Στις πολλαπλές θετικές επιπτώσεις του οδικού έργου Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, το οποίο συμβασιοποιήθηκε παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του πρώην πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στην σχετική εκδήλωση στην Καλαμάτα.
Ο κ. Καραγιάννης έκανε λόγο για «μία σημαντική ημέρα που σηματοδοτεί την απόφαση της Πολιτείας να επιταχύνει την αναβάθμιση των υποδομών για τη Μεσσηνία τηρώντας τις δεσμεύσεις της και επιβεβαιώνοντας την ορθότητα και τη δυναμική του Ειδικού Σχεδίου Αναβάθμισης των Υποδομών για όλη την Πελοπόννησο».
Μητσοτάκης: Στη Μεσσηνία συντελείται ένα μικρό αναπτυξιακό θαύμα
Εστιάζοντας στο νέο οδικό έργο, ο υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι «αφορά την κατασκευή – αναβάθμιση του άξονα μήκους περίπου 49 χιλιομέτρων, το οποίο θα περιλαμβάνει τα ακόλουθα τρία διακριτά τμήματα:
· Καλαμάτα – Ριζόμυλος μήκους 16,4 χλμ.
· Ριζόμυλος – Πύλος μήκους 24,4 χλμ.
· Πύλος – Μεθώνη μήκους 7,9 χλμ.».
Σχετικά με τα οφέλη του έργου, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι «διευκολύνει την προσβασιμότητα της Δυτικής και Νοτιοδυτικής Μεσσηνίας σε σχέση με τη πρωτεύουσα Καλαμάτα, τον Διευρωπαϊκό Άξονα Μεταφορών Αθήνας – Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας – Σπάρτης, και το Αεροδρόμιο “Βασίλης Κωνσταντακόπουλος”».
Παράλληλα, «λόγω της αύξησης της μέσης ταχύτητας κυκλοφορίας κατά μέσο όρο 35 χλμ/ ώρα, μειώνονται οι χρονοαποστάσεις μεταξύ των τουριστικών περιοχών και του αεροδρομίου της Καλαμάτας. Ακόμα, το έργο ενισχύει και την ανάπτυξη του αγροτικού τομέα και ιδιαίτερα της αγοράς των ευπαθών αγροτικών προϊόντων Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης για τα οποία η βελτίωση της προσβασιμότητας αποτελεί κρίσιμο παράγοντα» πρόσθεσε ο Υφυπουργός Υποδομών.
Σημαντική θα είναι η συμβολή και στην οδική ασφάλεια καθώς, σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη «ο νέος δρόμος αναμένεται να μειώσει τα ατυχήματα κατά 75% στο τμήμα της νέας αρτηρίας με διαχωρισμένο οδόστρωμα και κατά 40% στο μη διαχωρισμένο τμήμα του».
Όπως έκανε γνωστό ο υφυπουργός Υποδομών, «κατά την περίοδο της κατασκευής του, ο οδικός άξονας, θα δημιουργήσει ακόμα 625 θέσεις εργασίας και περίπου 100 θέσεις εργασίας κατά την 26ετή περίοδο λειτουργίας του συμβάλλοντας στη μείωση της ανεργίας».
Έργο ΣΔΙΤ
Ιδιαίτερη ήταν η αναφορά του κ. Καραγιάννη στο γεγονός ότι το «έργο θα πραγματοποιηθεί μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα». «Με τον τρόπο αυτό θα διασφαλίσουμε υψηλά επίπεδα συντήρησης και λειτουργίας για τριάντα έτη, στο πρότυπο όλων των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της χώρας, χωρίς την ύπαρξη διοδίων» συνέχισε ο υφυπουργός Υποδομών.
Μάλιστα, υπενθύμισε ότι «τα πρώτα οδικά ΣΔΙΤ που “έτρεξαν” στη χώρα προχώρησαν από την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Ήταν μία δύσκολη εξίσωση όπου έπρεπε οι υπηρεσίες του Δημοσίου, οι μελετητές, οι κατασκευαστές, οι σύμβουλοι και το τραπεζικό σύστημα να συλλειτουργήσουν με σχετική ταχύτητα και τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα. Και αυτό έγινε, δικαιώνοντας την επιλογή μας να ακολουθήσουμε αυτή τη μέθοδο κόντρα σε ιδεοληψίες του παρελθόντος που είχαν κόστος και σε χρόνο και σε χρήμα».
Ανατρέχοντας στην πορεία που οδήγησε στην συμβασιοποίηση του έργου, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε την συμβολή του πρώην Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά καθώς επί κυβερνήσεώς του δρομολογήθηκε επί της ουσίας το έργο. «Είναι βέβαιο ότι χωρίς τη συμβολή του πρώην Πρωθυπουργού, δεν θα βρισκόμασταν εδώ σήμερα» επισήμανε χαρακτηριστικά.
Στη συνέχεια αναφέρθηκε «στη σύσκεψη στις αρχές του 2020 με τον Κώστα Καραμανλή όπου τέθηκαν επί τάπητος όλα τα μεγάλα ζητήματα για το έργο και πάρθηκαν οι τελικές αποφάσεις, αποφάσεις που υλοποιούνται σήμερα. Η αγωνία όλων για να προχωρήσει αυτό το μεγάλο έργο ήταν σαφής, όπως σαφής ήταν και η αποφασιστικότητά μας για να λυθούν όλα τα προβλήματα άμεσα».
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη «λειτουργεί συνδυαστικά και συμπληρωματικά με τα έργα υποδομών που υλοποιούνται στην άμεση περιοχής επιρροής» και ενημέρωσε για την πορεία τριών σημαντικών έργων στη Μεσσηνία.
«Έχουμε ανάδοχο για το έργο της Παράκαμψης Γιάλοβας, ένα έργο που αφορά στη βελτίωση τμήματος μήκους 3,5 χλμ της υφιστάμενης 9ης εθνικής οδού Κυπαρισσία – Φιλιατρά – Πύλος και στην κατασκευή νέου τμήματος μήκους 4,2 χλμ για την παράκαμψη του οικισμού της Γιάλοβας, στον Δήμο Πύλου – Νέστορος. Το έργο έχει προϋπολογισμό 40,5 εκατ. ευρώ και αναμένεται να κατασκευαστεί σε δύο έτη» σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννης.
Επίσης, έκανε γνωστό ότι «τον Αύγουστο του 2023 αναμένεται να ολοκληρωθεί το έργο της βελτίωσης της 9ης Ε.Ο. και η κατασκευή της επαρχιακής οδού Σουληνάρι – Κρεµµύδια – Κορυφάσιο, ένα έργο που χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων».
Ακόμα, «έχει δοθεί εντολή στον Παραχωρησιούχο της Ολυμπίας Οδού για την εκπόνηση μελετών στο τμήμα Πύργος – Αλφειός – Καλό Νερό – Τσακώνα, ένα έργο που ουσιαστικά δρομολογείται μετά την επίλυση των γνωστών πλέον ζητημάτων του Πάτρα – Πύργος» πρόσθεσε.
«Με την ολοκλήρωσή του θα αλλάξει ριζικά ο χάρτης των μετακινήσεων στη Πελοπόννησο, ενεργοποιώντας τον δυτικό άξονα από την Πάτρα στον Πύργο και ύστερα στην Κυπαρισσία και την Καλαμάτα μέσω των έργων που υλοποιούμε» εξήγησε.
Κλείνοντας, ο κ Καραγιάννης τόνισε ότι «όλα αυτά τα έργα υπηρετούν μία συγκεκριμένη αναπτυξιακή λογική, εντάσσονται σε ένα ευρύτερο περιφερειακό και εθνικό σχέδιο και το κυριότερο, έχουν συγκεκριμένο αποτύπωμα σε οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό επίπεδο».
Latest News
Οικόπεδα στο Ελληνικό αγόρασε ο Προκοπίου - Στα 500 εκατ. η συνολική επένδυση [χάρτης]
Στα οικόπεδα στο Ελληνικό αναμένεται να αναπτυχθούν οικιστικοί και γραφειακοί χώροι και εκπαιδευτικό ίδρυμα με Διεθνές Πρόγραμμα
Φτάνει Ζωγράφου και Άλσος Βεΐκου η γραμμή 4 του μετρό
Αυτήν τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες σε 25 από τις συνολικά 26 θέσεις της γραμμής, είπε ο κ. Κουρέτας, Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό
Σταϊκούρας: Κυκλοφοριακά μέτρα και άμεσες παρεμβάσεις στον ΒΟΑΚ
«Σημαντικές παρεμβάσεις μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι», προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας
Βαρδάρης αλλαγής στις υποδομές της Θεσσαλονίκης - Τα εμβληματικά projects που τρέχουν
Ποια έργα, ύψους άνω των 3 δισ. ευρώ, μεταμορφώνουν την Θεσσαλονίκη
Στον 8ο όροφο ο Riviera Tower στο Ελληνικό – Πόσα θα εισπράξει η Lamda
Γιατί η διοίκηση της Lamda εμφανίζεται αισιόδοξη για το Ελληνικό – Τι λέει για πιθανή πώληση mall
Γιατί η Αττική Οδός είναι παντός καιρού asset - Τα οφέλη για τους μετόχους της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σε αξία σύμβασης παραχώρησης που έχει υπογραφεί ποτέ στην Ελλάδα με συνολικό τίμημα 3,270 δισ. ευρώ
Χατζηδάκης για Αττική Οδό: Η Ελλάδα ξεφεύγει από την εποχή του κρατισμού
Ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε πως «εισρέουν περισσότερα από 3,2 δισ. εκατ. ευρώ για τα κρατικά ταμεία» και «μειώνεται ισόποσα το δημόσιο χρέος της χώρας μας»
Διαφανής και αποδοτική και για τις δύο πλευρές η συμβαση της Αττικής Οδού, λέει ο Σταϊκούρας
Με τη νέα σύμβαση προβλέπεται υψηλό όφελος για το Ελληνικό Δημόσιο, ύψους 3,27 δισ. ευρώ
Νέα εποχή με ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την Αττική Οδό - Η σύμβαση και τα διόδια
Η Αττική Οδός έχει μήκος περίπου 70 χλμ. και κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης
Ποια έργα υποδομών πάνω από 5 δισ. ευρώ μπήκαν στο Ταμείο Ανάκαμψης
Πάνω από 18 έργα υλοποιούνται έχοντας ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης