Για ημέρα «δικαίωσης, υπερηφάνειας αλλά και ευθύνης» έκανε λόγο ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης μιλώντας στην τελετή υπογραφής της σύμβασης για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, στο Ηράκλειο.
«Δικαίωσης για την υπογραφή της σημερινής σύμβασης καθώς η ελληνική Πολιτεία, κατάφερε όχι μόνο να σχεδιάσει, αλλά και να δρομολογήσει το έργο του νέου ΒΟΑΚ. Περηφάνιας για τη συνέπεια λόγων και πράξεων καθώς τηρήσαμε την προεκλογική μας δέσμευση για να αποκτήσει η Κρήτη τον Αυτοκινητόδρομο που της αξίζει και ευθύνης για την ολοκλήρωση του έργου καθώς πρέπει να διατηρηθεί η ουσιαστική και στενή επίβλεψη τα επόμενα τέσσερα χρόνια» όπως εξήγησε.
Καραγιάννης: Νέες θέσεις εργασίας και ανάπτυξη δημιουργεί το οδικό έργο στη Μεσσηνία
Η σύμβαση που υπεγράφη αφορά το τμήμα του ΒΟΑΚ από τον κόμβο Χερσονήσου στο Ηράκλειο έως τη Νεάπολη στο Λασίθι, μήκους 22,5 χλμ., με προϋπολογισμό 290 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 90 εκατ. θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης. Όπως τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών «το έργο πραγματοποιείται μέσω ΣΔΙΤ και η σύμβαση θα έχει διάρκεια 30 χρόνια».
Ως προς τα υπόλοιπα τμήματα, ο κ. Καραγιάννης έκανε γνωστό ότι «στις 8 Μαΐου θα έχουμε δεσμευτικές προσφορές και για το μεγάλο έργο της Παραχώρησης, Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157 χλμ.. Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 1,75 δισ. ευρώ και έχουμε εξασφαλίσει χρηματοδότηση 600 εκατ. ευρώ από το νέο ΕΣΠΑ και 200 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης. Στο μεγάλο αυτό έργο έχουμε εντάξει και ήδη ωριμάζουμε και το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά ως προαίρεση».
Υπενθύμισε ότι, «ήδη έχει ξεκινήσει και το ανατολικό τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, που αυτή η κυβέρνηση δημοπράτησε στα τέλη του 2021».
«Ενώ το 2019 παραλάβαμε ένα σχέδιο για έναν ΒΟΑΚ χωρίς συγκεκριμένη ενιαία χάραξη και χωρίς συγκεκριμένο πλάνο χρηματοδότησης, σήμερα, σχεδόν 4 χρόνια μετά, το έργο παίρνει σάρκα και οστά. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει διασφαλίσει την ενιαία χάραξη σε όλο το μήκος του έργου που εκτείνεται περίπου σε 300 χλμ., όπως επίσης έχει διασφαλίσει και τη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης» υπογράμμισε ο κ. Καραγιάννης.
Στα 2,5 δισ. ο προυπολογισμός
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου, σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών, ανέρχεται σε 2,5 δισ. ευρώ, ενώ «ο νέος ΒΟΑΚ θα αποτελεί τον τελευταίο και πλέον απαιτητικό μεγάλου μήκους Αυτοκινητόδρομο που θα υλοποιηθεί στην χώρα».
«Αυτό όμως που δεν μπορεί να αποτιμηθεί σε νούμερα, είναι το κόστος από την απώλεια ανθρώπινων ζωών και σοβαρών τραυματισμών που υπάρχει για πολλές δεκαετίες, λόγω της ακαταλληλότητας του σημερινού οδικού δικτύου» επισήμανε ο κ. Καραγιάννης.
Χαρακτήρισε, μεταξύ άλλων, τον νέο ΒΟΑΚ «μία επένδυση για μία καλύτερη καθημερινότητα» καθώς «παράλληλα με τη μείωση των ατυχημάτων, θα βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα των μετακινήσεων, μειώνοντας το χρόνο ταξιδιού μεταξύ των κύριων πόλων του βόρειου μετώπου της Κρήτης, προσφέροντας καλύτερο και ελκυστικότερο επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης».
Κατά τον Υφυπουργό Υποδομών, ο νέος Αυτοκινητόδρομος έχει και ιδιαίτερα αναπτυξιακό χαρακτήρα καθώς θα οδηγήσει στη:
μείωση του κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και των προϊόντων στο συνολικό οδικό δίκτυο της Κρήτης,
μείωση των πιέσεων που προκαλούνται από τον υφιστάμενο οδικό άξονα στην ποιότητα του περιβάλλοντος στην βόρεια ακτή του νησιού η οποία είναι αναπτυγμένη τουριστικά,
διευκόλυνση της τουριστικής κίνησης της Κρήτης,
αύξηση της απασχόλησης.
Αλλα έργα στην Κρήτη
Ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι «συνολικά, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί 30 έργα στην Κρήτη με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 3,6 δισ. ευρώ. Έργα που πέρα του ΒΟΑΚ αφορούν:
Το αεροδρόμιο στο Καστέλι, το δεύτερο μεγαλύτερο Διεθνές αεροδρόμιο μετά το «Ελευθέριος Βενιζέλος» στην Ελλάδα.
Μία σειρά υδραυλικών έργων για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας, αλλά και την αντιπλημμυρική προστασία.
Μία σειρά έργων οδικής ασφάλειας κατά μήκος του υπάρχοντος ΒΟΑΚ, ώστε να μειωθούν τα ατυχήματα μέχρι να ολοκληρωθεί ο νέος οδικός άξονας».
Κλείνοντας, ο Υφυπουργός Υποδομών ανέφερε πως «είναι ξεκάθαρο ότι με επιμονή, σοβαρότητα, αλλά και δημιουργική συνεργασία με τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην Κρήτη, υλοποιείται ένα Πρόγραμμα Αναβάθμισης των Υποδομών που εμπεδώνει τον αναπτυξιακό ρόλο της Κρήτης στη νέα εποχή και αυτό αποτελεί μία επένδυση στις νέες γενιές και μία απόδειξη ότι, όταν υπάρχει σχέδιο, πίστη και πραγματική συνεργασία Πολιτείας και τοπικών κοινωνιών το αποτέλεσμα είναι θετικό».
Τη σύμβαση υπέγραψαν ο Υφυπουργός Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, ο Αντιπρόεδρος Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της ΙΝΤΡΑΚΑΤ, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης και Εκτελεστικό Μέλος ΔΣ και Γεν. Δ/ντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που είναι εκ των αρχικών μετόχων, κ. Εμμανουήλ Μουστάκας και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις ΑΕ, κ. Γιώργος Συριανός.
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ