
Η Maran Dry Management Inc. (MDM), του Ομίλου Αγγελικούση παρέλαβε πρόσφατα δύο πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου Newcastlemax, το Ubuntu Unity στις 28 Φεβρουαρίου και το Ubuntu Community στις 18 Απριλίου – και τα δύο από τη Shanghai Waigaoqiao Ship Building Co., Ltd (SWS). Τα δύο πλοία είναι τα πρώτα μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου με καύσιμο LNG της MDM και είναι ενταγμένα στην κλάση του Νορβηγικού Νηογνώμονα DNV.
Diana Shipping: Aκόμη μία παραλαβή bulk carrier – Στα 41 πλοία ο στόλος της εταιρείας
Τα πλοία 190.000 dwt, το κάθε ένα φέρουν την ελληνική σημαία, είναι τα πρώτα πλοία μεταφοράς χύδην διπλού καυσίμου στην ελληνική αγορά και θα πλέουν με χρήση LNG. Η χρήση LNG θα οδηγήσει σε σημαντικές μειώσεις των CO2 και NOx, ενώ θα εξαλείψει σχεδόν τις εκπομπές SOx και σωματιδίων, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του DNV. Με έναν συνδυασμό βελτιστοποιήσεων διπλού καυσίμου, κύτους και μέτρων ενεργειακής απόδοσης, τα πλοία έχουν πολύ πλεονεκτική και χαμηλή βαθμολογία EEDI, πολύ χαμηλότερη από την αρχική.
Πρωτοβουλίες βιωσιμότητας
«Η Maran Dry Management, ως μέρος του Ομίλου Αγγελικούση, δεσμεύεται για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές και αγκαλιάζει πρωτοβουλίες βιωσιμότητας για τη βελτιστοποίηση της περιβαλλοντικής απόδοσης του στόλου της», δήλωσε ο καπετάνιος Μπάμπης Κουβάκας, Διευθύνων Σύμβουλος της Maran Dry Management Inc. (MDM). «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να συνεργαστούμε με τον DNV και τα SWS για το σχεδιασμό και την ανάπτυξη αυτών των σύγχρονων και φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων. Και τα δύο πλοία ενσωματώνουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, με στόχο τη μείωση των εκπομπών άνθρακα.»
«Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι που συνεργασθήκαμε με τον ναυλωτή, τον πλοιοκτήτη, το ναυπηγείο και τους σχεδιαστές από την αρχή αυτού του έργου», δήλωσε ο Morten Lovstad, αντιπρόεδρος και επικεφαλής του διεθνούς τομέα των Bulk Carriers, του DNV Maritime. «Αυτά τα εξαιρετικά αποδοτικά και καινοτόμα πλοία, με κινητήρες διπλού καυσίμου και βελτιστοποιημένο σχεδιασμό κύτους, δείχνουν τη δέσμευση της MDM να τηρεί τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς όχι μόνο σήμερα αλλά μακροπρόθεσμα», πρόσθεσε.
Τα πλοία έχουν μήκος 299,80 μέτρα, πλάτος 47,5 μέτρα και βάθος 24,70 μέτρα, με σχεδιαστικό βύθισμα 18,25 μέτρα και ταχύτητα 14 κόμβων. Μπορούν να χρησιμοποιούν τόσο LNG όσο και συμβατικό καύσιμο και είναι εξοπλισμένα με δύο δεξαμενές καυσίμου LNG τύπου C. Η χωρητικότητα των δεξαμενών LNG σημαίνει ότι τα πλοία θα μπορούσαν να λειτουργήσουν για 20.000 ναυτικά μίλια με αέριο, επιτρέποντας στα πλοία να ολοκληρώσουν δύο διαδρομές μετ’ επιστροφής από την Κίνα στην Αυστραλία ή μία διαδρομή μετ’ επιστροφής από την Κίνα στη Βραζιλία. Τα δυο πλοία είναι ναυλωμένα στην παγκόσμια εταιρεία εξόρυξης Anglo American.
«Η παράδοση αυτών των πλοίων είναι άλλο ένα ορόσημο στη στενή συνεργασία που σφυρηλατείται μεταξύ του Ομίλου Αγγελικούση και του DNV», δήλωσε ο Ιωάννης Χιωτόπουλος, Ανώτερος Αντιπρόεδρος και Περιφερειακός Διευθυντής Νοτιοανατολικής Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής, του DNV Maritime. «Αυτά τα νέα πλοία δείχνουν ξεκάθαρα τη δέσμευση του Ομίλου για την προώθηση της βιωσιμότητας στο τμήμα χύδην φορτίου και αποτελούν εξαιρετικά παραδείγματα του πώς η ναυτιλιακή κοινότητα αντιμετωπίζει την πρόκληση της μείωσης του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος μέσω της καινοτομίας. Ευχαριστούμε την MDM για την εμπιστοσύνη τους και καλωσορίζουμε το Ubuntu Unity και το Ubuntu Community στην κλάση του DNV».


Latest News

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ