Στα 60 του, δηλαδή σε τρία χρόνια από σήμερα – το love brand «SUPER Διεθνές» θα γεμίσει και την τελευταία του σελίδα, περνώντας στην ιστορία.
Το περίφημο μπλε πλαστικό τετράδιο της Θ.Κ. Σκαγιάς ΑΒΕΕ, ούτε πολύ σκούρο ούτε πολύ ανοικτό, ούτε Α4 ούτε Α5, θα συνεχίσει να παράγει σχολικές αναμνήσεις αποκλειστικά με το σήμα SKAG.
Η κατάργηση της μπράντας «SUPER Διεθνές», η οποία όλα αυτά τα χρόνια ελάχιστα ταυτίστηκε με το όνομα της εταιρείας, πραγματοποιείται στο πλαίσιο του δυναμικού rebranding της Σκαγιάς.
Το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της εταιρείας, με 28 διαφορετικά σήματα, κατηγοριοποιείται πλέον σε τέσσερις πυλώνες: «μάθηση» , «οργάνωση», «δημιουργία», «παιχνίδι» (learn, plan, creat, play), με στόχο, όπως ανέφερε η διευθύνουσα σύμβουλος κα Πόπη Σκαγιά στη χθεσινή συνέντευξη τύπου, «την αποτύπωση μιας νέας οπτικής προσέγγισης της μάρκας, βοηθώντας τον καταναλωτή να κατανοήσει το εύρος των προϊόντων που ήδη χρησιμοποιεί».
Skag: Tα 4 νέα προϊόντα της εταιρείας
Επέκταση στις εκτυπώσεις
Η απόφαση της οικογένειας Σκαγιά, με καταγωγή από τον Ορνό της Μυκόνου, «να νοικοκυρέψει την εικόνα της εταιρείας», όπως σημείωσε ο οικονομικός διευθυντής και υπεύθυνος προμηθειών, κος Θοδωρής Σκαγιάς, συνοδεύεται και από την περαιτέρω επέκταση των δραστηριοτήτων της Σκαγιάς στον τομέα των εκτυπώσεων.
Σε βάθος πενταετίας έμφαση θα δοθεί σε νέες κατηγορίες εκτυπώσεων, όπως premium συσκευασιών, περιοδικών κ.λπ.
Επενδύσεις 3 εκατ. ευρώ
Στην κατεύθυνση αυτή η εταιρεία έχει καταρτίσει επενδυτικό σχέδιο ύψους 3 εκατ. ευρώ, το οποίο έχει πάρει προέγκριση για ένταξή στο Ταμείο Ανάκαμψης.
Τα κεφάλαια αυτά θα κατευθυνθούν στην απόκτηση εκτυπωτικής μηχανής, μοναδικής στην Νότια Ευρώπη που θα βασίζεται στο cloud και θα δώσει στην εταιρεία σημαντικό προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού, ξεκλειδώνοντας νέες αγορές.
Επιπλέον, η Σκαγιάς θα επενδύσει 500 χιλ. ευρώ στη στρατηγική επικοινωνίας, ενώ σχεδιάζει και την ενεργειακή της αυτονομία, μέσα από την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων.
Σημειώνεται ότι τη περίοδο 2019-2022 η εταιρεία υλοποίησε επενδύσεις ύψους 2,5 εκατ. ευρώ σε μηχανολογικό εξοπλισμό.
Σήμερα στο ιδιόκτητο εργοστάσιό της στο Κρυονέρι όπου απασχολούνται 103 εργαζόμενοι, παράγονται πάνω από 900 κωδικοί. Καθημερινά παράγονται 70.000 τετράδια, 25.000 κλασέρ γραφείου, 15.000 ντοσιέ με λάστιχο και 20.000 μπλοκ γραφής.
Τα 24 εκατομμύρια «χαμένα» τετράδια
Η δραματική μείωση των γεννήσεων, οι χωρίς έλεγχο εισαγωγές χαρτοσχολικών ειδών από Τρίτες Χώρες, κυρίως από την Τουρκία, αλλά και η ταχύτατη ανάπτυξη του edu-tech δεν αφήνουν ανεπηρέαστη την Σκαγιάς.
Τη δεκαετία του ’80, όταν ο πληθυσμός της Ελλάδας ήταν στα 6,5 εκατομμύρια, η SKAG παρήγαγε 32 εκατομμύρια τετράδια, καθώς το 35-40% ήταν παιδιά.
Σήμερα η ετήσια παραγωγή έχει πέσει στα 8 εκατομμύρια τετράδια καθώς από τις 380.000 γεννήσεις έχουμε πέσει στις 72.000!
Πώς καλύφθηκαν οι απώλειες των 24 εκατομμυρίων «χαμένων» τετραδίων;
«Από τα προϊόντα αρχειοθέτησης» απαντά η κα Σκαγιά, τονίζοντας ότι η εταιρεία δεν φοβάται τις αλλαγές, ενώ προέβλεψε ότι οι μαθητές του Δημοτικού θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τετράδια «γιατί το χέρι πρέπει να μάθει να γράφει».
«Το πολύ να πέσει η παραγωγή κατά 10% το χρόνο» ήταν η εκτίμησή της.
Αυτή τη στιγμή ο τζίρος της SKAG προέρχεται κατά 40% από τα προϊόντα αρχειοθέτησης, κατά 35% από τα τετράδια, ενώ ένα 20% αντιστοιχεί στην κατηγορία create (προϊόντα ζωγραφικής και είδη χειροτεχνίας) και 5% στο παιχνίδι.
Κατά 95% οι πωλήσεις της εταιρείας αφορούν επώνυμα προϊόντα, ενώ ένα 5% προέρχεται από private label είδη που παράγει για λογαριασμό αλυσίδων σούπερ μάρκετ και πολυκαταστημάτων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχει συνεργασία με τα περισσότερα από τα 2.500 βιβλιοπωλεία που δραστηριοποιούνται πανελλαδικά όπου η εταιρεία «κάνει» το 75-80% του τζίρου της.
Οι εξαγωγές των φακέλων δικογραφίας στην Ιαπωνία
Από το 1990, όταν ο ιδρυτής της εταιρείας, Θεόδωρος Σκαγιάς ξεκίνησε τις πρώτες πωλήσεις στο εξωτερικό, με πρώτη χώρα τη Σαουδική Αραβία, η SKAG συνεχίζει την εξωστρεφή της πολιτική και σήμερα το 10% του τζίρου της γίνεται εκτός συνόρων.
Η μεγαλύτερη αγορά της είναι η Κύπρος, ενώ τα μπλε τετράδια και τα άλλα προϊόντα της εταιρείας εξάγονται από τα Βαλκάνια, τη Μάλτα και την Πορτογαλία έως τις χώρες της Μέσης Ανατολής.
Ιδιαίτερη μνεία αξίζει ωστόσο στη μακρινή αγορά της Ιαπωνίας, όπου το μπλε τετράδιο έχει σημαντική ζήτηση, καθώς διαθέτει τις ίδιες διαστάσεις (16,8 Χ 24,3cm) με τα τετράδια που χρησιμοποιούνται εκεί, κάτι που δεν ισχύει για παράδειγμα στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, όπου χρησιμοποιούν την Α4 διάσταση. Επίσης για κάποιον ανεξήγητο λόγο έχουν ζήτηση και οι φάκελοι δικογραφιών.
Τζίρος πάνω από 10 εκατ. ευρώ το 2023
Σε επίπεδο μεγεθών, όπως ανέφερε ο κ. Θοδωρής Σκαγιάς, για φέτος προβλέπεται ανάπτυξη εσόδων περί το 10%, με τον όγκο πωλήσεων να διευρύνεται κατά 13%, ενώ αναμένεται βελτίωση και στην εικόνα των EBITDA στο πλαίσιο της διαφαινόμενης αποσυμπίεσης των αυξημένων κοστολογίων στις πρώτες ύλες.
Σημειώνεται ότι την περσινή χρονιά ο κύκλος εργασιών της SCAG ενισχύθηκε κατά 3,8% στα 9,07 εκατ. ευρώ, με το μερίδιο της εταιρείας στην εγχώρια αγορά να διαμορφώνεται στο 40-45% αποτελώντας market leader.
Ακόμη και μειώσεις τιμών
Η αποκλιμάκωση του πληθωρισμού πιθανόν να δημιουργήσει χώρο και για μειώσεις τιμών εφέτος ανέφερε η κα Σκαγιά, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ΟΤ.
«Στόχος είναι να μη πάμε σε νέες ανατιμήσεις και να κρατήσουμε σταθερή τιμολογιακή πολιτική και όπου μπορέσουμε να προχωρήσουμε και σε μειώσεις», τόνισε.
Τη διετία 2021 -2022 η εταιρεία προχώρησε σε συνολικές ανατιμήσεις περί το 25%.
Η δικαστική διαμάχη με την Jumbo
Η διαμάχη της Σκαγιάς με την Jumbo του Απόστολου Βακάκη συνεχίζεται παρά τη δικαίωσή της πρωτόδικα και σε επίπεδο Εφετείου.
Να σημειωθεί ότι η SKAG προσέφυγε στη Δικαιοσύνη, κατηγορώντας την Jumbo ότι αντέγραψε το προϊόν και το σήμα για να διαθέσει φθηνές απομιμήσεις τετραδίων, που μιμούνται προϊόντα τα οποία η SKAG έχει κατοχυρώσει, όπως το University, προκαλώντας σύγχυση στον καταναλωτή, αθέμιτο ανταγωνισμό και οικονομική ζημία στην εταιρεία.
Η Σκαγιάς έχει προσφύγει σε ανώτερο δικαστικό επίπεδο διεκδικώντας αποζημίωση από την Jumbo ύψους 2 εκατ. ευρώ και είναι σε αναμονή της απόφασης.
Latest News
Οικογένεια Λούλη: Οι γεννημένοι… μυλωνάδες που άντεξαν τρεις αιώνες
Η οικογένεια Λούλη έχει συνδέσει το όνομά της με την ιστορία της ελληνικής αλευροβιομηχανίας –Η μετανάστευση στον Βόλο, οι Μύλοι Αγίου Γεωργίου, οι βουλευτές και οι επενδυτές από το εξωτερικό
Ο θρύλος του καπνού: Όταν οι Έλληνες βιομήχανοι έστηναν εργοστάσια στη Γερμανία
Η συναρπαστική διαδρομή για τα καπνά από την Καβάλα στην Αλεξάνδρεια – Πώς ξεκίνησαν Παπαστράτος και Καρέλιας – Οι πρώτες μηχανές, οι αντιδράσεις και οι επώδυνοι δασμοί