![Ακτοπλοΐα: Ευρωπαϊκή νομοθεσία για ασφαλέστερα ταξίδια με ferries](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/Pearl_in_the_Oslo_fjord.jpg)
«Πράσινο φως» για τη νέα νομοθεσία που προβλέπει τη βελτίωση των απαιτήσεων ευστάθειας για τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία «ro-ro» άναψε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.
Όπως επισημαίνεται, η νέα οδηγία θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη διασφάλιση της ασφάλειας τόσο των πλοίων όσο και των επιβατών στην ΕΕ, σύμφωνα με τα νέα διεθνή πρότυπα στον τομέα.
Τα επιβατηγά πλοία «Ro-ro» παρέχουν πολυάριθμες θαλάσσιες συνδέσεις εντός των κρατών μελών, μεταξύ κρατών μελών και με τρίτες χώρες. Ως εκ τούτου, έχουν μεγάλη σημασία για τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων στην Ευρώπη. Η πρόταση για αναθεώρηση της υφιστάμενης οδηγίας προέρχεται από θαλάσσια ατυχήματα, όπως η βύθιση του «Estonia» το 1994.
Ναυτιλία: Αντιμέτωπη με σοβαρές ελλείψεις ναυτικών
Τι διασφαλίζεται
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, η αναθεωρημένη οδηγία διασφαλίζει, στο μέτρο του δυνατού, τη συνέπεια με τα ισχύοντα διεθνή πρότυπα για τη σταθερότητα των επιβατηγών πλοίων που έχουν «πληγεί» και ενημερώθηκαν πρόσφατα από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) στο πλαίσιο της Διεθνούς Σύμβασης του 2020 για την Ασφάλεια της Ζωής στη Θάλασσα (Σύμβαση SOLAS).
Ο ΙΜΟ εισήγαγε πρόσφατα ένα νέο μοντέλο για την αξιολόγηση της επιβίωσης των επιβατηγών πλοίων «ro-ro», καθώς και νέες σχετικές απαιτήσεις. Ωστόσο, αυτά τα νέα διεθνή πρότυπα δεν συνάδουν πλήρως με τις απαιτήσεις που ισχύουν ήδη στην Ένωση για μικρότερα νέα πλοία. Ως εκ τούτου, ο νέος νόμος διατηρεί ένα επίπεδο απαιτήσεων ασφαλείας ισοδύναμο με το υφιστάμενο δίκαιο της Ένωσης για αυτά τα πλοία.
Η αναθεωρημένη οδηγία αποσκοπεί επίσης στην ενίσχυση των απαιτήσεων εισόδου πλοίων εντός της Ένωσης για υπάρχοντα μεγάλα ferries που δεν έχουν ακόμη πιστοποιηθεί στην Ένωση. Το κείμενο της νέας οδηγίας διατηρεί τον γενικό σκοπό της αρχικής πρότασης της Επιτροπής, εκτός από την παράταση της προθεσμίας μεταφοράς από 12 σε 18 μήνες.
Επόμενα βήματα
Η νέα οδηγία θα δημοσιευθεί σύντομα στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ και θα τεθεί σε ισχύ την εικοστή ημέρα από τη δημοσίευσή της. Τα κράτη μέλη θα έχουν στη διάθεσή τους 18 μήνες για να μεταφέρουν την οδηγία στην εθνική τους νομοθεσία.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ferryscanner: Επεκτείνεται στις αγορές της Ιταλίας και της Κροατίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Επεκτείνεται στις αγορές Ιταλίας και Κροατίας η Ferryscanner
Οι χρήστες της Ferryscanner μπορούν πλέον να επιλέξουν και να κλείσουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήριά τους για περισσότερους από 40 ιταλικούς και 18 κροατικούς προορισμούς
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ploia1-600x409.jpg)
Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Αναμένεται η παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
![Ακτοπλοΐα: Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/aktoploia-600x399.jpg)
Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση στην ακτοπλοΐα
Το 41% των ελληνικών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα στην ακτοπλοΐα, το 2035 θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Ψηλά οι τιμές, βοήθεια από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ζητά ο Στυλιανίδης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-768x460-1-600x359.jpg)
Καίνε τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, σπεύδει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ο Στυλιανίδης
Πονοκέφαλος για την κυβέρνηση τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τον υπουργό Ναυτιλίας να επιδιώκει μέσα στην εβδομάδα συνάντηση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού
![Attica Group: Στο τραπέζι placement για να αυξήσει τη διασπορά των μετοχών της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/Attica-Group-768x384-1-600x300.jpg)
Εξετάζει placement η Attica Group - Με βάση τον κανονισμό για τις εισηγμένες στο ΧΑ
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση της στο ΧΑ η Attica Group για την προσαρμογή της στο νέο κανονισμό που αφορά στη διασπορά των μετοχών των εισηγμένων εταιρειών
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας
Μετά τα δημοσιεύματα του ΟΤ για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο βλέπει αυξήσεις στα ταχύπλοα και «πανηγυρίζει» για μέση μείωση μόλις 1,61%
![Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/Attica-E-Flexer-1-004-600x330.jpg)
Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων
Συμφωνία της Αttica Group με την Stena RoRo για ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου της
![Ακτοπλοΐα: Τι ζητά ο Στυλιανίδης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα εισιτήρια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Στυλιανίδης προς Επιτροπή Ανταγωνισμού: Ελέγξτε την ακτοπλοΐα για αθέμιτες πρακτικές
Επιστολή στην Επιτροπή έστειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και ζήτησε στενότερη συνεργασία για την Ακτοπλοΐα