
Ανεπιστρεπτί φαίνεται ότι έχουν περάσει οι εποχές των πλουσιοπάροχων επαγγελματικών ταξιδιών, καθώς οι επιχειρήσεις «σφίγγουν το ζωνάρι» και περιορίζουν όσο μπορούν τα κόστη τους.
Αυτό προκύπτει από την τελευταία σχετική έκθεση της εταιρείας ερευνών Morning Consult, με τίτλο «Business, αλλά όχι όπως συνήθως», σύμφωνα με την οποία, όπως γράφει το CNBC, οι αυστηρότεροι εταιρικοί προϋπολογισμοί και οι νέοι τρόποι εργασίας, όπως η εξ αποστάσεως, έχουν αλλάξει οριστικά τα επαγγελματικά ταξίδια.
Επαγγελματικά ταξίδια: Η λίστα με τις 10 ακριβότερες πόλεις στον κόσμο [γράφημα]
Επίσης, όσοι κάνουν επαγγελματικά ταξίδια είναι πλέον νεότεροι και είναι πιθανότερο να ταξιδεύουν στην οικονομική θέση των πτήσεων, με τους μισούς από αυτούς να έχουν εισόδημα μικρότερο από 50.000 δολάρια τον χρόνο.
Ένα διαφορετικό μοντέλο επαγγελματικού ταξιδιού από εκείνο που ίσχυε, με τις υψηλές δαπάνες για ένα εισιτήριο πρώτης θέσης, εδραιώνεται αργά αλλά σταθερά, καθιερώνοντας μια «νέα κανονικότητα» για τον κλάδο, σύμφωνα με την έκθεση.
Οι επιχειρήσεις περιορίζουν τα ταξίδια
Ενώ τα ταξίδια αναψυχής συνεχίζουν να αυξάνονται παγκοσμίως, τα επαγγελματικά ταξίδια στις ΗΠΑ παρέμειναν στάσιμα πέρυσι, σύμφωνα με την Morning Consult.
Η έρευνά της σε περίπου 4.400 Αμερικανούς έδειξε ότι τα επαγγελματικά ταξίδια – τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό – αυξήθηκαν μόλις 1% το 2022.
Σε σύγκριση με τα προ πανδημία δεδομένα, λιγότεροι άνθρωποι ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους — και όσοι ταξιδεύουν το κάνουν λιγότερο συχνά.
Σχεδόν το ένα τρίτο των ερωτηθέντων δήλωσε ότι οι εταιρείες στις οποίες εργάζεται έχουν αλλάξει τις πολιτικές τους για επαγγελματικά ταξίδια, συνήθως μειώνοντας τη συχνότητα (60%) ή στέλνοντας λιγότερους υπαλλήλους σε ταξίδια (56%). Περισσότεροι από τους μισούς (54%) δήλωσαν ότι οι εταιρείες εξετάζουν πιο προσεκτικά και τα έξοδα ταξιδιού, εκτός όλων των άλλων δαπανών.
Οι ερωτηθέντες είπαν ακόμη πως αυτές οι αλλαγές εντάσσονται στο πλαίσιο περικοπής του κόστους, βελτίωσης της υγείας και ευεξίας των εργαζομένων, αλλά των αλλαγών στον τρόπο δουλειάς, καθώς οι τηλεδιασκέψεις έχουν καταργήσει σε πολλές περιπτώσεις την ανάγκη για διά ζώσης συναντήσεις.
Ανώτερα στελέχη επιχειρήσεων τονίζουν επίσης ως κριτήριο μείωσης των επαγγελματικών ταξιδιών τη βιωσιμότητα, κάτι το οποίο δεν έχει προσωρινό χαρακτήρα.
Πίεση για την επίτευξη των στόχων βιωσιμότητας
Σύμφωνα με μια μελέτη εταιρικών ταξιδιών που δημοσιεύθηκε πρόσφατα από την Deloitte αυτόν τον μήνα, μία στις επτά εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα στις ΗΠΑ — και μία στις πέντε στην Ευρώπη — δρομολογούν πολιτικές βιωσιμότητας για τη μείωση των εταιρικών ταξιδιών το 2023.
Μία στις τρεις αμερικανικές εταιρείες —και περίπου 4 στις 10 ευρωπαϊκές- ανέφερε την ανάγκη μείωσης των ταξιδιωτικών δαπανών κατά περισσότερο από 20% για να επιτευχθούν οι στόχοι του 2030 για το κλίμα.
Στην έκθεση, με τίτλο «Πλοήγηση προς μια νέα κανονικότητα», αναφέρεται ότι οι ανησυχίες για το κλίμα πιθανότατα θα επηρεάσουν τα κέρδη των εταιρικών ταξιδιών για τα επόμενα χρόνια.
Διαφορές μεταξύ χωρών
Από αντίστοιχη περσινή έκθεση της Morning Consult, προκύπτει ότι τα επαγγελματικά ταξίδια μειώνονται σε ορισμένες χώρες περισσότερο από άλλες.
Η Morning Consult ρώτησε ταξιδιώτες, οι οποίοι έκαναν τουλάχιστον 3 επαγγελματικά ταξίδια τον χρόνο πριν από την πανδημία, πότε θα πραγματοποιούσαν το επόμενο επαγγελματικό τους ταξίδι.
«Τουλάχιστον οι μισοί Γάλλοι, Βρετανοί και Γερμανοί που έκαναν συχνά επαγγελματικά ταξίδια πριν από την πανδημία λένε ότι δεν θα το κάνουν ποτέ ξανά», δήλωσε η Lindsey Roeschke, αναλύτρια ταξιδιών και φιλοξενίας στην Morning Consult. Όμως, σε άλλες χώρες δεν ίσχυε το ίδιο και ιδίως στην Ινδία, στην Κίνα και στη Βραζιλία».
Τα ταξίδια είναι στάσιμα, αλλά οι δαπάνες αυξάνονται
Τα ταξίδια μπορεί να μην αυξάνονται πολύ, αλλά οι εταιρικές δαπάνες για επαγγελματικά ταξίδια αυξάνονται με μεγάλη ταχύτητα, σύμφωνα με την έκθεση της Deloitte.
Οι εταιρικές ταξιδιωτικές δαπάνες στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη σχεδόν διπλασιάστηκαν πέρυσι – και τείνουν να φτάσουν τα προ πανδημίας επίπεδα μέχρι τα τέλη του 2024 ή τις αρχές του 2025.
Αν και σε οικονομικό επίπεδο θα μπορούσε να ισοδυναμεί με πλήρη ανάκαμψη, η έκθεση σημειώνει ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να ξοδέψουν περισσότερα λόγω του πληθωρισμού και του υψηλότερου ταξιδιωτικού κόστους και όχι λόγω αύξησης των ταξιδιών.
Οι υψηλότεροι ναύλοι και οι τιμές δωματίων συμβάλλουν περισσότερο στο αυξανόμενο κόστος και έχουν επίσης γίνει ο Νο. 1 παράγοντας που αποτρέπει από τη διοργάνωση ταξιδιών, αναφέρεται.
Επίσης, σύμφωνα με την έκθεση, πίσω από το υψηλότερο κόστος βρίσκονται και οι ευέλικτες κρατήσεις και η επιθυμία των εργαζομένων για πολυτελή επαγγελματικά ταξίδια.
Οι εταιρείες αναφέρουν ότι εξοικονομούν χρήματα επιλέγοντας φθηνότερο κατάλυμα (59%), φθηνότερες πτήσεις (56%) και περιορίζοντας τη συχνότητα ταξιδιών (45%), σύμφωνα με την Deloitte.
Σχεδόν το 70% δήλωσε ότι σταθμίζει στρατηγικά την ανάγκη για ταξίδια, συνεκτιμώντας παράγοντες όπως το κόστος και τις εκπομπές άνθρακα με τη διατήρηση των εργαζομένων και τη δημιουργία εσόδων, ανέφερε η έκθεση.
Τα φωτεινά σημεία
Υπάρχουν όμως πολλά φωτεινά σημεία για όσους επευφημούν την εύρωστη επιστροφή των επαγγελματικών ταξιδιών.
Οι δαπάνες για τα διεθνή επαγγελματικά ταξίδια αναμένεται να αυξηθούν το 2023, σύμφωνα με την Deloitte — στην Ευρώπη, κυρίως για επαφές με πελάτες και στις ΗΠΑ για επαφές με συναδέλφους από όλο τον κόσμο σε συνέδρια.
Σχεδόν τα δύο τρίτα των ταξιδιωτών δήλωσαν ότι αναμένουν να παρακολουθήσουν ένα συνέδριο ή σεμινάριο και φέτος, σύμφωνα με το Morning Consult.
Τα ταξίδια «ευχαρίστησης», που συνδυάζουν τη δουλειά με την αναψυχή, βρίσκονται επίσης σε άνοδο, παίρνοντας ώθηση από τις ευέλικτες ρυθμίσεις εργασίας που ξεκίνησαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Οι εργαζόμενοι συχνά πληρώνουν περισσότερα για μεικτά ταξίδια, σημειώνουν οι συντάκτες της έκθεσης, αν και πολλοί θεωρούν ότι «η επένδυση αξίζει τον κόπο» επειδή μπορούν να ταξιδεύουν πιο συχνά και για μεγαλύτερα διαστήματα.


Latest News

Ντε Γκίντος (ΕΚΤ): Η αβεβαιότητα είναι υψηλότερη τώρα από την περίοδο του κορονοϊού
«Η πραγματικότητα είναι ότι η κατανάλωση δεν ανακάμπτει», είπε ο Ντε Γκίντος, παρά κάποια θετικά στοιχεία

Η στιγμή του Big Bang για τις ευρωπαϊκές επενδύσεις - Τι βλέπει ο CEO του Deutsche Börse
Ο επικεφαλής του Deutsche Börse λέει ότι η ΕΕ πρέπει να εκμεταλλευτεί τη στροφή των επενδυτών σε αγορές εκτός ΗΠΑ

Deliveroo: Επιτέλους ανακοινώνει κέρδη - Τέλος στο «Flopperoo» (;)
Η εταιρεία ανακοίνωσε τα πρώτα κέρδη από την έναρξη λειτουργίας της, μετά τα δύσκολα χρόνια, που της έδωσαν το παρατσούκλι «Flopperoo»

Όταν οι μετοχές πέφτουν ο Μπάφετ διαβάζει... ποίηση - Οι στίχοι που προτιμά
Αν συμβεί μια μεγάλη βουτιά «προσέξτε αυτούς του στίχους» συνηθίζει να λέει ο Γουόρεν Μπάφετ

To δασμολογικό μπαράζ Τραμπ δοκιμάζει τα όρια των κεντρικών τραπεζών
Η επόμενη εβδομάδα κρίνεται κρίσιμη αναφορά με τη νομισματική πολιτική - Οι καθοριστικές αποφάσεις

Στο τιμόνι της LVMH για άλλα δέκα χρόνια ο Μπερνάν Αρνό;
Η LVMH θα επιδιώξει να αυξήσει το όριο ηλικίας για τον διευθύνοντα σύμβουλο και πρόεδρό της Μπερνάρ Αρνό στην ετήσια γενική συνέλευση

Ψηφίζει στην Ελλάδα για νέο πρόεδρο η ΔΟΕ - Τα μεγάλα ερωτηματικά για το οικονομικό της μοντέλο
Δεν είναι λίγες οι κριτικές που δέχεται η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή για το μοντέλο λειτουργίας της και καλούν για μείωση εξόδων

Η μυστική επένδυση του Πόλσον - Το ιστορικό κτήριο των 10 ορόφων στη Ν. Υόρκη
Το χρέος των 40 εκατομμυρίων δολαρίων που αγόρασε ο Πόλσον χωρίς να γίνει αμέσως γνωστό

Μπορεί η Ευρώπη να τα βγάλει πέρα με μια Γερμανία που ξοδεύει χωρίς όριο;
Για να αποτρέψει τη Ρωσία, οι ειδικοί σε θέματα άμυνας πιστεύουν ότι η Ευρώπη θα πρέπει να δαπανά 3,5% του ΑΕΠ ετησίως για τις ένοπλες δυνάμεις της

Πλούσιους νέους Αμερικανούς αναζητά η Μποτσουάνα για τα διαμάντια της
Για να πουλήσει διαμάντια, η Μποτσουάνα αξιοποιεί τα κοινωνικά δίκτυα οπως το Instagram και το TikTok