O αριθμός των σημείων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα έφτασε τα 5,2 εκατομμύρια μέχρι το τέλος του 2022, ενώ η Ευρώπη κατάφερε να εγκαταστήσει περίπου 480.000 σταθμούς φόρτισης, με μόνο το 12% να είναι συνεχές ρεύμα (DC), σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Εναλλακτικών Καυσίμων(EAFO).
Από την άλλη πλευρά, η αξία του ευρωπαϊκού σταθμού φόρτισης είναι η υψηλότερη παγκοσμίως, φθάνοντας τα 5,7 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021 και αναμένεται να φτάσει περίπου τα 46 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2028, σύμφωνα με τον οργανισμό καινοτομίας, Skyquest.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Προτελευταία η Ελλάδα στα σημεία φόρτισης ανά 100 χλμ
Παρά την πανδημία το προηγούμενο διάστημα και τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, η ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη κινήθηκε ομαλά. Το 2035 όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην Ευρώπη αναμένεται να είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά, πλην αυτών που θα κινούνται με συνθετικά καύσιμα.
Πακέτο μέτρων Fit 55
Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι το πακέτο μέτρων «Fit 55» στοχεύει στη μείωση των εκπομπών κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030. Στην Ευρώπη το 70% της φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων πραγματοποιείται στο σπίτι ή στην εργασία, αλλά το 46% των κατοίκων της ΕΕ ζουν σε πολυκατοικίες και οι οικιακές φορτιστές είναι AC, με ισχύ μεταξύ 7,4-22Kw. Σήμερα αυτή η ισχύς θεωρείται μικρή και δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων που έχουν μεγάλες ενεργειακές ανάγκες. Όλα αυτά όταν η ΕΕ χρειάζεται πάνω από 3,4 εκατομμύρια δημόσιους φορτιστές μέχρι το 2030 για να επιδιώξει στόχους μηδενικών εκπομπών.
Το πιο ανησυχητικό είναι ότι μόνο το 10% των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα πληρούν τα πρότυπα Euro7 έως το 2035. Τα στοιχεία της Statista δείχνουν ότι ο αριθμός των συνολικών ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων του στόλου στην Ολλανδία ξεπέρασε το μισό εκατομμύριο το 2022, ενώ την ίδια χρονιά στη Νορβηγία, το 79,3% των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν πρόσφατα ήταν αποκλειστικά ηλεκτρικά, σύμφωνα με τη Νορβηγική Οδική Ομοσπονδία.
Από την άλλη πλευρά, η Γερμανία έφτασε σε νέο υψηλό το 2022 με συνολικές πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων πάνω από 470.000 αυτοκίνητα και ξεπέρασε το όριο του ενός εκατομμυρίου ηλεκτρικών οχημάτων την ίδια χρονιά, αναφέρει το Γερμανικό Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Κλιματική αλλαγή: Στις 10 πιο ευάλωτες πόλεις η Αθήνα
Σε πρόσφατη έρευνα για την κλιματική αλλαγή μελετήθηκαν περιοχές της Ευρώπης υπό διαφορετικά σενάρια για την περίοδο 2015-2099
Φωτοβολταϊκά στα μπαλκόνια: Το νέο trend στις ΑΠΕ [πίνακας]
Με επένδυση 1.000 ευρώ, τα φωτοβολταϊκά μπαλκονιού μειώνουν τους λογαριασμούς ρεύματος τουλάχιστον κατά 25% τον μήνα
Τα ψυγεία μπορούν να γίνουν ακόμη φθηνότερα - Ποια είναι η «μαγική» τεχνολογία
Η χρήση θερμογαλβανικής τεχνολογίας ως μηχανισμού ψύξης μπορεί να μειώσει σημαντικά τη χρήση ενέργειας από ψυγεία, ισχυρίζεται νέα έρευνα
SOS στην Ευρώπη - Περιοχές κινδυνεύουν να παγώσουν παρά την αύξηση της θερμοκρασίας
Με την κλιματική αλλαγή είναι σαν να παίζουμε ρώσικη ρουλέτα, επισημαίνουν επιστήμονες και προειδοποιούν ότι πρέπει να ληφθούν μέτρα
Μαύρος: Ο όμιλος ΔΕΗ θα αναπτύξει επιπλέον 6,3 GW ΑΠΕ σε Ελλάδα και ΝΑ Ευρώπη
Η παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ είναι το φθηνότερο μέσο που έχουμε για παραγωγή ενέργειας, τόνισε ο Κ. Μαύρος, CEO της ΔΕΗ Ανανεώσιμες
H OGILVY GREECE επενδύει στην πράσινη ενέργεια & συνεργάζεται με τις Greenvolt Next & Globalsat για τον ενεργειακό μετασχηματισμό της
Η συνεργασία μεταξύ των τριών εταιρειών είχε ως αποτέλεσμα τη μεταμόρφωση του κτιρίου της Ogilvy στον Γέρακα
Η Κίνα πρωταγωνίστρια στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Αν και παραμένει ο μεγαλύτερος ρυπαντής παγκοσμίως, πέρυσι ο ασιατικός γίγαντας αύξησε κατά 28% την παραγωγή ηλιακής ενέργειας
Πώς κινείται ο τουρισμός στη Θεσσαλία στη μετά Daniel εποχή
Τα ζητήματα αυτά βρέθηκαν στο επίκεντρο συζήτησης που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 1ου Φόρουμ για τη Θεσσαλία
Νέο κέντρο ελέγχου για ΑΠΕ στη Ρουμανία εγκαινίασε ο Όμιλος ΔΕΗ
Ο Όμιλος ΔΕΗ είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός ενέργειας από ΑΠΕ στη Ρουμανία με 1,3 GW εγκατεστημένη ισχύς στη χώρα
Πολύ πιθανή η μείωση της κατανάλωσης άνθρακα το 2025 στην Κίνα
Η πρόβλεψη για την Κίνα, μπορεί να ανατραπεί καθώς οι ακραίες καιρικές συνθήκες ή η ισχυρότερη βιομηχανική ανάπτυξη θα μπορούσε να την ανατρέψει