Ανεπιστρεπτί φαίνεται ότι έχουν περάσει οι εποχές των πλουσιοπάροχων επαγγελματικών ταξιδιών, καθώς οι επιχειρήσεις «σφίγγουν το ζωνάρι» και περιορίζουν όσο μπορούν τα κόστη τους.
Αυτό προκύπτει από την τελευταία σχετική έκθεση της εταιρείας ερευνών Morning Consult, με τίτλο «Business, αλλά όχι όπως συνήθως», σύμφωνα με την οποία, όπως γράφει το CNBC, οι αυστηρότεροι εταιρικοί προϋπολογισμοί και οι νέοι τρόποι εργασίας, όπως η εξ αποστάσεως, έχουν αλλάξει οριστικά τα επαγγελματικά ταξίδια.
Επαγγελματικά ταξίδια: Η λίστα με τις 10 ακριβότερες πόλεις στον κόσμο [γράφημα]
Επίσης, όσοι κάνουν επαγγελματικά ταξίδια είναι πλέον νεότεροι και είναι πιθανότερο να ταξιδεύουν στην οικονομική θέση των πτήσεων, με τους μισούς από αυτούς να έχουν εισόδημα μικρότερο από 50.000 δολάρια τον χρόνο.
Ένα διαφορετικό μοντέλο επαγγελματικού ταξιδιού από εκείνο που ίσχυε, με τις υψηλές δαπάνες για ένα εισιτήριο πρώτης θέσης, εδραιώνεται αργά αλλά σταθερά, καθιερώνοντας μια «νέα κανονικότητα» για τον κλάδο, σύμφωνα με την έκθεση.
Οι επιχειρήσεις περιορίζουν τα ταξίδια
Ενώ τα ταξίδια αναψυχής συνεχίζουν να αυξάνονται παγκοσμίως, τα επαγγελματικά ταξίδια στις ΗΠΑ παρέμειναν στάσιμα πέρυσι, σύμφωνα με την Morning Consult.
Η έρευνά της σε περίπου 4.400 Αμερικανούς έδειξε ότι τα επαγγελματικά ταξίδια – τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό – αυξήθηκαν μόλις 1% το 2022.
Σε σύγκριση με τα προ πανδημία δεδομένα, λιγότεροι άνθρωποι ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους — και όσοι ταξιδεύουν το κάνουν λιγότερο συχνά.
Σχεδόν το ένα τρίτο των ερωτηθέντων δήλωσε ότι οι εταιρείες στις οποίες εργάζεται έχουν αλλάξει τις πολιτικές τους για επαγγελματικά ταξίδια, συνήθως μειώνοντας τη συχνότητα (60%) ή στέλνοντας λιγότερους υπαλλήλους σε ταξίδια (56%). Περισσότεροι από τους μισούς (54%) δήλωσαν ότι οι εταιρείες εξετάζουν πιο προσεκτικά και τα έξοδα ταξιδιού, εκτός όλων των άλλων δαπανών.
Οι ερωτηθέντες είπαν ακόμη πως αυτές οι αλλαγές εντάσσονται στο πλαίσιο περικοπής του κόστους, βελτίωσης της υγείας και ευεξίας των εργαζομένων, αλλά των αλλαγών στον τρόπο δουλειάς, καθώς οι τηλεδιασκέψεις έχουν καταργήσει σε πολλές περιπτώσεις την ανάγκη για διά ζώσης συναντήσεις.
Ανώτερα στελέχη επιχειρήσεων τονίζουν επίσης ως κριτήριο μείωσης των επαγγελματικών ταξιδιών τη βιωσιμότητα, κάτι το οποίο δεν έχει προσωρινό χαρακτήρα.
Πίεση για την επίτευξη των στόχων βιωσιμότητας
Σύμφωνα με μια μελέτη εταιρικών ταξιδιών που δημοσιεύθηκε πρόσφατα από την Deloitte αυτόν τον μήνα, μία στις επτά εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα στις ΗΠΑ — και μία στις πέντε στην Ευρώπη — δρομολογούν πολιτικές βιωσιμότητας για τη μείωση των εταιρικών ταξιδιών το 2023.
Μία στις τρεις αμερικανικές εταιρείες —και περίπου 4 στις 10 ευρωπαϊκές- ανέφερε την ανάγκη μείωσης των ταξιδιωτικών δαπανών κατά περισσότερο από 20% για να επιτευχθούν οι στόχοι του 2030 για το κλίμα.
Στην έκθεση, με τίτλο «Πλοήγηση προς μια νέα κανονικότητα», αναφέρεται ότι οι ανησυχίες για το κλίμα πιθανότατα θα επηρεάσουν τα κέρδη των εταιρικών ταξιδιών για τα επόμενα χρόνια.
Διαφορές μεταξύ χωρών
Από αντίστοιχη περσινή έκθεση της Morning Consult, προκύπτει ότι τα επαγγελματικά ταξίδια μειώνονται σε ορισμένες χώρες περισσότερο από άλλες.
Η Morning Consult ρώτησε ταξιδιώτες, οι οποίοι έκαναν τουλάχιστον 3 επαγγελματικά ταξίδια τον χρόνο πριν από την πανδημία, πότε θα πραγματοποιούσαν το επόμενο επαγγελματικό τους ταξίδι.
«Τουλάχιστον οι μισοί Γάλλοι, Βρετανοί και Γερμανοί που έκαναν συχνά επαγγελματικά ταξίδια πριν από την πανδημία λένε ότι δεν θα το κάνουν ποτέ ξανά», δήλωσε η Lindsey Roeschke, αναλύτρια ταξιδιών και φιλοξενίας στην Morning Consult. Όμως, σε άλλες χώρες δεν ίσχυε το ίδιο και ιδίως στην Ινδία, στην Κίνα και στη Βραζιλία».
Τα ταξίδια είναι στάσιμα, αλλά οι δαπάνες αυξάνονται
Τα ταξίδια μπορεί να μην αυξάνονται πολύ, αλλά οι εταιρικές δαπάνες για επαγγελματικά ταξίδια αυξάνονται με μεγάλη ταχύτητα, σύμφωνα με την έκθεση της Deloitte.
Οι εταιρικές ταξιδιωτικές δαπάνες στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη σχεδόν διπλασιάστηκαν πέρυσι – και τείνουν να φτάσουν τα προ πανδημίας επίπεδα μέχρι τα τέλη του 2024 ή τις αρχές του 2025.
Αν και σε οικονομικό επίπεδο θα μπορούσε να ισοδυναμεί με πλήρη ανάκαμψη, η έκθεση σημειώνει ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να ξοδέψουν περισσότερα λόγω του πληθωρισμού και του υψηλότερου ταξιδιωτικού κόστους και όχι λόγω αύξησης των ταξιδιών.
Οι υψηλότεροι ναύλοι και οι τιμές δωματίων συμβάλλουν περισσότερο στο αυξανόμενο κόστος και έχουν επίσης γίνει ο Νο. 1 παράγοντας που αποτρέπει από τη διοργάνωση ταξιδιών, αναφέρεται.
Επίσης, σύμφωνα με την έκθεση, πίσω από το υψηλότερο κόστος βρίσκονται και οι ευέλικτες κρατήσεις και η επιθυμία των εργαζομένων για πολυτελή επαγγελματικά ταξίδια.
Οι εταιρείες αναφέρουν ότι εξοικονομούν χρήματα επιλέγοντας φθηνότερο κατάλυμα (59%), φθηνότερες πτήσεις (56%) και περιορίζοντας τη συχνότητα ταξιδιών (45%), σύμφωνα με την Deloitte.
Σχεδόν το 70% δήλωσε ότι σταθμίζει στρατηγικά την ανάγκη για ταξίδια, συνεκτιμώντας παράγοντες όπως το κόστος και τις εκπομπές άνθρακα με τη διατήρηση των εργαζομένων και τη δημιουργία εσόδων, ανέφερε η έκθεση.
Τα φωτεινά σημεία
Υπάρχουν όμως πολλά φωτεινά σημεία για όσους επευφημούν την εύρωστη επιστροφή των επαγγελματικών ταξιδιών.
Οι δαπάνες για τα διεθνή επαγγελματικά ταξίδια αναμένεται να αυξηθούν το 2023, σύμφωνα με την Deloitte — στην Ευρώπη, κυρίως για επαφές με πελάτες και στις ΗΠΑ για επαφές με συναδέλφους από όλο τον κόσμο σε συνέδρια.
Σχεδόν τα δύο τρίτα των ταξιδιωτών δήλωσαν ότι αναμένουν να παρακολουθήσουν ένα συνέδριο ή σεμινάριο και φέτος, σύμφωνα με το Morning Consult.
Τα ταξίδια «ευχαρίστησης», που συνδυάζουν τη δουλειά με την αναψυχή, βρίσκονται επίσης σε άνοδο, παίρνοντας ώθηση από τις ευέλικτες ρυθμίσεις εργασίας που ξεκίνησαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Οι εργαζόμενοι συχνά πληρώνουν περισσότερα για μεικτά ταξίδια, σημειώνουν οι συντάκτες της έκθεσης, αν και πολλοί θεωρούν ότι «η επένδυση αξίζει τον κόπο» επειδή μπορούν να ταξιδεύουν πιο συχνά και για μεγαλύτερα διαστήματα.
Latest News
«Λουκέτο» στο γραφείο της Kaspersky στις ΗΠΑ - Απολύσεις εργαζομένων
Η εξέλιξη έρχεται αφού το αμερικανικό υπουργείο Εμπορίου ανακοίνωσε ότι απαγορεύει την πώληση λογισμικού της Kaspersky στις ΗΠΑ από τις 20 Ιουλίου
Γιατί τα "brand" ειδών πολυτελείας στην Κίνα κάνουν μεγάλες εκπτώσεις
Οι εκπτώσεις στη χώρα προσφέρονται κυρίως από σημαντικές φίρμες όπως η Versace και η Burberry, καθώς οι άλλοτε...αδηφάγοι καταναλωτές της μεσαίας τάξης της Κίνας γίνονται πιο λιτοί
Μήνυμα Ντίμον για ενότητα και εναντίωση σε πράξεις μίσους
Ο Τζέιμι Ντίμον έστειλε email στους εργαζόμενους της JPMorgan μετά την απόπειρα δολοφονίας Τραμπ
Κι όμως η Ιαπωνία έχει τη λύση για τις επιχειρήσεις-ζόμπι: Αφήστε τις να αποτύχουν
Η κυβέρνηση βρίσκεται σε δίλημμα: συγχωνεύσεις και εξαγορές ή χρεοκοπίες και απολύσεις μεγάλης κλίμακας;
Σε «έκρηξη» παραγγελιών προσβλέπει η ολλανδική ASML
Αναλυτές θεωρούν ότι η σύσταση για την εταιρεία θα αναβαθμιστεί καθώς κορυφαίοι κατασκευαστές ημιαγωγών ενδέχεται να αυξήσουν αλλά και να επιταχύνουν τις αγορές σχετικού εξοπλισμού
Βρετανία προς G7: Είμαστε έτοιμοι για μια πιο ώριμη, πιο ισότιμη σχέση με την ΕΕ
Η νέα κυβέρνηση στη Βρετανία αναμένεται να προωθήσει πιο μετριοπαθείς μεταρρυθμίσεις και σε πιο ζεστό τόνο με τις Βρυξέλλες
Κάτι (δεν) τρέχει με την Macy's - Τι συμβαίνει με την εξαγορά
Ο αμερικανικός κολοσσός του λιανεμπορίου επενδύσει σε νέα στρατηγική, αφού έκοψε τις σχέσεις με τους επίδοξους αγοραστές, Arkhouse και Brigade
Πλαφόν 5% στις αυξήσεις των ενοικίων υπόσχεται ο Μπάιντεν
Τα ενοίκια έχουν αυξηθεί σημαντικά μετά την πανδημία επιβαρύνοντας σημαντικά τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ
Η σύγκρουση ΕΚΤ - τραπεζών για τους φακέλους των «κόκκινων» δανείων- Γιατί αναβλήθηκε η ανακοίνωσή τους
Σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα του Bloomberg η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα μετατοπίζει την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για τον Σεπτέμβριο
Η γυναίκα που θα αλλάξει την Birkenstock
Πώς η γερμανική εταιρεία που ανοίκει στον όμιλο LVMH, φιλοδοξεί να επεκτείνει περαιτέρω την παρουσία του σε Ασία και Αυστραλία