Στην εξαγορά ποσοστού 15% στο project «πράσινου» υδρογόνου Rosedale της CLARA Energy στην Αυστραλία, προχώρησε η Mytilineos Energy & Metalls, στο πλαίσιο των υλοποίησης του στόχου μείωσης των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα.
Όπως, αναφέρει σε σχετική της ανακοίνωση η εταιρεία, η επένδυση της Mytilineow θα υποστηρίξει το πρώτο στάδιο του project για την κατασκευή μιας μονάδας υδρογόνου που θα ηλεκτροδοτείται αποκλειστικά από φωτοβολταϊκή παραγωγή και θα τροφοδοτεί τα βαρέα οχήματα που διασχίζουν έναν από τους μεγαλύτερους αυτοκινητόδρομους της χώρας, τον Sydney – Melbourne Hume Highway.
Το σημείο που βρίσκεται η μονάδα είναι στην πλέον κατάλληλη θέση, ώστε να γίνει ο βασικός προμηθευτής καυσίμου για τα βαρέα οχήματα, καθώς όλα τα οχήματα που ταξιδεύουν μεταξύ Σίδνευ και Μελβούρνης χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένη διαδρομή.
Νέο έργο στο Ηνωμένο Βασίλειο ανέλαβε η Mytilineos – Αφορά σε μονάδα παραγωγής ενέργειας
«Αξίζει να σημειωθεί, πως σε έναν κόσμο που ο τομέας των μεταφορών αναπτύσσεται συνεχώς και η ηλεκτροκίνηση προχωρά με αποφασιστικότητα, τα βαρέα οχήματα φαίνεται πως τείνουν να μείνουν πίσω. Συγκεκριμένα από το 2020, οι μεταφορές βρίσκονται στην πρώτη θέση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα καθώς ο τομέας των μεταφορών παράγει ετησίως περίπου 7,3 δισ. μετρικούς τόνους εκπομπών CO2. Τα βαρέα οχήματα αντιπροσωπεύουν σημαντικό ποσοστό των παγκόσμιων αυτών εκπομπών των μεταφορών», τονίζεται στην ανακοίνωση.
Οι κανόνες της ΕΕ
Στο μεταξύ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει προτείνει αυστηρότερα όρια για τις εκπομπές CO2 των βαρέων οχημάτων, ώστε τα νέα φορτηγά να μειώσουν τις εκπομπές κατά 90% μέχρι το 2040. Στόχος είναι η ευθυγράμμιση του τομέα των μεταφορών με τον στόχο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την επίτευξη μηδενικών καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050, καθώς και η μείωση της ζήτησης για εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα. Σύμφωνα ωστόσο με μελέτη που δημοσίευσε το Bloomberg NEF, για να επιτευχθούν καθαρές εκπομπές άνθρακα (net zero) έως το 2050, τα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα μηδενικών εκπομπών θα πρέπει να αποτελούν περίπου το 95% των πωλήσεων μέχρι το 2040. Με βάση τις τρέχουσες προοπτικές όμως, θα αντιπροσωπεύουν μόνο περίπου το 35%. Τα αίτια για την καθυστέρηση αυτή οφείλονται σε διάφορους παράγοντες, καθώς οι δυσκολίες είναι πολλές όπως οι περιορισμένοι σταθμοί φόρτισης, η αυτονομία, το κόστος αλλά και η ίδια η έλλειψη ενθάρρυνσης για μετάβαση στην πράσινη εποχή.
Η χρήση του υδρογόνου, λοιπόν, αποτελεί σημαντική λύση με τις νέες τεχνολογίες στην αυτοκίνηση να έχουν τη δυνατότητα να φέρνουν πιο κοντά την πιο καθαρή χρήση, ειδικά για τον κύριο ρυπαντή στις μεταφορές που είναι τα βαρέα οχήματα και φορτηγά. Το υδρογόνο είναι μια τεχνολογία, τα οφέλη της οποίας είναι ο γρήγορος χρόνος ανεφοδιασμού συγκριτικά με τη βενζίνη ή το πετρέλαιο, σε συνάρτηση με τη δυνατότητα κάλυψης μεγαλύτερων αποστάσεων με ένα μόνο γέμισμα. Ταυτόχρονα, είναι ασφαλέστερο από τα συμβατικά καύσιμα, καθώς επειδή είναι 14 φορές ελαφρύτερο από τον αέρα, παράγεται μια στενή, κάθετη φλόγα σε περίπτωση σημειακής διαρροής στη δεξαμενή, η οποία δεν δημιουργεί υψηλή θερμοκρασία και δεν εξαπλώνεται. Το υδρογόνο είναι ένα από τα πιο απλά χημικά στοιχεία, το οποίο περιλαμβάνεται στη σύνθεση πολλών χημικών ενώσεων, ιδιαίτερα του νερού. Η ποσότητά του είναι σχεδόν απεριόριστη στον πλανήτη μας, σε αντίθεση με τα υγρά καύσιμα ή με κάποιες απαραίτητες πρώτες ύλες για την κατασκευή μπαταριών. Για όλους αυτούς τους λόγους, φαίνεται πως το υδρογόνο τείνει να γίνει το καύσιμο το μέλλοντος.
Net zero δραστηριότητες
Σχολιάζοντας τη νέα αυτή δραστηριότητα της MYTILINEOS, αλλά και τη συνεργασία με την CLARA Energy, o Ιωάννης Καλαφατάς, Chief Executive Director του Κλάδου Ενέργειας της εταιρείας τόνισε πώς πρόκειται για μία ακόμα επένδυση που προάγει τις net zero δραστηριότητες.
«Η MYTILINEOS επιδιώκει να πρωτοπορεί πάντα στις λύσεις που προσφέρει στους πελάτες της,. Σε αυτό το πλαίσιο βλέπουμε την ηλεκτροκίνηση ολιστικά και επενδύουμε στις μετακινήσεις μηδενικών εκπομπών των βαρέων οχημάτων. Εξάλλου, ως μια ολοκληρωμένη εταιρεία ενέργειας προσφέρουμε λύσεις σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων της ενέργειας συνδυάζοντας καινοτομία και τεχνολογία. Πλέον προσφέρουμε και υπηρεσίες παροχής «πράσινου» υδρογόνου σε μεγάλης κλίμακας εγκαταστάσεις κατά μήκος αυτοκινητοδρόμων, ώστε να προχωρήσει απρόσκοπτα η απανθρακοποίηση στις διεθνείς μεταφορές.
Το γεγονός ότι η MYTILINEOS βρίσκεται σε τόσες πολλές χώρες, δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης σε μια πολύ μεγάλη δεξαμενή συνεργατών, που βρίσκονται συνεχώς στην πρωτοπορία. Προϊόντα, υπηρεσίες, εφαρμογές, που έχουν στο επίκεντρο τις νέες τεχνολογίες και παρέχουν νέες λύσεις σε μεγάλα ζητούμενα, δεν είναι για εμάς ένα απλώς ένα νέο trend, αλλά είναι το αντικείμενο δραστηριοτήτων στο οποίο επενδύουμε για να δίνουμε στους συνεργάτες μας το καλύτερο αποτέλεσμα. Το project αυτό στην Αυστραλία ευελπιστούμε ότι δεν θα είναι το μόνο και ότι σύντομα θα έχουμε κι άλλα νέα».
Το τελικό πλάνο της CLARA Energy για το project είναι να αναπτύξει ένα φωτοβολταϊκό πάρκο 800 MW δίπλα σε μια μονάδα υδρογόνου 560 MW κοντά στο Gundagai που θα είναι ικανή να παράγει αρκετό υδρογόνο για να τροφοδοτήσει 800 βαρέα οχήματα που διασχίζουν τον αυτοκινητόδρομο Hume κάθε μέρα. Στο Στάδιο 1 η ηλιακή ενέργεια θα φτάσει τα 250MW ενώ η εγκατάσταση υδρογόνου θα παράγει επαρκή ποσότητα για χρήση από 200 βαρέα οχήματα.
Η απόφαση αυτή συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών ρύπων ακόμα και σε έναν τομέα που έχει αρκετό δρόμο ώστε να γίνει «πράσινος». Συγκεκριμένα η νέα μονάδα υδρογόνου φαίνεται πως αποτελεί μια από τις καλύτερες λύσεις, καθώς αντιμετωπίζει το ζήτημα των μειωμένων σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης για βαρέα οχήματα, ενώ προσφέρει την κατάλληλη ενέργεια και καύσιμο που χρειάζονται με αποτέλεσμα να μην είναι αναγκαίες οι ακριβές μπαταρίες για τη λειτουργία των οχημάτων.
Latest News
Το «Trump Trade» του Μασκ αναδικνύει την Tesla νικητή με ράλι 570 δισ. δολαρίων
Oι επενδυτές θεωρούν ως ένα πολιτικό αριστούργημα του ηγέτη της Tesla, Ίλον Μασκ, την επιθετική στήριξη του Ντόναλντ Τραμπ
Σε επίπεδα ρεκόρ και το 2024 η κατανάλωση άνθρακα [γράφημα]
Στη χρονιά που φεύγει, σε όλο τον κόσμο κάηκαν 8,77 δισεκατομμύρια τόνοι άνθρακα, σύμφωνα με νέα έκθεση που δημοσίευσε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA).
Η ηλιακή βιομηχανία της Κίνας... αντιγράφει τον ΟΠΕΚ - Πώς θα διαχειριστεί την πλεονάζουσα παραγωγή
Περισσότερες από 30 από τις κορυφαίες εταιρείες της Κίνα που κατασκευάζουν φωτοβολταϊκά υπέγραψαν ένα πρόγραμμα αυτοπειθαρχίας
Χρηματοδότηση-ρεκόρ για τη σλοβακική InoBat - Πώς η εταιρεία μπαταριών «κέρδισε» 100 εκατ. ευρώ
Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η InoBat στοχεύει να αυξήσει την παραγωγή κυψελών μπαταριών ευρωπαϊκού σχεδιασμού
Νέες επιδοτήσεις 906 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»
Αύριο θα πιστωθεί στους λογαριασμούς 906 δικαιούχων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», το ποσό των 3.330.514,20 ευρώ.
Πώς απαντά η Toyota στις απειλές Τραμπ για τέλος σε επιχορηγήσεις EV
Ο Τραμπ θέλει να τερματίσει τις πιστώσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα - Η Toyota είναι η πρώτη που ανταποκρίνεται
Τα EV ξαναμοιράζουν την τράπουλα στην αυτοκινητοβιομηχανία
Οι συζητήσεις για mega deal μεταξύ Honda-Nissan-Mitsubishi σηματοδοτούν σημαντικές εξελίξεις σε Ασία και Ευρώπη με το βλέμμα στις ΗΠΑ
Ο Καναδάς αλλάζει στόχο - Το νέο σχέδιο «δείχνει» ηλεκτρικό δίκτυο net zero το 2050
Ο Καναδάς στοχεύει σε ένα δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας με μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050
ΕΥΔΑΠ: Στη μάχη για τη λειψυδρία τρία τάνκερ και μία μονάδα αφαλάτωσης στην Ιτέα
Ο CEO της ΕΥΔΑΠ Χάρης Σαχίνης παρουσίασε εναλλακτικά σχέδια για τη θωράκιση της Αττικής από τη λειψυδρία
Νέο διοικητικό συμβούλιο στον Οργανισμό Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας
Οι Σκυλακάκης και Τσιάρας παρουσίασαν στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας το νέο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας