Η διαδικασία της ενοποίησης και της παγκοσμιοποίησης των μεγάλων διαφημιστικών ομίλων έχει ουσιαστικά συντελεστεί εδώ και δεκαετίες και τώρα η στροφή του κλάδου προς τις νέες τεχνολογίες και κυρίως προς το διαφιλονικούμενο (λόγω των ντελικάτων χειρισμών που απαιτεί) τομέα της διαχείρισης δεδομένων είναι εκείνη που ανοίγει νέες κερδοφόρες προοπτικές. Παρά τις σκιές του πληθωρισμού, του πολέμου και μιας διαρκώς επαπειλούμενης ύφεσης, το 2023 ξεκίνησε με πολλές υποσχέσεις για τον κλάδο, ενώ παράλληλα αναδεικνύει έναν ταχέως ανερχόμενο «παίκτη», το γαλλικό όμιλο Publicis.

«Έπειτα από μια διετία διψήφιας αύξησης του τζίρου μας, καταφέραμε ένα πολύ καλό ξεκίνημα για την χρονιά 2023», σημειώνει στο «Figaro» ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Publicis Αρτίρ Σαντούν, σχολιάζοντας την αύξηση κατά 7,1% των πωλήσεων του ομίλου σε ετήσια βάση, που έφθασαν τα 3,4 δισ. ευρώ.

Ο όμιλος που συγκεντρώνει επωνυμίες όπως οι Publicis, Leo Burnett, Saatchi & Saatchi, Starcom και Zenith, ξεπέρασε το οικονομικό έτος που έληξε στα τέλη Μαρτίου τον αμερικανικό όμιλο Omnicom σε ό,τι αφορά τον κύκλο εργασιών και υπολείπεται πλέον παγκοσμίως μόνο του βρετανικού WWP.

Πόσο στοχευμένη είναι η… στοχευμένη διαφήμιση; Ρωτήστε την τσέπη σας!

Στην αμερικανική αγορά, που είναι η μεγαλύτερη (και) για την Publicis, ο γαλλικός όμιλος πέτυχε αύξηση του τζίρου του κατά 5,7% το οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Μαρτίου 2023. Στην Ευρώπη το αντίστοιχο ποσοστό της αύξησης ήταν 12,3%. Ο τομέας των δραστηριοτήτων του ομίλου που συνδέεται με τα αρχεία δεδομένων και την υψηλή τεχνολογία συμβάλλει πλέον κατά το ένα τρίτο και πλέον στη διαμόρφωση του συνολικού του τζίρου. Αυτό επιτεύχθηκε μέσω της θυγατρικής Epsilon, που αύξησε τις πωλήσεις της κατά 10% το τελευταίο 12μηνο και της Sapient που αύξησε τις πωλήσεις της κατά 11%.

Τα δεδομένα και η τεχνολογία

Η στροφή προς τα δεδομένα και την τεχνολογία έχει ανοίξει νέους ορίζοντες στο διαφημιστικό κλάδο, μειώνοντας ταυτόχρονα την εξάρτησή του από τις δαπάνες των διαφημιζόμενων στην παραδοσιακή επικοινωνία. Για τους πρώτους τρεις μήνες του 2023, η Publicis παραδέχθηκε μια μικρή επιβράδυνση σε αυτή την αγορά, με «τοπικές περικοπές», όπως χαρακτηριστικά περιέγραψε τη μείωση των διαφημιστικών δαπανών.

«Ο συνδυασμός των δραστηριοτήτων μας μάς επιτρέπει να προσφέρουμε στους πελάτες μας προτάσεις συνεργασίας πολύ πέρα ​​από τις παραδοσιακές υπηρεσίες ενός γραφείου επικοινωνίας. Μας επιτρέπει να προτείνουμε συνεργασίες για το μετασχηματισμό των επιχειρηματικών μοντέλων των εταιρειών, ιδιαίτερα στα ιδιόκτητα δεδομένα και το ηλεκτρονικό εμπόριο», εξηγεί ο Αρτίρ Σαντούν.

«Κάποιες εταιρείες προτιμούν να περιμένουν λίγο πριν ξεκινήσουν νέα έργα μετασχηματισμού. Αλλά γνωρίζουμε καλά ότι εν τέλει τα επόμενα χρόνια δεν θα υπάρξει εταιρεία που δεν θα χρειαστεί να επιταχύνει τον μετασχηματισμό της για να προσαρμοστεί στις νέες εξελίξεις», σημείωσε ο μάνατζερ.

Ο Σαντούν διευκρίνισε ότι σε έναν κόσμο γεμάτο διαφημιστικά cookies, «έναν κόσμο γεμάτο μικρούς νόστιμους ιχνηλάτες που μπορούν να παρακολουθούν τη δραστηριότητα ενός χρήστη στο Διαδίκτυο», όπως είπε χαρακτηριστικά, οι διαφημιζόμενοι αναζητούν εξατομίκευση μεγάλης κλίμακας. «Διότι μόνο έτσι μπορούν να αντισταθούν στην εποχή της κυριαρχίας της ιντερνετικής πλατφόρμας».

Ως εκ τούτου, «η κυριαρχία των καταγεγραμμένων, “ιδιόκτητων” δεδομένων εξελίσσεται σε ιερό δισκοπότηρο για τους συντάκτες των ιστοτόπων και τους διαφημιστές», τόνισε.

Οι ευκαιρίες της τεχνητής νοημοσύνης

«Η Publicis δεν υποτιμά τους κινδύνους που ελλοχεύουν από τις γεωπολιτικές αβεβαιότητες, την άνοδο των επιτοκίων και την ένταση στο διεθνές τραπεζικό σύστημα, ωστόσο διατηρεί τον στόχο για αύξηση του τζίρου της κατά 3% έως 5% το οικονομικό έτος 2023-2024», γράφει η Κλοντιά Κοέν στον «Figaro».

Τα περιθώρια κερδών του γαλλικού ομίλου διατηρούνται στο 17,5% με 18% και οι ελεύθερες ταμειακές ροές προϋπολογίζονται στα 1,6 δισ. ευρώ. Η Publicis σκοπεύει επίσης να συνεχίσει την πολιτική της για «μικρές στρατηγικές και στοχευμένες εξαγορές», προκειμένου να εκμεταλλευθεί τόσο την τεχνολογία των μέσων όσο και το ταλέντο των ανθρώπων.

Για την πολιτική αυτή ο όμιλος έχει προϋπολογίσει δαπάνες 600 εκατ. ευρώ. «Τον περασμένο Μάρτιο η Publicis εξαγόρασε την εταιρεία Praktia στη Λατινική Αμερική», αναφέρει η Κοέν.

Τους επόμενους μήνες, η Publicis σκοπεύει επίσης να εκμεταλλευτεί τις πολλαπλές ευκαιρίες που προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη. «Πέρυσι, είχαμε ήδη δημιουργήσει μια συνεργασία με την εταιρεία OpenIA (στον τομέα του ChatGTP κυρίως) για να επιταχύνουμε την εξατομίκευση του περιεχομένου», σημειώνει ο Αρτίρ Σαντούν και υπογραμμίζει ότι στην Publicis απασχολούνται 30.000 μηχανικοί ειδικοί στην ηλεκτρονική επεξεργασία δεδομένων και στις προηγμένες τεχνολογίες εν γένει.

«Έχουμε πλέον αποκτήσει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που μας έχει επιτρέψει να βάλουμε την τεχνητή νοημοσύνη στο επίκεντρο του επιχειρησιακού μας μοντέλου με την πλατφόρμα Marcel, την οποία εγκαινιάσαμε το 2017 για να εξυπηρετούμε τους πελάτες μας», καταλήγει ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Publicis.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή