Η Tesla έχει εισέλθει σε μια νέα εποχή: μια εποχή στην οποία ο Ιλον Μάσκ κάνει τα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας να χάσουν τον ύπνο τους.
Στη δεκαετία που μεσολάβησε από το λανσάρισμα του Model S, η Tesla μάζευε πελάτες κυρίως από παίκτες πολυτελείας με επικεφαλής τις BMW και Mercedes-Benz, αναφέρει δημοσίευμα του Bloomberg. Ενώ ο Μασκ είχε φιλοδοξίες να «χτυπήσει» τους μαζικούς κατασκευαστές με το Model 3 των 35.000 δολαρίων, κατέληξε να χρεώνει πάρα πολλά – πρώτα από ανάγκη για να κρατήσει την Tesla ζωντανή και στη συνέχεια επειδή ο ίδιος και η ευρύτερη βιομηχανία αντιμετώπιζαν περιορισμούς στην παραγωγή.
Tesla: Κατώτερα των εκτιμήσεων τα αποτελέσματα τριμήνου
Η Tesla άνοιξε δύο νέα εργοστάσια, διπλασιάζοντας την έκταση του εργοστασίου αυτοκινήτων της. Με τον Μασκ αποφασισμένο να επεκταθεί και να ανησυχεί λιγότερο για τα κέρδη, τα αφεντικά της Ford και της Renault αρχίζουν να νιώθουν νευρικότητα.
«Πόλεμοι τιμών ξεσπούν παντού», δήλωσε την Πέμπτη ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Τζιμ Φάρλεϊ, σε φιλανθρωπική εκδήλωση στο Ντιτρόιτ, προσθέτοντας ότι η Renault εξετάζει τον τρόπο τοποθέτησης των μοντέλων της. «Ποιος θα έκλεινε τα μάτια για την ανάπτυξη;»
Οι κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων δεν θα είναι εντελώς απρόσβλητοι από την πίεση στην τιμολόγηση – η Mercedes έκοψε τα αυτοκόλλητα στα EVs της στην Κίνα στα τέλη του περασμένου έτους. Αλλά τα γερμανικά στελέχη ήταν ανυποχώρητα σχετικά με την απροθυμία τους να ακολουθήσουν τον Μασκ στο να διακυβεύσουν την αξία της μάρκας.
Όπως και να έχει, ο Ola Kallenius, διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz Group AG, φαίνεται να είναι σε επιφυλακή, επειδή αυτή η στρατηγική αποδίδει καρπούς. Ο κατασκευαστής ανακοίνωσε αργά την Πέμπτη ότι τα κέρδη του πρώτου τριμήνου ήταν ισχυρότερα του αναμενόμενου, χάρη στην ευέλικτη τιμολόγηση.
«Η Tesla δεν θυσιάζει μόνο τα περιθώρια κέρδους των EV για να επιτύχει τις φιλοδοξίες της για τον όγκο. Σε κάποιο βαθμό, βάζει στο βωμό και την υπεραξία και την αξία του εμπορικού σήματος που έχει δημιουργήσει» εξηγεί ο Daniel Roeska, Ευρωπαίος αναλυτής αυτοκινήτων της Bernstein.
Οι μειώσεις του Μασκ ήταν δραματικές και γρήγορες. Στις ΗΠΑ, η Tesla έχει κατεβάσει την τιμή εκκίνησης του best-seller Model Y sport utility vehicle έως και 29% μέσα σε τρεις μήνες.
Αυτό είναι ένα ζήτημα για τη Ford, η οποία πρόσφατα έκανε έκπτωση στο Mustang Mach-E SUV της κατά μέσο όρο περίπου 4.500 δολάρια για να παραμείνει ανταγωνιστική. Ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία ξεπέρασε τη General Motors Co. ως η νούμερο 2 πωλήτρια ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ πέρυσι, παραμένει πολύ πίσω από την Tesla.
Ο Μασκ έχει επενδύσει σε μεγάλο βαθμό για να καλύψει τη διαφορά από τη Ford που στερείται οικονομιών κλίμακας, με την εταιρεία να προβλέπει ζημίες ύψους 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων φέτος για τον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Renault σκοπεύει να προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα από τη Ford – όχι μόνο διαχωρίζοντας τις δραστηριότητές της στον τομέα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και των κινητήρων εσωτερικής καύσης, αλλά σχεδιάζοντας μια αρχική δημόσια προσφορά για τις δραστηριότητές της στα plug-in αυτοκίνητα και στο λογισμικό. Η ναυαρχίδα της μάρκας Renault χαρακτήρισε την τιμή της Tesla ως προφανή πρόκληση νωρίτερα αυτή την εβδομάδα και οι επενδυτές πούλησαν τις μετοχές της γαλλικής εταιρείας την Πέμπτη παρά τις ισχυρές πωλήσεις του πρώτου τριμήνου.
Latest News
Economist: Θα καταφέρει η Lego να παραμείνει η πιο «κουλ» εταιρεία παιχνιδιών;
Δύο είναι οι μεγάλες προκλήσεις της Lego, σύμφωνα με τον Economist: να συνεχίσει με τον ίδιο επιτυχημένο ρυθμό και να γίνει πιο πράσινη
Η οικονομία πολέμου επιβραδύνει το εμπόριο με την Κίνα
Η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στον σιδηρόδρομο είναι ενδεικτική των πιέσεων που υφίσταται η Ρωσία
Η Διώρυγα του Παναμά νέο γεωπολιτικό, οικονομικό κι εμπορικό μέτωπο
Ο Τραμπ προειδοποίησε ότι δεν θα αφήσει να πέσει η Διώρυγα του Παναμά σε «λάθος χέρια», αναφερόμενος στη συνεχώς αυξανόμενη επιρροή της Κίνας
Εκτός ελέγχου το δημόσιο χρέος της Γαλλίας
Τριπλασιάστηκε την τελευταία 20ετία, αυξήθηκε κατά 1 τρισ. ευρώ την τελευταία 10ετία και έφθασε το 113,7% του ΑΕΠ
Κοντά στα 4 τρισ. δολάρια η χρηματιστηριακή αξία της Apple
Οι επενδυτές στοιχηματίζουν ότι η δυναμική της τεχνητής νοημοσύνης θα φέρει στην Apple νέο κύκλο αύξησης των πωλήσεων για συσκευές iPhone
Η Gen Z διψάει για Guinness - Ξεμένει από αποθέματα η ιρλανδική μπίρα;
Είναι πραγματικές οι ανησυχίες για την εξάντληση της Guinness στη Βρετανία ή αποτελούν ένα κόλπο μάρκετινγκ;
Οι Βρετανοί ξοδεύουν περισσότερα αυτά τα Χριστουγεννα
Τα πολυκαταστήματα στη Βρετανία σημειώνουν αύξηση των πωλήσεων κατά σχεδόν 7%, ενώ η Visa αναφέρει ότι οι διαδικτυακές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 6,1%
Γιατί αλλάζει μάρκα παγωτού o Βασιλιάς Κάρολος ;
Εντάλματα σε περισσότερες απο 300 εταιρείες χορήγησε ο Βρετανός βασιλιάς, συνεχίζοντας την παράδοση των προμηθευτών του βασιλικού οίκου
ΕΚΤ: Έρχονται πρόστιμα για τις «απείθαρχες» τράπεζες- Τι σχεδιάζει η κεντρική τράπεζα
Η ΕΚΤ από το 2014 έχει ανακοινώσει κατά μέσο όρο περισσότερα από 5.000 εποπτικά μέτρα ετησίως
DW: «Ηγεμών» ή «ασθενής» η Γερμανία στην Ευρώπη;
Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει η Γερμανία, άλλοτε «ατμομηχανή της οικονομίας» στην ΕΕ. Ωστόσο δεν χάνει τον ηγετικό της ρόλο στην Ευρώπη, σημειώνει η DW