![7o Posidonia Sea Tourism Forum: Ευοίωνες οι προοπτικές για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/MSC-LIRICA-1.jpg)
Την εκτίμηση ότι η Ελλάδα εξελίσσεται σε σημαντική πύλη για την κρουαζιέρα στην ανατολική Μεσόγειο και την Ευρώπη και έχει τη δυνατότητα να αναπτυχθεί περαιτέρω, ιδίως αν επενδύσει στο homeporting και σε περισσότερες υποδομές εξυπηρέτησης επιβατών σε λιμένες βάσης, εξέφρασε σήμερα, από τη Θεσσαλονίκη, ο Πιερφραντσέσκο Βάγκο, πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) και εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας-κολοσσού του κλάδου, «MSC Cruises».
Εξέφρασε δε, την ευχή, η κυβέρνηση που θα προκύψει από τις επικείμενες εκλογές του Μαΐου να μεριμνήσει για το νομικό πλαίσιο σχετικά με τις κρατήσεις των θέσεων ελλιμενισμού για κρουαζιερόπλοια.
Η κρουαζιέρα στην Ελλάδα «σπάει» ρεκόρ και το 2023
Μιλώντας στο «7o Posidonia Sea Tourism Forum», τη μεγαλύτερη διεθνή εκδήλωση του κλάδου στη Μεσόγειο, που για πρώτη φορά φιλοξενείται στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Vago υπενθύμισε ότι η Ελλάδα κατόρθωσε πέρυσι να ξεπεράσει το ορόσημο του 1 δισ. ευρώ στα έσοδα από την κρουαζιέρα, δημιουργώντας 15.000 (άμεσες και έμμεσες) θέσεις εργασίας, ενώ συμπλήρωσε ότι και η Θεσσαλονίκη είναι πλέον ορατή στον «χάρτη» διεθνώς, με το homeporting στην πόλη (η χρήση της ως λιμάνι αφετηρίας για κυκλικά ταξίδια) να έχει αυξηθεί κατά 54% σε ετήσια βάση πέρυσι.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/norwegian-600x399.jpg)
Ο πρόεδρος της CLIA έκανε ιδιαίτερη μνεία και στην αυξανόμενη σημασία του ανθρώπινου ταλέντου στον κλάδο της κρουαζιέρας, επισημαίνοντας ότι η εκπαίδευση στις δεξιότητες της επόμενης γενιάς εργαζόμενων στη θάλασσα αποτελεί μεγάλη ευκαιρία για ένα ναυτικό έθνος όπως η Ελλάδα. Ο κ. Vago εξέφρασε ακόμα την πεποίθηση ότι ο κλάδος ξεπέρασε την καταιγίδα της πανδημίας και μια τριετία έπειτα από την πανδημική κρίση επανήλθε στην κανονικότητα, με 33 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας ν’ αναμένονται φέτος διεθνώς και την ανατολική Μεσόγειο να «ανεβαίνει» κατά 11% από αυτή την άποψη.
Συμπλήρωσε πως κάθε επιβάτης κρουαζιέρας ξοδεύει κατά μέσο όρο 400 ευρώ σε εστιατόρια και καταστήματα των τόπων όπου ελλιμενίζεται ένα κρουαζιερόπλοιο, δημιουργώντας σημαντική οικονομική κίνηση και ενισχύοντας τις τοπικές οικονομίες, ενώ υπενθύμισε ότι στόχος είναι το μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα των ευρωπαϊκών λιμένων ώς το 2050, αναφέροντας ότι μέχρι το 2030 περί τα 235 λιμάνια στην Ευρώπη πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν ηλεκτρισμό από τη στεριά (shoreside electricity) στα πλοία που θα υποδέχονται.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/cruise-ship-600x380.jpg)
Ξεπέρασαν ήδη τις 800 οι προκρατήσεις για κρουαζιερόπλοια στον Πειραιά
Στις ευοίωνες προοπτικές για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα, τόσο σε ό,τι αφορά το λιμάνι του Πειραιά, όσο και εκείνο της Θεσσαλονίκης, αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ ΑΕ), Γιου Ζενγκάνγκ (Yu Zenggang). Δήλωσε σίγουρος ότι η κατάσταση στον κλάδο επανέρχεται ολοένα ταχύτερα στην κανονικότητα κι ότι αναμένεται αύξηση δραστηριοτήτων και εξελίξεων, ενώ εξέφρασε την πεποίθηση ότι «η Θεσσαλονίκη θα είναι το επόμενο εξαιρετικά σημαντικό λιμάνι της Ελλάδας σε ό,τι αφορά τη βιομηχανία της κρουαζιέρας». Ο πρόεδρος της ΟΛΠ ΑΕ (Cosco) πρόσθεσε ακόμα ότι στα επόμενα δύο-τρία χρόνια γίνεται προσπάθεια να ολοκληρωθούν τα μεγάλα έργα στο λιμάνι του Πειραιά, που θα επιτρέψουν τη διαχείριση και τον ελλιμενισμό μεγάλων κρουαζιερόπλοιων, χωρητικότητας έως και 9000 ατόμων, ενώ γνωστοποίησε ότι για το 2023 οι προκρατήσεις από κρουαζιερόπλοια έχουν ήδη ξεπεράσει τις 800 (για το λιμάνι του Πειραιά), εκ των οποίων το 80%, δηλαδή περίπου 630-650 πλοία, θα αποτελεί homeporting (το 2022 είχαν γίνει 670 προσεγγίσεις, με 880.000 επιβάτες και το ποσοστό του homeporting να διαμορφώνεται στο 60%).
Πολύ θετική εκτιμάται ότι είναι πλέον η εικόνα της βιομηχανίας της κρουαζιέρας, με προοπτική ο κλάδος να υπερβεί φέτος τα αποτελέσματα του 2019, όπως εκτίμησε ο CEO της Celestyal Cruises, Κρις Θεοφιλίδης, o οποίος πρόσθεσε πως το ενδιαφέρον των ταξιδιωτών να συμμετάσχουν σε μια κρουαζιέρα γίνεται ολοένα και μεγαλύτερο, «πολύ περισσότερο από ό,τι προπανδημικά». Μεγάλη ζήτηση για τη κρουαζιέρα, «ακόμα μεγαλύτερη από ό,τι στο παρελθόν, αναμένει για φέτος το καλοκαίρι και η Βίμπκε Μέγιερ (Wybcke Meier), CEO της TUI Cruises GmbH, η οποία γνωστοποίησε ότι το νέο κρουαζιερόπλοιο της εταιρείας, το «Mein Schiff 7», που θα χρησιμοποιεί πράσινη μεθανόλη, θα είναι διαθέσιμο το 2024, «ως απάντηση στην ολοένα μεγαλύτερη ζήτηση», ενώ μεταξύ τέλους 2024-αρχών 2025 και 2026, άλλα δύο πλοία της εταιρείας αναμένεται να ναυπηγηθούν στην Ιταλία.
Την ανθεκτικότητα και τον δυναμισμό της κρουαζιέρας, που υπερβαίνει τα αντίστοιχα συνολικά του τουρισμού, υπογράμμισε η Μαρί-Καρολίν Λορέν (Marie-Caroline Laurent), γενική διευθύντρια της CLIA Europe, ενώ επισήμανε ακόμα ότι από 1ης Ιανουαρίου του 2024 τίθενται σε ισχύ και τα νέα μέτρα για το περιβάλλον στην ΕΕ, που θα επηρεάσουν και τις εταιρείες κρουαζιέρας, καθώς «δεν μιλάμε πλέον για LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο) αλλά για συνθετικά βιοκαύσιμα». «Το γεγονός ότι η ελληνική κυβέρνηση επενδύει σε πράσινο υδρογόνο αποτελεί εξαιρετικό νέο, αλλά το καύσιμο αυτό χρειάζεται να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον ναυτιλιακό τομέα και να υπάρχει δυνατότητα αποθήκευσής του στα λιμάνια», είπε.
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ – ΜΠΕ, στο πλαίσιο του 7ου Posidonia Sea Tourism Forum υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ των ενώσεων Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) και Εφοπλιστών Κρουαζιέρας και Φορέων Ναυτιλίας. Από πλευράς της ΕΛΙΜΕ, το μνημόνιο υπέγραψε ο πρόεδρός της -και εκτελεστικός πρόεδρος του του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ- Θάνος Λιάγκος κι από την πλευρά της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιέρας, ο πρόεδρός της, Γιώργος Κουμπενάς.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του
![ΣΕΕΝ: Επανεξελέγη πρόεδρος ο Διονύσης Θεοδωράτος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Dionisis-Theodoratos-e1709826911754-768x470-1-600x367.jpeg)
Επανεξελέγη πρόεδρος του ΣΕΕΝ ο Διονύσης Θεοδωράτος
Ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ κ. Διονύσιος Θεοδωράτος δήλωσε πως η επανεκλογή ρου στη θέση του Προέδρου αποτελεί μία μεγάλη τιμή