Η Maran Dry Management Inc. (MDM), του Ομίλου Αγγελικούση παρέλαβε πρόσφατα δύο πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου Newcastlemax, το Ubuntu Unity στις 28 Φεβρουαρίου και το Ubuntu Community στις 18 Απριλίου – και τα δύο από τη Shanghai Waigaoqiao Ship Building Co., Ltd (SWS). Τα δύο πλοία είναι τα πρώτα μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου με καύσιμο LNG της MDM και είναι ενταγμένα στην κλάση του Νορβηγικού Νηογνώμονα DNV.
Diana Shipping: Aκόμη μία παραλαβή bulk carrier – Στα 41 πλοία ο στόλος της εταιρείας
Τα πλοία 190.000 dwt, το κάθε ένα φέρουν την ελληνική σημαία, είναι τα πρώτα πλοία μεταφοράς χύδην διπλού καυσίμου στην ελληνική αγορά και θα πλέουν με χρήση LNG. Η χρήση LNG θα οδηγήσει σε σημαντικές μειώσεις των CO2 και NOx, ενώ θα εξαλείψει σχεδόν τις εκπομπές SOx και σωματιδίων, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του DNV. Με έναν συνδυασμό βελτιστοποιήσεων διπλού καυσίμου, κύτους και μέτρων ενεργειακής απόδοσης, τα πλοία έχουν πολύ πλεονεκτική και χαμηλή βαθμολογία EEDI, πολύ χαμηλότερη από την αρχική.
Πρωτοβουλίες βιωσιμότητας
«Η Maran Dry Management, ως μέρος του Ομίλου Αγγελικούση, δεσμεύεται για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές και αγκαλιάζει πρωτοβουλίες βιωσιμότητας για τη βελτιστοποίηση της περιβαλλοντικής απόδοσης του στόλου της», δήλωσε ο καπετάνιος Μπάμπης Κουβάκας, Διευθύνων Σύμβουλος της Maran Dry Management Inc. (MDM). «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να συνεργαστούμε με τον DNV και τα SWS για το σχεδιασμό και την ανάπτυξη αυτών των σύγχρονων και φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων. Και τα δύο πλοία ενσωματώνουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, με στόχο τη μείωση των εκπομπών άνθρακα.»
«Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι που συνεργασθήκαμε με τον ναυλωτή, τον πλοιοκτήτη, το ναυπηγείο και τους σχεδιαστές από την αρχή αυτού του έργου», δήλωσε ο Morten Lovstad, αντιπρόεδρος και επικεφαλής του διεθνούς τομέα των Bulk Carriers, του DNV Maritime. «Αυτά τα εξαιρετικά αποδοτικά και καινοτόμα πλοία, με κινητήρες διπλού καυσίμου και βελτιστοποιημένο σχεδιασμό κύτους, δείχνουν τη δέσμευση της MDM να τηρεί τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς όχι μόνο σήμερα αλλά μακροπρόθεσμα», πρόσθεσε.
Τα πλοία έχουν μήκος 299,80 μέτρα, πλάτος 47,5 μέτρα και βάθος 24,70 μέτρα, με σχεδιαστικό βύθισμα 18,25 μέτρα και ταχύτητα 14 κόμβων. Μπορούν να χρησιμοποιούν τόσο LNG όσο και συμβατικό καύσιμο και είναι εξοπλισμένα με δύο δεξαμενές καυσίμου LNG τύπου C. Η χωρητικότητα των δεξαμενών LNG σημαίνει ότι τα πλοία θα μπορούσαν να λειτουργήσουν για 20.000 ναυτικά μίλια με αέριο, επιτρέποντας στα πλοία να ολοκληρώσουν δύο διαδρομές μετ’ επιστροφής από την Κίνα στην Αυστραλία ή μία διαδρομή μετ’ επιστροφής από την Κίνα στη Βραζιλία. Τα δυο πλοία είναι ναυλωμένα στην παγκόσμια εταιρεία εξόρυξης Anglo American.
«Η παράδοση αυτών των πλοίων είναι άλλο ένα ορόσημο στη στενή συνεργασία που σφυρηλατείται μεταξύ του Ομίλου Αγγελικούση και του DNV», δήλωσε ο Ιωάννης Χιωτόπουλος, Ανώτερος Αντιπρόεδρος και Περιφερειακός Διευθυντής Νοτιοανατολικής Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής, του DNV Maritime. «Αυτά τα νέα πλοία δείχνουν ξεκάθαρα τη δέσμευση του Ομίλου για την προώθηση της βιωσιμότητας στο τμήμα χύδην φορτίου και αποτελούν εξαιρετικά παραδείγματα του πώς η ναυτιλιακή κοινότητα αντιμετωπίζει την πρόκληση της μείωσης του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος μέσω της καινοτομίας. Ευχαριστούμε την MDM για την εμπιστοσύνη τους και καλωσορίζουμε το Ubuntu Unity και το Ubuntu Community στην κλάση του DNV».
Latest News
LNG Carriers: Οι παράγοντες που θα καθορίσουν τις τιμές
Το ενδιαφέρον εστιάζεται στον καιρό και σε άλλους τρεις παράγοντες n Τι αναφέρουν στις εκθέσεις τους ο οίκος Allied Shipbroking και το Baltic Exchange
Στο 7,4% του παγκοσμίου στόλου τα πλοία με εναλλακτικά καύσιμα - Οι εκτιμήσεις της Intermodal
Ενώ η χρηματοδότηση στην πιο πράσινη ναυτιλία σημειώνει πρόοδο, εξακολουθούν να υπάρχουν αρκετές προκλήσεις
Προβληματίζουν οι περικοπές ΟΠΕΚ τα δεξαμενόπλοια
Οι παράγοντες που πιέζουν τους ναύλους μπορεί να εξισορροπηθούν από την αυξανόμενη παραγωγή στον Ατλαντικό που στηρίζει το εμπόριο μεγάλων αποστάσεων
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο