανωτά ρεκόρ και ο αστερίσκος της Σαντορίνης – Το στοίχημα της σεζόν [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/tourismos-600x401.jpg)
Τα απανωτά ρεκόρ και ο αστερίσκος της Σαντορίνης – Το στοίχημα του τουρισμού [πινακες]
Αβεβαιότητα προκαλεί η σεισμική δραστηριότητα στη Σαντορίνη - Τι εκτιμούν παράγοντες του τουρισμού για την πορεία της φετινής σεζόν

Στον Προκοπίου περνά ο έλεγχος του Αστέρα Βουλιαγμένης - Το χρονικό του deal
Ο Έλληνας εφοπλιστής εξαγοράζει σύμφωνα με πληροφορίες το υπόλοιπο 77% του Αστέρα Βουλιαγμένης από τους Άραβες μετόχους της Jermyn Street Real Estate Fund
![Αεροδρόμια: «Πέταξε» η επιβατική κίνηση – Άνοδος 12,6% τον Ιανουάριο του 2025 [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_touristas_aerodromio-600x352.png)
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση τον Ιανουάριο [πίνακες]
Τι δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για την κίνηση στα αεροδρόμια

Πόσα κερδίζει η Κέρκυρα από την κρουαζιέρα - Τι βαθμό βάζουν οι τουρίστες στο νησί
Τα οφέλη στην τοπική οικονομία από την κρουαζιέρα αποτυπώνει μελέτη που παρουσιάσθηκε σε συνέδριο του ΟΛΚΕ στην Κέρκυρα

Πόση αύξηση θα πάρουν 150 χιλ. εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία – Τι προβλέπει η νέα συλλογική σύμβαση
H νέα κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας στα ξενοδοχεία έχει διάρκεια 2 έτη - αφορά 10.550 περίπου επιχειρήσεις και σχεδόν 150.000 εργαζομένους