
Ανεπιστρεπτί φαίνεται ότι έχουν περάσει οι εποχές των πλουσιοπάροχων επαγγελματικών ταξιδιών, καθώς οι επιχειρήσεις «σφίγγουν το ζωνάρι» και περιορίζουν όσο μπορούν τα κόστη τους.
Αυτό προκύπτει από την τελευταία σχετική έκθεση της εταιρείας ερευνών Morning Consult, με τίτλο «Business, αλλά όχι όπως συνήθως», σύμφωνα με την οποία, όπως γράφει το CNBC, οι αυστηρότεροι εταιρικοί προϋπολογισμοί και οι νέοι τρόποι εργασίας, όπως η εξ αποστάσεως, έχουν αλλάξει οριστικά τα επαγγελματικά ταξίδια.
Επαγγελματικά ταξίδια: Η λίστα με τις 10 ακριβότερες πόλεις στον κόσμο [γράφημα]
Επίσης, όσοι κάνουν επαγγελματικά ταξίδια είναι πλέον νεότεροι και είναι πιθανότερο να ταξιδεύουν στην οικονομική θέση των πτήσεων, με τους μισούς από αυτούς να έχουν εισόδημα μικρότερο από 50.000 δολάρια τον χρόνο.
Ένα διαφορετικό μοντέλο επαγγελματικού ταξιδιού από εκείνο που ίσχυε, με τις υψηλές δαπάνες για ένα εισιτήριο πρώτης θέσης, εδραιώνεται αργά αλλά σταθερά, καθιερώνοντας μια «νέα κανονικότητα» για τον κλάδο, σύμφωνα με την έκθεση.
Οι επιχειρήσεις περιορίζουν τα ταξίδια
Ενώ τα ταξίδια αναψυχής συνεχίζουν να αυξάνονται παγκοσμίως, τα επαγγελματικά ταξίδια στις ΗΠΑ παρέμειναν στάσιμα πέρυσι, σύμφωνα με την Morning Consult.
Η έρευνά της σε περίπου 4.400 Αμερικανούς έδειξε ότι τα επαγγελματικά ταξίδια – τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό – αυξήθηκαν μόλις 1% το 2022.
Σε σύγκριση με τα προ πανδημία δεδομένα, λιγότεροι άνθρωποι ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους — και όσοι ταξιδεύουν το κάνουν λιγότερο συχνά.
Σχεδόν το ένα τρίτο των ερωτηθέντων δήλωσε ότι οι εταιρείες στις οποίες εργάζεται έχουν αλλάξει τις πολιτικές τους για επαγγελματικά ταξίδια, συνήθως μειώνοντας τη συχνότητα (60%) ή στέλνοντας λιγότερους υπαλλήλους σε ταξίδια (56%). Περισσότεροι από τους μισούς (54%) δήλωσαν ότι οι εταιρείες εξετάζουν πιο προσεκτικά και τα έξοδα ταξιδιού, εκτός όλων των άλλων δαπανών.
Οι ερωτηθέντες είπαν ακόμη πως αυτές οι αλλαγές εντάσσονται στο πλαίσιο περικοπής του κόστους, βελτίωσης της υγείας και ευεξίας των εργαζομένων, αλλά των αλλαγών στον τρόπο δουλειάς, καθώς οι τηλεδιασκέψεις έχουν καταργήσει σε πολλές περιπτώσεις την ανάγκη για διά ζώσης συναντήσεις.
Ανώτερα στελέχη επιχειρήσεων τονίζουν επίσης ως κριτήριο μείωσης των επαγγελματικών ταξιδιών τη βιωσιμότητα, κάτι το οποίο δεν έχει προσωρινό χαρακτήρα.
Πίεση για την επίτευξη των στόχων βιωσιμότητας
Σύμφωνα με μια μελέτη εταιρικών ταξιδιών που δημοσιεύθηκε πρόσφατα από την Deloitte αυτόν τον μήνα, μία στις επτά εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα στις ΗΠΑ — και μία στις πέντε στην Ευρώπη — δρομολογούν πολιτικές βιωσιμότητας για τη μείωση των εταιρικών ταξιδιών το 2023.
Μία στις τρεις αμερικανικές εταιρείες —και περίπου 4 στις 10 ευρωπαϊκές- ανέφερε την ανάγκη μείωσης των ταξιδιωτικών δαπανών κατά περισσότερο από 20% για να επιτευχθούν οι στόχοι του 2030 για το κλίμα.
Στην έκθεση, με τίτλο «Πλοήγηση προς μια νέα κανονικότητα», αναφέρεται ότι οι ανησυχίες για το κλίμα πιθανότατα θα επηρεάσουν τα κέρδη των εταιρικών ταξιδιών για τα επόμενα χρόνια.
Διαφορές μεταξύ χωρών
Από αντίστοιχη περσινή έκθεση της Morning Consult, προκύπτει ότι τα επαγγελματικά ταξίδια μειώνονται σε ορισμένες χώρες περισσότερο από άλλες.
Η Morning Consult ρώτησε ταξιδιώτες, οι οποίοι έκαναν τουλάχιστον 3 επαγγελματικά ταξίδια τον χρόνο πριν από την πανδημία, πότε θα πραγματοποιούσαν το επόμενο επαγγελματικό τους ταξίδι.
«Τουλάχιστον οι μισοί Γάλλοι, Βρετανοί και Γερμανοί που έκαναν συχνά επαγγελματικά ταξίδια πριν από την πανδημία λένε ότι δεν θα το κάνουν ποτέ ξανά», δήλωσε η Lindsey Roeschke, αναλύτρια ταξιδιών και φιλοξενίας στην Morning Consult. Όμως, σε άλλες χώρες δεν ίσχυε το ίδιο και ιδίως στην Ινδία, στην Κίνα και στη Βραζιλία».
Τα ταξίδια είναι στάσιμα, αλλά οι δαπάνες αυξάνονται
Τα ταξίδια μπορεί να μην αυξάνονται πολύ, αλλά οι εταιρικές δαπάνες για επαγγελματικά ταξίδια αυξάνονται με μεγάλη ταχύτητα, σύμφωνα με την έκθεση της Deloitte.
Οι εταιρικές ταξιδιωτικές δαπάνες στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη σχεδόν διπλασιάστηκαν πέρυσι – και τείνουν να φτάσουν τα προ πανδημίας επίπεδα μέχρι τα τέλη του 2024 ή τις αρχές του 2025.
Αν και σε οικονομικό επίπεδο θα μπορούσε να ισοδυναμεί με πλήρη ανάκαμψη, η έκθεση σημειώνει ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να ξοδέψουν περισσότερα λόγω του πληθωρισμού και του υψηλότερου ταξιδιωτικού κόστους και όχι λόγω αύξησης των ταξιδιών.
Οι υψηλότεροι ναύλοι και οι τιμές δωματίων συμβάλλουν περισσότερο στο αυξανόμενο κόστος και έχουν επίσης γίνει ο Νο. 1 παράγοντας που αποτρέπει από τη διοργάνωση ταξιδιών, αναφέρεται.
Επίσης, σύμφωνα με την έκθεση, πίσω από το υψηλότερο κόστος βρίσκονται και οι ευέλικτες κρατήσεις και η επιθυμία των εργαζομένων για πολυτελή επαγγελματικά ταξίδια.
Οι εταιρείες αναφέρουν ότι εξοικονομούν χρήματα επιλέγοντας φθηνότερο κατάλυμα (59%), φθηνότερες πτήσεις (56%) και περιορίζοντας τη συχνότητα ταξιδιών (45%), σύμφωνα με την Deloitte.
Σχεδόν το 70% δήλωσε ότι σταθμίζει στρατηγικά την ανάγκη για ταξίδια, συνεκτιμώντας παράγοντες όπως το κόστος και τις εκπομπές άνθρακα με τη διατήρηση των εργαζομένων και τη δημιουργία εσόδων, ανέφερε η έκθεση.
Τα φωτεινά σημεία
Υπάρχουν όμως πολλά φωτεινά σημεία για όσους επευφημούν την εύρωστη επιστροφή των επαγγελματικών ταξιδιών.
Οι δαπάνες για τα διεθνή επαγγελματικά ταξίδια αναμένεται να αυξηθούν το 2023, σύμφωνα με την Deloitte — στην Ευρώπη, κυρίως για επαφές με πελάτες και στις ΗΠΑ για επαφές με συναδέλφους από όλο τον κόσμο σε συνέδρια.
Σχεδόν τα δύο τρίτα των ταξιδιωτών δήλωσαν ότι αναμένουν να παρακολουθήσουν ένα συνέδριο ή σεμινάριο και φέτος, σύμφωνα με το Morning Consult.
Τα ταξίδια «ευχαρίστησης», που συνδυάζουν τη δουλειά με την αναψυχή, βρίσκονται επίσης σε άνοδο, παίρνοντας ώθηση από τις ευέλικτες ρυθμίσεις εργασίας που ξεκίνησαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Οι εργαζόμενοι συχνά πληρώνουν περισσότερα για μεικτά ταξίδια, σημειώνουν οι συντάκτες της έκθεσης, αν και πολλοί θεωρούν ότι «η επένδυση αξίζει τον κόπο» επειδή μπορούν να ταξιδεύουν πιο συχνά και για μεγαλύτερα διαστήματα.


Latest News

Γιατί η Σουηδία επεκτείνει τις διαστημικές και αμυντικές δυνατότητές της
Η Σουηδία εξακολουθεί να εκτιμά τη συνεργασία με την Ουάσιγκτον, αλλά υποστηρίζει έναν ισχυρότερο ευρωπαϊκό πυλώνα του ΝΑΤΟ

Στην Tesla φοβούνται ότι θα αντιμετωπίσει αντίποινα για τους δασμούς Τραμπ
Οι δηλώσεις της Tesla αντικατοπτρίζουν τις ανησυχίες πολλών αμερικανικών επιχειρήσεων σχετικά με τους δασμούς του Τραμπ

ΗΠΑ: Το ενεργειακό μέλλον του Καναδά στο συνέδριο CERA Week
Οι δασμoί Τραμπ και η εξίσωση που πρέπει να λύσει ο Καναδάς

Τι συμβαίνει όταν σταματά η επιστήμη
Ο Τραμπ κόβει τις επιχορηγήσεις για την έρευνα - Στον αέρα 300.000 επιστήμονες σε 2.500 Πανεπιστήμια, ιατρικές σχολές και ερευνητικά ιδρύματα.
![Λάρι Φινκ: Ο άνθρωπος που διαχειρίζεται τα περισσότερο χρήματα στον κόσμο [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/07/Larry_Fink-600x442.jpeg)
Λάρι Φινκ: Ο άνθρωπος που διαχειρίζεται τα περισσότερο χρήματα στον κόσμο [γράφημα]
Ο Λάρι Φινκ θεωρείται αυτοδημιούργητος, αφού μαζί με συνεργάτες του ίδρυσαν από το μηδέν την BlackRock το 1988

Η Porsche διαψεύδει σενάριο πώλησης μετοχών της στη Volkswagen
Η Porsche διαψεύδει τις πληροφορίες που δημοσίευσε η γερμανική εφημερίδα ταμπλόιντ Bild επικαλούμενη πηγές που γνωρίζουν το θέμα

Η Ιταλία φέρνει πιο κοντά την αυτοκινητοβιομηχανία με την αμυντική βιομηχανία
Η Ιταλία ετοιμάζει ένα βιομηχανικό σχέδιο με στόχο την ενίσχυση των συνδέσεων μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανίας, άμυνας και αεροδιαστημικής

Στο «μυαλό» της Fed – Τι θα αποφασίσει ο Πάουελ για τα επιτόκια
Πού εστιάζουν αγορές και οικονομολόγοι στην επικείμενη συνεδρίαση της Fed - Ποιες άλλες κεντρικές τράπεζες συνεδριάζουν αυτή την εβδομάδα

Μπέσεντ: Δεν ανησυχώ για την αγορά – Οι διορθώσεις είναι υγιείς
Ο υπουργός Οικονομικών, Σκοτ Μπέσεντ εκτιμά ότι η οικονομική πολιτική της κυβέρνησης μακροπρόθεσμα θα είναι θετική για τις αγορές

Ρούμπιο: Μετά τους δασμούς πιθανώς οι ΗΠΑ να συζητήσουν νέες εμπορικές συμφωνίες
Ο αμερικανός ΥΠΕΞ, Μάρκο Ρούμπιο, ξεκαθάρισε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα αντεπιτεθούν σε κράτη που τους είχαν επιβάλει δασμούς